Uue kütusetorustiku ehitus

Siia teistele tutkimiseks oma õnnestunud aretused
Vasta
tudeng
kasutaja
Postitusi: 144
Liitunud: 04 Veebr 2008, 20:59
Asukoht: Tartu-Elva-(Valga-Võru) -Põlva-Tartu

Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tudeng » 07 Jaan 2012, 21:29

On üldiselt teada, et Sierra suure bensiinikulu põhjusteks on enamasti läbiroostetanud paak( tavaliselt ülaosast) ning lekkivad bensiinitorud. Originaalis on rauast kütusetoru, mille külge on kiirliitmikega susatud plastiktorud. Kiirliitmike rõngastihend võib hakata lekkima ning rauast toru roostetab paindekohtades läbi. Dohci pritselati külge saab Hüdroscandist julla, mille ühes otsas on kübarmutriga ühendus ja teises otsas ca 8mm kuusk. Kütusefiltrile saab samast kohast voolikukuuskedega bandžod. Mis toru või voolik panna põhja alla, et ta seal ka vastu peaks. Vasktoru, plasttoru, või midagi veel eksootilisemat? Ja mis oleks minimaalne läbimõõt (originaalmootori korral)? Jagaks kogemusi!

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tamar » 07 Jaan 2012, 21:32

Läbimõõt sama mis originaalil võiks olla minuarust.

Ise paigaldasin vasktorud, hea painutada ja möllata ning peaks vastupidav ka olema igati.
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

tudeng
kasutaja
Postitusi: 144
Liitunud: 04 Veebr 2008, 20:59
Asukoht: Tartu-Elva-(Valga-Võru) -Põlva-Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tudeng » 07 Jaan 2012, 21:36

Mismoodi sa vasele voolikuotsad tegid? Ja mis voolikuid sa paagi ja filtri ,filtri ja toru, toru ja pritselati vahel kasutasid?

Kasutaja avatar
siim_o
Klubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: 29 Okt 2009, 10:38

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas siim_o » 07 Jaan 2012, 22:02

mul otsast lõpuni pumbast tuleb 8 mm voolik, tagasivool 6 mm voolik
Sierra 24V coupe - ajalugu
Probe RWD 2,3T

tudeng
kasutaja
Postitusi: 144
Liitunud: 04 Veebr 2008, 20:59
Asukoht: Tartu-Elva-(Valga-Võru) -Põlva-Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tudeng » 07 Jaan 2012, 22:24

Mis tüüpi voolikuid kasutasid? Kummivoolikud jäävad ju jämedaks, ei ole nagu kõige õigem põhja alla kinnitada. Mina ise panin põhja alla vasktoru , nagu tamar. Voolikukuused jootsin otsa. Ei taha sileda toru otsa voolikut panna, pump annab kolm baari. Kui panna plastik kütusevoolik(toru?), siis vist tuleb kinnitused panna suht tihedalt, muidu jääb väga töllerdama?
Äkki peaks kapoti all olema metallbandaažiga voolik, seal ju teinekord päris palav.

Kasutaja avatar
siim_o
Klubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: 29 Okt 2009, 10:38

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas siim_o » 07 Jaan 2012, 22:35

ma vedasin ümber kardaanikanalisse
ja voolik jääb sileda toru peale ilusti pidama
Sierra 24V coupe - ajalugu
Probe RWD 2,3T

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tamar » 07 Jaan 2012, 23:59

Mina panin ka sileda torupeale vooliku, klambriga kinni, kõik töötas.
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

tudeng
kasutaja
Postitusi: 144
Liitunud: 04 Veebr 2008, 20:59
Asukoht: Tartu-Elva-(Valga-Võru) -Põlva-Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tudeng » 08 Jaan 2012, 22:27

Nojah, kui nii väidate. et sileda toru peale jääb pidama... Üldiselt peab asi töökindel olema, kui klamber peaks lõdvenema, tuleb raudselt otsast ära. Pakun välja, et vasktoru võiks otsast pasunasse kergelt valtsida, peaks parem saama kui päris sile toru. Siis tekib mõte, et milleks üldse
vasktoru panna, kui väga järske pöördeid ei tee, saaks ka peene alumiiniumtoruga hakkama, painded tuleb muidugi painutajaga teha, muidu läheb lössi. Alumiinium ju tunduvalt odavam. Kui rallikat ehitad, siis on ka kaaluvõit tähtis, paarsada grammi ikka :D Päris rallikatel pidigi olema bena toru mitmekihiline, mille üks kiht alumiinium.

Kasutaja avatar
XcosworthX
fanaatik
Postitusi: 821
Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
Asukoht: põlvamaa

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas XcosworthX » 08 Jaan 2012, 22:31

Ehtsatel rallikatel on kõtuse torud lennuki kütte torud pandud.Vanas raha mäletan oli hind 500+ käive.Niiet päris kirves 8)

nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas nustu826 » 09 Jaan 2012, 21:44

ma vedasin voolikutega ja läbi salongi, et küttetorustik talvel ka vähe suvisema küttega sõiduajal ei külmuks.

tudeng
kasutaja
Postitusi: 144
Liitunud: 04 Veebr 2008, 20:59
Asukoht: Tartu-Elva-(Valga-Võru) -Põlva-Tartu

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas tudeng » 10 Jaan 2012, 20:07

siim_o kirjutas:ma vedasin ümber kardaanikanalisse
Ilmselt see oleks kõigile torudele sobilik koht, kaasa arvatud piduritorud. Eeldab muidugi, et kardaan ehituse käigus ees ei tolkneks.

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas xr4 » 11 Jaan 2012, 10:55

mul peale vool 8mm ja tagasi vool 6mm vask torudega, üleminekud kummivoolikutega ja klambritega.
küttesüsteemi rõhk üle 5br ja 5a pole midagi juhtund veel. klambreid pane kasvõi topelt et kindlam oleks.
XR4iPilt

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas Jaanus » 11 Jaan 2012, 13:59

Mul on 8mm vasktorud, nii peale- kui tagasivool, vastava suurusega voolikud ühendustes klambritega.
Idee poolest võiks toru otstesse seened keerata, aga erilist vajadust ei näe.
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

Kasutaja avatar
marra7
turist
Postitusi: 12
Liitunud: 22 Juun 2010, 19:52

Re: Uue kütusetorustiku ehitus

Postitus Postitas marra7 » 11 Jaan 2012, 16:42

Ma sättisin pealevooluks 8mm vasktoru san. tehnika poest. Liited tegin voolikujuppidega, kuhu panin topelt klambrid.

Vasta