Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Kapotialused jutud
sierraman
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 08 Okt 2007, 18:25

Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas sierraman » 11 Okt 2009, 20:15

Teen jälle uue teema ja küsin lolli küsimusi.

Lugesin, et kui summuti pütid ja katalüsaatorid on umbsed, siis võib see mõjutada edasi liikumist päris palju. Endal väike probleem minekuga ja igaks juhuks tahaks siis üle vaadata pütid ja katalüsaatorid. Kuidas seda teha? Kas lihtsalt kõik asjad sealt seest välja või kuidas?
Kuidas üldse neid pütte ja asju lahti saada?

NB! Kuna olen algaja, siis väga hea kui saaks puust ette ja punaseks keegi seletada. :lol:

Kasutaja avatar
legendaarne666
Klubi auliige
Postitusi: 552
Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas legendaarne666 » 11 Okt 2009, 21:48

Pole need küsimused sugugi lollid.Oled õigel teel.
Kunagi mul scorpal juhtus nii,et kat oli seest tükkideks läind ja ummistas toru kinni(loomulikult need tükid kolisesid torus ja seda oli kuulda).Lõikasin siis püti lahti,koukisin kõik saasta välja ja keevitasin kinni tagasi.Probleem lahendatud kuni ülevaatuse selle hetkeni kus hakati co-d mõõtma :lol: Minek paranes muidugi kõvasti. Tavaliselt muidu kipub tagumine pütt kinni jääma.

sierraman
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 08 Okt 2007, 18:25

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas sierraman » 12 Okt 2009, 17:30

legendaarne666 kirjutas:Pole need küsimused sugugi lollid.Oled õigel teel.
Kunagi mul scorpal juhtus nii,et kat oli seest tükkideks läind ja ummistas toru kinni(loomulikult need tükid kolisesid torus ja seda oli kuulda).Lõikasin siis püti lahti,koukisin kõik saasta välja ja keevitasin kinni tagasi.Probleem lahendatud kuni ülevaatuse selle hetkeni kus hakati co-d mõõtma :lol: Minek paranes muidugi kõvasti. Tavaliselt muidu kipub tagumine pütt kinni jääma.
Tänud vastamast, aga kuidas see muidu kütusekulule mõjub? Kas see midagi halba ei või veel teha, kui niisama asjad välja kiskuda kõik seest (vastusurvet äkki ei ole vms )? Kui kuulda eriti ei ole, aga ikka need asjad seest välja kiskuda, siis võib halba teha või ei? Enda meelest väga kuulda ei ole, kuid gaasi andes viimases pütis midagi natuke siiski koliseb :) . Kas ilma keevitusaparaadita seda teha ei saa? (Asi selles, et pole keevitusaparaati, aga kui teistmoodi ei saa, siis peab tuttava keevitajaga rääkima)

Kasutaja avatar
legendaarne666
Klubi auliige
Postitusi: 552
Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas legendaarne666 » 12 Okt 2009, 21:11

sierraman kirjutas:kuidas see muidu kütusekulule mõjub?
No mul scorpal olid aind katid puudu,ülejäänud sumps oli korras ja erilist küttekulutõusu küll ei märganud.Maanteesõidul 5 inimest peal u100km/h kulus 7,9l/100km.
No keskmine pütt tavaliselt umbe ei ole läinud minu kogemuste põhjal,aga tagumine küll.Kui pole kindel kas on kinni v mitte siis võta ta alt ära ja proovi siis kuidas edasi läheb.Muidugi ega sumpa pole ju ainuke asi mis edasiminekut mõjutab.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tarmo » 12 Okt 2009, 22:45

kui teema oleks vastu surve siis miks sportsumpsid on olulislt suurema läbimõõduga ja oluliselt vähemate püttidega mis omakorda on paremini läbilaskvad? ega see sul kahetaktiline mootor pole?

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas xr4 » 13 Okt 2009, 01:26

Tarmo kirjutas:kui teema oleks vastu surve siis miks sportsumpsid on olulislt suurema läbimõõduga ja oluliselt vähemate püttidega mis omakorda on paremini läbilaskvad? ega see sul kahetaktiline mootor pole?

Kui nüüd minu v6'est rääkida siis, sai tehtud üks katse või õigemini mitu, nimelt kolmandaga 60pealt kiirendades 140ni
kui summuti oli ühes tükis siis peale 120'met kippus asi venima
kui sumpa oli peale resonaatoreid ära võetud siis 100'ni läks sitemini ja 100'st 140ni jälle paremini
aga mõlemad ajad tulid sinna 11 seki kanti, oma loogikaga mõtlen et pean veel enda süsteemi muutma veel, Sepik audrus mainis ka et kuidagi susiseb palju
XR4iPilt

Kasutaja avatar
waher
fanaatik
Postitusi: 814
Liitunud: 18 Okt 2006, 22:23
Asukoht: Läänemaa

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas waher » 13 Okt 2009, 22:44

sierraman kirjutas:Teen jälle uue teema ja küsin lolli küsimusi.

Lugesin, et kui summuti pütid ja katalüsaatorid on umbsed, siis võib see mõjutada edasi liikumist päris palju. Endal väike probleem minekuga ja igaks juhuks tahaks siis üle vaadata pütid ja katalüsaatorid. Kuidas seda teha? Kas lihtsalt kõik asjad sealt seest välja või kuidas?
Kuidas üldse neid pütte ja asju lahti saada?

NB! Kuna olen algaja, siis väga hea kui saaks puust ette ja punaseks keegi seletada. :lol:
ega seal muud polegi,kui umbes on siis ilmselt susiseb kuskilt...mina nägin hästi kergesti ära.oli talv,väljas oli külm,mootor töötas ja mitte ei ajanud sumpa otsast auru välja vaid sumpa vahelt,esimene pütt ja viimane pütt jumala umbsed.Oli ka eelnevalt kolinaid ja kilinaid kuulnud et pütis midagi loksub ja kui käe sumpa otsa vastu panin siis ega sealt midagi ei tundund küll välja tulevat.
Avad pütte nagu konserve,relakaga kaanetad lahti,saast välja ja keevitad kinni,selle miinuseks on tõesti see et ülevaatusel kiputakse varba peale astuma,kui viga tõesti püttides siis vaheta välja,lõppkokkuvõttes sul endal odavam.
Edu tegemisel.

Qubik
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Jaan 2009, 14:38
Asukoht: Kuidas kunagi

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Qubik » 14 Okt 2009, 07:53

Jahh, *raudkang läbi katalüsaatori* teema propageerijad võiksid sutsu tegeleda vastava ala kirjandusega, enne kui algajale midagi soovitama hakkavad. Seega:

1. Kui väljalaskesüsteem on korras, siis heitgaasid väljuvad õigest kohast suhteliselt reipa kiirusega.
2. Kui on kahtlus, et katalüsaator või mõni püttidest on umbes(minu 12 aasta luksepapraktika juures esindunud 2 korda) siis seda on võimalik mõõta vastava rõhunäidiku olemasolul lambda ava kaudu või siis vahetades võibolla veaga detaili välja.
3. Katalüsaator tegeleb erinevate heitgaaside loodusele ohutumaks muutmisega-seega päris mõtetu kolakas see ei ole, kuid tegelikult korras ja õigesti reguleeritud OHC mootor mahub heitgaasi normide sisse ka ilma katalüsaatorita.
4. See, et foorumi administratsiooni kuuluv liige ei tea et ka neljataktilise summuti üks osa on parandada silindri tyhjenemist heithaasidest ka vastusurve ja vaakumi tekitamise teel õigel ajahetkel-see oli üllatav. Tegelikult ON vaja, et summuti tegeleks vastusurvetega, kuid kodus kohalikku treialilt nuiama minnes *pane miskit sinna alla* stiilis asi ei toimi nii nagu peaks-sellest leiad netist artikleid kuidas seda tegema peaks.
5. Jõuame raudkangiga katalüsaatoritesse suhtuvate inimesteni-jahh idee! aga te olete poolel teel. Tühjendataud katalüsaatorist jääb heitgaaside teele kena kambrikene kus sisenedes laieneda ja enam väljapääsu mitteleides kenake keeris tekitada. Sellega väheneb drastiliselt selle torustiku läbilaskevõime. Kui keegi tahab omal katalüsaatorist loobida siis on kaks varianti-sirge toru asemele või kui peab jääma katalüsaatori moodi padi sinna kõhu alla, siis sellel tyhjakspekstud katalüsaatorile sisse sirge toru.

PS: Kõvahäälne summutitorusik ei lisa võimsust.
Ainult vaesel on kiire!
Ford Sierra,2.0ohc,83
Chevy Astro,4.3V6, 91
Peugeot 106 rallye, 94

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tarmo » 14 Okt 2009, 20:17

Qubik kirjutas:...
4. See, et foorumi administratsiooni kuuluv liige ei tea et ka neljataktilise summuti üks osa on parandada silindri tyhjenemist heithaasidest ka vastusurve ja vaakumi tekitamise teel õigel ajahetkel-see oli üllatav. Tegelikult ON vaja, et summuti tegeleks vastusurvetega, kuid kodus kohalikku treialilt nuiama minnes *pane miskit sinna alla* stiilis asi ei toimi nii nagu peaks-sellest leiad netist artikleid kuidas seda tegema peaks.
...
kas tahad väita et administratsiooni kuuluv liige peab teadma kõigest kõikke?
ja huvitav miks ei ole näiteks dragsteritel rohkem summutajat kui aind suunavad torud? et aeglasemalt sõidaks?
Pilt
tohutu vastusurvega vormel 1 summutaja
Pilt
muidugi kui vormel 1 ja dragsteri vennad vähegi kiiremini tahavad sõita siis topivad nad vahele tohutult pütte ja pikendavad toru umbes 3m võrra, muiudgi kitsamaks tuleb kah teha

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas xr4 » 14 Okt 2009, 23:13

ärge nüüd niisama ka lahmige, üks asi on reicing värk mis tänavale ei kuulu ja teine on niiöelda igapäeva kasutus
XR4iPilt

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tarmo » 14 Okt 2009, 23:38

täpsusta, ma saan aru et hääl jah, kuid ka need on ju 4 takti ja vaja et maksimumi annaks, seega peaks ju ka tänava mootor pmst paremini töötama
edit: esimene asi mis tekitab vastusurvet on kollektor, miks see siis väljavahetatuna vähem takistava vastu (toru kolle) minekut juurde annab?

Kasutaja avatar
Tehnic
fanaatik
Postitusi: 960
Liitunud: 10 Apr 2007, 21:55
Asukoht: Tallinn

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tehnic » 15 Okt 2009, 21:21

jõudu juurde sellepärast et iga silindrist tulev toru on teistega sama pikkune....originaalis on kuidas kunagi ja seest mitte väga sile. :roll:
XR4 2.9i

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tarmo » 15 Okt 2009, 23:20

aga dragstri kaheksa toru ei tee ju ikkagi vastsurvet

marts777
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 31 Jaan 2009, 00:02
Asukoht: Harjumaa

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas marts777 » 15 Okt 2009, 23:44

Asi ka selles, et tänavasõidu ja võidusõidu mootoritel erinevad karakteristikad, võidusõidus rohkem pööretel jõudu tarvis, sellest ka erinev lähenemine väljalaskele. Seal veel igasugu nüansse :roll:

Kasutaja avatar
Tehnic
fanaatik
Postitusi: 960
Liitunud: 10 Apr 2007, 21:55
Asukoht: Tallinn

Re: Püttide ja katalüsaatorite puhastamine

Postitus Postitas Tehnic » 16 Okt 2009, 14:10

dragsteril on nii võimas ülelaadimine et sellel on tähtis ainult see et heitgaasid võimalikult kähku välja saada-..ülelaadimise korral ei oma vastusurve tähtsust :wink:
XR4 2.9i

Vasta