Esimeste pidurite järeleaitamine

Siia teistele tutkimiseks oma õnnestunud aretused
don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 07 Okt 2008, 16:53

Ei osanud teemat mujale teha. Iseenesest on tegu lihtsa tööga, kuid ehk on sellest veel kellelegi kasu.

Niisiis sai ära vahetatud enda masinal esimesed pidurid. Kuna vahetus oli paratamatu, siis otsustasin kohe ka pidureid järgi aidata. Ketasteks said Zimmermanni puuritud kettad, mis peaksid tegelikult minema alla Sierra RS Cosworth'ile. Klotsidest kasutasin Ferodo omi. Sadulateks said punnsilmse Scorpio Cosworth'i omad. Sadulad on eelnevalt puhastatud, remonditud ja puht kosmeetilistel kaalutlustel ka värvitud (iseasi kaua see värv seal peal püsib).

Niisiis töö enda juurde:

1. Kõigepealt siis ratta eemaldus.
Pilt

2. Sadula eemaldasin kohe koos sadulakandjaga, mis siis kinni kahe poldiga.
Pilt

3. Pidurivoolik oleks soovitatav lahti keerata veel siis, kui sadul peal. Mina seda ei teinud ja ühe poolega oli tükk tegemist, et seda lahti saada. Probleem oli ka ühe ketta lahti saamisega. See oli nii kinni roostetanud, et lõpuks võtsin lihtsalt haamri ja andsin niimodi matsu, kui vähegi suutsin. :wink: Pärast pidurivooliku lõpliku lahti keeramist panin vooliku otsa vana sadula õhutusnipli kummi, et õli välja ei voolaks.
Pilt

4. Nüüd siis ka esimene ja ainuke modifikatsioon. Kuna tavalistel sierradel käivad sadulakandjad M10 poltidega kinni, siis tuli augud suuremaks puurida. Scorpio sadulakandjad käivad kinni M12 poltidega. Puurimiseks kasutasin täiesti tavalist trelli ja 12'st metallipuuri. Pildil on ülemine auk juba puuritud.
Pilt

5. Augud ümber puuritud, polegi muud, kui asja kokku panema. Enne uue ketta paigaldamist puhastasin rummu roostest korralikult ära. Ketta fikseerimiseks on ideaalsed rattamutrid.
Pilt

6. Väike võrdlus ka. Uus 283mm ja vana 240mm.
Pilt

7. Kuna tavalised sierra kettad on 58mm kõrgusega ja RS Cosworth kettad 56mm kõrgusega, siis kasutasin seibe, et sadulakandjad omale kohale saada. Välimised seibid on selleks, et polt vastu ketast ei läheks. Scorpio sadulakandja kinnituspoltid on pikemad.
Pilt Pilt

8. Kui sadulakandja paigas, siis polegi muud, kui klotsid peale, pidurivoolik sadula külge ja sadul peale. Minu masinal olid pidurivoolikud äsja vahetatu, seega mina uusi ei pannud. Loomulikult ei tohi unustada õhutamist.
Pilt

9. Arvestada tuleb ka sellega, et nüüd on 15" veljed minimaalsed, mis alla mahuvad. Üks pilt ka veel minu 16" veljega.
Pilt

Kui kellegil on küsimusi, siis andke tulla!

kersti
Klubi auliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 27 Okt 2006, 10:33
Asukoht: Tallinn

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas kersti » 07 Okt 2008, 21:03

Väga asjalik ülevaade, super! :)
Kuidas tulemus tundub, kas pidurdab oluliselt paremini ka?

don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 08 Okt 2008, 11:28

Võrreldes esialgsete 240'stega on vahe ikka öö ja päev 8). Eriti hästi tuleb see välja suurematel kiirustel. Minu masinal ei ole abs'i ja pidurdamist peab mõistusega võtma, sest loha on ikka väga kerge tulema. Peab ka mainima, et rehvid ei ole enam esimeses nooruses.

Mina olen igatahes väga rahul.

Kasutaja avatar
legendaarne666
Klubi auliige
Postitusi: 552
Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas legendaarne666 » 08 Okt 2008, 22:40

Tubli töö :wink: aga see pidurdamine peab tõesti mõistusega käima,sest kui ABS-i ei ole siis rehvid varsti kandilised muidu.Vahetasin minagi oma sirtsu kõige plangumad esipidurid ABS-i omade vastu välja ja sellest esialgu üsnagi piisab,sest olin harjund ikka pedaali põhjani suruma.

Kasutaja avatar
lapik
aktivist
Postitusi: 255
Liitunud: 05 Apr 2007, 15:01
Asukoht: Haljala, Lääne-Viru
Kontakt:

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas lapik » 10 Okt 2008, 00:13

ma olen ka oma scorpa puhul juba päris tükk aega hoogu võtnud, aga kui läksin ketaste hindasid uurima, siis tekkis tahtmine pidurdamisest üldse loobuda. -94 scorpad nimelt 5 poldiga, sierrad ja punnsilmad aga 4 poldiga. st praegu oleks variandiks ainult cossu originaalketas, või siis ratta flantside vahetus. oskab keegi targem äkki öelda, kas scorpa ja sirtsu flantsid on omavahel vahetatavad. pole ühtegi sierraarit käepärast kah, et nii palju lammutada. pealtpoolt paistavad küll sarnased.
targad saavad teise võimaluse, lollidele seda ei anta! R.I.P liiklushuligaanid!!

don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 10 Okt 2008, 11:53

Kas Zimmermann ei paku 5 auguga cossu kettaid? Kui ma esimese hooga poodi läksin ja kettaid küsisin, siis saadeti mind minema, et selliseid kettaid ei ole olemas nagu mul vaja. Kolasin kõikvõimalikes neti kataloogides (kus olid ka ketta mõõdud), panin kirja täpselt missuguseid vaja ja teise hooga juba leiti mulle kettad ja kohe pakuti ka neid Zimmermanne. Jama on see, et Zimmermannil ei ole enda kataloogi, vähemalt netist ma ei suutnud leida. Näiteks Brembo kataloogist leidsin kohe 5 auguga cossu kettad üles, need siis 278mm.

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas Tanel » 11 Okt 2008, 00:23

Mis tööde kogumaksumus oli?
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 11 Okt 2008, 11:25

Maksma läheb asi täpselt nii palju, kui palju kulutada raatsid. Zimmermanni ketas maksab umbes 1000 eeku, aga võib osta ka tavalise, mis on kuskil 600 eeku. Ferodo klotsid maksid umbes 700 eeku. Jällegi võid osta tavalised. Sadulad maksavad täpselt nii palju, kui palju keegi nende eest küsib. Remondikomplektid umbes 60 eeku tükk. Sadulate puhastamine ja värvimine jällegi vabatahtlik.

Kasutaja avatar
GTO
fanaatik
Postitusi: 507
Liitunud: 14 Mai 2007, 12:57
Kontakt:

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas GTO » 11 Okt 2008, 12:13

Zimmermanni ketas ja tavalised klotsid ei ole hea valik kuna tavalisi klotse saaks iga kuu vahetada ,siis lõpp kokuvõtes tuleb Ferodo klotsid odavamad...

don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 11 Okt 2008, 13:58

Minu jutu mõte oligi see, et tegelikult võid panna pidurid kokku ka odavamatest juppidest. Tavalisi klotse pidasin silmas kasutada ikka koos tavaliste ketastega.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas Jesper » 13 Okt 2008, 12:25

Piiratud eelarve korral tasub pigem osta nii hea klots kui vähegi kannatab ning odav ketas, mitte vastupidi. Need igasugu puuritud-soonitud-tuunitud kettad on üle fetišeeritud, põhimõtteliselt tänavaklots (ka need 700 eegused Ferodod on kõige pesuehtsamad tänavaklotsid) ei tööta oma materjali tõttu sellises režiimis kus ketta ehitus mingit rolli mängiks.

Antud juhul andis efekti mõõdu poolest suurema ketta install, mis on alati hea idee.

don-A
kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Jaan 2008, 00:17
Asukoht: Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas don-A » 13 Okt 2008, 19:33

Ei tasuks ära unustada ka pidurduspinna suurust. Kui võrrelda nn. tavalisi sierra klotse ja scorpio cossu (ei tea milliseid klotse tavalised scorpiod kasutavad) klotse, siis nende suuruse vahe on märgatav. Sammuti on cossu sadulatel suurema läbimõõduga töösilindrid. Ketastest veel nii palju, et mina isiklikult küll kõige odavamaid kettaid ei valiks. Kui pidureid ikka intensiivsemalt kasutada, siis mis kasu on odavatest aftermarket ketastes, kui need kuumuse tõttu kõveraks lähevad ja tihedamalt vahetama peab.

Jutu mõte: Pidurite suuremat efektiivsust ei saa kindlasti puhtalt suurtemate ketaste arvele kirjutada.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas Jesper » 15 Okt 2008, 12:23

Kuumuse tõttu ei lähe kettad kõveraks, vaid klotsimaterjal kleepub ebaühtlase kihina ketta pinnale, tuues kaasa ebaühtlase pidurdusjõu, mida salongis on tunda võdinana. Selle vältimiseks tuleks kasutada otstarbekohaseid klotse, näiteks ringrajale tänavaklotsiga ronides võivad need üle kuumeneda. Tänaval ei juhtu sedagi.

Mul on võidusõidukal ees Ate kettad, kuna ma ei olnud kevadel oma tõekspidamistes nii kindel, taha panin kõige odavamad mis saada oli. Lisaks jäi taga käsipidur ühel pool kergelt peale, nii et ketas on siiamaani sinine, loomulikult on niisama ka kuuma antud korralikult, muuhulgas vihmaga läbi lompide. Myth busted, mitte miski pole kõveraks läinud ega muul viisil ebanormaalseks muutunud, kuna kasutusel on korralikud võidusõiduklotsid.

Ma ei tahtnud su üleüldist ettevõtmist maha teha, jah suurem klotsi pind on loomulikult ka hea, võib-olla on seal veel midagi. Lihtsalt nende zimmer-hüperite eest maksid sa üle, ketas on ketas, kõik nad on ühesugused malmist jurakad. Mina jälle maksin Ate-de eest üle.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas Tarmo » 15 Okt 2008, 13:35

lombist läbisõitmisel loeb muidugi ka see kus sul ketas velje suhtes asub, ja see et klotsid jäävad ketta külge ebaühtlase kihina tundub kuidagi ebaloogiline kuna silmaga pole midagi näha kui ketas "kõver" on. Kui klots seal peal oleks siis oleks ju näha. Kindel on ka see et metalli ebaühtlene jahtumine teeb ta kõveraks (näen seda tööl üsna tihti)
edit: siinkohal ei väida ma absoluutselt et kallim ketas läheb vähem kõveraks kui odav või vastupidi. Kui aus olla siis ei vaidle millegi vastu mis sa Jesper ütlesid, kuid lihtsalt võiks ju klotsi kiht siis kettal näha olla

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Esimeste pidurite järeleaitamine

Postitus Postitas Jesper » 15 Okt 2008, 14:40

Linki kah: http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja autorist: http://en.wikipedia.org/wiki/Carroll_Smith" onclick="window.open(this.href);return false;
After waning success in the Cooper cars, he returned to the United States and began working with Carroll Shelby at the Ford Motor Company on the GT40 program, which was aimed at challenging Ferrari’s dominance at the 24 Hours of Le Mans endurance race. Smith was hired as the Team Manager.

After winning Le Mans with the GT40 cars from 1966 to 1969 (inclusive), Ford lost interest in the GT40 program.

Vasta