1. leht 2-st

Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 31 Mai 2017, 09:54
Postitas berjosha
Tervist!

Ostsin uue auto, aga Sierrat ei taha kuidagi vanarauda viia. Eriti kuna mootor töötab veel hästi ja talvel sai ka jäärajal sõitmas käidud. Sealt tekkis ka idee, et tehagi endale selline jääraja hobiauto. Mitte mingi ulme projektikas, vaid lihtsalt oma lõbuks ja natuke ehk ka võistelda.

Küsimus siis selline, et kas targemad mehed oskaks öelda, kuidas odavalt ja ilma turbotamata saada veits jõudu juurde? Kas või tehase tasemele tagasi? Sest arvan, et aastatega on mõned hobused ikka plehku pannud.

Kas parem õhu ja kütuse pealevool ning uued voolikud-tihendid ajaks asja ära?

Ette tänades..

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 31 Mai 2017, 13:05
Postitas FLAMEWAR
1. koonusfilter ja sportsumps! Katt vahelt ära..
2. kui talve tahad meenutada siis differ kinni või lsd

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 31 Mai 2017, 14:13
Postitas berjosha
Mõtlesin ise ka koonusfiltri peale ja sumps üldse läbi kapoti välja tuua või rattakoopa kõrvalt. Sest nagu ma aru saan, siis heitgaasi väljutamise teekond peaks võimalikult lühike ja jäme olema?

Aga võimsuse suurendamise koha pealt veel soovitusi?

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 31 Mai 2017, 14:58
Postitas rekkamees
Läbi kapoti ära too! Ma kunagi ühel põlluralli Ladal tegin nii, jõudu jäi vähemaks ja pidev mootori näkku röökimine pani pea valutama. Vabalthingaval mootoril on sumpa pikkusel ja väiksel vastusurvel oma roll täita. Too näiteks 2-2,5 tolline toru külje pealt tagaratta eest välja. Ehitades vaata, et järske nurki ei teeks.

Üldiselt odava ja suhteliselt tõhusa efekti saad, kui plokikaant paar mm madalamaks lased kuskil teha ja kui karpapill, siis jämedamate düüsidega tagad piisava bentsukoguse. Düüsidega ei saa ka liiale minna, muidu jääb õhku puudu ja segu lihtsalt liiga rikas. Pritsungi puhul on vist suuremaid pihusteid vaja ja aju kallal nokitseda, et bentsu rohkem saaks. Talvel sõites võid õhufiltri üldse ära jätta, vaata ainult, et õhuvõtt kuskil sellises kohas poleks, kust toru kogemata lund täis võib tõmmata.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 01 Juun 2017, 07:40
Postitas Tarmo
koonusfilter ja sport sumps unusta kohe ära, see ei tee su pilli jäärajal konkurentsi võimelisemaks vaid valjemaks.
jääraja jaoks, pead sa panema rattad rohkem keerama et vältida spinne, ja kindlasti lsd. auto võimalikult kergeks ja korralikud kitsad rehvid, näiteks conti bd

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 01 Juun 2017, 17:34
Postitas JanekE
Koonukast pole väga kasu, kui sa just esituld ära ei kaota ja sinna asemele seda ei areta.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 01 Juun 2017, 19:24
Postitas tommu1
Tõestatud ,et vabalt hingav kaotab koonukaga kw-te.Mis hädaga seda ikka toppida+ originaalis sierra võtabgi juba külma õhku.
Otsetoruga peale hääle muud ei saavuta, ideaalis katid vahelt ära ja saab vb tehase kw-ile lähemale, kui ennem.süütemängus vaheta asjad uute vastu ja kütusepump+filter samamoodi.Annab kokkuvöttes rohkem ,kui muu -tsenseeritud-.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 01 Juun 2017, 23:41
Postitas Tarmo
vastusurve meestele
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs
ja vägistatud sumps
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU

ma ei ütle, et ei ole sumbutajaid mis parandavad mootori tööd, loomulikult on, kuid põlve otsas sina neid kodus ei tee
pmst on see hull teadus kuidas saada summutaja nii voolama et ta hakkab imema sul mootorist gaase välja

ja noh koonus filter. esiteks pead sa talle organiseerima külma õhu mitte sooja. teiseks tekitab see rõveda hääle. kolmandaks vaevalt et seal su mootori kw takistus on, pigem on kaane voolavus ja klapi ajam. ega ükskõik mis osa sa süsteemist parandad (kütus, õhk, süüde), üksi see ei aita, segu peab olema ideaalne, kui üks neist on puudulik siis asi ei toimi

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 02 Juun 2017, 00:40
Postitas berjosha
Sain ühe mootorispetsiga lõpuks jutule. Ta ütles koonusfiltri kohta sedasi, et täiesti mõttetu panna vabalthingavale. Nii öelda ossiteema. Sportsumps samuti. Aga käis välja põneva idee, mida ta ise küll katsetanud ei ole, aga teab kutte, kes on proovinud ja toimima saanud. Kõige odavam variant. Muidugi mootori eluiga lüheneb tuugalt. Kui tahaks, et mootor kestaks, peaks vahetama kepsud, võlli jne...

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 02 Juun 2017, 08:49
Postitas rekkamees
Ma oma sumpateemalise kommentaariga pidasin esmajoones silmas seda, et poolemeetrise torujupiga läheb asi originaaltorust omajagu hullemaks. Ja mu sellealane soovitus oli selleks mõeldud, et kui on kange tahtmine sumpat ümber teha.

Koonusfiltriga on jah see teema, et sa võid õhku mootorile nii kangesti pakkuda, kui tahad, aga kui turbo või kompressoriga seda sisse ei suru, siis mootor seda ise ikka nii väga ei võta ka. Sellepärast on see vabalthingava jaoks mõttetu vidin. Lisaks võtab veel kapoti alt sooja õhku, nagu eelpool juba mainiti.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 02 Juun 2017, 09:02
Postitas mopple
Miks peaks tsikli karpad kuidagi mootori eluiga lühendama?
Tavaliselt lisatakse sinna kompotti ka veel elektrooniline süütekontroller ja kui see kõik korralikult dünos ära häälestada võib saada väga korraliku tulemuse. Samas, koonusfiltri hinnaga kindlasti hakkama ei saa :) .
berjosha kirjutas:Sain ühe mootorispetsiga lõpuks jutule. Ta ütles koonusfiltri kohta sedasi, et täiesti mõttetu panna vabalthingavale. Nii öelda ossiteema. Sportsumps samuti. Aga käis välja põneva idee, mida ta ise küll katsetanud ei ole, aga teab kutte, kes on proovinud ja toimima saanud. Kõige odavam variant. Muidugi mootori eluiga lüheneb tuugalt. Kui tahaks, et mootor kestaks, peaks vahetama kepsud, võlli jne...

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 02 Juun 2017, 17:29
Postitas Tarmo
kui sul rohkem raha pole kui koonusfiltri jagu, siis loobi kõik võimalik välja ja osta koonusfiltri raha eest bensiini, sest see ei aita stock dohc sierrat kuidagi paremini liikuma

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 02 Juun 2017, 18:01
Postitas tommu1
Kui jäärada plaanis sõita siis 88kw on piisav ,pole nagu juurde vaja.Hea oleks lsd alla leida, aku pagassi ja ongi pm pidu.Siis on lootust bemmidega konkurentsis püsida, käendmikud ka ümber keevitada, et rattad keeraks, pidurid korda ja ongi nauditav sõita juba.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 05 Juun 2017, 11:53
Postitas The Lawbreaker
berjosha kirjutas:Aga käis välja põneva idee,

https://www.youtube.com/watch?v=Apqs5EqZuOo

Edu neid korralikult tööle saada. Ratta karpasi on ennegi autodele üritatud toppida, paraku pole siiani ühtegi toimivat lahendust näinud. Kõigeodavam on otsida mingi uuem 16v mootor. Järgmine kallim varjant on kaan natuke madalamaks ja paremini hingavaks teha, mootor korda uus väljalase, ja itb.

Re: Mootorit erksamaks. 2.0 -dohc-. 88kW

Postitatud: 05 Juun 2017, 16:12
Postitas Tarmo
Tal on ainult koonusfiltri raha