mootori föönitamine

Kapotialused jutud
Vasta
Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Tarmo » 11 Apr 2011, 21:59

jajah, väike ketas + trummel piduritega on vahe küll suur abs'i ketastel, kuid ega need kah imet ei tee, lihtsalt see väike ketas ja trummel tuleks liigitada eluohtliku ja abs kettad tavaliste alla.

M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas M-Tech » 12 Apr 2011, 00:10

No olgem ausad, peab ikka mõistust olema inseneril, et nii suurele autole nagu Sierra ette 240mm pidurid panna.
Golf 2 kõige lahjem on 239mm kettad ees aga auto on ka nagu siga ja kägu võrreldes Sierraga.
Rääkimata sellest, et vähegi mootorit omav Golf 2 on juba 256mm esiketastega, jällegi pange IS sierra siia kõrvale nüüd = :shock: .

IMO on kogu Sierra esisilla gemoeetria väga kahtlane aga ma olen juhitavuse juures ikka totaalne amatöör.
Keegi kogenum (jätame interneti siit välja, reaalne rinkasõit on teemaks) võib siin oma arvamust avaldada.
Tagarattaid 0 asendisse hea pidamise saavutamiseks on vist suht võimatu saada ilma suuremat keevitustööd ette võtmata.

Kes tahab kultuurishokki saada, siis tehke üks kiirem ring huippu korras sildadega Sierraga ja siis kohe üks kiirem tiir huippu korras sildadega BMW E34-jaga.
Kes on sõitnud nende autodega ilmselt oskab aimata kui mäekõrgune see elamuste vahe on.

Läksime küll algsest teemast väga kaugele aga kiire auto juures on need asjad sama tähtsad kui mootorivõimsus.
Power is nothing without traction and control!

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Tarmo » 12 Apr 2011, 00:32

absiga sierra piduri ketas ongi 260mm.

M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas M-Tech » 12 Apr 2011, 00:38

2x suurem kui G2 on Sierra ikkagi ning VW insener pani ka ilma ABS-ita 256mm kettad poole väiksemale autole.
Kiire Sierra normaalne esiketas oleks ikka 280mm+ ja taha on paras see mis stock ABS-iga ees.
Aga mu jutu üldine mõte on öelda seda, et enamuste Sierra piduritega pole 250hp mootorivõimsusega enam üldse fun sõita ka sirgel teel.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Tarmo » 12 Apr 2011, 01:03

enamus sierra pidurid pidurdavad 180->80 ja siis on kadunud. peale seda raadi katset enam maanteel kiirust ei proovinud. abs kettad (ilma absita) selle peale ära ei kadunud. minu aeglase sõiduga pole ka raplas ja pärnus ära kadunud. kuid kui sierraga veel sõitsin siis sõitsin liiga ettevaatlikult. viimane kord mondeoga 1h mina ja 1h sigmar audrus sõites sai selgeks, et kui kõvemini pidurdada siis saab hiljem pidurdada (elementaarne). ma muidugi ei tea mis mondeo standart pidurid on, kuid need veel alla ei vandunud, järelikult ikka veel aeglaselt sai sõidetud. aga ainus tehase kiire sierra ju ongi cosworth ja sellel 278mm. ehk kui panna bobi mootor või turbo ohc'le siis jah, pidurid ei teeks paha.

Sassu
aktivist
Postitusi: 407
Liitunud: 09 Apr 2009, 16:50
Asukoht: Saku/tln

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Sassu » 12 Apr 2011, 22:06

oliver85 kirjutas:väiksed ju. Õõtsub ikka nagu vana kurat ju. Siis saab alles sõita kui vedrusid praktiliselt all pole v on jäigad ja stabikas on jämmem ja ilma tagastabikata on ikka julm. 130-140 ga on sauga kiires kurvis katus kiire tulema.
Tarmo kirjutas:jajah, väike ketas + trummel piduritega on vahe küll suur abs'i ketastel, kuid ega need kah imet ei tee, lihtsalt see väike ketas ja trummel tuleks liigitada eluohtliku ja abs kettad tavaliste alla.
Vedrud olid tavalised pehmed ja kõrged, amordid kah vanad ja pehmed, kõik puksid surmani väsinud, taga stabikat pole ja pidurid on väiksed ja taga trummid. Ehk siis täiesti tavaline ja väsinud veermik. Mootor ka tiba võimsam kui antud autole ettenähtud oli. Lihtne ei ole aga sai sõita küll ju, pole ühtegi katust teinud ja muidu ka täitsa elus veel :D

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Tanel » 12 Apr 2011, 22:26

Oliver s6idab ilmselt rohkem põllul,ma kunagi oleks kah seal oma e21 küliti keerand,jube vähe jähi puudu..
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas sõdurpoiss » 12 Apr 2011, 22:44

Ma ei tahaks küll õli tulle valada aga siin toodud võrdlused golfi ja sierra pidurite kohta on küll veits veidrad. Et golf kaks korda kergem on kui sierra on asja ilustamiseks muidugi tore öelda aga no sihuke jutt ei maksa ka midagi. Teiseks golfi kerekuju, teljevahe ja agregaatide asetust(esivedu) vaadates võiks justkui oletada et golfi kaalujaotus ei ole ka päris sama mis sierral. Pidurdamise ajal võib see erinevus olla veel suurem. Selle oletuse ajendil võiks siis võrrelda ka golfi ja sierra tagapidureid ja mõelda et pidi ikka VW inseneril mõistust olema et golfi ilma tagapiduriteta tegi.
Et kui sierrale 240mm kettad pandi siis pidi sellel ikka rohkem põhjusi olema kui soov natuke malmi kokku hoida. Ei ole ju mõtet panna 300mm ketast ette, kui 1,6 sierra 155 laiune rehv niikuinii ei suuda selllise piduri pidurdusjõudu asfaldile kanda. Liiatigi ei mahu selline pidur 13 tollise velje sisse ära. Kui rehvidele pidamist juurde ei tekita, lisakaalu või rehvi laiusega, siis pole suurematest piduritest ju mingit kasu.

Nendel sierra mudelitel millel tõepoolest asisemaid pidureid vaja läheb, on minuarust küll igati korralikud pidurid. Minu teada peaks osadel olema ees 283mm ketas ja sellise piduriga 15" velje ja suppordi vahel on ruumi nii vähe, et sinna ei lähe näpuots ka vahele.Ja taga on sellisel variandil 273mm ketas.
Pilt

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas xr4 » 13 Apr 2011, 00:17

oliver85 kirjutas:väiksed ju. Õõtsub ikka nagu vana kurat ju. Siis saab alles sõita kui vedrusid praktiliselt all pole v on jäigad ja stabikas on jämmem ja ilma tagastabikata on ikka julm. 130-140 ga on sauga kiires kurvis katus kiire tulema.
see katuse teema vast liialdatud tolles kurvis!
Kinni keevitatud diffriga ei saa juhitavusest juttugi olla(Mihkli sierra kohta jutt)
Ma nagu ei kurdaks sierra juhitavuse/pidurdamise üle, aga see võib olla tingitud minu masina "suurematest" piduritest ja amortidest/vedrudest
XR4iPilt

Kasutaja avatar
kubilius
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 30 Juul 2009, 19:53
Kontakt:

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas kubilius » 13 Apr 2011, 09:03

xr4 kirjutas:
oliver85 kirjutas:väiksed ju. Õõtsub ikka nagu vana kurat ju. Siis saab alles sõita kui vedrusid praktiliselt all pole v on jäigad ja stabikas on jämmem ja ilma tagastabikata on ikka julm. 130-140 ga on sauga kiires kurvis katus kiire tulema.
see katuse teema vast liialdatud tolles kurvis!
Kinni keevitatud diffriga ei saa juhitavusest juttugi olla(Mihkli sierra kohta jutt)
Ma nagu ei kurdaks sierra juhitavuse/pidurdamise üle, aga see võib olla tingitud minu masina "suurematest" piduritest ja amortidest/vedrudest
Keevitatud diffriga väga suurtel kiirustel metsas sõites oli juhitavus rallikal küll super.
Auto käitus täpselt nii nagu vaja ja läks sinna, kuhu mina tahtsin :)
2.0 taguveolisest dohlakast jutt siis :)

Pilt
Autoremont ja varuosad pärnus.
58171849 - Janar

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Jaan » 13 Apr 2011, 11:13

Jah, nõustus Kubiliusega, Mihkli Sierra liikus loogilisemat trajektoori pidi kempiga kui ilma. Seda olukordades kui peenestada. Orikas LSD kord töötas, kord ei töödanud ja see oli palju ettearvamatum ekstreemsituatsioonides. Kempiga lasid külje ette ja hoidsid peal nii palju kui vaja. Samas ma ei kiida ka kempit, sest ilma peaks rinkal ikkagi kiiremini sõita saama.
Sierra Is

oliver85
fanaatik
Postitusi: 721
Liitunud: 06 Juun 2010, 10:52
Asukoht: PÄRNU
Kontakt:

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas oliver85 » 13 Apr 2011, 12:26

ilma saab kiiremini aga kemppiga on fun factor suurem :D

Sõidan põllupeal ja asfaldipeal seal kus tahan ikka on originaal kehva :D

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas sõdurpoiss » 13 Apr 2011, 18:36

Eks see originaal visco ei ole jah kähkusõiduks vast kõige parem. Pigem on temast kasu keskmisel pereisal, kes tänu viscole esimese lörtsiga poe ette kinni ei jää, samas toimides nii sujuvalt et foori all vasakpööret sooritades, LSD oma rakendumisega spinni ei viska. Ei maksa oodata asjadelt seda, mille jaoks nad loodud ei ole.
Pilt

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas Jesper » 13 Apr 2011, 23:56

Nojah, selle vedrustuse ja kiireks ehitamisega on ju see, et noor inimene peab tingimata olema millegi tulihingeline fänn ja millegi tulihingeline vastane. Kui oled tulihingeline fänn siis võib Golfil olla 2x parem pidur küljes, aga ikka on Sierra parem auto, sest ta lihtsalt on. Ja kui isegi pole, siis kuskil maailmas kindlasti on olemas Sierra, mis on. Ja ma ehitan enda oma ka kohe selliseks. Kui midagi muud pähe ei tule, siis kaalujaotuse üle saab ikka segast panna, hea universiaalne teema hämamiseks, kogu kurvisuutlikkus tulenebki ju teatavasti kaalujaotusest :D. Kui oled millegi tulihingeline vastane, siis on kindlasti vaja moodustada teiste omasugustega klubi, kus kambakesi klassi ilusaima tüdruku koledate kingade üle sisistada.

Aga ükskord tuleb päev kus inimene saab enamvähem normaalselt kiire autoga sõita (Mihkli pakutud bemm seda ofkoors pole) ja siis läheb nagu kork maha - selge see, et Sierrast (või Escortist) ei ole võimalik ehitada luksuslikku, moodsat, kiiret ega kurvisuutlikku autot, aga noh mis seal ikka, niisama on ka lahe vahel käia kihutamas, autol ei pea tingimata olema miljon heppa et ta lõbus oleks. Et tegelikult on päris mõnus kui tutikaid mootori ja vedrustuse juppe saab kilohinnaga osta, mitte ei pea iga puksi jaoks raha koguma. Ja kiire auto võib ju alati kõrvale osta. Noh ja kui see murre on ära olnud, siis võib tegu olla üllatavalt mõistliku inimesega - saab rääkida autojuttu eri markidest jne. Enne seda on raske, ükskõik kust otsast juttu alustada, kas Red Bulli esitiivast või Peugeot HDi sissepritsest, ikka jõuab jutt Sierra turbotamiseni välja :)

Aga jah, loomulikult on ainuke mõistlik auto maailmas VW Golf ja kõik muud mudelid ja margid on siiski autopedendus :)

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: mootori föönitamine

Postitus Postitas sõdurpoiss » 14 Apr 2011, 18:43

Mina ei pea ennast küll tulihingeliseks sierrafänniks, kuidagi lihtsalt juhtus nii, et sai sellist ronti ehitama hakata. :D Ja ma ei ole kunagi arvanud et sierra peaks kuskilt otsast maailma parem, mugavam või ilusam olema.

Tahaks lihtsalt teinekord mõne vastuargumendi öelda, näiteks siis kui pelgalt piduriketaste läbimõõdu järgi otsustatakse milline insener on loll ja milline maailma kõige targem. Et pelgalt ühe detaili visuaalse vaatlusega ei saa ju hinnata kogu süsteemi suutlikust. Eks kindlasti on ka erandeid.

Aga kui vanemaid volkareid vaadata, siis on üldse raske mõista, mis nende inseneride peas toimus. Ja ega fordidki paremad ei ole. :lol:
Pilt

Vasta