Madaldusvedrud vs. amordid

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Madaldusvedrud vs. amordid

Postitus Postitas TOm » 19 Veebr 2007, 23:38

küss siis selline, et millal läheb vaja madalama käiguga amorte. olen lugenud, et kuni 40mm kannatavad originaal amordid välja ja teised jälle väidavad et kas jäigem amort lühema käiguga amort on ainus võimalus. samas originaaliga jääx üsna suur läbilöögi oht.

ehk keegi teab midagi öekda selle kohta midagi tarka :P
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 21 Veebr 2007, 14:44

kersti midagi rääkis sel teemal saaremaal, äkki pajatab siin kah

kersti
Klubi auliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 27 Okt 2006, 10:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kersti » 21 Veebr 2007, 15:42

Ausalt öeldes kui ma oma autole vedrusid ja amorte otsisin, siis ma isegi kordagi ei mõelnud selle peale, et tavalised amordid jätta. Madaldusvedrud ja lühema käiguga amordid peavad ikka koos all olema, eesmärk on ju ka hea juhitavuse saavutamine.

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 21 Veebr 2007, 15:43

samas koni amordi käik on sama pikk kui originaalil aga ta on jupp maad jäigem :P
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 21 Veebr 2007, 15:47

kui tahad teha lihtsalt madalamaks, kuid kardad põhja löömist originaal amortidega siis selle vastu aitavad spets kummist rõngad vedrude vahele.

kersti
Klubi auliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 27 Okt 2006, 10:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kersti » 21 Veebr 2007, 16:05

tarmo kirjutas:kui tahad teha lihtsalt madalamaks, kuid kardad põhja löömist originaal amortidega siis selle vastu aitavad spets kummist rõngad vedrude vahele.
mulle jäi see point arusaamatuks, ehk seletad pikemalt?

imho kui tahta vahetada ainult amorte või ainult vedrusid, siis pigem võiks juba vahetada ainult amorte, võtta koni regullitavad näiteks ja siis saab need edukalt ka tavaliste vedrudega tööle saada. Iseasi kui palju sel mõtet on, sest enamasti soovitakse ju madaldust ka saavutada.
Madaldusvedrud tapavad tavaamordid küllalt kiirelt ära, kuna madaldusvedrudega on amordi nö "tööpiirkond" teine ja tavaamort ei suuda efektiivselt töötada.
Vähemasti nii olen mina asjadest aru saanud, ei pretendeeri 100% kuldsele tõele;)

Kuigi ma ise pole proovinud kompunnida tavaamorte madaldusvedrudega ja ei oska oma kogemustest väita, mida see endaga kaasa tooks ja kuidas juhitavusele mõjuks, ei soovitaks ikka kellelgi seda teha. Pigem koguda natuke kauem raha ja teha asju õigesti.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 21 Veebr 2007, 16:27

no ma sain aru et tom tahab lasta oma autot madalamaks, juhitavuse soove ei olnud mainitud (kehvemaks ei tohiks minna), ja et amort põhja ei lööks ja põhi mööda maad ei lohiseks ebatasasustel siis pannakse kummist rõngad vedru ringide vahele

kersti
Klubi auliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 27 Okt 2006, 10:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kersti » 21 Veebr 2007, 16:38

Oma kogemustest saan öelda, et madaldusvedrud ja sportamordid muudavad auto juhitavust võrratult palju paremaks. See, et madal auto ka ilusam välja näeb, on lihtsalt meeldiv kõrvalnähtus :)
Kui madaldamisel juhitavus jääks samaks või muutuks kehvemaks, siis polekski mõtet madaldada ju :wink:

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 21 Veebr 2007, 16:59

tarmo kirjutas:no ma sain aru et tom tahab lasta oma autot madalamaks, juhitavuse soove ei olnud mainitud (kehvemaks ei tohiks minna), ja et amort põhja ei lööks ja põhi mööda maad ei lohiseks ebatasasustel siis pannakse kummist rõngad vedru ringide vahele
kummirõngad vahele? siis auto tõuseb kõrgemale ju...madalamaks lastakse nii, et kolmveerand keerdu maha vedrult :P

mina pooldan ka ikka koni amorti madalama vedruga, samas räägitakse et aitab ka tava-amordist :S
powered by 2.0 Ohc

kersti
Klubi auliige
Postitusi: 1213
Liitunud: 27 Okt 2006, 10:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kersti » 21 Veebr 2007, 17:02

Nu aga sa võiks ju proovida. Kui peale madaldusvedrude paigaldamist amordid läbi lähevad, siis ongi õige hetk konide vmt peale üle minna :)

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 21 Veebr 2007, 17:45

kummirõngad ei lähe alla ega ülesse vaid keerdude vahele ja see takistab just amordi liiga alla minemist (muidugi auto kah) kõrgemaks ei tee see midagi.
eks pean teile lingi otsima kuskilt

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas xr4 » 21 Veebr 2007, 18:07

kummirõngad kõrgemaks ei tee, aga olenevalt vedrust tiba jäigemaks ja ei lase vbl alla vajuda-üldiselt tuntakse neid kui vedru lõhkujaid :lol:

siis amordil käivad eraldi põhjalöögi kummipuksid!
samas mul oli enne ees koni tava vedruga ja sealt üleminnes madalale vedrule oli päris hea, kallutas vähem :D

hiljem sai taha ka konid muretsetud ja see tõstis tagumist otsa tiba!
samas hetkel tunnen et tagant võiks ca 2cm kõrgem olla, lihtsalt gonsioris künnad maad kogu aeg kui normaalse kiirusega kulgeda

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 21 Veebr 2007, 18:10

xr4 kirjutas:kummirõngad kõrgemaks ei tee, aga olenevalt vedrust tiba jäigemaks ja ei lase vbl alla vajuda-üldiselt tuntakse neid kui vedru lõhkujaid :lol:
seda ma ei teadnudki et nad lõhuvad, äkki räägid lähemalt

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dexter » 21 Veebr 2007, 18:35

tarmo kirjutas:
xr4 kirjutas:kummirõngad kõrgemaks ei tee, aga olenevalt vedrust tiba jäigemaks ja ei lase vbl alla vajuda-üldiselt tuntakse neid kui vedru lõhkujaid :lol:
seda ma ei teadnudki et nad lõhuvad, äkki räägid lähemalt
Dexteri auto tagavedrudel kah need samad kummijullad vahel..ja hetkel nagu ei teaks et vedru pooleks oleks :?

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas xr4 » 21 Veebr 2007, 20:01

Dexter kirjutas:
tarmo kirjutas:
xr4 kirjutas:kummirõngad kõrgemaks ei tee, aga olenevalt vedrust tiba jäigemaks ja ei lase vbl alla vajuda-üldiselt tuntakse neid kui vedru lõhkujaid :lol:
seda ma ei teadnudki et nad lõhuvad, äkki räägid lähemalt
Dexteri auto tagavedrudel kah need samad kummijullad vahel..ja hetkel nagu ei teaks et vedru pooleks oleks :?

nu olen 2 komplekti vedrusi alt ära võtnud kuna nad on katki olnd ja need samad kummijunnid on vahel olnd ja seda kinnitas ka mu mehhaanik et head nad ei ole, eriti käib see vanade vedrude kohta


Kersti, on sul kuskil üle ka seda linti-upitaks ka tsenseeritud veits :roll:

Vasta