2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Kapotialused jutud
regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 07 Nov 2016, 12:05

Ford Sierra 2.0 efi OHC MK1 luukpära.

Külmalt läheb tööle ilusti, töötab 2-10min ning peale seda sureb välja. Kui uuesti käima panna siis töötab vaevaliselt ning gaasi andes poob korralikult kinni ja sureb välja. Löriseb ja tagant lööb korralikult pauku. Ühesõnaga sooja mootoriga sõita on täiesti võimatu.

Külma mootoriga läheb väga efektiivselt pöördesse ja on võimalik edukalt sõita, kuid seda rõõmu kauaks ei jätku.

Autol on paigaldatud bensiinipaagi asemel teistsugune paak koos paagivälise pumbaga. Pump peaks töötama ilusti ning on paigaldatud paagiga samale kõrgusele. (Bensiini nivoost natukene kõrgemal). Aga kui voolik lahti lasta, siis on näha, et pump lööb korralikult.

Sooviks, et keegi targem ütleks, mida kontrollida ning mida vahetada. Võin julgusega öelda, et ei ole tehnikas kõva nina, kahjuks.

Tänud,

(Nägin, et on olemas samad teemad aga kahjuks ei leidnud sealt abi või siis lihtsalt ei oska otsida)

Kunagi oli Vaz 21044 1.7i sama probleem. Sellel oli temp andur läbi, mis ei andnud infot edasi, et mootor on soe ja andis liiga palju kütust peale. Kas Sierral võib ka asi mingis anduris olla ?

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Six-Fo » 07 Nov 2016, 13:15

Võib tempi andur olla.

Aga andurite vahetamise asemel soovitan kõik otse ajust välja mõõta, ma kunagi jõudsin lonkava tühikäigu probleemi otsides hunniku andureid välja vahetada enne kui ajust paari mõõtmisga kohe viga teada oli. Kindalaegas tõmba välja (mingi nõksuga tuleb ta otse armatuurist välja) ja selle taga peaks olema aju.

Palun edasist juttu kellegil üle kontrollida ja kinnitada, ma pole elektrik ja kirjutan seda õpetust mälu mööda mis ma paar aastat tagasi tegin :) võibolla osa asju valesti meeles

Nüüd otsi multimeeter ja hakkad pinget mõõtma klemmidelt. Miinus juhe üle nurga kapoti alla miinusklemmi vahele. Peaks ulatama küll.

Siin tabelis ära näidatud mis aju taga olev klemm on mis tähendusega ja palju pinget nad mingites tingimustes näitama peaks.
(pealkiri võib eksitav olla, aga 2.0 efil on sama aju)
http://www.fordmods.com/documents.php?d=41

Näiteks tempi andur 7. klemmi alt:
7 Engine Coolant Temp 20*C-3.1V, 40*C-2.2V, 100*C-0.5V
20 kraadiga peaks multimeeter sinna 3.1V kanti näitama, soojenedes väärtus langeb jne. Kui see peksab suvalisi väärtusi või üldse ei taha midagi näidata siis järelikult võib rikkis olla. Ma muidugi ei viitsind praegu tabelit põhjalikult uurida kas ajus on veel tempi anduri klemme. Sierral on neid kaks, üks paistab bloki juhipoolsel küljel kusagil üsna nähtava koha peal, sealt mõõdab armatuuri temperetuurinäidiku jaoks. Teine on kusagil sisselaske kollektori vahel, üsna peidus ja ebamugava koha peal. See on siis see andur mis mootori tööd reguleerib.


Aga kuna probleem ei pruugi seal olla siis kontrolli ka teised andurid üle. Minul oli viga näiteks Throttle Position Sensor mis gaasi asendi muutusel peaks väärtust muutma aga minul näitas koguaeg nulli.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 07 Nov 2016, 14:24

Tänud, hakkan asja uurima ja proovin seda varjanti kindlasti. Siiski ootan endiselt ka teiste arvamusi ;)

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 08 Nov 2016, 20:23

Palun veel abi. Kes vähegi on eelneva probleemiga kokku puutunud siis võiks siia kirjutada. Tänud ette

Kasutaja avatar
Ken Pallav
aktivist
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Dets 2011, 06:16
Asukoht: Harjumaa

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Ken Pallav » 09 Nov 2016, 20:27

Ei pruugi kindel olla kas sama viga, kuid minul suri ka auto välja soojast peast... kuid esialgu vähem, hiljem iga 5-10 min tagant. Vahest isegi kohe. Vahest sai kohe käima ja sõitis ilusti, teinekord läks kehvasti käima ja ei käinud õieti... mõnikord ei läinud üldse käima kuni 5 min. Enamus asju vahetatud , sealhulgas andurid ja lõpuks siiski veaks osutus aju. 2 teist aju mis proovisin, ei olnud tühikäike aga sõiduajal ära ei surnud. Kiskusin vana aju lahti, midagi viga ei paistnud, panin kokku ja nüüd jälle toimib, nii olen teinud juba teine aasta ja kokku 2 korda. Enne igat talve siis. Siiamaani õelda peast ei oska mis ajul realselt viga.
1995 Lexus LS400
1986 Ford Sierra iS mk1

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 16 Nov 2016, 02:06

Pole siiani veel jagu saanud. Homme tulevad jupid ning panen uued küünlad, uued juhtmed ning uue temperatuuri anduri(suurema). Soojalt tundub, et saab nagu liiga palju kätte.

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 16 Nov 2016, 21:49

Täna läksid peale uued küünlad(NKG) ja uued juhtmed. Temp anduriga oli nõnda, et mõõtsin multimeetriga uut andurit ja vanat andurit ning näidud olid samad. Kui panin anduri otsa keevasse vette siis ilusti langes jne. Ühesõnaga vana andur oli korras(alguses olid otsad natukene oksüdeerunud aga selle sai paremaks).

Auto töötas 30 minutit täiesti normaalselt, sai isegi korralikult sõita jne. Peale seda tuleb ikkagi puterdamine sisse, ja seda just gaasi andes. Kui vajutada gaasi vaikselt ja ühtlaselt, siis läheb ilusti pöördesse. Kui aga vajutada kiirelt või siis noh tavaliselt, siis hakkab podisema ja puterdama ning läheb vaevaliselt pöördesse.

Mida veel kontrollida ? Kas võib olla asi jagajas, kaanes, süütepoolis ? Tühikäigul tiksub pill ilusti, mõningad väiksed pöörde tõusud ja langused vahepeal, aga see ei ole hullu.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Kristjan » 17 Nov 2016, 23:11

tps andur äkki?
sierra mk I 5d

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 17 Nov 2016, 23:40

tps andur ja kütuserõhu regulaator vaja veel üle vaadata. Kus TPS andur asub ?(see vist gaasiklapi asendi andur vms?) Kust TPS andurit saab ?
Kütuserõhu regulaatorit kust saab uut ?

Tänud.

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Henn » 18 Nov 2016, 00:55

tps asub gaasiklapi küljes :D mul Tallinnas 2tk.

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Six-Fo » 19 Nov 2016, 11:32

Miks sa seda minu meetodit järgi ei proovi? :)
See tegi mulle 10 minutiga selgeks et kõik kahtlustatud andurid olid töökorras ja viga oli minu puhul hoopis TPS.
Kui sinul see viga on seal siis multimeetriga TPS klemm ajul peaks suht nulli näitama olenemata sellest mis asendis gaas on.

TPS muidu on OHC mootoril sellise kujuga junn gaasiklapi vahetus läheduses.
http://www.motomobil.com/shop_images/61383980.jpg

Muideks kui uut külge proovid siis võib ka natuke puterdada(või siis hoiab tühikäiku liiga kõrgel või madalal), minu lammutusest saadud junn oma asendis andis natuke valet signaali ja pidin viiliga poldiauke korrigeerima et saaks õiges asendis külge.
Mootor reguleerib tühikäiku vastavalt gaasiasendi anduri näidule ja kui ta on natuke vildakalt peal siis hakkab tühikäik natuke segast peksma.
Töösooja mootoriga vist peaks sierral tühikäik olema mingi 700-900 kanti?(teadjamad, kinnitage. Ma ei viitsi googeldada praegu :) )
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 20 Nov 2016, 20:54

Mõõtsin multimeetriga otse TPSile pealeminevat voolu ja kontrollisin ka andurit ennast. Tundus korras olevat, vool tuli peale ja mass oli olemas. Samuti ka andur ise näitas midagi.

Nende kõikide asjadega, mis teinud olen, on muutunud asi natukene paremaks. Nüüd auto käib külmalt täiesti perfektselt(praeguse ilmastikuga 15-30 min) Kui soojaks läheb, hakkab pooma ja podisema. Aga üldkokkuvõttes on asi parem.

Kas bensiinipumbast võib ka oleneda see asi ? Et palju see rõhku lööb jne. Muidu tagasivool on olemas kenasti nii külma mootoriga kui ka sooja mootoriga. Järgmisena kontrollin veel bensiinifiltri ära kuidagi, kas siis panen esialgu ilma filtrita või ostan kohe uue. (Äkki vana läheb umbe kui auto käib ja kui välja suretada siis mustus ja tükid vajuvad tagasi vms)


Ja siis see kütuserõhu regulaator. Mis sellega teha ? Kuidas teha kindlaks, et seal membraanid ja asjad toimivad kenasti ?

Ja küsiks veel ka seda, et kas asi ei või olla selles, et saab ikkagist kuskilt lisaõhku ? Et ei teki vaakumit vms. Muidu mul see vaakumvoolik (pidurite oma) läks katki, aga seal voolikul hetkel punn ees.

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Dexter » 20 Nov 2016, 21:56

kui on see laialtlevinud 77kw varjant, siis on sul ka lambda andur. Ka see võib seda jama põhjustada. Olen ühel mondeol sarnast viga otsinud ja veaks oli just seesamnune snsr.

regz
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Okt 2015, 16:59

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas regz » 21 Nov 2016, 01:05

passis on 74kw ikka

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: 2.0 efi OHC külmalt töötab, soojalt mitte.

Postitus Postitas Henn » 21 Nov 2016, 09:48

lisaõhu pealesaamist on ilmselt kõige lihtsam breik kliineriga kontrollida.

Vasta