1. leht 2-st

"Kõverad" piduri kettad

Postitatud: 29 Mär 2014, 10:47
Postitas Tarmo
sellel lingil on peateemaks küll piduriklotside sisse pidurdamine, kuid on ka kasulikku infot "kõverate piduriketaste" kohta
http://www.talkford.com/page/fordwiki/_ ... ng-in-r219
Also NEVER STOP as you will leave a pad imprint on the disk surface - this is a life rule, not just for bedding in sessions - never sit at the lights with your foot on the brakes, if you braked hard and the brakes are hot. The pad imprint will cause brake judder that is often misdiagnosed as warped disks. In truth, it is virtually impossible to warp a modern disk!
ma küll ise istun kah foori taga jalg piduril, kuid kuna ma pole eriline rallimees, siis enamus hoogu jõuan käiguga maha pidurdatud ja piduriga peatan vaid viimase lõpu

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 29 Mär 2014, 14:06
Postitas ValgeKotkas
Võibolla üks kõige laiemalt levinud müüt on see "kõver ketas" tõesti.
Mulle meeldib see viliseva odava klotsi oma ka (mina vähemalt ei usu :D ). Mis müüte veel?

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 00:33
Postitas Six-Fo
Tekitab minus ikkagi küsimusi.
Aga miks see kõverate ketaste teema just fordidel siis nii hullult esineb?
Kuidas selgitada näiteks seda olukorda kui suhteliselt uute klotside-ketastega Ford Mondeol oli selline juhtum, et kuumaks pidurdatud ketastega sõideti läbi sügava poriloigu ja paugust olid kettad nö. kõverad?

Minu sierra kettaid igastahes tegime tuttava treiali juures, hääle järgi kuidas see tera perioodiliselt vastu ketast puutus oli küll nagu päris kõver ketas kohe. Või siis tõesti on ketas terves ulatuses kaetud ebaühtlaselt klotsimaterjaliga? (või misasi see imprint olema peaks?)
Ja millegipärast käivad tema treipingil peamiselt fordi kettad läbi.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 10:23
Postitas Tarmo
nii palju kui mina treialitega kokku puutun (tööjuures igapäevaselt) siis nemad ütlevad et väga raske on saada piduriketast ideaalselt pakkide vahele, sellest ka su perioodilisus, meil tööjuures igatahes piduriketaste treimisest treialid vaimustuses pole, sest mõlemat poolt ühe vahele panemisega (et paksus jääks sama on raske teostada).
miks peale treimist sirged on? sest sa treid selle klotsi materjali sealt maha
olen enda fordide (sierrade ja mondeoga) sõitnud igasugustes oludes ja no krt ei lähe nad mul kõveraks, küll aga on vahest ette tulnud seda "kõverat ketast" (eriti peale seda kui naine on käinud sõitmas) siis vaja tükk aega piduri kettaid pidurdades lihvida ennem kui jälle heaks saab.
miks just fordil seda juhtub, aga vbl selle pärast et sa ostad juppe ainult fordile, ja juppe ostes ostad kõige odavamaid klotse mis kuulu järgi kõige paremini selle klotsi jälje kettale jätavad. nii palju kui mina olen kuulnud siis kõige odavam ketas ja kvaliteetne klots, ning piduri kettad seisavad sirged.
võimalik et selle lombist läbi pidurdamisega sammuti jahutab selle vedela piduri klotsi sinna ebaühtlaselt peale ja see tõttu hakkavad viskama
piduri sadul on ju ujuv, teda väga ei koti kui ketas on kõver, küll aga viskab pedaal su rooli tagant minema kui ketta paksus on ebaühtlane

leidsin sama lingi millega Jesper kunagi mulle asja selgeks tegi, vbl aitab teidki

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Carroll Smith kirjutas:In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc. This uneven deposition results in thickness variation (TV) or run-out due to hot spotting that occurred at elevated temperatures.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 13:15
Postitas Dexter
Tarmo kirjutas:nii palju kui mina olen kuulnud siis kõige odavam ketas ja kvaliteetne klots, ning piduri kettad seisavad sirged.
+1 - Ise läbi elanud ja nii ongi. Ketas võib olla odav aga klots peab olema vähe kallim. Peale selle, et ketas "hakkab viskama" ei ole neil odavatel klotsidel ka pidurdusjõudu, pluss veel häälitsemine kuna hõõrdkate on liig kõva. Ehk siis vajuta pidurit või mitte aga auto lihtsalt ei jää seisma.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 14:22
Postitas Six-Fo
Lootma et siis praegu hiljaaegu tekkinud õrn surin pidurdades maha kulub :)
Katsun neid tarkusnippe kah meeles pidada pidurdamiste kohta.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 17:49
Postitas BlueQ
See jutt on küll puhta vale, et "kõverad ketad" on Fordidel. Probleem on siiski B osa ketastel, klotsidel. See, kui kuuma kettaga sõidad rämedast loigust läbi, tõmbab ketas kõveraks, sest ketas jahutatakse liiga järsult maha. Piisavalt näinud neid vendi, kes ostavad kõige odavamad varuosad ja auto hullem kui ennem, ketas jube kähku kõver või pidurdades klots vilistab, uus klots kohe kuumaks sõidetud järskude pidurdustega.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 18:50
Postitas IvoK
Ma ei kujuta ette kuidas see võimalik on, mina pole ühelgi oma autol kettaid kõveraks saanud, on olnud küll nii 2 autol mis on osta saanud neil on pidurdades pedaali väristanud, aga ise pole kordagi saanud ketast kõveraks. Viimane auto millel kettad kõveraks tõmbasid, oli mazda 3 sellel olid esimestel klotsidel ca 2mm katet, vahetasin uute klotside vastu. Mida see uus klots siis vanale kettale tegi et jubedalt väristama hakkas. Pm on nii et kettad ja klotsid tuleb koos vahetada. :roll:

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 23:29
Postitas Tarmo
blueq, ütle mulle kuidas sa kannad kiirelt liikuvale kettale külma vett ainult näiteks veerand pinnale (tervele pinnale kandes jahtub ühtlaselt ja ei tõmba kõveraks, ning ventileeritud kettad oma ehituse poolest on niikuinii raske kõveraks tõmmata)
pealegi mida teeb vesi kui sinna sõidad? lendab rattast eemale. kus asub ketas? ratta sees
ok oletame nüüd et läbi mustkunsti jõuab vesi ratta sisse. tee katse ja tõsta auto vedav sild ülesse, võta ratas alt, pane näiteks 5 käik tühikäigul vedama, see peaks su racing momenti immiteerima küll, et teine käik ja pöörded ala 4k. nüüd võta ämbriga värvi ja viska veerand või väiksema osa kettale/trumlile ning vaata kui suur osa värviseks ikkagi sai (tra selle nägemiseks oleks nõus isegi väikese pileti raha maksma) :lol:

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 30 Mär 2014, 23:50
Postitas Six-Fo
Su teooria järgi peaks pidurid 24/7 kuivad olema, teinekord kusise ilmaga juhtun autoga kerge tiiru tegema siis katsun järgi, sest kust kuradi kohast mul see piduripasa triibud RS'ide kodarate vahelisele pinnale tekivad vihmaste ilmadega :D

See ühtlaselt jaotumise värk siis tegelt kui sa parajast loigust läbi pläristad siis kunagi ei lange see vesi kettale KORRAGA ühtlaselt. Langeb suvalises koguses suvalise ajajooksul mis põhjustab ebaühtlase kiire jahtumise, lühikese aja jooksul ta muidugi jaotub laiali sinna aga see selleks.

(mitte et ma ei usu seda teooriat et kõveraid kettaid pole olemas, aga lihtsalt osadele teooriatele viimases postituses tahaks vastu vaielda :D mulle meeldib igasugu vähetähtsaid teooriaid analüüsida)

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 31 Mär 2014, 07:32
Postitas BlueQ
Jutt käib pidurist, mis on kuumaks sõidetud ennem. Ei viitsi vaidlema ka hakkata, praktika näitab, et nii on.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 31 Mär 2014, 11:18
Postitas Tarmo
piduri -tsenseeritud- triibud tekivad sul sellest et piduri tolm on sul ka kuiva ilmaga kodarate vahel, veega lihtsalt muutub ebaühtlaseks moodustades triibud. piduri ketta liikumiskiirus on piisavalt suur et saada sinna ebaühtlaselt jahutamiseks piisavalt suur veekogus on peaaegu võimatu. ventileeritud ketaste puhul (need mis kõikidel sierradel ees on) on ehitus struktuur juba selline et kui keskelt just ribid lahti pole ei ole teda väga võimalik sõitmisega "kõveraks" tõmmata. piduri sadul on ujuv, seega vibreerimiseks on vaja mitte ketta kõverust vaid ketta erinevat paksust

kui praktika nii kõva on siis pole midagi teha. millega sa seda kõverust muidu hindad? silmaga? too mulle kah üks kõverakas sõidetud piduriketas. kuna ma ise ei ole väga suuteline seda mõõtma siis kuskil metroserdis võiksid lasta ennem mõõtmised ära kah teha

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 31 Mär 2014, 11:33
Postitas Six-Fo
Tarmo kirjutas:piduri ketta liikumiskiirus on piisavalt suur et saada sinna ebaühtlaselt jahutamiseks piisavalt suur veekogus on peaaegu võimatu.
Noh, kui kettad tulised on siis oled sa just pidurdanud ja enamus juhtudel on sul siis madal liikumiskiirus või seisad juba. Kui nüüd värskelt enne seisma jäämist loigust läbi paned läraki siis võib suht suvaline kogus mingile ketta osale lennata küll.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 31 Mär 2014, 17:53
Postitas BlueQ
Tarmo, oled üldse kõverat ketast mõõtnud? Kõik ketad mõõdetakse indikaatorkellaga, neid lambaid tahaks näha kes silmaga mõõdavad. Ei ole seal mingeid triipe, mis viskama hakkavad vms, vaid ühe kohapealt ketas viskub. Silmaga võib sedasamust mõõta... Pole ühtegi kõverat ketas võtta, ei jäta peale vahetust alles.

Re: "Kõverad piduri kettad"

Postitatud: 31 Mär 2014, 22:35
Postitas tommu1
[quote="Tarmo"]piduri ventileeritud ketaste puhul (need mis kõikidel sierradel ees on) on ehitus struktuur juba selline et kui keskelt just ribid lahti pole ei ole teda väga võimalik sõitmisega "kõveraks" tõmmata. piduri sadul on ujuv, seega vibreerimiseks on vaja mitte ketta kõverust vaid ketta erinevat paksust.

Mul ees läks tutikas ketas paari nädalaga kõveraks. peale seda kui sai sõidetud märjaga/lörtsiga...igaüks teeb ise järeldused :!: