võimuga roolilatilt "liigse" kola eemaldamine, lati hooldus

Siia teistele tutkimiseks oma õnnestunud aretused
Vasta
rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

võimuga roolilatilt "liigse" kola eemaldamine, lati hooldus

Postitus Postitas rekkamees » 01 Okt 2015, 23:03

Siit alanud lubadusest lähtudes lammutasin laiali ühe võimendiga roolilati, et sellelt ilma võimuta kasutamiseks üleliigne kola eemaldada. Kuna väidetakse, et võimuga latt pidi kuivalt kasutades kiiresti loksuma hakkama, oli teine eesmärk üritada mõista kiire kulumise algpõhjuseid ja need eos mingit sorti hooldusega elimineerida. Lisaks loodan, et ilma liigse kolata ja värske määrde sisse saanud latt käib kergemalt.

Töö käigus eemaldasin kõik võimendust puudutava osa ja keerasin sobiva vindiga poldijupid torustikust jäänud aukudesse. Kus vinti ei olnud, sinna lõikasin sisse augule sobiva vindi, millisele polte käepärast juhtus olema. Aukude täitmine käis stiilis "polt otsapidi sisse ja väljaulatuv osa relakaga maha." Siis sama poldi järelejäänud osa järgmisse auku jne. Ühte auku keerasin määrdenipli, et pärast sealtkaudu määret sisse taguda, aga koostades määrisin kõik laagrid-puksid niikuinii ära ja arvan, et edaspidise määrimise vajadust vist ei tule, seega nippel jääb tõenäoliselt kasutuseta.

Kuna kaks pisikest laagrit on ette nähtud õli sees ujuma, siis see on üks võimalik kiire loksuma hakkamise põhjus. Nüüd igatahes sai määre õli asemele. Nende laagrite vahel olev ainult võimendusele vajalik junn on tihvtiga kinni. Selle eemaldamiseks lasin relakaga tihvti niikaua lühemaks, kuni jubina kätte sain. Kuna tihvt hoiab ka võlli pooli koos, sai järelejäänud osale keevitusega täpp peale tehtud, et mingil juhul välja ei kukuks. Aga kuna see tihvt on auku kõvasti sisse pressitud, on keevituspunkt tõenäoliselt overkill. Kokku pannes eemaldasin ka õlisektsiooni alumise simmerlingi, et kui tõesti peaksin kunagi niplist määret lisama, läheb seda ka allapoole. Vesi sealtkaudu niikuinii ei tule, kui ülevalt peaks tõesti vett sisse pääsema, jookseb see siis alt kaudu paremini välja.

Roolilati peale on pressitud tihenditega rõngas, "kolb," mille mõlemal pool on võimendiõli, mis selle kolvi vahendusel rooli keerates latti kaasa lükkab. Kolbi ei saa muidu kätte, kui mõlemalt poolt ettevaatlikult lahti lõigates. Noaga lõikasin ära ka roolilati kõrvalistuja poolse otsa tugipuksi küljes oleva simmerlingi tihendi osa, et see lati peale pandud määret maha ei pühiks.

Panen alla paar pilti juppidest. Eemaldatud tükid on piltidel punase ringiga ümbritsetud ja moditud tükid/kohad noolega märgitud. Ei viitsi eraldi teemat teha, panen siia ka kärbitud otstega vedrupüstmike pildid ning tavalisest reibolist tehtud koonusreiboli, millega rooliotste uued augud koonusesse lasin. Reibol istub 17mm padruni otsa. Puurisin 12mm augu, panin reiboli pneumovõtme otsa ja andsin "hagu," kuni augu alumise poole läbimõõt 14mm oli. Kes tahab, saab seda reibolit minu käest laenata.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: võimuga roolilatilt "liigse" kola eemaldamine, lati hool

Postitus Postitas Tarmo » 02 Okt 2015, 15:06

oleks pidanud lauale panema ka lahti võetud võimendita sama aegselt :D
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/S ... eering.PDF lk 17 paistab et nad suht sarnased. äkki on võimalik suhteliselt lihtsalt vahetada ülekanne

http://www.ebay.co.uk/itm/290656235496? ... rmvSB=true

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: võimuga roolilatilt "liigse" kola eemaldamine, lati hool

Postitus Postitas rekkamees » 02 Okt 2015, 20:02

"Bolt on" pole sisud kohe kindlasti vahetatavad, kuna võimuga lati kaika läbimõõt 25mm ja ilma 22mm. Samuti on ka rooli minev võll võimuga latil jupp maad pikem, seal vaja ju võimendi õlile ruumi. Kui pukse annab läbi puurida ja kui näiteks lühemaks lõigatud-keevitatud rooli minev võll ilma võimuta lati pessa istub, võib ristamine isegi õnnestuda.

Sain täna Sierra uue roolilati ja uute, kärbitud vedrupüstmikega sõitma. Kärbe 22mm. Vähem ei andnud teha, kui vanu auke täis keevitama ei viitsinud hakata ja tahtsin 10mm seina jätta, nagu originaalis. Rattad lähevad nüüd rohkem risti, lõpuni välja keerates käivad kergelt koopasse, aga ei midagi hullu. :D Rool on loomulikult kiirem, ja ... kergem. :shock: Seda viimast põhjusel, et vasak esivedru oli katki ja takistas keeramist. Samuti oli vana latt seest paksult roostes ja käis omajagu raskelt. Kui Tarmo tahtma peaks, võin selle talle lahkamiseks kinkida (vardad-otsad jäävad omale).

Mis puutub ülevaataja arvamusse, siis vaevalt et ta võimuga latti tuvastada suudab. Seda lihtsal põhjusel, et mul kuni sillatalani paks alumiiniumplaat all ja latti pole altpoolt lihtsalt füüsiliselt näha. Selle põhja juurde ka väike kild: Autot lammutades avastasin põhjaplaadi pealt surnud varblase, kes oli seal vist omajagu kaua olnud, kuna vastu valgust vaadates paistis varblane siit-sealt läbi. :twisted:
esivedu tähendab tõmbamist

Vasta