1. leht 2-st

LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 08 Okt 2014, 20:04
Postitas rinu
Ma pole siin esimene, kes sellist asja üritanud, aga ühtki head DIY teemat ei leidnud.

Pole vist suur saladus, et Sierra pooltelgede otsad on omavahel vahetatavad. Kogu selle teema saab kokku võtta tõdemusega, et teatud lükatavatel pooltegedel saab sisemised otsad vahetada polditavate vastu. Peale seda on vaja vahetada ainult differ ise. Lihtne.


Difrite hindadeks siin foorumis olen näinud 40-90 eur. Ning neid on müügis üsna tihti. Ma sain 50 euriga difri, kus olid otsad külge poldituna jäetud. Pildi tegemise hetkeks olin ühe otsa juba vabastanud. Otste lahti keeramiseks on vaja väga tugevat torx võtit (suurus erineb; pehmed võtmed lähevad katki) ning palju jõudu. Poltide otsad kipuvad katki minema ning kui see juhtub, tuleb loovust kasutada. Minu lahenduseks oli katkiste otstega poldid maha lõigata.

Pilt


Lükatavate pooltelgede eemaldamiseks jäi mul ruumi kõvasti puudu. Kui õõtshoova ühest nurgast lahti võtsin, tuli pooltelg juba peaaegu välja aga mitte päris. Lõpuks sain pooltelje kätte alles siis, kui difri alla lasin. Kuidas seda tööd tegelikult tehakse, on nii, et võetakse trummel maha ning keeratakse rumm õõtsa küljest lahti. Need 4 polti on aga väga kõvasti kinni ja neile tuleks läheneda ettevaatusega. Paremat poolt kokku pannes keerasin ma neljast poldist kolm puruks, mistõttu ma kirjutan seda teemat üle kuu aja peale alustamist. Ruumi oli juurde vaja ning ühtki teist moodi poleks ma kõike kokku saanud.

Pilt
Pilt


Otste endi juurde jõudes tuli välja, et lükatava pooltelje otsad ei tule ära ühelgi mõistlikul viisil, st nende taaskasutamine peale eemaldamist on võimatu. Lahti saamiseks on vaja vabastada plekist "topsik" kas siis selle lahti lõikamise teel või näiteks nii:

Pilt


Peale topsiku eemaldamist on vaja kätte saada vana kolmeharuline ots. Selleks tööks on ideaalne tõmmits aga saab ka haamriga maha peksta, kui palju kannatust on. Kui vana ots on käes saab polditava külge lükata / peksa / suruda.

Pilt
Pilt
Pilt


Nii lükatava kui polditava otsa võllilt eemaldamiseks on enne vaja vabastada rõngakujuline klamber. Minu kogemuse järgi on klambrid erineva suurusega ja pole omavahel vahetatavad. Kasutasin vana klambrit, mitte polditavalt võllilt tulnud. Mulle tundus nagu ühes teises teemas oleks vastupidist väidetud aga ei leia seda enam.

Pilt


Nüüd võib-olla kõige huvitavama osani selles teemas. Vasak pooltelg oli hiljuti vahetatud, see leiti kuskilt lammutusest ja kruviti külge. Üllatus oli suur, kui avastasin, et parempoolne näeb teistmoodi välja ning on ka seest mõnevõrra teistsugune. Tuli välja, et võlli otsas on hammaste arv suurem, kui teisel pool. Lisaks oli ots millimeetri võrra peenem. See tähendas, et kogu pooltelg tuli välja vahetada, sama tüübi vastu nagu on teisel pool.

Pilt
Pilt
Pilt


Selleks ajaks, kui kõik kokku sai, oli väga kiire ja igasugune pildi tegemise isu kadunud. Aga kinnitan, et tänaseks auto liigub. On trumlid ja on LSD.



Tõenäoliselt ainuke otste vahetuse teema, mis internetis leidub: http://www.lotus7.co.nz/forum/viewtopic.php?f=16&t=2532

Loomulikult ka tänud kõigile abilistele.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 08 Okt 2014, 20:23
Postitas Jaanus
Nice 8)

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 08 Okt 2014, 20:54
Postitas tõnn
Jaanus kirjutas:Nice 8)
Jees, pean tõenäoliselt sama asja tegema kui vajaliku jubina leian.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 10 Dets 2014, 19:11
Postitas Sten P
Ma ei saa aru miks nii keeruliselt on vaja asi ära teha, diffrid on ju ikka samad, vahet pole mis poolteljed küljes on ?

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 10 Dets 2014, 22:55
Postitas FLAMEWAR
trummel on sisse lükatav aga ketas on polditav ja LSD tehti vaid ketas tagasillale.. lsd vahetamine kui pole keassild siis vaheta terve silla... pole vast vahet kas scorpa või sierra kui suureks tööks läheb! nii olen mina arusaanud...

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 11 Dets 2014, 22:20
Postitas Tarmo
pole päris õige et trummel tuli ainult lükatavatega, olen ise omanud polditavatega trummleid.
inglased arvasid kah et tuli trumleid nii polditavate kui ka lsd'ga ja ilma
küll aga ei tulnud sisselükatavaid lsd'ga

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 15 Dets 2014, 23:51
Postitas rekkamees
Viimaste postituste peale kommentaariks, et lükatavad poolteljed kombinatsioonis, ütleks, et mitte vaba difriga, on ainult mõningatel Sierra IS'del, millistel on niinimetatud ketasplokk. LSD-d on kõik taldrikutega.

Võtsin nimetatud teemast julgust ja hetkel ootab Sierrale alla kruvimist LSD differ. Koos difriga ostsin ilma välimiste otsteta (trummelsilla tõttu pole mul neid vaja) poolteljed. Nüüd küsimus neile, kes rohkem Sierrasid lammutanud on, et kas ketas- või trummelpiduritega silla poolteljed ise, otsi arvestamata, on samad või erinevad? Siinsest teemast oli näha, et isegi ühe auto all võivad olla erinevad poolteljed, aga üldjuhul? Et kas pikkused on samad? Ehk siis, kas saan niiviisi hakkama, et kisun trummelpiduri versiooni pooltelgedelt välimised otsad maha ja panen need ketaspiduri versiooni pooltelgede otsa või vastupidi. Asi lihtsalt selles, et ketaspiduri pooltelgedel juba välimised otsad ära, kui need sobivad, pääseksin natuke vähema lammutamisega.

Edit: Uurisin vahepeal järgi, et lükatavate otstega peenemaid pooltelgi pandi mingi aja jooksul 1,6 sierradele. Komplektsena on need jämedamate lükatavatega ristkasutatavad, ainult et otsi iseseisvalt ei saa ristkasutada.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 18 Dets 2014, 18:59
Postitas Sten P
Kas LSD diffril siis ei saa neid pooltelgede flantse eemaldada. Mul oli vaja enda omale teine differ alla panna millel olid polditavad poolteljed. Võtsin siis diffri kaane maha ja eemaldasin kaks stopper rõngast mis hoidis pooltelje flantse kinni (kuhu poolteljed kinnituvad). Võtsin need flantsid ära ja lükkasin lükatavad poolteljed sisse.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 31 Dets 2014, 02:24
Postitas rekkamees
Sain sama operatsiooni oma Sierra kallal tehtud, nagu rinu oma postituses kirjeldas. Kuna rinu jutust teadsin juba, et lükatavate pooltelgede sisemisi otsi pooltelje pealt tervelt kätte ei saa ja niikuinii jäävad need mul ülearuseks, lõikasin juba auto all ühe sisemise otsa puruks, et difrit vahelt kätte saada. Siis polnud vaja õõtshooba ega midagi muud ülearust lahti võtta.

Vana difri ülemine pikk polt oli nii totaalselt kinni roostetanud, et lõikasin selle lõpuks mõlemalt poolt kinnitust siledaks ja peksin ühelt poolt niikaua, kuni sain natuke edasi-tagasi liikuma. Teiselt poolt lõikasin siis välja tulnud otsa uuesti maha. Kuna liikuma ei saanud ikkagi piisavalt, et poldijäänust edasi-tagasi pekstes oleks difri kätte saanud, proovisin polti lühemaks puurida. See õnnestus osaliselt, sest drelli ei saanud ruumipuudusel päris otse hoida ja puur kippus vägisi sillatala poolsesse kinnitusse minema. Mingiks hetkeks, kui olin difri ja poldi loksutamise-kolkimise käigus omale kogemata paar korda vastu vahtimist ja korra vastu näppe virutanud, sai mõõt täis ja väänasin difri kangiga kinnituste vahelt välja.

Kartsin küll, et väänamise käigus mingil määral kõveraks läinud difri kinnituskohad sillatala küljes hakkavad LSD difri paigaldamisel mäkra mängima, aga õnneks sain uue difri peaaegu olematu vaevaga paika, eriti, kui vana eemaldamisel nähtud vaeva silmas pidada.

Võrdlesin tavalise ja LSD difri pooltelgesid ja leidsin, et nuudid on samad ehk siis otsi saab ringi tõsta, kuidas tahad, aga LSD võllidel on nuutide vaheline osa ehk siis võll ise, natuke jämedam ja lukustussooned nii liigendi ees kui taga. Lisaks on LSD võlli lukustussooned natuke laiemad, ehk saab kasutada tugevamaid splinte. Probleemiks oli aga see, et kasutusse minevad välimised otsad olid "nende teiste" võllide küljes ja neid lõhkuda ei tohtinud. Alla läksid siis tavalise difri võllid, millistele polditavad sisemised otsad enne külge said.

Kuna nende torx poltidega läks nii, nagu tavaliselt ehk sõber rällakas "keeras lahti," siis käisin vahepeal Balti poldis ja ostsin uued. 12tk musti sisekuuskandiga polte, mis on tavalistest veidi tugevamad, maksid mäletamist mööda kuskil 2€. Torxe neil pakkuda polnud, aga see polnud ka probleem. Minu teada soovitatakse need poldid iga lahti keeramise puhul välja vahetada, ei pidavat teisel korral enam nii hästi kinni jääma. Tavalise kõvadusega polte ei tohi mingil juhul panna, olen kunagi juhtunud ostma auto, millel olid tavalised poldid pandud. Hea, et tee peale ei jäänud, kui poldid väikese venimise peale järjekordselt lahti loksusid.

Kui kellelgi vaja, siis projekti jäägina on mul kangi ja rällaka jälgedega 3,62 differ nüüd ülearu. Kaaluhinnaga saab. Sisaldab roostes poldijäänust. Kuna differ nüüd auto alt ära ja tegutsemiseks ruumi laialt, siis kuumutades ja kolkides peaks see polditükk tõenäoliselt üsna kerge vaevaga välja tulema, aga endal puudub igasugune huvi ja vajadus seda tegema hakata. Kaaluhinda see ei muuda. :mrgreen:

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 14 Apr 2016, 21:12
Postitas martinjev
Proovisin ka selle teema ära ja lõpuks vahetasin ikka originaali tagasi. Põhjuseks see et lükatav pooltelg on lihtsalt pikem kui polditav. Võimalik et oleks kuidagimoodi diffri külge ka meelitanud aga sisemine ots oleks nii pingule jäänud et kauaks elu poleks jätkunud.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 14 Apr 2016, 22:03
Postitas rekkamees
Huvitav, mõõtsin omal vahetuse ajal just ka erinevate pooltelgede pikkused ära ja ma küll ei tuvastanud pikkuserinevust. Paika läksid igati kenasti ja tänaseks juba üle aasta selline kombo valu ja vatti saanud, kuid kestab probleemivabalt. Võibolla on polditavad poolteljed Sul 7,5 tollise difri omad?

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 16 Apr 2016, 10:09
Postitas rinu
Parempoolset (pikemat) toodeti erinevates pikkustes ja erinevate hammaste arvuga. See oleneb nii aastast kui ka mootorist. Lükatav või polditav ei tohiks oluline olla.
Esimene vastus googlis: http://www.super7thheaven.co.uk/compone ... ve_shafts/

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 16 Apr 2016, 12:41
Postitas martinjev
Seda pikkuste teemat lugesin ka ise varem juba.
Eile panin siiski LSD alla nö hübriid poolasidega. Panin diffri poole flantsi ja poolassi vahele tripodist võetud vedru (nagu netis üks tegi) mis hoiab assi õigel kaugusel. Muidu surub välimises otsa olev vedru telje liiga sisse difripool. Üpris tuugalt istub aga hetkel toimib. Pilte lisan hiljem.

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 13 Aug 2016, 22:48
Postitas Heiti
Tegin ka sellised poolteljed 3 aastat tagasi ja siiamaani sõidab :)
Aga ma küll mingit vedru vahele ei toppinud ja jäi ka vist telg diffri poole surutuna välimise otsa vedru pinge tõttu :roll:

Re: LSD trummelpiduritega (lükatavate pooltelgedega)

Postitatud: 07 Aug 2017, 23:26
Postitas Kristjan
Heiti kirjutas:Tegin ka sellised poolteljed 3 aastat tagasi ja siiamaani sõidab :)
Aga ma küll mingit vedru vahele ei toppinud ja jäi ka vist telg diffri poole surutuna välimise otsa vedru pinge tõttu :roll:
Sisemisi otsasid tapma ei hakka?
martinjev kirjutas:Seda pikkuste teemat lugesin ka ise varem juba.
Eile panin siiski LSD alla nö hübriid poolasidega. Panin diffri poole flantsi ja poolassi vahele tripodist võetud vedru (nagu netis üks tegi) mis hoiab assi õigel kaugusel. Muidu surub välimises otsa olev vedru telje liiga sisse difripool. Üpris tuugalt istub aga hetkel toimib. Pilte lisan hiljem.
Ise ka just sama mure ees. Peab vist ka ikka selle vedru panema. Diffri poolne ots tundub ilma maru kahtlane.