Auto kõrgemaks

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
Vasta
Kasutaja avatar
sinilinnu
Klubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: 31 Mär 2013, 14:23
Asukoht: Tartumaa

Auto kõrgemaks

Postitus Postitas sinilinnu » 11 Okt 2015, 10:58

Heihei,

pikka aega olen mõelnud, et tahaks coiloverid kindlalt alla saada ja lowliferiks ära, kuid nüüd siiski arvan, et low on juba kahjuks mainstreamiks ära läinud ja arvestades Eesti teede olukorda, siis otsustasin, et läheb hoopis kõrgemaks. Talv on tulekul ja eesmärgiks siis see, et läheks läbi kohtadest, kus teised kinni jäävad, kuid samas ei kaotaks sõidumugavuses ja kurvis lendu ei tõuseks.

Uurisin siin vanemaid teemasid, et kas scorpa vedrud või sierra universaali omad, kuid aeg on vähe edasi läinud ja seega ka küsimus, kas on mingisuguseid uusi ja paremaid variante tulnud või mida ma otsima peaks hakkama ja sealjuures meeles pidama. :)

Ette tänades,
Hanna.
'87 2.0 77kw
Ford Focus '04 1.6 74kw

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas rekkamees » 11 Okt 2015, 11:38

Pane talverehvid lihtsalt kitsamad ja kõrgema profiiliga. Ise kasutan sellist meetodit. Mul talvekateks kellegi "keldrileid," mingisugused ülikitsad ja kõrged, paraja klotsmustriga rehvid ja kõige pikemad kaubiku naastud sisse lastud, mis kätte sain. Suvekate ja talvekate läbimõõdu vahe on mul 3-4 cm, seega tõste 1,5-2 cm. Lisaks lähevad kitsad rehvid lumest tunduvalt paremini läbi. Talvel on lumerajal kitsama rehviga pidamine üldiselt parem, jäärajal küll mitte, kui just piigid all pole. Arvestada tuleb muidugi sellega, et suurema läbimõõduga rehvidega on sõidul kiirusenäit väiksem, mul on maanteekiirusel vahe kuskil 5km/h. Tuleb meeles pidada, kui trahvi kogemata korjata ei taha.
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas Tarmo » 11 Okt 2015, 21:21

rekkamees kirjutas:Pane talverehvid lihtsalt kitsamad ja kõrgema profiiliga. Ise kasutan sellist meetodit. Mul talvekateks kellegi "keldrileid," mingisugused ülikitsad ja kõrged, paraja klotsmustriga rehvid ja kõige pikemad kaubiku naastud sisse lastud, mis kätte sain. Suvekate ja talvekate läbimõõdu vahe on mul 3-4 cm, seega tõste 1,5-2 cm. Lisaks lähevad kitsad rehvid lumest tunduvalt paremini läbi. Talvel on lumerajal kitsama rehviga pidamine üldiselt parem, jäärajal küll mitte, kui just piigid all pole. Arvestada tuleb muidugi sellega, et suurema läbimõõduga rehvidega on sõidul kiirusenäit väiksem, mul on maanteekiirusel vahe kuskil 5km/h. Tuleb meeles pidada, kui trahvi kogemata korjata ei taha.
jäärajal loeb vaid kuidas nael saab jäässe, ja paremaid tulemusi on siiski näidanud kitsamad contid kui laiemad contid, oluline on mitu naela sul võimalikult väikesel pinnal korraga jää peal on

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas rekkamees » 11 Okt 2015, 22:52

Jah, väljendasin ennast poolikult. Tahtsin öelda, et jäärajal lihtsalt kitsamat rehvi kasutades ei saa efekti kätte, kui tavanaelu kasutad.
esivedu tähendab tõmbamist

martinjev
aktivist
Postitusi: 215
Liitunud: 19 Nov 2012, 13:07

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas martinjev » 12 Okt 2015, 09:37

Kastikast jäid üle vahetükid mis pannakse sillatala ja kere vahele. Tõstab ca 2 cm.

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas Raghza » 12 Okt 2015, 13:56

Eesti talves ei ole tõesti sellist probleemi, et originaalkõrguses Sierra liiga madalaks jääks. Kõrgemaks tõstmisega ei saavuta sa midagi ning kuskilt läbi pääsemist jääb määrama siiski haardumine ning piirama vaid üks vedav sild...

Seega tõesti, otsi kitsad ja kõrged naelrehvid - kui küla vahel on karmid tingimused, siis miks ka mitte lausa pakiauto naeltega (ostad nt. lamellrehvid naastude valmidusega ning lased pakiauto naelad sisse lüüa). Rehvid peaksid raudpolt olema esimesed ja kõige prioriteetsemad asjad, millele panustada. Kui seal järgiandmisi teed, pole mõtet "läbivust" mujalt otsida.

Kui pole ikka päris see, pane talveks auto tagaossa lisaraskust (~10kg ei aita, räägime ikka pisut suurematest arvudest) - see aitab tagasilla haardumisele kenasti kaasa.
Siin võid kasutada käepäraseid vahendeid (liivakott vms pagassi), kuid ka viisakamaid lahendusi (leiad tõeliselt paksu ja raske metallplaadi ning lased sellest pagassi kuju järgi sinna sobiva tüki lõigata).
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas Tarmo » 12 Okt 2015, 15:03

talveks on lsd vaja

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas rekkamees » 12 Okt 2015, 23:05

2 talverehvi, mida Sierra all kasutada võiks, on ühes auto24 kuulutuses täitsa olemas. http://www.auto24.ee/products/rehvid/ka ... y/1168043/
Mingid jõhkrad veeuputuse-aegsed naelad ka sees. Tänaseks on euronormid naelte mõõdud-kaalud võrreldes nendega ikka väga ära kohitsenud. Olen sarnastega millalgi möödunud sajandi 90-date algupoole sõitnud ja suurt vahet polnud, kas lumel või asfaldil sõitsid. Asfaldil oli pidamine võrreldes praeguse aja rehvidega tunduvalt kehvem ja lumel jälle teistpidi, tunduvalt parem.
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
sinilinnu
Klubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: 31 Mär 2013, 14:23
Asukoht: Tartumaa

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas sinilinnu » 13 Okt 2015, 08:31

Selged pildid. Rehv on prioriteet küll jah, kuna saan rehvikeskusest soodust ja endal ka nende kleeps antitiival, siis kuidagi väga naljakas oleks sõita, kui mingid lambised sussid all on, seega esimese asjana räägin vast nendega ja kui sealt miskit ei saa (mida ma küll väga ei usu) siis vaatab edasi. :)
'87 2.0 77kw
Ford Focus '04 1.6 74kw

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Auto kõrgemaks

Postitus Postitas rekkamees » 13 Okt 2015, 11:34

Küsi siis näiteks 155/80 15 rehve, isegi 145 võib laius olla, eriti, kui 145/100 15 profiiliindeksiga rehvid saad. Laiematega kaob juba see "noaga võisse" efekt ära.
esivedu tähendab tõmbamist

Vasta