mootori föönitamine

Kapotialused jutud
Vasta
Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 25 Veebr 2007, 23:12

shorty kirjutas:Ei ole küll tänavalegaalne aga 37 kr. eest on ära tehtud küll :roll: (ei ole küll Ford)
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... sc&start=0
just sellepärast ma paningi tänavalegaalne, sest teadsin, et spetsialistid seda "projekti" mulle nina alla hakkavad hõõruma.
kui selle teema suunitlus oligi sellisel tasemel sierrade föönitamine siis andke minna, mina seekord passin :lol:

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 25 Veebr 2007, 23:59

bomsch kas sul on midagi selle vastu kui keegi midagi ise teha tahab? ja eriti veel sierradega? mõni halb kogemus sierradega lapsepõlvest äkki millest rääkida tahad :twisted:

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 26 Veebr 2007, 00:29

räägin just, et kui teha siis juba korralikult. kui korralikult teha siis läheb raha sama palju kui hankida valmis ja kokkuvõttes parem produkt. miks inimesed tahavad ikka oma vigadest õppida mitte teiste omadest.
selle ehitamisele kulutatud energia võib rakendada kere töödele.
kui on plaan saavutada 110kw siis milleks turbotada miskit 2 liitrist kui selle lisakapitali eest + vana masina turgu lükates saab täiesti töötava ja pommikindla mootoriga xr4-ja.
ma ei saa aru mida ma siis siin nii maavälist räägin? see ei ole ju kadedusest jutt, et ma ise pole nii heale ideele tulnud.
lihtsalt närvi ajab see müüt, et rahakotis on vabad 10k eeki ja voilaa selle eest saame juba lõdva randmega auto korralikult turbotada. sellise raha eest saab mingi kosu romula juppe millega ei ole mõtet autot lõhkuma hakata. mille pärast teistel turbotajatel 100+ kilo ära läheb kui kõik 10 tuhandega tehtud saab?
külastage turboclub foorumit kui te minu juttu ei taha uskuda.

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 26 Veebr 2007, 01:20

kuna teema järjekordesks läbuks läinud siis viitaks jälle teemale FFE foorumist http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?t=3428 siin hea näide kuidas mootorit odavalt koduste vahenditega turbotada
Ütleks siis oma arvamuse ka sekka, nagu teema alguses oli juttu mootori kap. remondist siis võiks alustada sellest ja kui tõesti saad sellega väga hästi hakkama saate ilma kõrvalise abita ja raha ikka veel kõvasti üle ning mootori kw-st vähe siis alles tuleks kõne alla turbo peale panemine. Muidugi enne tasuks ka sillad üle käia ja ülekanne välja vahetada( seda muidugi siis kui turbost ka mingi kasu on).
Liitun Bomschi arvamusega ja tõesti ei ole mõtet hakata rida 4 1,6-sele turbot peale panema ja ei soovitaks seda teha ka 2,0 Dohcga, sest selle kaas niigi nõrk

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 26 Veebr 2007, 02:08

jah dohci kaas pidi kõigest 800 hobust kannatama, mis seal siis nõrk on. muidugi nõrk on ta kindlalt temperatuuri kohapealt aga kui suudad temperatuuri madala hoida siis saab sealt mitu hobust kätte.

2,0 vs 2,8/2,9 on siin juttu küll olnud. 2,9 pidavat sobima rohkem driftimiseks.

Kasutaja avatar
kolleeg
kasutaja
Postitusi: 82
Liitunud: 29 Okt 2006, 13:18
Asukoht: Tallinn/Rapla

oeh

Postitus Postitas kolleeg » 26 Veebr 2007, 04:23

ei viitsi jebida :twisted: parem tegutseda. 8)
Viimati muutis kolleeg, 26 Veebr 2007, 15:46, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: oeh

Postitus Postitas Jaan » 26 Veebr 2007, 08:29

kolleeg kirjutas: To Bomch:, mida sa seletad siin. Ok, mul l2heb kogu projekti k2igus mootor maksma ligikaudu 40000 kilo- so what :twisted: . Ma saan sellest naudingut, et mul on endatehtud mootor, mis igasugu RS2000 ja turbo escud (mitte cosworth) iga kell seljataha j2tab. On sul sellega mingi probleem? Kui sa kahtled minu p2devuses ja minu teadmistes, siis kirjutame kuskil kahevahel v saame kokku.
mis sa tahad mulle füüsilist õpetust anda või :lol:
sinu asemel üritaks mõne asjakohase näite abil mulle selgitust jagada, mitte ei pritsiks siin tatti. praegu on kogu sierra mootori tuunimine selles järgus, et valdav enamus vastajatest üritab mulle selgeks teha kui lolli juttu ma ajan. eks see annab kindlasti palju hp-d juurd.
kolleeg kirjutas: Natukene n2rvidele k2ib, et siin nii palju h2daladakse, et oi keeruline ja nii ei saa ja naa ei saa. Elu ongi keeruline. Minul isiklult meeldib v2ljakutse. Kui sa ei usu minu sierra v6imetesse, siis ma v6in sulle kunagi n2idata. SAmuti ei ole k6igil sellist eesm2rki, et osta lammarist 1,8 td turbo ja see peale krudida. VB siin on m6nel inimesel natuke suuremad ja paremad plaanid. Ei tasu enne maha teha, KUI SA EI TEA :evil:
ma pole kedagi maha teinud, see on hoopis sinu iga postituse eesmärk nagu ma aru saan. VÕIB-OLLA sul ongi kuskil ajusopi neverlandis tohutu filigraansed sierramõtted... kes sind sunnikut teab
kolleeg kirjutas: To Tarmo:, 2ra aja dohc ja cosworth plokikaant segi. Ei usu, et l2bi 8 klabi v2ga kergelt 800 hp k2tte saab. Natuke liialt keeruline( muidugi maailmas on k6ik v6imalik). :P
Kokkuv6ttes tahaks 8elda, et kel t6sine huvi, 2rge otsige abi foorumist, vaid tegelege reaalsete lahendustega, v6imaluste otsimisega ja ehitage autot, mitte 2rge unistage. Natuke saan Bomchist aru. Bomch- las mehed ehitavad, kes on rumal, ei j6ua sulle j2rgi, kes tark l2heb vahest m88da. 2ra ainult kohe maatasa tee. Kui sa ei taha tarkust jagada, siis hoia seda endale. Keegi ei sunni sind ju midagi tarka ytlema. :idea:
kokkuvõttes tasuks otsida võimalikult palju abi foorumitest, sest infi on küllaga. iseasi, kas seda oma jäärapäisuses kuulda võetakse.
mis tarkuse jagamisest või endale hoidmisest te siin kõik räägite? kas keegi on midagi küsinud üldse?

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 26 Veebr 2007, 08:54

torboclubis üks hyundai oli kunagi tehtud 10 kiloga ja sõitis rahulikult tänaval.
kuid kui nüüd legaalsusest rääkida siis ei tõhi mootorile lisada turbot, ei tohi mootorile lisada ka jõudu üle (vist oli) 30%

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 26 Veebr 2007, 13:43

käi veel nv-l rakveres ja foorumis juba sõda lahti :D

nagu ma teist aru saan, siis vaidlus on projekti põhjalikkuse ja kogukulude üle.

uskuge või mitte aga teil kõigil on omamoodi õigus.

Niisiis sierraclub'i pere kaitseks: siinse klubi tuunijad tahavad mootorit tuunida sellel eesmärgil, et saada kogemusi ja koguda inffi kuidas kogu seda süsteemi ehitada ning tunda seda ehitamise rõõmu . tulemuseks pole kindlasti cosworth, sest ex esimene vasikas läheb ikka aia taha ju :P ex me püüame siin areneda ja asjale pihta saada turbotamise poole pealt :P ei tahax kohe käsile võtta 700 hobuselist projekti ja siis see vasta taevast lasta.

Nüüd Bomsch'i kaitseks: ärga arvake, et ta eilesündinud on turbotamise kohapealt. tema näeb asja teise külje pealt kuna tal on suuremad kogemused ja ta kindlasti ei viicix ise hakata lampi mõnda mootorit ise ehitama kui saab ehitamise jaoks vajamineva summa eest juba tehasest tulnud turbomootori. tema eesmärgid ongi ilmselt juba olemasolevast mootorist pigistada see viimane hobunegi välja. seal lähevad käiku juba sepistatud kolvid, kepsud, väntvõll jne ning projekti maksumus saabki kuuekohalise numbri. FFE-s on päris mitu vihast projekti, seega seal peab olema inimestel kogemusi rohkem. Seal peaks olema ka kasutaja Manta kelle escort peax saama väga äkiliseks pilliks.

niiet ärge s*ttuge üksteise hinge vaid saame ilusti läbi :wink: mine sa tea kes meist kunagi bomsch'i abi vajab ja vastupidi...kui siin sierrade ja escortite rassism toimub, siis on asi nutune ju.

mis puutub tänavalegaalsusesse, siis 10k projekti puhul saab sellest tõesti unistada aint :D aga sellest saab üle kui üv-punktis keegi tuttav ees on. ARK-ga saab ka asja korda kui on piisavalt raha, et teste teha ja etteantud tugevdusi kerele, ülekandele jms teha.

ja teeme nii, et enam ei õienda siin ex :D anname asjalikke soovitusi ja ei hakka keegi siin kellelegi füüsiliselt midagi õpetama.
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 26 Veebr 2007, 13:56

teine asjakohane link teemasse:
http://www.retrotech.co.nz/pinto.html
loodan, et ei pea tõlkima. eriti pöörake tähelepanu kolmandale lõigule ja kõige terasemalt ja mitu korda lugege neljandat lõiku :wink:

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 26 Veebr 2007, 14:25

Ma ei viitsinud nüüd seda Bomschi lingitud juttu läbi lugeda (ja Escorti mees olen ka, vabandan ette, kuigi enda õigustuseks võin öelda et 1/3 ulatuses on mu aparaat juba Sierraks ehitatud :)), aga ma olen ka kergelt uurinud seda Pinto turbotamise teemat ja ausalt öeldes võtab nihelema küll - kui eesmärgiks on mingi 200-230 heppa siis see ei ole nii raske kui tunduda võib. Soomest saab 211 euri eest mahle kolvid, mis elimineerivad OHC kõige nõrgema lüli, stock valukolvid. Kuna turboga tuleb jõudu juurde olemasolevasse powerbandi, siis ei pea kepsusid, vänta ega klapiajamit puutuma - pöörded jäävad samaks. Surveastet näppima ei pea, esiteks on ta juba stockis suht madal ja need Mahled teevad veel tiba madalamaks. Mootori kapremont maksab next to nothing, kokku kõik saaled ja vidinad lähevad vist kuskil 2000.- max. Ajuks kõlbab Megasquirt, selle seadistamisega saab iga vähegi mõelda oskav inimene ise hakkama. Rõhujuhtimise seadmed (wastegate), vahejahuti ja turbo ise on muidugi kallid, samuti on kõvasti torujüritööd, aga noh see ju see ehitamise mõnu ongi :)

Ehk kokkuvõttes lugege Maximum Boost ja David Vizardi Pinto-piibel kapsaks, tsekake natuke Soome fordifoorumist juba valmis projekte ja tehke ära. Talk is cheap, igaüks võib netis rääkida et teeks oleks poleks rolex, aga reaalselt kõige keerukam asi on knowhow hankimine ja seda saab ainult järjekindla aastatepikkuse uurimise ja puurimisega, kuskil ei ole õpetust "How to turbocharge Ford Pinto in 3 easy steps using feng shui".

Aa ja seda ka, et probleemipüstitus peaks olema stiilis "kuidas saada x hp võimalikult odavalt/lihtsalt/mõni-muu-parameeter", sest 200hp ja 300hp masinate ehitamine on nagu öö ja päev, samuti daily driverite ja hobiautode ehitamine jne. 300hp daily driver on tõesti juba nii kallis plaan, et lihtsam on tavaliste Pintodega mängimise asemel eBayst see Cossie töng osta, 200hp hobiauto puhul, millega iga päev ei sõideta ja mille katkiminekust suurt lugu pole, saab natuke lihtsamalt hakkama. Ja kõige rumalam-kallim on ehitada 300hp juppidest 200hp autot või vastupidi.

Vot nii on lood.

A muidu teema algatajale küsimus: mis see termoplahvatuskindel katmine endast kujutab? St mis selle kattematerjali kaubanduslik nimi on, siis ma saaks googeldada ja uurida, mis loomaga tegu?
Viimati muutis Jesper, 26 Veebr 2007, 14:42, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 26 Veebr 2007, 18:40

Jesper kirjutas: A muidu teema algatajale küsimus: mis see termoplahvatuskindel katmine endast kujutab? St mis selle kattematerjali kaubanduslik nimi on, siis ma saaks googeldada ja uurida, mis loomaga tegu?
see on selline vigur, et see pulber pihustatakse kõrge temperatuuri all kolvile pähe. protsessi ennast on ilus vaadata...päikeseloojangu värvid on pihustamise ajal...hiljem jahtudes muutub õrnkollaseks keraamiliseks kihiks.
materjali nimi oli jube keeruline, aga saan järgi uurida. seda ei tohiks eestis väga palju olla kuna minu arusaamist mööda on ta kallis ja keeruline eestisse toimetada.

materjali idee on see, et ta ei juhi soojust üldsegi mitte hästi ning detonatsiooni korral ei lase kolvidel üles sulada. tavaliselt tõmmataxe kolvi küljed ka tefloniga kokku, et hõõrdetakistusi vähendada. aga sel juhul on vaja ka mõned mikronid kolvi külgedelt eemaldada, et too silindrisse ennast pooma ei hakkaks.
kui on huvi, siis viimaste andmete järgi on 4 kolvi hind 400 eeku. arvestama peab sellega, et kolvi pea läheb kõrgemaks mõne mikromeetri võrra. tööd teeb mees, kes on pinnanud sama materjaliga võistlusmotikate ja igasugu (turbo)mootorite kolbe. saab seda teha siis tutvuste kaudu :P pole veel kuulnud, et mees tänavalt oleks saanud kolvid pinnatud. :lol:
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 26 Veebr 2007, 18:47

kuidas pind tuleb eelnevalt töödelda? kas sellist asja saab kanda ka väljalaskekollektorile, et ei õhkaks kuuma nii palju kapote alla.
Sierra Is

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 26 Veebr 2007, 18:52

pind töödeldaxe kohapeal...liivapritsiga.

väljalaskekolle kohta ei tea öelda...1 klemm tahtis turbo kuuma poole üle lasta sellega, et see kuuma ei annax kapoti alla, aga ei tea mis sellest üritusest sai. võin uurida.
kollektori teip ei aita? või pole ruumi et ümber mätsida seda.
powered by 2.0 Ohc

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 26 Veebr 2007, 19:07

teip aitab ka kindlasti, aga orikas kolle on sellise kujuga, et ilge jebaalitamine on see teibi ümber mätsimine, kardan, et pärast jääb nagu mingi kuradi pusa sinna. eks kui teada saaks kui hea efekti see katmine annab siis saab häid/halbu külgi kaaluda. hinna poolest tuleb teibist kindlasti 3-4x kallim. korraliku torukolle tegemiseks pole seal ka ruumi :x
Sierra Is

Vasta