MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
Vasta
RL
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Nov 2019, 23:17
Nimi: Raavo
Asukoht: Tallinn-Paide

MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas RL » 29 Jaan 2020, 00:01

Tere

Teema on ilmselt varem läbi käinud, aga päris täpset vastust ma otsingu kaudu ei saanud. Plaanis siis käigukasti vahetus 86-aasta 1,8 Sierral. Kas viiene Type 9 kast istub üks-ühele neljase asemele (eeldan, et praegune kast on siis nö Type E)? Kas käigukang sobib neljase oma või on viiesel midagi teistmoodi (mainitud kast tuli ostes kangita). Spidomeetritross võib jääda 4-se oma? Midagi veel, mida peaks teadma? Lihtsalt tahan olla kindel, et kõik jupid olemas on, kui vahetamiseks läheb. Tänud!

OnkelMats
fanaatik
Postitusi: 753
Liitunud: 30 Juun 2012, 10:59

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas OnkelMats » 29 Jaan 2020, 08:41

Kasutaja lauren teemas suht värskelt läbi käinud teema.

RL
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Nov 2019, 23:17
Nimi: Raavo
Asukoht: Tallinn-Paide

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas RL » 29 Jaan 2020, 15:40

Tõsi, aga tema vahetas minu meelest MT 75 vastu. Vaatan igaks juhuks tema varasemad jutud ka veelkord üle.

OnkelMats
fanaatik
Postitusi: 753
Liitunud: 30 Juun 2012, 10:59

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas OnkelMats » 29 Jaan 2020, 20:32

MT75 on kookõlas DOHC mootoriga. Paigaldas ikka tavalise Type 9.

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas Jaanus » 30 Jaan 2020, 06:48

Pole mingi kunst mt75te ohci otsa ka lükata

Aga 4sel vist on kardaani flantsi nuut väiksem, ehk kui 5se kasti ilma flantsita said siis seda ka vaja ilmselt.
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

009-FMC
aktivist
Postitusi: 212
Liitunud: 08 Juul 2017, 00:53
Nimi: Rauno

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas 009-FMC » 12 Veebr 2020, 18:38

kardaani nuut erinev, ketas väiksem, sidurivõlli nuut 20 ja hooratas korv kah väiksem, vaja hoorattast kuni kardaani leevendus muhvini t9
96aEscort1.8
93aScorpio24v
89aRs2300 4door
Rs500 race car Replica

RL
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Nov 2019, 23:17
Nimi: Raavo
Asukoht: Tallinn-Paide

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas RL » 12 Veebr 2020, 22:09

Täielik tõde selgub ilmselt kasti alt ära võtmise järel ... Ka netist leitud info kohaselt on 1,6-sel on tõesti hooratas, siduriketas ja -korv väiksemad, 1,8-sel aga peaks olema sama, mis 2-sel (kõikvõimalikud tellimiskeskkonnad annavad mõlemale mootorile sama sidurikomplekti pakkumise). Minu oma on 1,8, ehk siis see kõige vähem levinud Pinto. Ma tegelikult ei tea, kas auto tuli tehasest 4-se või 5-se kastiga (pandi mõlemaid), võibolla oli kunagi 5-ne, mis kotti jooksis ja pandi lammutusest 4-ne. Võtan rahulikult, kui ei istu lobedalt alla, eks siis vaatab edasi. LUKi sidurikomplekt on igatahes olemas ja see sai tellitud heas usus, et sobib.

RL
turist
Postitusi: 22
Liitunud: 15 Nov 2019, 23:17
Nimi: Raavo
Asukoht: Tallinn-Paide

Re: MK1 4-käigulise kasti asendamine 5-käigulisega

Postitus Postitas RL » 11 Mai 2020, 00:04

Teema lõpetuseks siis nii palju, et juhul kui keegi veel sama töö plaanib ette võtta, mis aastal 2020 ja edasi ei ole küll väga tõenäoline, sest pole enam eriti vastavaid sõidukeid, siis kastid on üks-ühele vahetatavad. Minu auto ilmselt originaalne 4ne kast oli kasti külge valatud kojaga (viimane versioon neljakäigulisi nagu ma netist teada sain), ent kui viiesel on koda küljes, siis on vaja ainult pikemat spidomeetri trossi, kõik muu (sidur, hooratas, kardaan) sobib mõlemale kastile.

Vasta