Sierra

TheTanelson
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 09 Jaan 2012, 22:53
Asukoht: Tallinn

Sierra

Postitus Postitas TheTanelson » 10 Jaan 2012, 16:24

Tere ! Olen alles värske Ford Sierra omanik,täpselt 2 nädalat. Oskate ehk öelda,millega tuleb selle auto puhul arvestada ja on mingid eripärad,mida välja tuua vms ? :D
Ford Sierra GT´92

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra

Postitus Postitas Tarmo » 10 Jaan 2012, 16:40

dohc mootor?
sel juhul vaata et sul jahutussüsteem oleks korras, rohkem nagu polegi midagi

Kasutaja avatar
dohcimees
aktivist
Postitusi: 293
Liitunud: 13 Nov 2010, 00:52
Asukoht: Tartu

Re: Sierra

Postitus Postitas dohcimees » 10 Jaan 2012, 20:33

Bensupaagi võid näiteks üle vaadata. Kui veel originaal all, siis võib vabalt nii mäda olla, et kuskilt kütust välja immitseb.

Muus osas tõesti - tee õlivahetus, vaata et jahutusvedelikku piisavalt oleks ja naudi talvist sõitu. :twisted:

TheTanelson
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 09 Jaan 2012, 22:53
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra

Postitus Postitas TheTanelson » 10 Jaan 2012, 21:12

Tarmo kirjutas:dohc mootor?
sel juhul vaata et sul jahutussüsteem oleks korras, rohkem nagu polegi midagi
Just. Selge,tänud !
Ford Sierra GT´92

TheTanelson
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 09 Jaan 2012, 22:53
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra

Postitus Postitas TheTanelson » 10 Jaan 2012, 21:12

dohcimees kirjutas:Bensupaagi võid näiteks üle vaadata. Kui veel originaal all, siis võib vabalt nii mäda olla, et kuskilt kütust välja immitseb.

Muus osas tõesti - tee õlivahetus, vaata et jahutusvedelikku piisavalt oleks ja naudi talvist sõitu. :twisted:
Selge,eks ma arvestan sellega. Tänud ! :D
Ford Sierra GT´92

siksaator
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Aug 2012, 01:10

Re: Sierra

Postitus Postitas siksaator » 13 Aug 2012, 01:36

Tervitus siinsele rahvale kõigepealt! :P
Mõtlesin, et ei hakka eraldi teemat enda jutu kohta tegema, kuna kohati kattub antud teema autori postitatuga :roll: .
Nimelt praeguste plaanide kohaselt on plaan soetada endale üks 1992 aasta dohc mootoriga Ford Sierra, käigukastiks on automaat. Autot on kasutanud üks vanahärra ning viimati sõideti temaga aastal 2006 (peale seda seisnud kuivas garaazis) aga tsirka aasta tagasi oli teda viimati käivitatud. Tsirka nädala pärast lähen toda Sierrat täpsemalt ülevaatama- kunagi korra põgusalt sai keret pealtpoolt visuaalselt vaadatud ning roostet ei leidnud.
Mida nüüd põhjulikumal ülevaatamisel täpsemalt vaadata ning millele tähelepanu pöörata? (Mootori käivitamisel, veermikus jne) On tollel dohc mootoril mingid nö tüüpvead ka, mida peaks kindlasti jälgima?

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra

Postitus Postitas Tarmo » 13 Aug 2012, 09:17

sierra rooste on näha altpoolt enamasti, küljekarbid tagant poolt, pead käpuli viskama või käega katsuma, isegi kükitades ei näe. juhipoolne tagumine poolraam vedru juurest. pagasniku põhi küljekatete tagant.
mootori poolelt, suitsu ... igasugust. sinine siis ilmselt klapisääre tihendid, kuid vbl seisimisest ka õlirõngad. valge siis tosool, plokikaanes mõrad või plokikaane tihend. must siis lambda või temp andur.
kui klõbiseb palju, siis võivad hüdrutõukurid kinni olla, või keti pinguti.
kui ära ostad siis kindlasti tee kindlaks kas sul ventilaatorid toimivad, sest dohc ei taha üldse kuuma ja eks jahutusvedeliku vahetus ei teeks kah paha. muidugi ka õlivahetus

siksaator
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Aug 2012, 01:10

Re: Sierra

Postitus Postitas siksaator » 13 Aug 2012, 12:22

Nii aga mida arvata tolle ajastu automaatkastist? Kuidas vastupidavus? Tollel oleks ka mõistlik kohe algul õlivahetus teha? Kellegil äkki tolle automaatkastiga kogemusi ning oskab pajatada keskmisest kütusekulust?

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Sierra

Postitus Postitas raimond46 » 13 Aug 2012, 15:46

Kui ma õigesti mäletan siis Sierradel oli suhteliselt pommikindel automaatkäigukast, eks ta vanamoodne ole ja kütusekulule lisa toob võrreldes manuaaliga. Automaatkastiõli vahetus on samaoluline kui mootoriõli vahetus, pikendab kõvasti eluiga. Seega soovitaks seda kohe pärast ostu teha, sest kes teab millal see tehtud on. Ostul soovitangi vaadata ja kontrollida kohe automaatkastiõli värvi ja lõhna ja kas üldse on õlinormis. Värvus peab olema roosakas .aja pikku see tuhub muidugi aga kui on väga must või särab metallselt, siis on midagi sees katki või kulnud. Sõidul jälgi ka kuidas käigud vahetuvad, kui kiiresti ja kas jõnksuga või pauguga. Katseta erinevatel kiirustel ja erinevate kiirendustega.

siksaator
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Aug 2012, 01:10

Re: Sierra

Postitus Postitas siksaator » 30 Aug 2012, 02:55

Niih sai nüüd käidud toda Sierrat vaatamas. Käivitub hästi ning mingit üliõrna hüdrutõukurite tiksu on kuulda tühikäigul- õlivahetus muidugi teostati ka viimati pea 5-6 aastat tagasi. Ehk teisisõnu usun, et tolle tiksu saaks õlivahetusega ära ravitud.
Automaatkastiga seoses on aga paar küsimust. Kui ma nüüd ei eksi, siis peaks tollel Sierral külglibisemis vastane seade ka olema- igatahes süüde sees olles süttib bensu- ja temperatuurinäidiku all olev oranz kastike ning mootori käivitudes kustub. Siit aga nüüd tulebki küsimus- peale käivitamist saab mingi maa sõita ning täiesti lambist hakkab seda tulukest vilgutama. Kui tulukest vilgutab kiirendamise ajal, siis kast alati käiku ära ei vaheta, vaid laseb pööretel tiba kõrgemaks minna ning siis alles mingi aja pärast vahetab käiku. Samas tundub, et too ABS süsteem ka jaurab- kuskil 50km/h kiiruse juures natuke järsemalt pidurdada, siis hakkab juba pedaali väristama :roll: . Niiet too käigukast ja ABS majandus on omavahel seotud tolle nö ESP pärast? Siit avaldub jälle mingi tüüpviga või on kuskil ratta juures näiteks ABS andur ära surnud või hoopis muud? Teoreetiliselt kui eemaldada ABS-i kaitse, siis ei peaks ju too ESP viga ka enam tekkima?

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra

Postitus Postitas Tarmo » 30 Aug 2012, 07:23

ühelgi sierral pole külglibisemise vastast seadet, see ongi absi märk

semu
turist
Postitusi: 11
Liitunud: 22 Juun 2012, 11:17
Asukoht: Rapla

Re: Sierra

Postitus Postitas semu » 30 Aug 2012, 11:11

ABS väristabki pedaali, ehk ta laseb pidurid sisuliselt "kinni-lahti-kinni-lahti".
Oleneb ka värinast, ABS võib tõesti katki olla ja pidulipedaali värin võib olla kõveratest piduriketastest.

Ja soovitan ka piduritorud üle vaadata.
Vanapapi "kuiv garaaz" on tihtipeale reaalsuses vene aegne tellistest garaažikoperatiiv, mis on reaalsuses seest väga niiske.
Ehk siis piduritorud võivad olla läbi roostetanud, soovitan üle vaadata, vajadusel vahetada. Vastasel juhul võib kõvemal pidurdusel toru lihtsalt katki minna ja kogu pidurisüsteem jookseb kolinal õlist tühjaks.

Ma tean omast käest, olen selle tee läbi käinud.

siksaator
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Aug 2012, 01:10

Re: Sierra

Postitus Postitas siksaator » 30 Aug 2012, 13:12

Tarmo kirjutas:ühelgi sierral pole külglibisemise vastast seadet, see ongi absi märk
Selge, minu viga- jube huvitav märk spidomeetris igatahes seljuhul ABS-il :mrgreen: .
semu kirjutas:ABS väristabki pedaali, ehk ta laseb pidurid sisuliselt "kinni-lahti-kinni-lahti".
Oleneb ka värinast, ABS võib tõesti katki olla ja pidulipedaali värin võib olla kõveratest piduriketastest.

Ja soovitan ka piduritorud üle vaadata.
Vanapapi "kuiv garaaz" on tihtipeale reaalsuses vene aegne tellistest garaažikoperatiiv, mis on reaalsuses seest väga niiske.
Ehk siis piduritorud võivad olla läbi roostetanud, soovitan üle vaadata, vajadusel vahetada. Vastasel juhul võib kõvemal pidurdusel toru lihtsalt katki minna ja kogu pidurisüsteem jookseb kolinal õlist tühjaks.

Ma tean omast käest, olen selle tee läbi käinud.
Nii lihtsalt asja pole vaja seletada, et ABS väristab pedaali- see on siililegi selge :roll: . Küsimus on hoopis selles, et nii kui too ABS-i tuli vilkuma või põlema hakkab, siis käigukast kohe käiku ära ei vaheta vaid hoiab olemastolevat käiku kauem ees. Kui käiguvahetus toimub ABS-i tulukese mitte põlemise või vilkumise ajal, siis vahetab kast kenasti käigu ära. Keegi äkki oskab peast öelda, mis number kaitse ABS-i oma on? Korra käis mõte läbi, et võtaksin ABS-i kaitsme välja ning prooviksin siis sõita :P .

Kasutaja avatar
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Sierra

Postitus Postitas rinu » 30 Aug 2012, 13:57

http://www.fordmanuals.org/page-1739.html
Pilt

Ehk siis tõenäoliselt kaitse nr 30.

siksaator
turist
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Aug 2012, 01:10

Re: Sierra

Postitus Postitas siksaator » 31 Aug 2012, 22:25

Sai korra antud auto juures kaemas käidud ning ühe kaitsmeploki leidsin kapoti alt ning seal olid kaitsmed ainult 1-22. Miskine teine kaitsmekarp eksisteerib veel? :roll:

Vasta