2.0 OHC Probleem

Kapotialused jutud
Vasta
Carl005
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 15 Veebr 2009, 13:46

2.0 OHC Probleem

Postitus Postitas Carl005 » 13 Dets 2010, 17:02

Ehk keegi oskab öelda millest võib siis selline asi tingitud olla,et kui auto käima panen jäävad pöörded ~4000rpm-i peale lihtsalt ja kui korra piirajasse lased siis lähevad alla tagasi ja auto töötab edaspidi täiesti ideaalselt.Aga jälle kui välja suretada ja käima panna siis jälle sama jama,ehk keegi oskab öelda kust viga otsima hakkata?...Tegu karpa mootoriga
Viimati muutis Carl005, 02 Jaan 2011, 16:41, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
simp
kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Dets 2008, 11:05
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Trummi)

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas simp » 20 Dets 2010, 00:53

karpanõel võib kinni jääda...
kas siis jäävad ka madalamaks ja uuesti ei tõuse kui siduri ja piduriga pöördeid allapoole lasta?
toon praegult lihtsalt paralleele ühe tsikliga mis mul kunagi oli, mis sarnaste probleemide all kannatas.
võta karpa pulkadeks ja puhasta ära.
samas mine tea, ehk tekitab seal midagi muud probleeme, aga kahjuks karpa puhastamine kindlasti ei tule.
Eesti majandus seisab hetkel suure kuristiku serval. Valides Keskerakonna astume suure sammu edasi.

Teet01
aktivist
Postitusi: 435
Liitunud: 04 Apr 2006, 18:48
Asukoht: Tartu

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas Teet01 » 20 Dets 2010, 02:55

simp kirjutas:karpanõel võib kinni jääda....
Püha jumal... :shock: Mitte paha pärast, aga mind hirmsasti huvitab, mis loogika põhjal sa sellist varianti pakud? Ja mis nõelast täpsemalt jutt on? Ujukinõelast? Et karpa uputab tuugalt bensiini mootorisse ja suletud gaasisiibriga karpa ajab enamvähem puhta bensiiniga mootori kohapeal 4000rpm, aga nõel hakkab igakord ilusti pidama, kui korra piirajasse lasta, ja ujuki tasapind läheb siis ka momentaalselt paika?

Aga teemaalgatajale küsimus, et kas peab kindlasti piirajasse laskma või piisab lihtsalt korraks gaasi pedaali põhja vajutamisest? Muidugi sa ei ole veel maininud mis karpaga su auto on. Aga üldiselt karburaatoritel on ka käivitusrežhiimid, mis peaksid ennast välja lülitama, kui mootor juba käivitunud on, või siis vastavalt temperatuurile. Asi on tegelt lihtne, režhiim katkeb, kui kollektoris tekib hõrendus. Ühesõnaga vaata, et vaakumtorud oleksid terved ja seest puhtad, samuti ka karpa sisesed membraanid, kanalid, vedrud, kuulikesed peavad olema puhtad, lekkevabad, terved jne. Nagu Kasutaja simp ka oma postituses mainis, karburaatori puhastamine ei teeks halba. Siiski mootorratta karburaatorit ei saa auto omaga mitte kuidagi võrrelda, tegemist täiesti erinevate asjadega. Tsiklitel on siibritega koos kasutusel ka segunõel, mida liigutatakse koos õhusiibriga. Autodel (vähemalt kindlasti sierral) selline lahendus puudub. Ainuke "liikumist vajav" nõel, mis auto karpast leida võib on ujuki nõel, ja selle rike põhjustab palju suuremaid jamasid, kui kõrged pöörded käivitamisel. Samuti oleksid sümptomid hoopis teised. Aga see selleks....Jõudu tööle!
"Õige pisut" napsine

Teet

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas Tarmo » 20 Dets 2010, 12:26

pealkiri kirjutas:2.0i OHC Probleem
huvitav et karpamootoril on märge 2,0i (i=injection ehk sissepritse)

Carl005
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 15 Veebr 2009, 13:46

Re: 2.0 OHC Probleem

Postitus Postitas Carl005 » 22 Dets 2010, 17:33

Pmts asi nii et külma motoga ei taha üldse alla minna ja kui mootor soe juba siis on nii et paned käima ja just täpselt vajutad korra gaasi põhja ja on asi normis.Aga külma motoga suht ebameeldiv algul pöörded 4000 peal naq toores ise jääks peale v mida iganes ja siis hakkadki gaasiga mängima ja lõpuks viskab alla.kui sõitma hakkad ja siduriga mängid siis ikka pöörded peal.Et eks peab kapotialla suunduma ja vollasid ja asju ülevaatama hakkama ;)

Teet01
aktivist
Postitusi: 435
Liitunud: 04 Apr 2006, 18:48
Asukoht: Tartu

Re: 2.0 OHC Probleem

Postitus Postitas Teet01 » 23 Dets 2010, 03:47

Carl005 kirjutas:Pmts asi nii et külma motoga ei taha üldse alla minna ja kui mootor soe juba siis on nii et paned käima ja just täpselt vajutad korra gaasi põhja ja on asi normis.Aga külma motoga suht ebameeldiv algul pöörded 4000 peal naq toores ise jääks peale v mida iganes ja siis hakkadki gaasiga mängima ja lõpuks viskab alla.kui sõitma hakkad ja siduriga mängid siis ikka pöörded peal.Et eks peab kapotialla suunduma ja vollasid ja asju ülevaatama hakkama ;)
Vot sellest oleksid võinud juttu alustada, et külmalt jäävad peale ja soojalt lähevad normi. Asi selles, et karpadel reguleeritakse külma mootori tühikäiku ja sooja mootori tühikäiku eraldi. Sul tahab lihtsalt külma mootori seade üle timmimist. Aga ma ei tea, mis karpaga sul tegu on.. Aga näiteks ühe süsteemi põhimõttest ma võin rääkida. Paljudel karpadel on külma mootori pöörete jaoks kasutusel hammastega poolkuu.(see on kasutusel ka 1.6 sierra karpadel ja vähemalt ühel sierra 2.0 karpa tüübil) See on selline astmetega poolkuukujuline ketas, mis on ühenduses soojusele reageeriva vedruga. See vedru keerab seda poolkuud edasi või tagasi, vastavalt mootori temperatuurile. Ja milleks siis neid astmeid vaja on? Neid astmeid kasutatakse Gaasi siibri asendi hoidmiseks. Kui hoolikalt vaadata, siis vastu seda poolkuud läheb üks reguleerkruvi, mis on siibriga ühendatud. Külmema mootoriga on see kruvi kõrgemas astmes ja siiber on rohkem avatud, soojenedes läheb madalamale ja siibrit vaikselt suletakse. Selle sama kruvi abil on võimalik mittetöösooja mootori tühikäigupöörded paika panna, vastavalt mootori hetketemperatuurile. Kui tuurid liiga peal, siis keera seda kruvi maha natuke. Päris sooja mootoriga on see poolkuu sellises asendis, et seda kruvi enam ei kasutata, sellepärast siis ongi pöörded paigas. Muidugi peab olema õigesti reguleeritud ka bi-metallist vedru, mis vastavalt soojusele seda poolkuud liigutab. Ühesõnaga see jutt kehtib siis, kui see käivitus rikastamine töötab korrektselt ja tuleb nagunii maha, kui mootor käivitub. Ja põhjus, miks gaasi korrkas põhja peab vajutama on selles, et kui mootor jääb käima külma mootori astmesse, siis see poolkuu ei jõua ennast edasi liigutada, sest siibri vedru on liiga kõvast vastu astet. Kui aga pedaali vajutada, siis kruvi liigub kettast eemale ja poolkuu saab liikuda oma hetketemperatuurile vastavasse asendisse.
Pikk ja segane jutt, aga loodan et saab miskit abi. Kui on konkreetseid küsimusi, siis küsi, katsun meelde tuletada. Hea oleks ikkagi teada, et mis karpaga sul auto on. Ja pealegi netis liigub ka väga palju karpa jooniseid, kust saab tööpõhimõtte kohta uurida. Jõudu- jaksu

Teet

Kasutaja avatar
XcosworthX
fanaatik
Postitusi: 821
Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
Asukoht: põlvamaa

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas XcosworthX » 23 Dets 2010, 14:06

oh sa vana kurjam :P mul 1.6 karpaga moto ja tollel oleks ka vaja natukene tühikäiku sättida ja tean et tollel täpselt sama süsteem :P aga kas seda vedru siis timmitakse elektrooniliselt ju?Mul läheb sinna otsa juhe kah.

Carl005
turist
Postitusi: 15
Liitunud: 15 Veebr 2009, 13:46

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas Carl005 » 23 Dets 2010, 18:35

No näed vot see on juba hea jutt suured tänud sulle,seda juttu mulle juba seletatud ka suht samamoodi nüüd suht kindel et asi siis selles ja eks lähen ja proovin timmida ja annan teada kas oli kasu v mitte ;)

Teet01
aktivist
Postitusi: 435
Liitunud: 04 Apr 2006, 18:48
Asukoht: Tartu

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas Teet01 » 23 Dets 2010, 23:24

XcosworthX kirjutas:oh sa vana kurjam :P mul 1.6 karpaga moto ja tollel oleks ka vaja natukene tühikäiku sättida ja tean et tollel täpselt sama süsteem :P aga kas seda vedru siis timmitakse elektrooniliselt ju?Mul läheb sinna otsa juhe kah.
Selle musta kopsiku sees on küttekeha ja see sama bi-metallist vedru, mis oma asendit muudab, vastavalt temperatuurile. Juhe tuleb generaatorist ja sealt tuleb pinge küttekeha soojendamiseks. Vedru reguleerimine käib selle musta kopsiku keeramisega. See jublakas on kinnitatud karpa külge sellise vitsaga. Vits on kinni 3 poldiga. Need poldid lõdvemaks ja siis saab juba keerata, vastavalt vajadusele. Ma täpselt ei mäleta, kui palju pidi keerama ülepinget peale klapi sulgemist, aga netis on kindlasti õpetused olemas. Kui sul ka mitte-töösooja mootori pöörded paigast ära, siis reguleeri sellest samast kruvist, millest eelpool juttu oli. Sooja mootori jaoks on natuke teine teema. Seal on ka segu rikkust vaja reguleerida.

Kasutaja avatar
XcosworthX
fanaatik
Postitusi: 821
Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
Asukoht: põlvamaa

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas XcosworthX » 24 Dets 2010, 00:24

mul on siuke värk et külmalt ei taha tööle jääda.Mootori pöörded küiguvad palju.500 rpm-1500rpm ,aga natukene gaasiga meelitada siis jääb ilusti 1000rpm-i peale aga soojalt tuksub suht enam vähem 8)

Kasutaja avatar
simp
kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Dets 2008, 11:05
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Trummi)

Re: 2.0i OHC Probleem

Postitus Postitas simp » 24 Dets 2010, 16:28

Teet01 kirjutas: pikk jutt...
Teet
sain minagi targemaks.
loogika pakkumise taga oligi lihtsalt see üks kogemus.
Kuid nagu selgus siis ratastel täiesti teistsugused karpad niiet vabandan:)
Eesti majandus seisab hetkel suure kuristiku serval. Valides Keskerakonna astume suure sammu edasi.

Vasta