Süüte voolu kasutamine

Tuled, juhtmestik, elektroonika
nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas nustu826 » 31 Okt 2011, 21:33

Sierra diislil ei ole küll mingit Main Relay'd - otse süütelukust läheb juhe kütusepumba klapile ja kogu selle mootori elekter piirdubki sellega....

Need vähesed 3 - 4 selle mootori andurit käivad samuti läbi süüteluku otse, nii et küttepumba klapilt saab täpselt sama voolu

Bensukal aga süütepooli pluss käib ju läbi selle main relay, niiet sealt saab vabalt võtta....

Ja Miku joonis ei ole täielik jama. Asi toimib ka nii vägagi edukalt, ainuke asi oleks see, et mina ei leia vajadust(õigemini küll mõtet) ventikamootori massi juhtida läbi selle lüliti. Mina paneks mootori otse massi ja lüliti juhib siis ainult relee rakendumist...

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas AlarT » 17 Nov 2011, 20:22

Nustu sa unustad eelsüteküünlad, millel on oma eraldi relee.
Ja kas sa mõtled, et ventilaatori võiks panna tööle kütusepumba klapi vooluga?
See põletaks kaitsme maha, selle juhe ei ole piisavalt jäme ,et anda läbi sellist voolu ja see voolaahel ei ole mõeldud selliste voolude jaoks.
Jahutusventilaator võtab kõvasti voolu.

Kuid ma ei ole üldse kindel, et kogu vool ikka otse süütelukust läbi käib sierral.

Kuid minu soovitus oleks see ventilaator võtta otse akult ja panna relee lülitama seda järgi ja järelt ära.
Relee võiks panna aku lähedale ja samuti tuleks panna kaitse/kaitsmed, enne releesid ja kõike kohe aku juurde.
Ja relee toite võid küll vedada läbi süüteluku.
Ilmselt tahad ka mingi anduri kuskile panna või lüliti?

Ma ise tegin nii, sest voolud suht suured, mida ventilaator võtab ja ei hakanud küll süütelukku sellega koormama.

Vedasin akust juhtmed otse, releed ja kaitsmed vahele ja lülitist lülitasin relee sisse ja siis läks vool ventikale peale.
Loomulikult lüliti ilma süütevõtmeta ei töötanud, esimesse astmesse pidi olema keeratud.

Loomulikult tuleb sellist tööd äärmise hoolikusega teha.
Ehk siis juhtmed tuleb korralikult akule kinnitada, samuti tuleb erinevad ühendused teha väga korralikud, samuti tuleb ühendused isoleerida ja ka juhtme isolatsioon peab olema kindlasti korras, et vastu keret ei läheks ja lühist ei tekiks.
Samuti ei tohi kasutada ülipeenikest juhet, ristlõike peaks olema vähemalt 2mm juhtmel.
Ja see 2mm on ilma isolatsioonita, koos isolatsiooniga peab juhtme paksus veelgi rohkem olema.

See juhe siis, mis on peatoide, mille pealt ventilaator käib.
Relee peab ka loomulikult olema piisavalt võimas, mina kasutasin vist 30 amprit sierra releesid.
Ei mäleta täpselt neid ampreid.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas rinu » 17 Nov 2011, 21:42

Alar, palun loe mis eelnevalt kirjutatud sai. Süüte voolu tahan relee lülituse jaoks. Peavool on akult 40A releesse ja sealt ventikasse 4mm diameetrise vaskjuhtmega, 30A kaitse on aku ja relee vahel.
Relee lülituse "+" tegin hetkel genekas - temp lüliti - relee.

Küsimus oli selles kuidas nii teha, et releed saaks lülitada ainult siis kui võtit keerata.

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas AlarT » 18 Nov 2011, 15:39

No siis on väga lihtne.
Võtad kas süüteluku mõnelt juhtmelt, korralikult loomulikult võtad, et midagi ära ei riku.
Ennem uurid välja, millisel juhtmel tekib vool peale, sel hetkel, kui võtit keerad.
Kui testrit ei mõista kasutada, võid ka juhtmega pirniga otsida voolu all olevat juhet, ühe otse paned kuskile keresse, et kindel kontakt on ja siis hakkad otsima, kui pirn süttib põlema, siis selles juhtmeson järelikult pinge ja siis proovid, võtit keerates, kas midagi muutub.

Üks juhe peaks olema natuke peenem seal süütelukus, selline must juhe kollase triibuga, sinna tuleb vool peale siis, kui võti keerata esimesse asendisse, et süüdet veel sees pole, aga võtit on siiski vaja.
Ma omal panin nii ja siis sellele juhtmele panin lüliti vahele ja sealt edasi releesse.
Siis sain teha ka nii, et keeran mootori seisma, aga jätan võtme esimesse asendisse ja ventilaator käis ikka veel ringi, et sain näiteks radikas oleva jahutusvedeliku nõnda ka seistes maha jahutada kiiresti.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas nustu826 » 21 Nov 2011, 23:24

[quote="AlarT"]Nustu sa unustad eelsüteküünlad, millel on oma eraldi relee.
Ja kas sa mõtled, et ventilaatori võiks panna tööle kütusepumba klapi vooluga?
See põletaks kaitsme maha, selle juhe ei ole piisavalt jäme ,et anda läbi sellist voolu ja see voolaahel ei ole mõeldud selliste voolude jaoks.
Jahutusventilaator võtab kõvasti voolu.

quote]


Mõtlesin ikka seda, et pumba klapilt saab ventilaatori relee juhtvoolu, et töötab ainult nii et kui süüde sees ja andur juhib samuti relee juhtahelat. Suure voolutarbimisega asju üldjuhul ei panda läbi lüliti vms. asja ilma releeta....

kuma12
kasutaja
Postitusi: 86
Liitunud: 11 Juul 2011, 13:28

Re: Süüte voolu kasutamine

Postitus Postitas kuma12 » 29 Dets 2011, 22:52

kõige kergem,vea tavaline juhe aku pealt,pane 30A kaitse vahele,teine juhe pane kere külge kuhugi,aku pealt juhe salongi mingi lüliti otsa ja ongi asi korras.Vähemalt minul on koguaeg niimoodi toiminud.

Vasta