Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
svcitius
lugeja
Postitusi: 1
Liitunud: 27 Apr 2010, 17:43

Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas svcitius » 28 Apr 2010, 15:22

Pilt
Ford Motor’i korporatsioon on ainukeseks „suurest ameerika autotööstuse kolmikust“, kes suutis pankrotiks saamata ja oma saatust riigi kätesse üleandmata hämaratest majandusaegadest üle saada. Osaliselt on see ära teenitud asjatundliku finantsjuhtimisega, osaliselt – mudelite veeru mõisliku ja tehnoloogilise uuendamisega.

Kõikide seast tähtsaimaks tehnoloogiaks võib lugeda EcoBoost. See nimetus on ettevõtte poolt kasutatud oma kütuse otsese sissepritsega ja turboülelaadimisega varustatavate bensiinimootorite jaoks. EcoBoost-süsteemi kasutusele võtmine võimaldab 3-liitrilisel V6’l demonstreerida 15% vähem kütust kulutades, 6-liitrilise V8’da tasemel olevaid võimsuse näite.

Sellel aastal on Fordil väljatöötamiseks suured plaanid. USA saab endale optsionaalse EcoBoost-mootoriga F-150’ne ja Explorer’i – viimast pakutakse 4-silindrilise rida mootorina mahuga 2 liitrit (230 hj, 325 Nm – EcoBoost-süsteemita oleks ilmselt vähem). Euroopa kompakt C-MAX sammuti saab endale 1,6-liitrilise EcoBoost-variandiga.

Sellega oma mootorite parendamisel Ford ei plaani peatuda. Korporatsioonil on plaanis rakendada veel üks lootustandev mootortehnoloogia nimega EGR (exhaust gas recirculation, heitgaaside retsirkulatsiooni süsteem). See tuli diiselmootorite maailmast ja selle peamiseks ülesandeks on tõsta jõuseadeldise tootlikust ja veelgi rohkem vähendada kütusekulu.

EGR tööpõhimõtte on üsna lihtne. Heitgaasid, mis väljuvad mootorist, selle asemel on suunatud sisselaskekollektorisse. See jahutab mootori ja alandab põlemiskambris toimuvate protsesside temperatuuri. Temperatuuri alandamine võimaldab kasutada vaesemat kütuse-õhu segu – EGR-süsteemita segu põleks mõnevõrra kõrgema temperatuuriga tootes rohkem kahjulike lämmastikuoksiidi väljaheiteid. Tehnoloogia sammuti võimaldab tõsta kompressiooni määra detonatsioon tekkimiseta. Üldiselt EGR suurendab EcoBoost-süsteemi rakendamise efektiivsust 5 protsendi võrra.
Pilt
Rakendades „EcoBoost + ERG“ seotist, Ford parendab paljusid mootori iseloomujooni: võimsus, tõhusus, keskkonnasäästlikkus. On oodatud, et sarnane kombinatsioon võimaldab bensiinimootoritel võistelda „diislitega“ tõhususe plaanil.

allikas:
http://www.ardesia.ee

Sassu
aktivist
Postitusi: 407
Liitunud: 09 Apr 2009, 16:50
Asukoht: Saku/tln

Re: Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas Sassu » 28 Apr 2010, 16:27

Kellele see reklaam nüüd mõeldud on? Ei ole otsepritse ega egr mingist otsast väga uued lahendused. Aga turunduse seisukohast seda asja EcoBoostiks nimetada on muidugi väga tore, sest enamus inimesi ei jaga asjast midagi ja vaatavad, et ooo mis uued uhked süsteemid.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas Tarmo » 28 Apr 2010, 16:53

ja mis me selle teadmisega sierrade juures peale hakkame, kas ford hakkab seda pakkuma ka oma vanadele mootoritele bolt-on süsteemina

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas AlarT » 29 Apr 2010, 14:11

Minu teada EGR klapp on juba ammu kasutusel, nii bensiini mootoritel, kui diislitel.
Ökonoomsust see asi küll ei anna, pigem suurendab kütusekulu, üldsegi on EGR klapp rohkem nuhtlus, kui kasu.
EGR klapi ainuke reaalne argument ongi keskonna sõbralikkus.
Minu mäletamist mööda, EGR hoopis tõstis põlemistemperatuuri, mistõttu kahjulikud asjad põlesid vähemaks, aga mitte täiesti ära.
EGR klappi tuleb aeg-ajalt puhastada ja päris tihti on see ka tuksis ja see pole alati odav lõbu, uus EGR klapp osta.

Parandagu mu juttu keegi tõesti teadja, kui ma eksin !!!
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas Kristjan » 01 Mai 2010, 00:43

Ega muud väga pole kui pandud egr'i torule radikas vahele. Mootor peaks kiiremini soojaks minema ning samas "uuele ringile" minev väljalase on jahedam. Kõik on kena ja tore, aga usun, et see on üks asi mis algul pole kuigi töökindel.

AlarT kirjutas:Minu teada EGR klapp on juba ammu kasutusel, nii bensiini mootoritel, kui diislitel.
Ökonoomsust see asi küll ei anna, pigem suurendab kütusekulu, üldsegi on EGR klapp rohkem nuhtlus, kui kasu.
EGR klapi ainuke reaalne argument ongi keskonna sõbralikkus.
Minu mäletamist mööda, EGR hoopis tõstis põlemistemperatuuri, mistõttu kahjulikud asjad põlesid vähemaks, aga mitte täiesti ära.
EGR klappi tuleb aeg-ajalt puhastada ja päris tihti on see ka tuksis ja see pole alati odav lõbu, uus EGR klapp osta.

Parandagu mu juttu keegi tõesti teadja, kui ma eksin !!!
Vaidleks/parandaks küll, aga ma ei julge niikuinii jään lõpuks mina eesliks.... üldisel on tänapäevane tehnoloogia ikkagi kõvasti edasi arenenud kui 4 silindrit ja 8 klappi.
sierra mk I 5d

Sassu
aktivist
Postitusi: 407
Liitunud: 09 Apr 2009, 16:50
Asukoht: Saku/tln

Re: Ford: EcoBoost + EGR = tõhusus ja keskkonnasõbralikkus

Postitus Postitas Sassu » 01 Mai 2010, 01:28

Kristjan kirjutas:Ega muud väga pole kui pandud egr'i torule radikas vahele. Mootor peaks kiiremini soojaks minema ning samas "uuele ringile" minev väljalase on jahedam.
Mul õues vedeleval 95a Scorpal oli juba sarnane käkk peal. Mitte küll eraldi radikas aga kokku keevitatud alutorud.. ühes vesi, teises uut ringi tegev peerugaas.

Vasta