Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Kapotialused jutud
berjosha
turist
Postitusi: 13
Liitunud: 22 Aug 2016, 20:06

Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas berjosha » 31 Mai 2017, 09:54

Tervist!

Ostsin uue auto, aga Sierrat ei taha kuidagi vanarauda viia. Eriti kuna mootor töötab veel hästi ja talvel sai ka jäärajal sõitmas käidud. Sealt tekkis ka idee, et tehagi endale selline jääraja hobiauto. Mitte mingi ulme projektikas, vaid lihtsalt oma lõbuks ja natuke ehk ka võistelda.

Küsimus siis selline, et kas targemad mehed oskaks öelda, kuidas odavalt ja ilma turbotamata saada veits jõudu juurde? Kas või tehase tasemele tagasi? Sest arvan, et aastatega on mõned hobused ikka plehku pannud.

Kas parem õhu ja kütuse pealevool ning uued voolikud-tihendid ajaks asja ära?

Ette tänades..

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas FLAMEWAR » 31 Mai 2017, 13:05

1. koonusfilter ja sportsumps! Katt vahelt ära..
2. kui talve tahad meenutada siis differ kinni või lsd
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

berjosha
turist
Postitusi: 13
Liitunud: 22 Aug 2016, 20:06

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas berjosha » 31 Mai 2017, 14:13

Mõtlesin ise ka koonusfiltri peale ja sumps üldse läbi kapoti välja tuua või rattakoopa kõrvalt. Sest nagu ma aru saan, siis heitgaasi väljutamise teekond peaks võimalikult lühike ja jäme olema?

Aga võimsuse suurendamise koha pealt veel soovitusi?

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas rekkamees » 31 Mai 2017, 14:58

Läbi kapoti ära too! Ma kunagi ühel põlluralli Ladal tegin nii, jõudu jäi vähemaks ja pidev mootori näkku röökimine pani pea valutama. Vabalthingaval mootoril on sumpa pikkusel ja väiksel vastusurvel oma roll täita. Too näiteks 2-2,5 tolline toru külje pealt tagaratta eest välja. Ehitades vaata, et järske nurki ei teeks.

Üldiselt odava ja suhteliselt tõhusa efekti saad, kui plokikaant paar mm madalamaks lased kuskil teha ja kui karpapill, siis jämedamate düüsidega tagad piisava bentsukoguse. Düüsidega ei saa ka liiale minna, muidu jääb õhku puudu ja segu lihtsalt liiga rikas. Pritsungi puhul on vist suuremaid pihusteid vaja ja aju kallal nokitseda, et bentsu rohkem saaks. Talvel sõites võid õhufiltri üldse ära jätta, vaata ainult, et õhuvõtt kuskil sellises kohas poleks, kust toru kogemata lund täis võib tõmmata.
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas Tarmo » 01 Juun 2017, 07:40

koonusfilter ja sport sumps unusta kohe ära, see ei tee su pilli jäärajal konkurentsi võimelisemaks vaid valjemaks.
jääraja jaoks, pead sa panema rattad rohkem keerama et vältida spinne, ja kindlasti lsd. auto võimalikult kergeks ja korralikud kitsad rehvid, näiteks conti bd

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 616
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas JanekE » 01 Juun 2017, 17:34

Koonukast pole väga kasu, kui sa just esituld ära ei kaota ja sinna asemele seda ei areta.
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
tommu1
aktivist
Postitusi: 289
Liitunud: 26 Jaan 2013, 20:11

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas tommu1 » 01 Juun 2017, 19:24

Tõestatud ,et vabalt hingav kaotab koonukaga kw-te.Mis hädaga seda ikka toppida+ originaalis sierra võtabgi juba külma õhku.
Otsetoruga peale hääle muud ei saavuta, ideaalis katid vahelt ära ja saab vb tehase kw-ile lähemale, kui ennem.süütemängus vaheta asjad uute vastu ja kütusepump+filter samamoodi.Annab kokkuvöttes rohkem ,kui muu -tsenseeritud-.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas Tarmo » 01 Juun 2017, 23:41

vastusurve meestele
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs
ja vägistatud sumps
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU

ma ei ütle, et ei ole sumbutajaid mis parandavad mootori tööd, loomulikult on, kuid põlve otsas sina neid kodus ei tee
pmst on see hull teadus kuidas saada summutaja nii voolama et ta hakkab imema sul mootorist gaase välja

ja noh koonus filter. esiteks pead sa talle organiseerima külma õhu mitte sooja. teiseks tekitab see rõveda hääle. kolmandaks vaevalt et seal su mootori kw takistus on, pigem on kaane voolavus ja klapi ajam. ega ükskõik mis osa sa süsteemist parandad (kütus, õhk, süüde), üksi see ei aita, segu peab olema ideaalne, kui üks neist on puudulik siis asi ei toimi

berjosha
turist
Postitusi: 13
Liitunud: 22 Aug 2016, 20:06

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas berjosha » 02 Juun 2017, 00:40

Sain ühe mootorispetsiga lõpuks jutule. Ta ütles koonusfiltri kohta sedasi, et täiesti mõttetu panna vabalthingavale. Nii öelda ossiteema. Sportsumps samuti. Aga käis välja põneva idee, mida ta ise küll katsetanud ei ole, aga teab kutte, kes on proovinud ja toimima saanud. Kõige odavam variant. Muidugi mootori eluiga lüheneb tuugalt. Kui tahaks, et mootor kestaks, peaks vahetama kepsud, võlli jne...

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas rekkamees » 02 Juun 2017, 08:49

Ma oma sumpateemalise kommentaariga pidasin esmajoones silmas seda, et poolemeetrise torujupiga läheb asi originaaltorust omajagu hullemaks. Ja mu sellealane soovitus oli selleks mõeldud, et kui on kange tahtmine sumpat ümber teha.

Koonusfiltriga on jah see teema, et sa võid õhku mootorile nii kangesti pakkuda, kui tahad, aga kui turbo või kompressoriga seda sisse ei suru, siis mootor seda ise ikka nii väga ei võta ka. Sellepärast on see vabalthingava jaoks mõttetu vidin. Lisaks võtab veel kapoti alt sooja õhku, nagu eelpool juba mainiti.
esivedu tähendab tõmbamist

mopple
kasutaja
Postitusi: 126
Liitunud: 22 Apr 2007, 20:21
Asukoht: L-Viru; Tallinn

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas mopple » 02 Juun 2017, 09:02

Miks peaks tsikli karpad kuidagi mootori eluiga lühendama?
Tavaliselt lisatakse sinna kompotti ka veel elektrooniline süütekontroller ja kui see kõik korralikult dünos ära häälestada võib saada väga korraliku tulemuse. Samas, koonusfiltri hinnaga kindlasti hakkama ei saa :) .
berjosha kirjutas:Sain ühe mootorispetsiga lõpuks jutule. Ta ütles koonusfiltri kohta sedasi, et täiesti mõttetu panna vabalthingavale. Nii öelda ossiteema. Sportsumps samuti. Aga käis välja põneva idee, mida ta ise küll katsetanud ei ole, aga teab kutte, kes on proovinud ja toimima saanud. Kõige odavam variant. Muidugi mootori eluiga lüheneb tuugalt. Kui tahaks, et mootor kestaks, peaks vahetama kepsud, võlli jne...

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas Tarmo » 02 Juun 2017, 17:29

kui sul rohkem raha pole kui koonusfiltri jagu, siis loobi kõik võimalik välja ja osta koonusfiltri raha eest bensiini, sest see ei aita stock dohc sierrat kuidagi paremini liikuma

Kasutaja avatar
tommu1
aktivist
Postitusi: 289
Liitunud: 26 Jaan 2013, 20:11

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas tommu1 » 02 Juun 2017, 18:01

Kui jäärada plaanis sõita siis 88kw on piisav ,pole nagu juurde vaja.Hea oleks lsd alla leida, aku pagassi ja ongi pm pidu.Siis on lootust bemmidega konkurentsis püsida, käendmikud ka ümber keevitada, et rattad keeraks, pidurid korda ja ongi nauditav sõita juba.

The Lawbreaker
turist
Postitusi: 4
Liitunud: 17 Mai 2016, 23:05

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas The Lawbreaker » 05 Juun 2017, 11:53

berjosha kirjutas:Aga käis välja põneva idee,

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

Edu neid korralikult tööle saada. Ratta karpasi on ennegi autodele üritatud toppida, paraku pole siiani ühtegi toimivat lahendust näinud. Kõigeodavam on otsida mingi uuem 16v mootor. Järgmine kallim varjant on kaan natuke madalamaks ja paremini hingavaks teha, mootor korda uus väljalase, ja itb.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitus Postitas Tarmo » 05 Juun 2017, 16:12

Tal on ainult koonusfiltri raha

Vasta