1. leht 1-st

Difri ülekanded

Postitatud: 20 Juun 2010, 23:01
Postitas Jaanus
Pole viitsinud süveneda asjasse kunagi, et mis ülekanne mismoodi toimetab.
praegu peaks olema mul 3,64 ülekandega.
Miks oleks kasulikum panna 3,92 , kui kardaan peab hakkama rohkem ringi käima, et ratas ühe ringi ära teeks?
sõdurpoiss kirjutas:Teine varjant on see, et keerad difrit kardaani flantsist ja loed ära, mitu tiiru on seda vaja keerata, et pooltelje flants teeks ühe täisringi. 3,6 või 3,9 ringi

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 21 Juun 2010, 00:12
Postitas Tarmo
sinu mootoriga arvan et on see 3,6x kah juba ülearu käre.

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 21 Juun 2010, 19:37
Postitas Jaanus
selle teemaga mõtlesin tegelt seda et mis ja kuidas muutub, kui difri ülekannet muuta.
minu loogika suutis ainult nii palju kinni võtta et rattad hakkavad aeglasemini käima kui ülekannet suurendada. miks see hea peaks olema?

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 21 Juun 2010, 22:24
Postitas sõdurpoiss
Kui diffri ülekandearv on suurem, siis käib mootor sama sõidukiiruse juures kõrgematel pööretel. Et kui 3,6 diffriga on sul maanteel 90 km/h sõites mootori pöörded näiteks 2000 pööret/min, siis 3,9 diffriga teeb mootor sama kiiruse juures 2500 p/min. Noh nii piltlikult öeldes. Suurema ülekandearvuga (aeglasem) differ võib osutuda vajalikuks näiteks nõrgema mootoriga isenditel(pinto :D ), mis ei jaksa 2000 p/min rasket autot hästi vedada. Puudustena kaasneb aeglasema diffriga kõrgemate pöörete tõttu suurenev kütusekulu ja ka müra.

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 22 Juun 2010, 00:19
Postitas Tarmo
lisaks veel aeglasem lõppkiirus.

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 22 Juun 2010, 05:09
Postitas Jaanus
okei. mul oli isegi 'kiire' ja 'aeglase' mõiste vahetuses :D

ühesõnaga: suurem ülekandearv = aeglane.

küsiks siis et kas on kiiremat ülekannet sierrale/scorpale kui 3,64 ?

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 22 Juun 2010, 08:20
Postitas sõdurpoiss
Osadel XR4-jadel on 3,38 või midagi sellist, ning väidetavalt mõned Mk1 diislid said 3,14. Selle viimasega muutuks vist isegi v6 suht laisaks kiirenduse poolest. Üldiselt on ikka nii, et tehases on insenerid juba selle peale mõelnud, et milline differ mingi mootoriga kõige paremini koos toimib.Aga noh, eksperimenteerida võib ju alati. :D

Re: Difri ülekanded

Postitatud: 22 Juun 2010, 17:00
Postitas Jaanus
motorsis kah difrist vatuke juttu:)
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Tanav ... iffer.aspx