Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Kasutajate pikendused
Vasta
raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 19 Juun 2012, 14:30

Tere, sierrapere!

Olen aastaid olnud siin foorumis jälgiv kasutaja ja sierra omanik aga alles nüüd sai saatuse tahtel sierrale hääled sisse pandud ja projektiga mingit moodi alustatud. Sierra on peres meil juba Eesti aja algusest ja neli aastat tagasi jäi ta üleliigse autona hoovi seisma. Autol sentimentaalne väärtus ja lummanud mind alati, sai isale öeldud, et sooviks seda ehitada. Puudus tol ajal praktiline oskus midagi ise teha ja eelkõige puudus rahaline põhi, siis lükks auto ehitamine edasi ja edasi. Saatus aga tegi oma töö, sõidsin juba teist aastat Ford Escortiga aga selle kere ainult mädanes ja mädanes. Eelmine reede koju sõites murdus vasakult poolt tagumise ratta õõtsa kinnitus kere küljest lahti, nii et ratast hoidis suht kinni tagasilla ühine tala, seisupiduri tross ja vedru. :D Siis saigi aku ümber tõstetud Sierrale, mis ka esimese käivitusega käima läks ja liikus. Kere on omavanuse kohta ideaalsemas korras kui seda oli Escortil ja üldjoontes on vähe töid mida teha, et seaduslikult ringi sellega liigelda. Teha on eelkõige tehniliselt poolelt ainult radika vahetus, ventilaatori tuule suunajat oleks tarvis ja karburaator ei taha sooja mootori korral tühikäigul hästi toimetada. Üllatas see, et pärast nii pikka seismist, trummlid taga ega eespidurid kinni ei olnud ja isa sõnul oli ta enne seisma jäämist pidurisüsteemile kapitaalse remondi teinud. Sisu poole pealt sooviks tervenisti välja vahetada, sest päike ja niiskus on oma töö teinud. Hallitus õrnalt sees, plastikud katki läinud rabedusest ja nagu ikka esiarmatuur on praguline. Välimuselt on kõik originaal ja paar detaili soovib vahetamist, sest värv on lihtsalt ära pleekinud. Mainiks ära, et tegu on ikka kolmeukselise luukpäraga. Antud hetkel üritan auto ilusti tiksuma saada, et näeks viisakas välja ja ei laguneks tee peal ära. Tuleviku plaanis on nagu ikka, võimaldada endale Cosworth ring, koos Scorpa BOA või BOB mootoriga. Antud hetkel on talle peale pandud 2.0 v6 täiesti tavaline, ilma igasugu lisata, karpa mootor. Enne seda oli 1.6l mootor. Käigukast (4 käiku ) ja tagasild sooviskid vahetamist, sest ülekanded on valed ja selle tõttu on kogu auto liikumine mitte kõige parem. Kui saab esimesed eesmärgid täidetud, saab ka mõned pildid lisatud. Ei leia mõtet igast pesust ja kruvi vahetusest pilti lisada. ;)

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas Tarmo » 19 Juun 2012, 15:42

no igast pesust ja kruvist peagi, kuid praegu ju pole neidki ;)
tagasild sul ilmselt on siis 3,9 ülekandega kui enne seal oli 1,6 ja sul on probleemiks liiga lühikesed käigud valetav spidokas ja olematu lõppkiirus?
mul endal on hetkel v6 asemel r4 ja probleem vastupidine 3,14 tagasild, ehk pikad käigud, teistpidi valetav spidokas ja jõuetus paigalt võtul

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 20 Juun 2012, 08:49

Jah, nõnda on tänu sellele, et ülekanded valed. Õnneks mul veel seisab xr4´i koos mootori, käigukasti ja sildadega, muidu on seest juba tühjaks tehtud ja kere läheb vanarauaks ära. Plaanin sealt võtta käigukasti ja tagasilla.
Pildike ka siis, sai Escortilt veljed võetud ja alla pandud, välimus läks palju viisakamaks. Selline ta siis on peale aastaid seismist vabas õhus.

http://www.hot.ee/hevimees//2012-06-18-072.jpg

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas Jaanus » 20 Juun 2012, 12:04

pole paha :)

aga miks siis mitte juba xr-i mootor ka peale visata?
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 20 Juun 2012, 12:51

xr4´ja mootori seisukorraga pole ma kursis, sain tolle auto romuna ja ei ole teadlik mis sees toimub. Esialgu üritan autot praktilise igapäeva liikurina kasutusse saada ja viisakaks teha, eks siis ole näha mis fantaasiad realiseeruvad. Antud hetkel mängib olulist rolli ka rahaline pool aga eks sellega ole kõigil omad tõusud ja mõõnad. :D

vorrimen
kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 28 Jaan 2012, 21:25

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas vorrimen » 27 Juun 2012, 22:01

Kus kohas see sierra seisnud on ,kuidagi tuttav koht?

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 28 Juun 2012, 17:12

Kui Peipsi äärde oled sattunud, just põhjakaldale, eks siis võib olla oled märkanud kui hoovist mööda sõitnud oled.

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 21 Juul 2012, 17:26

Väike update ka. Sai siis mööda Tartu romulaid käidud ja otsitud juppe Sierrale aga näed, auto on rariteediks muutunud ja pole lihtne midagi leida. Lootsin äkki leida normaalseid sisu detaile, sest nagu ikka on hall armatuur praguline ja seismisest sisu hallitama natuke läinud. Tartus sain ainult tehase toontuled luukpärale. Kohalikust lammutusest aga läks paremini. Muutusin loovaks ja otsustasin vana sisu mõistlikult taastada - akende kohast liimist lahti polstrinahk ja turvarihmade kohad tagapolstritel katki. Leidsin õnneks samat tooni ülemise ja alumise osa armatuuri, alumine osa on kolmanda lisa sahtliga, suurem kindalaegas kõrval istujal ja juhil ka lisalaegas. Sai ka juurde näidukiploki tahomeetriga ja toontulede keskmise musta värvi osa, see numbrilauaalus. Nüüd siis hakkan sisulammutama ja üritan viisakaks saada. Lisaks veel pusin xr4´ja lammutamisega. Seisab kiviplokkide peal ja pole palju ruumi, pluss paljud poldid, mutrid kinni roostetanud aga kere ei soovi vigastada. Alla ei anna ja loodan peadselt käigukasti ja tagasilla kätte saada, et need ülevaadata ja siis paigutada oma sierrale alla. Aa, lisaks sain veel 5käigulise käigukangi nupu, see oli puudu, endal ju 4käigulise oma. :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas Tarmo » 21 Juul 2012, 17:30

Kuidas sa tehase toontuled mk1 sierrale külge paned, hakkad plekki lõikuma? Või on sul mingid mk1 toontuled, sel juhul pilti

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 21 Juul 2012, 18:02

Kõik on võimlik ju aretada kui on soovi ja tahtmist. Ma pole veel nii kaugele jõudnud aga täheldasin, et numbrialuse tüüblitele tuleb augud teha ja samas on see toontuli pikem kui praegune ja seega tuleb oma pesa teha. Muidu praegu on tumedad tuled, ei tea kas originaalis või keegi on neid lakkinud, kiletanud ennem kui minu kätte jõudsid aga ma soovin seda ühtset tumedat riba saada.

Ma muidugi pole kõigega sierrade varuosade ja detailidega kursis, seega tuligi üllatuseks kui koju viies esmapilgul tundusid need tuled kuidagi mitte sobivat aga lammutuse venna sõnul olid need luukpära omad ja kohe küsis ka, et kas tean seda, et need pole sedaani omad.
Väga palju nende eest ei maksnud ja juhul kui need ei sobiks, teadsin, et alati on võimalik siin müügiks pakkuda. :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas Tarmo » 21 Juul 2012, 23:17

Lisaks on külje pealt erinevad, vaata Estexi viimaseid auto pilte, seal näha mis aretustööd vaja teha.

raimond46
Klubi liige
Postitusi: 76
Liitunud: 16 Sept 2008, 21:11

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas raimond46 » 27 Juul 2012, 00:48

Nagu näha tuligi enda võhiklikkus kahjuks. Polnud sügavalt uurinud aga olin paar korda silmaga märganud kui mainiti foorumis luukpära ja sedaani toontulede vahet aga seda ma ei teadnudki, et neid tehti alles MK2 keredele. Mis teha, eks jätab alles aga arvatavasti lükkub ümberehitamine antud hetkel edasi, sest eelkõige on soov saada isend praktiliselt liikuma.

Siin kohal küsin kohe, et äkki oskab keegi nõu anda näidukiteploki kohta. Sain endale uuema malli ploki ja pisitkud erinevad, sain pistiku ka kaasa. Seega mind huvitab, et kas on mul siis mõtet ajada ka siin kohal oma aastajärgu auto sidoplokki taga või annab seda uuemat kergelt külge aretada? Ma pole süvenenudki, et kus tahokas omale näidu võtab ?

Kasutaja avatar
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas rinu » 27 Juul 2012, 00:57

Ma olen näinud sellist spidoblokki kus on mõlemad pistikud taga. Ostsin ka uuema tüübi oma ja ei sobinud, ei ole viitsinud ise ümber ehitada. Teoorias on võimalik.
Ja mul näidikuteblokis tahhokat pole, see on eraldi keset armatuuri. Kui väga huvitab võin uurida kuhu juhtmed sealt tagant lähevad.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra MKI 1983 2.0 V6 - raimond46

Postitus Postitas Tarmo » 27 Juul 2012, 07:25

süütepooli võiks minna

Vasta