MIG ja TIG Keevitus

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
Kasutaja avatar
tyymiiz
kasutaja
Postitusi: 177
Liitunud: 02 Okt 2007, 13:04
Asukoht: Martna city-HPS-TLN

MIG ja TIG Keevitus

Postitus Postitas tyymiiz » 09 Jaan 2008, 11:12

Et siinkohal vabandage minu rumalust ja asja aga äkki keegi oleks nii lahke ja seletaks mulle lahti mõisted
MIG keevitus ja TIG keevitus ja et mis vahe neil on ?

Ette Tänades Tyymiiz
Life is way too short to Drive slow Evil PIston CCC&CCCR

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas erx » 09 Jaan 2008, 14:09

Oleks mul vana koolikonspekt praegu siin, siis võiks selle kohta pika jutu kirjutada, homme lähen linna siis võin kirjutada, kõik ammu õpitud asjad aga praegu ei mäleta isegi :oops: 8)
Viimati muutis erx, 09 Jaan 2008, 18:08, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
tyymiiz
kasutaja
Postitusi: 177
Liitunud: 02 Okt 2007, 13:04
Asukoht: Martna city-HPS-TLN

Postitus Postitas tyymiiz » 09 Jaan 2008, 17:21

erx000 kirjutas:Oleks mul vanakooli konspekt praegu siin, siis võiks selle kohta pika jutu kirjutada, homme lähen linna siis võin kirjutada, kõik ammu õpitud asjad aga praegu ei mäleta isegi :oops: 8)
jään ootama igasugune inf olex hea !

Ette Tänades Tyymiiz
Life is way too short to Drive slow Evil PIston CCC&CCCR

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 09 Jaan 2008, 19:21

MIG on nn "traatkeevitus", elektrivoolu juhitakse läbi traadi, mis sulab ja moodusab õmbluse. Kuna õhu juurdepääs toob kaasa ebakvaliteetse keevisõmbluse, juhitakse õhu eest kaitsmiseks sinna peale inertset gaasi, enamasti kas CO2, või argooni ja CO2 segu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mig_welding

MIG sobib hästi autoremondiks, praktiliselt kõik asjad mida üldse on mõistlik tavalise auto juures ise keevitada, saab sellega tehtud.

TIG keevituse puhul kasutatakse keevituskoha kuumutamiseks volframelektroodi, lisatäidis antakse peale käsitsi traadijupi abil ning kaitsegaasiks on kas argoon või heelium.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tig_welding

Praktikas on TIG keevituse aparaadi hind nii kõrge, kasutamine keeruline ja kasutusala piiratud, et näiteks autoremondiks seda osta pole väga mõtet. Samas oma kasutusalas, ehk igasugu suurt koormust taluma pidavate konstruktsioonide keevitamisel, on ta parem kui MIG.

Kui valid, kumba osta, siis osta MIG.

Kasutaja avatar
tyymiiz
kasutaja
Postitusi: 177
Liitunud: 02 Okt 2007, 13:04
Asukoht: Martna city-HPS-TLN

Postitus Postitas tyymiiz » 09 Jaan 2008, 19:42

Jesper kirjutas:MIG on nn "traatkeevitus", elektrivoolu juhitakse läbi traadi, mis sulab ja moodusab õmbluse. Kuna õhu juurdepääs toob kaasa ebakvaliteetse keevisõmbluse, juhitakse õhu eest kaitsmiseks sinna peale inertset gaasi, enamasti kas CO2, või argooni ja CO2 segu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mig_welding

MIG sobib hästi autoremondiks, praktiliselt kõik asjad mida üldse on mõistlik tavalise auto juures ise keevitada, saab sellega tehtud.

TIG keevituse puhul kasutatakse keevituskoha kuumutamiseks volframelektroodi, lisatäidis antakse peale käsitsi traadijupi abil ning kaitsegaasiks on kas argoon või heelium.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tig_welding

Praktikas on TIG keevituse aparaadi hind nii kõrge, kasutamine keeruline ja kasutusala piiratud, et näiteks autoremondiks seda osta pole väga mõtet. Samas oma kasutusalas, ehk igasugu suurt koormust taluma pidavate konstruktsioonide keevitamisel, on ta parem kui MIG.

Kui valid, kumba osta, siis osta MIG.
Väga Väga Sügav kummardus Härra jesperile minu poolt ja suurimad tänud abi eest TEEMA LUKKU
Life is way too short to Drive slow Evil PIston CCC&CCCR

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 09 Jaan 2008, 19:49

teema võib vast lahti jääda, et äkki kellegil on kunagi mingi täiendav küsimus nende kohta

Kasutaja avatar
tyymiiz
kasutaja
Postitusi: 177
Liitunud: 02 Okt 2007, 13:04
Asukoht: Martna city-HPS-TLN

Postitus Postitas tyymiiz » 09 Jaan 2008, 19:57

tarmo kirjutas:teema võib vast lahti jääda, et äkki kellegil on kunagi mingi täiendav küsimus nende kohta
jepp ja mul kohe tekkiski küsimus uus kuna siisn suured autokeevitus plaanid ja võimalus oleks saada TIG keevitust .Probleem aga Väidetavalt siis järgmine tig pidi aga plekki läbi põletama et nagu tig keevitusega saab keevitada jämedamat rauda ! on Tõsi suht kiire nende vastustega kuna see ndlv tahaks "Si''uma " hakkata :D

Ette Tänades Hr Tyymiis
Life is way too short to Drive slow Evil PIston CCC&CCCR

Kasutaja avatar
tyymiiz
kasutaja
Postitusi: 177
Liitunud: 02 Okt 2007, 13:04
Asukoht: Martna city-HPS-TLN

Postitus Postitas tyymiiz » 09 Jaan 2008, 20:27

minu paha ma ajasin nyyd TIG keevitue MMA keevitusega segamini :oops:
Life is way too short to Drive slow Evil PIston CCC&CCCR

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas erx » 09 Jaan 2008, 20:34

TIG on suht mõttetu jah, see on nagu elektroodkeevitus ainult et elektrood ei sula vaid annad ise metalltraati peale. See probleem on ka, et kui kogemata kuidagi kaarleek ära kaob, keevitub elektrood detaili külge ja siis on teda väga raske sealt lahti saada. Koju garaasi on ta suht mõttetu, umbes samasuguste omadustega nagu tavaline elektroodkeevitus, ainult et elektroodkeevitusega on lihtsam väheste kogemustega normaalset keevisõmblust saada, plekki temaga kindlasti keevitada ei saa. Üks parandus ka: CO2 pole inertgaas vaid aktiivgaas, inertgaasid on heelium ja argoon. :)

Molotov51
turist
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Juul 2007, 20:03

Re: MIG ja TIG Keevitus

Postitus Postitas Molotov51 » 13 Mär 2008, 23:04

Poes tasuks igaks juhuks mainida MIG/MAG keevitus, sest aparaadid põhimõtteliselt samad, vaid gaasi vahe nagu eelnevalt kirjutati just. Omast kogemusest julgen mainida, et Argooniga saab vähe ilusama keevituse kui CO2-ga kuid hind vähe kallim. Elmes 800 eek täitmine.

Kasutaja avatar
supercharged
turist
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2007, 12:00
Asukoht: tartu

Re: MIG ja TIG Keevitus

Postitus Postitas supercharged » 08 Aug 2008, 16:31

tig keevitusega super keretöid teha-lausa lust ja lillepidu :lol:
toyota supra mk3 1992 turbo targa/ford sierra 1,8 1992-mõlemad pyssid garages=)

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: MIG ja TIG Keevitus

Postitus Postitas Dexter » 08 Aug 2008, 19:20

Molotov51 kirjutas:Poes tasuks igaks juhuks mainida MIG/MAG keevitus, sest aparaadid põhimõtteliselt samad, vaid gaasi vahe nagu eelnevalt kirjutati just. Omast kogemusest julgen mainida, et Argooniga saab vähe ilusama keevituse kui CO2-ga kuid hind vähe kallim. Elmes 800 eek täitmine.
sai kah mõned nädalad tagasi soetatud mig/mag keevitus ja alguseks võtsin tavalise co2 ja selle täitmine oli 400 kopikatega eek -see info siis saaremaal kehtima

Vasta