2. leht 2-st

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 20:29
Postitas Six-Fo
Mis offset 16 tollistel RS'idel olla võib? Suvehooajal uhan nendega kogueg ringi ja plaaniks järgmine hooaeg flantsidega natuke veelgi väljapoole tuua et koobastega tasa oleks.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 21:59
Postitas Tamm85
Miks velje seest ei vaata ?

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 22:27
Postitas Tarmo
Tamm85 kirjutas:Miks velje seest ei vaata ?
+1
dsa kirjutas:ET või Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. Ehk kui sul velgedel on ET liiga suur või väike hakkab ta laagrit painutama ning laagri eluiga on väga lühike. Sierra originaal offset on 35, peaksi siis uurima mis number velgedel on.
ära nüüd üle kah dramatiseeri

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 22:57
Postitas dohcimees
Pilt

Võib soovitada küll. Määret laagritega kaasas polnd, selle sain Tartu Skf esindusest. Korraliku hinnavahega pead muidugi arvestama nii laagrite kui orig. määrde puhul.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 02:00
Postitas Six-Fo
Tamm85 kirjutas:Miks velje seest ei vaata ?
Velg põltsamaal ja ise olen tallinnas. Aga kus ja mis seal kõik kirjas täpsemalt on?

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 08:24
Postitas Tarmo
Six-Fo kirjutas:
Tamm85 kirjutas:Miks velje seest ei vaata ?
Velg põltsamaal ja ise olen tallinnas. Aga kus ja mis seal kõik kirjas täpsemalt on?
rs'il oli vist kodara sise küljele kirjutatud ET45

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 10:47
Postitas Six-Fo
Flantsidega mängimine peaks siis sisuliselt seda laagri painutamist veelgi suurendama eksole? Viib velje keskjoont auto originaal kinnitustasapinnast veelgi kaugemale.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 10:57
Postitas Tarmo
just. kasutasin isegi 16" RSidega taga flantse, auto ei plahvatanudki :roll:

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 19:04
Postitas dsa
Six-Fo kirjutas:Flantsidega mängimine peaks siis sisuliselt seda laagri painutamist veelgi suurendama eksole? Viib velje keskjoont auto originaal kinnitustasapinnast veelgi kaugemale.
Ei pruugi alati, näiteks kui paned laiema velje alla siis peaksid ka flantse kasutama ning saad offseti paika. Räägin seda mis olen targematelt kuulnud, ei luuleta siin seda juttu ise kokku ja pole mõtet siin maha kedagi teha ja lolle nalju teha ;)

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 21:15
Postitas Six-Fo
Ahjaa, nüüd sain pihta, kui see offset on suurem siis velje kesktelg läheb just rohkem sissepoole.
Huvitav kas 0 offset poleks mitte üldse kõige parem laagri seisukohast võttes? (mitte et ma seda nüüd teostama hakkaks, koopalaiendeid ei kavatse paigaldama hakata)

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 18 Nov 2013, 23:29
Postitas Jaanus
Pigem ikka tehasest soovitatud parim.
Offset 0 tähendaks seda, et hakkab laagrit teistpidi pooma ju.
Teoorias(minu teoorias) peaks olema laager velje keskteljega samal kaugusel. Liigud velje offsetiga kummagile poole ja võib hakata nöökima :roll:

Dsa, kui panna laiem velg sama offsetiga siis ei muutu ju midagi.(tuleb nii välja poole, kui ka liigub sissepoole)

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 19 Nov 2013, 00:54
Postitas Tarmo
Jaanus kirjutas:Pigem ikka tehasest soovitatud parim.
Offset 0 tähendaks seda, et hakkab laagrit teistpidi pooma ju.
Teoorias(minu teoorias) peaks olema laager velje keskteljega samal kaugusel. Liigud velje offsetiga kummagile poole ja võib hakata nöökima :roll:

Dsa, kui panna laiem velg sama offsetiga siis ei muutu ju midagi.(tuleb nii välja poole, kui ka liigub sissepoole)
tegelikult muutub küll, kuna offset on mm siis % muutub ehk kui paned näiteks 2" laiema velje siis mõlemale poole liigub 25,4mm aga offseti jätad samaks kui 5,5" (35) kui enne oli 1/3 väljapoole siis pärast enam pole, laagri seisukohalt peaks jääma tulevikus kah 1/3. kui aga paned flantsi vahele nagu dsa targad mehhanikud käskisid laiema veljega, siis läheb asi päris käest ära. dsa äkki oleks nii pai ja annaks nende tarkade nimed, siis teaks kelle pihta naerada ja kellele autot mitte viia :D kui keegi ei suuda endale ette kujutada seda asja päriselt, siis võib autocadis või mm paberil või mõnel muul viisil asjad puust ja punaselt ette teha.
ehk lühidalt, mida laiema velje paned seda suuremaks peaks sierral minema offseti number et laagrile koormus samaks jääks, aga siis tuleb kiirelt vastu amort. kui paned 5mm flantsi vahele vähendad pmst offseti numbrit 5 jagu ehk velje keskkoht liigub autost väljapoole
aga siiski, mitte keegi siit ei sõida sierraga 100k km läbi, seega pole mõtet mingi 10% suurema kulumise pärast unnata, kui laager läheb 1k või 10k km pärast läbi on tegu kas praak laagri või sita paigaldusega