Andurite mõõtmine

Tuled, juhtmestik, elektroonika
Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas BlueQ » 09 Veebr 2014, 13:10

Jesper kirjutas:Minuarust põhiprobleem on see et ei proovitagi viga leida ja hakatakse lambist juhtmeid välja kiskuma (mida see peaks üldse teada andma?) ning andureid ja muid juppe vahetama, samas kui kogu asi võib olla ühes oksüdeerunud pistikus või massiühenduses. Pingelangu kümnendikvoltideni jõudmine on juba iseenesest meeletu töövõit.
Tõsi !
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitus Postitas Six-Fo » 09 Veebr 2014, 14:00

Tarmo, ole hea tõsta see arutelu eraldi teema alla kui viitsid.

Tuleb välja et Sierral on seesama EEC-IV aju mis Jesperi lingis. Haynesi manual mul omal aegade algusest arvutis olemas olnud kuid tähelepanematusest ei leidnud seda kütusesüsteemi elektriskeemi varem

Mõõtsin siis järgi, külmast peast näitas 3.9-4V(http://www.upload.ee/image/3877735/DSC_0103_1_" onclick="window.open(this.href);return false;) mis peaks praeguse 0 kraadi juures suht norm olema. Ja mootori soojenedes see pinge järjest langes sujuvalt, töösooja mootoriga oli kuskil 0.8-0.9, aga mootori töö ise ei muutnud karvavõrdki. Vahepeal mingid ebamäärased pöörete kõikumised olid aga need olid väga minimaalsed. (ma tegin videod ka aga mu kodus ei hakka neid üles laadima, homme ühiselamus teen seda kus marukiire nett)

Ühesõnaga tempi anduri signaal siis ajusse jõuab nagu mu talupojamõistus ütleb. Vähemalt aju võiks sellise pinge vahemiku korral midagi aru saada.
Aga mu talupojamõistus ei ütle mis seal edasi olla võiks. Lambdat kunagi mõõdeti ja see pidi töökorras olema. Kas aju ei või ise läbi olla näiteks?


edit: mõõtsin ka pin 21 Idle Speed Control pistiku üle ja see kerkis mootori soojenedes 7-8 pealt(täpne number ei jäänd meelde, kordan mõõtmist teinepäev täitsa külma mootoriga) 9,95 peale, ehk siis sisuliselt 10V.
Tabelis ütleb +8V to +11V Engine Running, et vahemik on küllalt väike ja 2-3V tõus peaks juba piisavalt märku andma vist. Pin 21 pealt läheb otse tühikäigumootorisse ja seal pingelangu ei ole. Küllap vist tühikäigumootor ikka kinni kiilunud ikkagi. (neid on mul mootori peal juba 4 tükki läbi proovitud... Uus maksab ka kuradi palju)
Viimati muutis Six-Fo, 09 Veebr 2014, 21:13, muudetud 1 kord kokku.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas BlueQ » 09 Veebr 2014, 23:51

Ma arvan, et sa oled selle segukruvi ka piisavalt paigast ära keeranud. Probleem selles, et tühikäik on soojalt ja külmalt ühesugune? See, et külmkäivitusel pöördeid kõrgemal hoiab on suht random ja pole alati nii.
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 10 Veebr 2014, 01:31

Kas sellel tühikäigukruvil(=segukruvi ???) on mingit kindlat asendit ka mis ta by default olema peaks? Näiteks täiesti nulli keeratud vms.
Lugesin manualist et kui aku maha võtta siis tuleks pärast ajule uuesti norm pöörded selgeks õpetada. Võibolla tuleks aku maha võtta, kruvi nulli keerata ja siis aju õpetama hakata
Following disconnection of the battery, the
information stored in the EEC IV module
memory will be erased. After reconnecting the
battery, the engine should be allowed to idle for
three minutes. Once the engine has reached
normal operating temperature, the idle speed
should be increased to 1200 rpm and
maintained for approximately 2 minutes, which
will allow the module to “re-learn” the optimum
idle values. It may be necessary to drive the
vehicle in order for the module to “re-learn” the
values under load. The module should complete
its learning process after approximately 5 miles
(8 kilometres) of varied driving.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 11 Veebr 2014, 15:37

Proovisin uuesti mis ping tühikäigumootoril peal on. Enne võtsin aku ka tagant ära mõneks momendiks et ajule reset teha ja proovida seda "õpetamist".

Keerasin tühikäigukruvi nii maha kui võimalik ning käivitasin. Pöörded olid seal kuskil 600 peal et väga piiripeal ära koolemisele. Aga suutis siiski hädaga käia niikaua kui mootor soojaks sai. Pinge tühikäigumootori peal oli alguses 9.53V(võibolla mu mälu pettis üleelmises postituses ja ei olnud 7-8 vahemikus) ning sooja mootoriga 10.13V.

Seejärel siis hoidsin 3 minta gaasi 1200 peal ning pärast seda oli pinge 9.77V. Pidin tühikäigukruvi natuke peale keerama et oleks 800rpm. Ja ei ta reguleeri neid pöördeid ikka eriti.

Kas midagi tasuks mul veel järgi mõõta? (õhulugejat ma mõõtnud pole veel, samas mul vähe umbusku ka selle mõõtmisse sest ei tea kui soe õhk parasjagu seda lugejat läbib mõõtmise hetkel. Jesperi antud eraldi lingi all mis seda õhulugejat kirjeldas oli natuke liiga palju informatsiooni mida korraga seedida veel ei suuda :D )


Ühesõnaga et kas mingi signaal veel segab aju(võibolla siis õhulugeja, koju lähen jälle siis katsun toda puhastada, ma ei oska rohkem asju pakkuda oma lolli peaga mis veel olla võiks) või ei tule aju ise oma toimetustega toime, võibolla kellegil Tallinna piires on mõnda töötavat aju laenata ajutiselt et proovida?
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Jesper » 11 Veebr 2014, 18:35

Oled sa kindel et see tühikäigumootor ise toimetab nii nagu peab? Need pinged tunduvad mulle küll mõistlikud. Mis pinge siis teeb kui gaasi anda? Peaks klapi kinni panema ehk nulli kukkuma (oli vist niipidi see klapp? targemad ehk parandavad). Vaata äkki lihtsalt klapi otsast sisse, äkki on öökull pesa teinud?

Õhulugeja vead ei avaldu tühikäigul vaid pedaali otsas seistes :) St kui aju tuvastab tühikäigu siis ta minuarust ei vaatagi üldse õhulugeja signaali, kuna see on nagunii nii väikeste õhukoguste juures tohutult ebatäpne.

Mul muidu on kõik selle mootori tööks vajalik auto peal olemas, aga ma hetkel ei tea millal mul on aega minna seda maha monteerima, kindlasti mitte enne nädalavahetust.

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 11 Veebr 2014, 20:37

Sedamoodi lulla ta on, eelmistega oli see häda et hakkas lonkama kui pöörded liiga madalaks läksid(eriti veel kui järsult pöörded langevad gaasi lahti lastes, siis ei suutnud neid kinni püüda ja nii see lonkamine hakkas). Praegune aga suudab veel 600rpm'i peal ka hoida. Loksutasin karbussipuhastajaga läbi enne kui külge panin tookord. Kuskilt rohkem ma teda ei lammutanud, vähemalt ei mäleta et sellist võimalust oleks olnd, tollel googeldatud pildil tundub et mingid kruvid või asjad nagu külgedel on :roll: . Mul pole tallinnas tööriistu ega vahendeid ka kahjuks, testri jätsin autosse aint et mõõtmisi saan igavusest teha.
Pilt
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 16 Veebr 2014, 18:25

Heh, hoopis TPS on läbi omadega, andis püsivalt 0,2V nii kinnise kui wide open throttlega. Isa proovis mingit teise otstarbega reostaati ja kui õige pinge kätte anda siis mootor töötab ilusti, ei lonka ka kui järsult gaasi lahti lasta.

Soovitus kõigile kellel OHC mootoril tühikäik lonkab, mõõtke kas gaasiasendianduri signaal jõuab ajusse. Ma proovisin 4 erinevat tühikäigumootorit ja panin uue tempi anduri aga näe hoopis selles lullas viga.


Kellegil on pakkuda mulle töötavat gaasiasendiandurit? :D
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 09 Mär 2014, 18:08

Teema jätkuks.

Gaasiasendi andur vahetatud, toimib. Pöörded ilusti külmast peast kõrged, soojast peast madalad.
Sellist lonkamist enam pole nagu varem, AGA külmast peast ta veits lollitab kui gaasi järsult lahti lasta, näiteks lahutad käigu välja ja lased vabalt veereda siis pööret ei püüa tühikäigule kinni vaid plörts sureb välja. Täna näiteks parklas suri välja poole veeremise peal ja siis veeresin seisva mootoriga oma parkimiskohale. Öko värk mõnes mõttes :mrgreen:

Või siis kohapeal tuuritad, annad korra gaasi ja siis ei püüa hästi kinni mõnel korral, kas sureb välja või püüab viimasel hetkel kinni ja siis ta ka päris aru ei saa mis tegema peab nüüd, lonkab ja lollitab.

Soojast pärast on nitsevoo.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas BlueQ » 09 Mär 2014, 19:12

Minul tegi samamoodi, kui oli katis tükid lahti.
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 09 Mär 2014, 19:29

A kat möliseb küll hirmsasti jah. Ei oskand kuidagi seostadagi sellegagi, kas siis läbilaske takistus on nii suur või midagi?
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Tarmo » 10 Mär 2014, 08:41

is näiteks on ilma katita ja töötab ilusti ka gaasi lahti lastes, ma sellega ei seostaks

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas Six-Fo » 10 Mär 2014, 10:15

Ei võibolla et tükid lahti ja kuidagi lollis asendis ummistunud.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas BlueQ » 10 Mär 2014, 18:50

Teine võimalus, et pihustid sitased, on selline juhtum olnud.
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC

proops
kasutaja
Postitusi: 102
Liitunud: 08 Dets 2010, 00:39
Asukoht: Tartu

Re: Andurite mõõtmine

Postitus Postitas proops » 24 Veebr 2017, 11:28

tere, tõstatan vana teema!
Nimelt huvitab mind see kuidas aju tühikäigu klappi juhib. Kas saan õieti aru, et klapp on ON/OFF tüüpi ja gaasi andes on signaal 0V ning gaas lahti lastes on 11V?

Vasta