vibratsioon pidurdamisel

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
valmar
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 02 Sept 2006, 18:25
Asukoht: järvamaa

vibratsioon pidurdamisel

Postitus Postitas valmar » 03 Mär 2007, 15:39

selline asi siis,et pidurdamisel tekib vibratsioon,endal on praegu 4xketas ABSiga.Algul arvasin,et probleem tuleneb kõveratest piduri ketastest ja kui ükskord sai käidud rehve tasakaalustamas siis öeldi et kettad näivad täitsa korralikud ja nüüd alles lugesin ühest foorumist,et probleem võib olla ka õõtshoova puksides?Auto käis just silla stendis ja sealt öeldigi,et õõtshoova puksid hakkavad läbi minema,et tuleks lähi tulevikus need ära vahetada,aga minu küsimus on siis selles et äkki on kellelgi siin oma teadmisi taolistest probleemidest ka mulle jagada?

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 03 Mär 2007, 16:46

välise vaatlusega küll ei saa hinnata kas kettad kõverad või mitte

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 03 Mär 2007, 19:27

ma olen 2 korda vahetanud õõtsa pukse.

kisud õõtsad maha, lõikad vanad puksid välja (kui on tehase õõts all veel), viilid veidi roostet maha ja pistad tugevdatud B-varuosana müüdavad puksid asemele. ega nad lihtsalt sinna ei istu :D seepi vaja veidi määrida neile.

õõtsa maha saamine on lihtne...kõik mutikad ja poldid lahti + roolivardad käändtelje küljest lahti. siis suure kangiga väänad stabika varrast nii palju alla, et sarniiri polt käändtelje vastavast avast välja tuleb. seda tööd üksi ei tee.
kui kedagi abis pole, siis pead stabika varda maha kiskuma, aga pärast tema pukside tagasi panemine on paras kebens.

mul läx 45 minti ühe poole kokku ja lahti monteerimisele (s.h ka pukside toppimine õõtsa külge)
powered by 2.0 Ohc

valmar
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 02 Sept 2006, 18:25
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas valmar » 04 Mär 2007, 01:22

tänud nõu eest,võtan lähiajal selle töö ette oma autoga

Kasutaja avatar
Priit
Moderaator
Postitusi: 1164
Liitunud: 30 Apr 2006, 03:01
Asukoht: tartu/põltsamaa

Postitus Postitas Priit » 04 Mär 2007, 04:16

mul on vibra pidurdamisel veel värskelt meeles :P mina panustaksin siiski kettale/ketastele. enne oli mul kah niimoodi et pidurdamisel vibreeris rängalt. mina aga arvasin kohe et viga on esimeses kettas ja vahetasin ära. nüüd ei mingit vibra enam! vana ketast vaatasin iga nurga alt, silitasin ja paitasin aga ei saanud mina aru et ta kõver oleks.
lihtsaim viis kontrollida: auto tungiga üles. siis veeretad rattaid. mul oli kohe kuulda et ühe koha peal tõmbas klotsi vastu, ülejäänud ringi veeras vabalt. kui vabalt veereb siis võid kergelt pidurit peal hoida ja proovida siis ratast ringi keerata. peaks kohe aru saama kui võtab ebaühtlaselt
samas ega pukside vahetus ei tee kunagi paha aga kontrolli siiski kettaid

edu ja jõudu!
Mees peab nii palju jooma, et naine taararahast lõdvalt ära elaks!

valmar
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 02 Sept 2006, 18:25
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas valmar » 05 Mär 2007, 16:23

kui nüüd öelda siis mul pole eriti vabalt need esi rattad kunagi jooksnud,alati on mingit moodi kinni võtnud mõnest kohast.:D

Kasutaja avatar
tarzic
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 05 Okt 2006, 14:24
Asukoht: Tartu

Re: vibratsioon pidurdamisel

Postitus Postitas tarzic » 05 Mär 2007, 17:06

valmar kirjutas:selline asi siis,et pidurdamisel tekib vibratsioon,endal on praegu 4xketas ABSiga.Algul arvasin,et probleem tuleneb kõveratest piduri ketastest ja kui ükskord sai käidud rehve tasakaalustamas siis öeldi et kettad näivad täitsa korralikud ja nüüd alles lugesin ühest foorumist,et probleem võib olla ka õõtshoova puksides?Auto käis just silla stendis ja sealt öeldigi,et õõtshoova puksid hakkavad läbi minema,et tuleks lähi tulevikus need ära vahetada,aga minu küsimus on siis selles et äkki on kellelgi siin oma teadmisi taolistest probleemidest ka mulle jagada?
Õõtsa pukidest see "vibra" siiski ei tohiks tuleneda hetkel. Eriti kui sulle öeldi, et puksid "hakkavad läbi minema" st. olid veel suht normis järelikult. Seda järeldan ma sellest, et väga õhtal olevate puksidega ei võetaks sind sillastendis üldse jutule. Pealegi olen ma oma masinaga veerenud praktiliselt olematute õõtsa puksidega ning mingisugust vibra ma küll ei tähendanud.

Julgen arvata, et probleem on siiski piduri ketastes! Mu teisel autol Mondeol oli sama probleem, et pidurdades väristas ja peale ketaste vahetust probleem lahenes. Visuaalselt on väga raske hinnata kas ketas on kõver või mitte. Tihtipeale lähevad kettad kõveraks järsust temperatuuri muutusest ala. pikalt mäest alla tulles pidurdad ning kihutad veel läbi suure vee-lombi. Kettaid saab ka muidugi treipingis kohendada st. meistrimees treib ketta tiba õhemaks, mis selle siis ära tsentreerib. Kuid see on pigem selline automüüjate teema, kuna pikas perspektiivis pole sellest kasu. Mingi aja pärast kisub jälle kõveraks :( Ehk siis osta uued kettad ja asi klaar, pealegi sierra kettad B-osana on ikka väga odavad...
4x4

Kasutaja avatar
Priit
Moderaator
Postitusi: 1164
Liitunud: 30 Apr 2006, 03:01
Asukoht: tartu/põltsamaa

Postitus Postitas Priit » 05 Mär 2007, 18:41

mul maksis piduriketas poes ntx 220 eek. aga valmaril on see konks et tal on ABS :!: see tõstab hinda... kui ntx siis vaadata: http://www.ladu24.ee/index.php?tyyp=HA& ... 7&search=1
siis on näha et eesmine ketas maksab 503.- krooni. ja kui seal lehel olevaid andmeid uskuda siis ABS-i ketas on suurem!
Mees peab nii palju jooma, et naine taararahast lõdvalt ära elaks!

sirru
turist
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Apr 2006, 21:36
Asukoht: liikuv

Postitus Postitas sirru » 05 Mär 2007, 20:36

endal oli sama jama, said uued kettad/ klotsid ette ja jama kadus ära.
Idiotism: loota paremaid tulemusi, tehes homme samu tegevusi samal viisil kui eile.
Ainus, mida tuleb karta, on hirm. Roosvelt

valmar
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 02 Sept 2006, 18:25
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas valmar » 05 Mär 2007, 22:03

siin ma algul arvasin kah,et savi kettad pole eriti kallid,nati üle 200 krooni tükk:D aga kui hiljem mõtlema hakkasin,siis jah ABS-iga on suurema diameetriga ja koolis käival noormehel kahjuks pole praegu sellist raha eriti välja kuskilt võluda:D niiet ketaste vahetus jääb suveks,kui tööle mineku aeg on käes.Loodan,et vahepealsel ajal see muid asju läbi ei logista...?

Kasutaja avatar
tarzic
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 05 Okt 2006, 14:24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tarzic » 05 Mär 2007, 22:11

Kui sul kettad üleliia õhukeseks pole kulunud, siis võid mõnel küla sepal lasta nad ikkagi õrnal tüle treida. Usun, et saaksid paari sotiga hakkama :) See on kül ajutine lahendus kuid siiski parem kui alusvanker päris pehmeks väristada...
4x4

Kasutaja avatar
Priit
Moderaator
Postitusi: 1164
Liitunud: 30 Apr 2006, 03:01
Asukoht: tartu/põltsamaa

Postitus Postitas Priit » 06 Mär 2007, 04:58

ise mõtlesin samamoodi , et ootan suveni ketaste vahetusega. aga usu mind, see vibra läheb järjest hullemaks... varsti ei saa enam tuttavatega sõita ilma et piinlik oleks...! kettavahetus on u. poole tunni töö ja olukord paraneb tunduvalt :roll:
Mees peab nii palju jooma, et naine taararahast lõdvalt ära elaks!

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 06 Mär 2007, 12:29

minu teada on kettal mingi miinimum paksus, mis oli vist 2,2 cm ja kui ketas juba õhem siis pole mõtet ka treida, sest esimese pidurdamisega läheb uuesti kõveraks.

valmar
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 02 Sept 2006, 18:25
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas valmar » 06 Mär 2007, 16:26

samas on hea asi see,et olen harjunud pidurdama käiguga niiet ma eriti tugevalt pidureid ei kasuta v.a ootamatud pidurdamised kuskil mujal maanteedel ja linnas vat siis on küll tunda,et krt saaks sellest vibrast lahti...

devil5
turist
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Sept 2006, 10:32
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas devil5 » 07 Mär 2007, 10:48

järskude pidurdustega on ju hea,siis vajuta tugevamini et ketta kinni võtaks ja värinat tunda ei ole:D
ok nali naljaks...
mina olin see kes su autole ju sillastendi tegi.puksid kannatavad sõita küll veel, on hullemaid nähtud ja sõidetud:D kuna sõidu ajal kolinat ei olnud siis pukse ma veel vahetama ei hakkaks,samas kui kettad ära vahetad siis ju üks remontimine ja teed kohe korda,kuid siin hakkab rolli mängima rahaline olukord.
auto remontimine pole kunagi odav olnud...
kui puksid oleks läbi siis ei värista AINULT pidurdusel,mida sinu auto teeb.
seega- edu ketaste vahetusel...kui abi vaja siis helista aitan hea meelega:D
Käpuli on maalähedasem.

Vasta