Vedrude lõikamine

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
Kasutaja avatar
edm1a1
kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Sept 2013, 12:14
Asukoht: Tartu / Rakvere

Vedrude lõikamine

Postitus Postitas edm1a1 » 10 Mär 2014, 21:23

Soov on siis oma sedaan Sierrari jäigemaks ja madalamaks teha, minimaalse kuluga. Välismaa lehtedelt on silma jäänud mingi komme, et driftirakettidel on tagasillale lõigatud Transiti vedrud ja Sierra tagavedrud lõigatud ning ette viidud. Mis loogika sellel on, kas tagavedrud on siis jäigemad/pikemad esivedrudest? Mis lp. foorumlased ja Sierra huvilised soovitada oskavad säästu-driftimürsule?
'91 Sierra 2.9 12v
'92 Sierra 2.0 DOHC Ghia

Kasutaja avatar
siim_o
Klubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: 29 Okt 2009, 10:38

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas siim_o » 10 Mär 2014, 22:40

Minu eelmisel säästu driftikal olid sirje originaal tagavedrud lõigatud kõrguse jaoks ning amordid peugeot boxeri tagaamordid, kinnitused tegin sierra tagaamortide omadest. Esivedrud olid originaalid , kõrgus relakaga sätitud ja amordikäigu piirajaks e34 esimesed põhjalöögipuksid (need kollased jurakad amordi ümber) Sättisin nii, et amordi käiguruumi 1 cm. Esiamordid olid originaalid, õli vahetasin aga kastiõli 85W-140 vastu. Toimis ilusti, aga Eesti tänavail võimatu sõita.
Praegusel liikuril taga lõigatud rs koos sobitatud berlingo amortidega, ees bilsteini reguleeritav koos rs vedruga, esiamordi alumise kinnituse tegin ümber nii, et amort liikus umbes 2 cm käändmikus allapoole ning seega nina madalam.

Sierra tagavedru esiamordi peale sättida olen proovinud, ei toimi.
Sierra 24V coupe - ajalugu
Probe RWD 2,3T

Kasutaja avatar
edm1a1
kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Sept 2013, 12:14
Asukoht: Tartu / Rakvere

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas edm1a1 » 10 Mär 2014, 23:58

Ma olen alati huvi tundnud, kuidas jõutakse sellistele lahendustele, et võtta Boxeri alt tagaamordid või mõni muu vidin mingi kolmanda auto pealt, mis siis enda autole alla aretatakse. Kas juhtusid mõned Boxeri või Berlingo amordid vedelema, või käisid mõõdulint pihus mööda lammareid, et omale sobivaid amorte leida? :D
'91 Sierra 2.9 12v
'92 Sierra 2.0 DOHC Ghia

kalle211
kasutaja
Postitusi: 126
Liitunud: 08 Dets 2013, 01:10

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas kalle211 » 11 Mär 2014, 09:39

Mina kasutasin oma sirjel tagavedrudena volga gaz24 esivedrusid, mis said lühemaks lõigatud. Kui palju seda ma ei mäleta enam.

Kasutaja avatar
siim_o
Klubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: 29 Okt 2009, 10:38

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas siim_o » 11 Mär 2014, 11:09

edm1a1 kirjutas:Ma olen alati huvi tundnud, kuidas jõutakse sellistele lahendustele, et võtta Boxeri alt tagaamordid või mõni muu vidin mingi kolmanda auto pealt, mis siis enda autole alla aretatakse. Kas juhtusid mõned Boxeri või Berlingo amordid vedelema, või käisid mõõdulint pihus mööda lammareid, et omale sobivaid amorte leida? :D
Juhatan autoremonditöökoda, igast head ja paremat jääb tihti üle...
Sierra 24V coupe - ajalugu
Probe RWD 2,3T

Kasutaja avatar
edm1a1
kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 05 Sept 2013, 12:14
Asukoht: Tartu / Rakvere

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas edm1a1 » 11 Mär 2014, 13:19

siim_o kirjutas:Juhatan autoremonditöökoda, igast head ja paremat jääb tihti üle...
Selge pilt, eks ma lõikan esialgu originaalvedrudelt pisut maha ja näis mis saab. Kui sitasti, siis uuesti ja lähen otsin mõned teised vedrud. :D
'91 Sierra 2.9 12v
'92 Sierra 2.0 DOHC Ghia

Beast
turist
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Mär 2008, 15:41

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas Beast » 06 Mai 2014, 20:08

Tagasillal on teistsugune ehitus, seega nõuab see tugevamaid vedrusid. (Berlingol on amordid nii jabura koha peal, et seal peavad olema palju jäigemad amordid kui sierral. Sealt ka loogika miks neid sierral kasutada).
Taha peaks sama sierral jah panna transiti esimene keerdvedru, õõtsa sees see süvend on vist natuke väiksem aga kui snna jupp kummi või vineeri alla panna peaks toimima küll. Kere poolse otsa sobivust kahjuks ei tea.
Ette panin ise universaal punnsilm-scorpio vedrud, ca 1,5 keerdu maha ja jäi kõrgem kui originaalis (mida oligi vaja). Vedru välis diameeter oli suts suurem-seda sai ühendus kohalt natuke lihvitud. Põhimõtteliselt võta vedru alt ja otsi teine asemele mis oleks jämedam. Transiti vedru on ikka VÄGA jäme. Küll aga tekkis probleem, lõigatud vedru keeras selle ülemise taldriku, kuhu ta vastu toetub, kalde alla ja nüüd käib see vastu keret--originaal vedrul on viimane keerd teistsugune, et seda probleemi vältida.
Kiire lahendus? Pane ette amordile lisa läbilöögi puhver, läheb ka väga jäigaks.

PS: loodan et on aru saada, palavik tõuseb...

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas FLAMEWAR » 06 Okt 2014, 21:06

siim_o kirjutas:Sierra tagavedru esiamordi peale sättida olen proovinud, ei toimi.
huvitav mis seal siis need probleemid võisid olla ja kes teab kuidas toimima panna?

huvi kuna mul on tagumised vedrud olemas! vaja vaid varupaar amorte sebida..

madaldus mul väga madal ei tule, kuna nii suve kui talvekad 15" 195/65 ja siin Sakus peegelsiledate teede vahel on 1 kõnnitee ülesõit mis võib problemaatiliseks kujuneda!
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas FLAMEWAR » 11 Okt 2014, 21:30

keegi teab, et mis probleemid mul tekivad kui taga vedru ette panna.. silmaga ei saa aru et miks ei peaks toimima?

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas Tarmo » 12 Okt 2014, 00:07

kui su enda teema pilte vaadata siis nagu poleks seda küll vaja, kui just ei taha
Pilt

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas Henn » 12 Okt 2014, 17:19

ma olen pannud, tagumised vedrud, ette. Purunes esimene vedru ning tõmmitsaid polnud käepärast. väga jäik jäi. 15´´ 195/60 talvekad ja mondeo et-da veljed sõid amordi kann sisemised ääred ära. 195/50 sama veljega ei söönud midagi. Väga hea jäi IMO
Edit: vaadates neid pilte siis sama mis -30 madaldus vedru kõrgus

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas FLAMEWAR » 17 Okt 2014, 01:29

madaldus valmis! täna öö sai juratud ning kokku 2 ja pool keeret maha saetud! tulemus super! üritan laupäev tehat pildistamise!

vasak saetud poolkeeret, kõrgus lõpuks sama mis keskmisel- orig diisel/v6 vedrul (8 cm tiiva ja rehvi vahel) parem poolsem 2 ja pool tiiru maas (tiiva ja rehvi vahe 1-2 cm)!
Pilt

Pilt
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas Tarmo » 18 Okt 2014, 13:56

varsti kuuleme jälle vingu kuidas 195/65 r15 käib mondeo et'ga koopasse keeramise ajal

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas FLAMEWAR » 19 Okt 2014, 13:15

hetkel toimib! :twisted:

Pilt
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

Kasutaja avatar
sinilinnu
Klubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: 31 Mär 2013, 14:23
Asukoht: Tartumaa

Re: Vedrude lõikamine

Postitus Postitas sinilinnu » 12 Nov 2014, 16:18

'87 2.0 77kw
Ford Focus '04 1.6 74kw

Vasta