Räägime anduritest

Tuled, juhtmestik, elektroonika
Sigmar
Moderaator
Postitusi: 383
Liitunud: 07 Juun 2006, 14:51
Asukoht: Tartu

Räägime anduritest

Postitus Postitas Sigmar » 13 Apr 2008, 18:34

Plaan on aretada lüliti vahele, mille sisselülitamisel annab töösoojale mootorile märku, et mootor on külm. Aga millisele andurile tuleb see vahele panna? Mootoriks 2.0 DOHC

Kasutaja avatar
sirjevend
kasutaja
Postitusi: 116
Liitunud: 11 Jaan 2008, 20:23
Asukoht: pärnu mk

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas sirjevend » 13 Apr 2008, 18:47

mida se nagu teoorias juurde sis peaks andma
kallis auto on lihtsalt vaesuse varjamiseks
sierra 2.0 -dohc- 88kw 91a universaal

Kasutaja avatar
Shmel
aktivist
Postitusi: 216
Liitunud: 12 Apr 2006, 20:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Shmel » 13 Apr 2008, 19:24

sirjevend kirjutas:mida se nagu teoorias juurde sis peaks andma
Musta suitsu, liigne kütusekulu, tõstetud tühikäigu pööret ... huvitav, milleks seda vaja :?:

Pigem tehakse vastupidi, vastasel juhul on see aegu näinud DIESEL.

2Sigmar: Kui sa räägid temperatuurist, siis kasuta temp. andurit :) Mõõda anduri takistus ja see "õige" takistus vahele lülitad kui tahad.
Sierra 1,8 TD 1991 - müüdud

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Tarmo » 13 Apr 2008, 20:27

point on selles, et kui mootor on külm, siis on segu pisu rikkam ja kiirenduski parem. Kui paneks lüliti vahele, et siis kui kiirendama lähed katkestad anduri ühenduse mis teatab et mootor soe, peaks saama parema kiirenduse. Asi muidugi aind teoorias

Kasutaja avatar
lapik
aktivist
Postitusi: 255
Liitunud: 05 Apr 2007, 15:01
Asukoht: Haljala, Lääne-Viru
Kontakt:

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas lapik » 17 Apr 2008, 19:33

kõige lihtsam äkki reostaat vahele panna, saad sujuvalt reguleerida. ma tean ühte tüüpi, kes pani oma obläädile turbo peale, ta pani ka temp. andurile ja mingisugusele õhulugeja juhtmele ka reostaadi vahele. siis sai timmida tänavakõlbulikuks, st kui turborõhk maas oli
targad saavad teise võimaluse, lollidele seda ei anta! R.I.P liiklushuligaanid!!

Sigmar
Moderaator
Postitusi: 383
Liitunud: 07 Juun 2006, 14:51
Asukoht: Tartu

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Sigmar » 17 Apr 2008, 20:22

Kusjuures mul tuttav tegi kah Opelile sellise süsteemi, aga tal oli vabalthingav. Jutud käisid küll paremuse poole. Aga ise tahaks just ON/OFF süsteemi proovida. Tahakski teada kus see andur täpselt asub, siis saab väga lihtsalt ära proovida, eemaldades töösoojal mootoril andurilt juhe ja klotsi anda. Või mis?

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Kriss » 18 Apr 2008, 11:33

mul olevate andmete põhjal tekitab andur vastavalt temperatuurile järgmised takistused:
0°C 88000-102000 oomi
20°C 35000-40000 oomi
40°C 15000-17000 oomi
60°C 7100-8000 oomi
80°C 3000-4500 oomi

siit saab järeldada et kui tõmbad juhtmre andurist lahti siis takistust ei ole ja aju ei saa aru mis toimub, raske õelda mismoodi ta sel juhul seadistatud on, kas külmale mootorile või soojale või keskmisele. ehk siis mõtekam oleks kasutada eelpool toodud reostaadi varianti.
andur ise peaks olema üks nendest, mis on termostaadi juures, ise pead vaatama kumb, üks on armatuuri näidiku jaoks, teine ajule.

Kasutaja avatar
Shmel
aktivist
Postitusi: 216
Liitunud: 12 Apr 2006, 20:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Shmel » 18 Apr 2008, 15:30

Ajule minev andur on 2 korda suurem :) ... Escordil vähemalt
Sierra 1,8 TD 1991 - müüdud

Sigmar
Moderaator
Postitusi: 383
Liitunud: 07 Juun 2006, 14:51
Asukoht: Tartu

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Sigmar » 18 Apr 2008, 16:03

Okei! Eks ma proovin siis läbi reostaadi asja toimima panna, näis mis juhtuma hakkab.

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas AlarT » 28 Dets 2008, 14:53

Tõenäoliselt on kiirendusevahe väike, kütusekulu vahe röögatu ja mootor hakkab kuumenema ja sellest tingituna rohkem kuluma.
dohci puhul kindlasti oht plokikaanele, see isegi õrn asi tal.
Lisaks on dohci ventikad ees tavaliselt kutud, millest tuleneb puudulik jahutus.
Psühholoogiliselt sa kindlasti arvad, et kiirendus parem, aga stopperiga mõõtma minnes, näiteks 50-120 kiirendust, mida on lihtne teostada, avastad, et polegi nagu eriti vahet.
Kui kiirendada tahad, pead omale siiski 2,9 sierra vaatama, mida on ülivähe liikvel, scorpa tõenäolisem 2,9 leida.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Sigmar
Moderaator
Postitusi: 383
Liitunud: 07 Juun 2006, 14:51
Asukoht: Tartu

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Sigmar » 28 Dets 2008, 15:53

Minu jaoks on teema ammendatud.. Kiirenduspüssi taga ei ajanudki. Lihtsalt arvamus kujunes sellest, et kui külmema mootoriga natuke vajutada, siis on vahe tunda..

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Tanel » 30 Dets 2008, 15:02

al101 kirjutas:Tõenäoliselt on kiirendusevahe väike, kütusekulu vahe röögatu ja mootor hakkab kuumenema ja sellest tingituna rohkem kuluma.
dohci puhul kindlasti oht plokikaanele, see isegi õrn asi tal.
Lisaks on dohci ventikad ees tavaliselt kutud, millest tuleneb puudulik jahutus.
Psühholoogiliselt sa kindlasti arvad, et kiirendus parem, aga stopperiga mõõtma minnes, näiteks 50-120 kiirendust, mida on lihtne teostada, avastad, et polegi nagu eriti vahet.
Kui kiirendada tahad, pead omale siiski 2,9 sierra vaatama, mida on ülivähe liikvel, scorpa tõenäolisem 2,9 leida.
Ja sinuarust 2.9 kiirenduspill jh :lol:
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas AlarT » 01 Jaan 2009, 22:11

tann15 kirjutas:
al101 kirjutas:Tõenäoliselt on kiirendusevahe väike, kütusekulu vahe röögatu ja mootor hakkab kuumenema ja sellest tingituna rohkem kuluma.
dohci puhul kindlasti oht plokikaanele, see isegi õrn asi tal.
Lisaks on dohci ventikad ees tavaliselt kutud, millest tuleneb puudulik jahutus.
Psühholoogiliselt sa kindlasti arvad, et kiirendus parem, aga stopperiga mõõtma minnes, näiteks 50-120 kiirendust, mida on lihtne teostada, avastad, et polegi nagu eriti vahet.
Kui kiirendada tahad, pead omale siiski 2,9 sierra vaatama, mida on ülivähe liikvel, scorpa tõenäolisem 2,9 leida.
Ja sinuarust 2.9 kiirenduspill jh :lol:
ah ära mölise, ma pole seda otseselt öelnud, lihtsalt sellega saavutab rohkem, kui segumuutmisega 2,0-l, sestap soovitasin seda.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

terror15
kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 09 Juun 2007, 23:52
Asukoht: Viljandimaa

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas terror15 » 07 Mai 2009, 17:23

kui tahad kiirenduses tõsilelt võita siis osta omale sport kast ja kiire tagatiffer, tegin seda oma 1,6 liitrisega neid 2,0 doche küll ja veel seljataha jättnud. Paljast seguga jamamisest on vähe kasu.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Räägime anduritest

Postitus Postitas Tarmo » 07 Mai 2009, 17:39

tahaks kah seda ime 1,6l näha

Vasta