Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine

Kapotialused jutud
Jallo
turist
Postitusi: 20
Liitunud: 08 Okt 2006, 00:55

Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine

Postitus Postitas Jallo » 21 Okt 2006, 19:32

Plaanis siis võtta pritsungiga tavaline kahene mootor, paigaldada sportnukk turbo ja torukolle. Turborõhk jääks 0.5-0,7 baari, pihustid teised.
Palju antud varjandiga kw võiks tulla ja kas kolvid kestavad? Ise mõtlen et selle turbo rõhu juures ei tohiks küll midagi hullu juhtuda ja kw peaks tulema üle 100 kindlasti.
Turbo läheks siis pisike diisli turbo, mingid suurema motoga bemari pihustid, kollektor tuleb ise teha ja nukk kuskilt mõne tuhande eest osta, intercooler on olemas, õliradikas veel vaja juurde ja uued klapivedrud kindlalt pluss veel nipet näpet, uued rõngad äkki mootorisse jne.
Eelarve on ülimalt minimaalne aga samas mingeid ulmelisi kilovatte ka taga ei aja originaalis tal ju 75kw vist nukk ise juba ja kolle peaks asja tublisti paremini ju liigutama hakkama.

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Kas on mõtet vaeva näha?

Postitus Postitas tamar » 21 Okt 2006, 19:53

Endalgi oli samamõte, neid mootoreid saada suhtkoht palju ja hinnad odavad. Pragu samamoto vahel ostaks teise samasuguse moto ja toda täiendaks noh et auto seisma eijäeks ja kui midagi tsenseeritud läheb siis saab jälle õige vahele ja edasisõita.

Ega uurinud pole palju läheks maksma sellised asjad:
miniturbo komplekt :)
nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
rõngad
tihendid kõik
klapid
pihustid
kollektor ja siis sumps nagu siin forumis sierrameenil sportsumps sport pütiga rääkige kas sellest maakeeli kasu kah on või niisama teeb kurja häält?

ning loomulikult kokkupanek ja sellisedasjad (kardan et jääb juppe üle kui hakaksin seda tuunima :D)
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

Visible
fanaatik
Postitusi: 987
Liitunud: 15 Apr 2006, 17:52
Asukoht: Haapsalu/Tallinn

Re: Kas on mõtet vaeva näha?

Postitus Postitas Visible » 21 Okt 2006, 20:11

tamar kirjutas: nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
Sport nukk tagab parema silindrite täituvuse, parem kiirenduse, rohkem jõudu ja kokkuvõttes ka suurem kütusekulu.

Lisan ühe animatsiooni ka juurde mis aitab aru saada sport nuka tööpõhimõttest :

http://static.howstuffworks.com/flash/camshaft-cam.swf

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 21 Okt 2006, 21:44

kui turbotama hakkad, siis mõtle selliste asjade peale ka nagu õhukulu mõõtja, v.l. kollektori õiged mõõtmed, moto aju + veel miljon asja et ta sul ka tööle hakkax....minimaalne kulu olex 10 000 kui sa peaaegu ise kõik tööd ära teex. see pole nii lihtne kui paistab...et keerab fööni külge ja tuld :D kui tahad et ta vähegi kestax siis viskan paar näpukat siia.

NII ET TURBOTAJAD, LUGEGE ALLJÄRGNEV KINDLASTI LÄBI, see võib säästa teie mootorit :)
niisiis,
kui õhukulu mõõtja on map anduril põhinev siis pohh...see mõõdab rõhu järgi õhukulu (ntx minu Dohc motol on just see variant) kui mingi muu tüüpi andur (laba tüüpi andur nagu sel 75 kw pritsel on), siis aju ei pruugi aru saada, et ülerõhk on sisselaskes ja masin ei hakka elusees korralikult tööle. turbo masinale võiks peale panna ntx MegaSquirt aju...seda saab ise progeda.

kolvid võiksid lasta ära pinnata st. külgedele teflonja peale keraamiline kiht, mis ei juhi soojust väga hästi (kindlustab selle, et detoneerima hakates ei voola kolvid sumpsist välja) seda saab ntx Tehnika Kõrgkoolis teha lasta...ma ise õpin seal ja saan õppejõu ära rääkida :) ja muidugi tahab tra selle eest raha ka.

v.l. kolle peab olema õigete mõõtudega...kuna sa turbot installides niikuinii ei kasuta kollektorite juures akustilist häälestamist, siis enamasti on nii, et kolle torud ei ole kõik yhe jämedused...võin sulle kunagi mingi lambi joonise teha...saad aimu. seletada keeruline. V.l. kolle traktide pikkusest sõltub ka see mis pöörete juures masin tõmbama hakkab ja kus ära kustub.
sisselase tuleb võimalikult vabax teha (ntx nagu sierramenil)

ära unusta segukella...selle abil saad sõidu ajal teada mis mootoris toimub...kui sa just kõrvaga ei taba ära kas detoneerib või mitte.

sumps ka loomulikult uus...parem oleks kui otseläbi süsteem all on. katalüsaatorid viska minema...need põleksid varem või hiljem läbi :D

turbo valikul arvesta et ntx 2.0 bensukas käib kõrgematel pööretel kui 2.0 diisel..seega 2.0 pealt maha keeratud föön ei kesta kaua. ntx 2.5 bemmi mootor sai omale diisel Iveco kaubikult turbo...haagib taha end kusagil 2800 pöörde juures ja kestab päris kõrgete pööreteni.
mida suurem turbo seda kõrgematelt pööretel hakkab tööle...seega traktori turbosid ära üldse vaatagi :D

omale plaanin ka kunagi turbo peale panna...aga seda alles paari aasta pärast...siis on sõjavägi läbi ja kõrgkool ka lõpetatud. Lisaks turbole tahax paari õppejõu abiga akustiliselt häälestada nii väljalase kui sisselase + arvutada igasugu jõud mis ja kuhu mõjuvad ning kepsuda ja väntvõll ära tasakaalustada (lihtsalt valge müraga häälestamise teel on saadud 250 kuubikulisest mootorrattast kätte 250Kw!!!) Ei taha mingit porno projekti teha :)

vot nii on lood...aga kui midagi tähtsat veel meenub siis lisan siia :) praegu kena pohmakas eilsest Tartu tripist...sai joodud, turvadega õiendatud ja Püssikas sain sisenemiskeelu. a enne seda visati välja muidugi :D


EDIT: sport nukal on jah järsem tõus...eeldab uusi kangemaid klapivedrusid, sest vanade vedrudega suurel pöördel ei pruugi klapp ülesse jõuda kui kolb alt tuleb :D
suuremad pihustid oleks ka hea idee...see suurendab täiteastet.

TURBO FÄNNID ÄRGA UNUSTAGE SURVEASTET ALANDADA. VASTASEL JUHUL OSTKE KOHE UUS MOOTOR. normaalne oleks see viia kuhugi 8,5 kanti. kaanetihend võiks vasest olla.

EDIT vol2. vahejahuti oleks ka tark panna...mida jahedam õhk, seda rohkem mahub teda silindrisse ja parem tõmme.
Viimati muutis TOm, 22 Okt 2006, 10:47, muudetud 1 kord kokku.
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Jaanis
fanaatik
Postitusi: 654
Liitunud: 05 Apr 2006, 03:38
Asukoht: Harjumaa, Kiisa

Re: Kas on mõtet vaeva näha?

Postitus Postitas Jaanis » 22 Okt 2006, 14:48

tamar kirjutas:
nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)

kollektor ja siis sumps nagu siin forumis sierrameenil sportsumps sport pütiga rääkige kas sellest maakeeli kasu kah on või niisama teeb kurja häält?
Nukkvõll on sportlikum, vähe järsema nurgaga ja see peaks klappe kauem lahti hoidmaja powerit juurde andma.
Kollektor on originaal ja see rikub kõik selle muu seal all ära mida teinud olen. Sumbutitoru läheb nii sirgelt taha välja kui võimalik ja otsa panin sportpoti. Praegu tundub ainult kõvasti rohkem häält tegevat kui muud kasu on.
Mida see kõik juurde andud on ei oska öelda pole kuskil düno pingis mõõtams käinud. Ma ei tea kas praegu üldse kuskil Eestis düno pink on? Mingist pingist jutud käivad, aga see pink pidi valetama.

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 22 Okt 2006, 15:36

sportnukk hoiabki klappe kauem lahti...a sa, sierramen, kangemaid pihusteid ei taha osta? see oleks vajalik sportnuka puhul, et max kasu sellest asjast saada.
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 22 Okt 2006, 15:58

kulud on iga auto puhul erinevad...ja oleneb mis juppe kasutad. turbotamine võib vabalt minna maksma 50 000 ja samams võid hakkama saada ka 9000-ga.
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 22 Okt 2006, 20:00


Kasutaja avatar
Jaanis
fanaatik
Postitusi: 654
Liitunud: 05 Apr 2006, 03:38
Asukoht: Harjumaa, Kiisa

Postitus Postitas Jaanis » 23 Okt 2006, 10:21

TOm kirjutas:sportnukk hoiabki klappe kauem lahti...a sa, sierramen, kangemaid pihusteid ei taha osta? see oleks vajalik sportnuka puhul, et max kasu sellest asjast saada.
On sul koht teada kus neid pakutaks ja äkki oskad hinna kohta väikse vihje anda? Kuidas nende pihustitega on kas neid on mitut varianti või lihtsalt üks kindel mõõt (mõtlen siis augu läbimõõtu)?

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 23 Okt 2006, 11:27

Tellides saab...maksavad natuke paju :D aga kui kindel soov hakata mootorit tuunima ja aretama teda siis ehk see umbes 2000 tükist eriti kallis pole :D

selle lingi kaudu saab tellida...ise pole siit tellind a see punase Corolla omanik plaanib siit omale asju orgunnida
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4

EDIT: tellida sealt otse siiski ei saa...valid sobiva pihusti (koodi järgi) ja kusagilt tuuning poe kaudu saab asja kätte
powered by 2.0 Ohc

Molotov51
turist
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Juul 2007, 20:03

Re: Kas on mõtet vaeva näha?

Postitus Postitas Molotov51 » 11 Mär 2008, 21:50

Tavaline vabalthingavale mõeldud sportnukk on just see mis ei sobi turbokale, sest klappide ajastus ebasobiv. Tavaline tehase nukk pidavat päris adekvaatne olema Maximum boosti järgi. Kes ei oma maximum boosti, kuid sooviks seda PDF kujul omada võtku PM kaudu ühendust.

Kasutaja avatar
lapik
aktivist
Postitusi: 255
Liitunud: 05 Apr 2007, 15:01
Asukoht: Haljala, Lääne-Viru
Kontakt:

Re: Kas on mõtet vaeva näha?

Postitus Postitas lapik » 12 Mär 2008, 00:21

lisan siia veel omalt poolt, et C.Bell kirjutas tollesse raamatusse: "It's hard to find better cam than stock cam"


EDIT: valetasin veidi, "Maximum Boosti" kirjutas Corky Bell, Gardon Jennings kirjutas "2-stroke tuners Handbook-i"
targad saavad teise võimaluse, lollidele seda ei anta! R.I.P liiklushuligaanid!!

Kasutaja avatar
GTO
fanaatik
Postitusi: 507
Liitunud: 14 Mai 2007, 12:57
Kontakt:

Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine

Postitus Postitas GTO » 08 Aug 2008, 16:53

turbod pannakse ainult autodele, millel mootorid hõredaks lastud ja kompressioon ära kadunud, siis tuleb laipa kuidagi elustama hakata ja hingama sundida raibe :P

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine

Postitus Postitas Tanel » 18 Aug 2008, 13:45

Nii oleks siis ka sarnane kysimus :P Kas seda 2.8 on m6tet turbotada v6i oleks ettem v6tta mingi pinto ja sinna mega suur turbo panna?
kuna see 2.8 kuidagi lahjaks jäänd,tahaks nagu midagi paremat
Või siis oleks ka v6imalus 2.9 cosworth sinna istutada :)
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine

Postitus Postitas tamar » 18 Aug 2008, 18:01

Biturbo on edevam kui turbo.

Seega Tann, tee ikka biturbo 2,8 mootorist. Kuigi biturbo raskem teha.

Biturbo - kummagi poole silindrite peale oma turbo, ehk 2 turboga.

Samas OHC mootor on kergem, seega annab natuke kaalusäästu aga noh kui viitsimist ja tahet on siis areta olemasolevast mootorist midagi.
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

Vasta