Sierra 2,0i Mannerg #171
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Nüüd saabus aeg saata vana kere pensionile (varuosadeks), sest plekki oli natuke väheks jäänud - kere tundus pehme ja samas ei tundunud enam piisavalt turvaline


Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:28, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Esimese asjana sai tehtud musta jaoks to-do list:
- tagasilla rebuild
- esisilla rebuild
- uus summuti meisterdada
- tagastange parandada
- esimene veoaas paigaldada
- piduri peasilindri vahetus
- signa ja kesklukk maha rookida
- sisepolstrid ja istmed välja rookida
- vanast kerest istme ringi paigaldamine
- kütusepaagi täitetoru õigesse kohta kinnitada ja paagikork paigaldada
- mingi raadio ja paar kõlarit paigaldada, et rajal korraldajate infot kuulda oleks
- tahvli jaoks armatuurile mingi hoidik tekitada
- tagasilla rebuild
- esisilla rebuild
- uus summuti meisterdada
- tagastange parandada
- esimene veoaas paigaldada
- piduri peasilindri vahetus
- signa ja kesklukk maha rookida
- sisepolstrid ja istmed välja rookida
- vanast kerest istme ringi paigaldamine
- kütusepaagi täitetoru õigesse kohta kinnitada ja paagikork paigaldada
- mingi raadio ja paar kõlarit paigaldada, et rajal korraldajate infot kuulda oleks
- tahvli jaoks armatuurile mingi hoidik tekitada
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Leidsin lammutusest mingi Mondeo tagumised pidurisadulad 253x20 ventileeritava ketta jaoks ja ABS-iga Sierra esimesed sadulad 260x24 ketta jaoks, need läksid siis RMFD sadulate tellimise vahetusfondi.
Tellimusse läksid varuosad:
- tagumised rattalaagrid 088-VKBA919 vasak, 088-VKBA918 parem
- tagumised pidurikettad Ø253x20mm 491-3393
- esimesed pidurikettad Ø260x24mm 491-1326
- esimesed pidurivoolikud 304-510660
- esimesed õõtshoovad 021-QSJ880-6 vasak, 021-QSJ879-6 parem
- rooliotsad 022-QR1833-6 parem, 022-QR1834-6 vasak
- esimesed piduriklotsid Bosch 0986469070
- tagumised piduriklotsid Bosch 0986469810
- tagumised pidurisadulad 300-342060 vasak, 300-342061 parem
- esimesed pidurisadulad 82-0409 vasak, 83-0409 parem
- tagasilla ja kere vahelised pidurivoolikud 1 987 476 382
- käsipiduri tross 480-115481
- kütusefilter Hengst 148-H84WK01
- veovõllide kattekummid Spidan 26104
- Motul Gear Comp 75W140 õli diffrite ja käigukastide jaoks
Lisaks igasugu polte, mutreid, klambreid, piduritorude tegemise jubinad ja jooks uusi Kumho Ecsta XS KU36 rehve 205/50R15
Tellimusse läksid varuosad:
- tagumised rattalaagrid 088-VKBA919 vasak, 088-VKBA918 parem
- tagumised pidurikettad Ø253x20mm 491-3393
- esimesed pidurikettad Ø260x24mm 491-1326
- esimesed pidurivoolikud 304-510660
- esimesed õõtshoovad 021-QSJ880-6 vasak, 021-QSJ879-6 parem
- rooliotsad 022-QR1833-6 parem, 022-QR1834-6 vasak
- esimesed piduriklotsid Bosch 0986469070
- tagumised piduriklotsid Bosch 0986469810
- tagumised pidurisadulad 300-342060 vasak, 300-342061 parem
- esimesed pidurisadulad 82-0409 vasak, 83-0409 parem
- tagasilla ja kere vahelised pidurivoolikud 1 987 476 382
- käsipiduri tross 480-115481
- kütusefilter Hengst 148-H84WK01
- veovõllide kattekummid Spidan 26104
- Motul Gear Comp 75W140 õli diffrite ja käigukastide jaoks
Lisaks igasugu polte, mutreid, klambreid, piduritorude tegemise jubinad ja jooks uusi Kumho Ecsta XS KU36 rehve 205/50R15
Viimati muutis merchant, 07 Dets 2023, 17:03, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Vahepeal saabusid veel tagasilla polypuksid: silla padjad ja õõtsapuksid ning ette õõtsapuksid ja õõtsa stabikaga ühendamise puksid.
Lisaks 2L ATE Blue piduriõli.
Nüüd läks siis tööks lahti. Kõigepealt tagaõõtsade, rummude ja veovõllide puhastamine ning värvimine. Siis uued puksid-laagrid-tihendid sisse

Roostes pidurikelkusid ei viitsinud nühkida, nende jaoks tegin DIY elektrolüüseri

Pärast kergelt harjaga üle ning kuumakindel värv peale.
Lisaks 2L ATE Blue piduriõli.
Nüüd läks siis tööks lahti. Kõigepealt tagaõõtsade, rummude ja veovõllide puhastamine ning värvimine. Siis uued puksid-laagrid-tihendid sisse
Roostes pidurikelkusid ei viitsinud nühkida, nende jaoks tegin DIY elektrolüüseri
Pärast kergelt harjaga üle ning kuumakindel värv peale.
Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:38, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Veovõlli liigendid pesin puhtaks ja panin uute kattekummide ning uue määrdega kokku tagasi. Piduritorud tegin kõik uued + panin vana auto pealt pidurdusjõu regulaatori vahele tagasi, mille keegi oli minema visanud. Kütusetorud olid paari nipukaga alla seotud ja jube roostesed - panin uued klambrid ja puhastasin-värvisin üle. Kahe auto peale sai terved ilma ratsimata torud alla. Tagastangele tegin uued kinnitused, keegi oli selle klaasplaststange ehitusnurgikutega külge riputanud.

Et musta Sirje paak jooksis, plaanisin vana punase oma sinna ringi tõsta. Aga võta näpust: kõigepealt ei hakanud pump tööle - pistik on kahtlane. Panin musta paagi pumba ja samas lõikasin vahelt välja selle turvalüliti, mis pagassi põhjas on. Tulede juhtmestik sai ka korrastatud ning konksupistiku väljavõte koos numbritulega minema visatud. Ent siinkohal tabas mind ebaõnn: ka see paak oli vahepeal nii läbi roostetanud, et üks külg kippus niiskeks imbuma

Et musta Sirje paak jooksis, plaanisin vana punase oma sinna ringi tõsta. Aga võta näpust: kõigepealt ei hakanud pump tööle - pistik on kahtlane. Panin musta paagi pumba ja samas lõikasin vahelt välja selle turvalüliti, mis pagassi põhjas on. Tulede juhtmestik sai ka korrastatud ning konksupistiku väljavõte koos numbritulega minema visatud. Ent siinkohal tabas mind ebaõnn: ka see paak oli vahepeal nii läbi roostetanud, et üks külg kippus niiskeks imbuma
Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:41, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Ei jäänudki muud üle, kui uus paak tellida, varuosa nr 202-2551009.
Tagasild koos ja alla pandud


Tagasild koos ja alla pandud
Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:43, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Vahepeal sai maha roogitud mingi käivitusnupp ja signa ning juhtmekatkestused parandatud. Esimesele veoaasale keevitasin mahalõigatud kinnituskoha kõrvale paigaldusmutri. Selgus, et roolilatt jookseb. Sai siis see ka vana masina pealt ringi tõstetud ja uued rooliotsad installitud. Esimeste rummude puhastamine oli paras trikk, keerulise kujuga olid, aga uue värvi alla nad said ning esisild koos polypuksidega kokku laotud.
Et üks kollektori tikkpolt oli katki, võtsin jupihunnikust teise kollektori, panin sellele uued tikkpoldid, alla ja tuletoruga oli korras. Vana summuti oli imelikest juppidest kokku keevitatud

Sumpsi tegin tervenisti uue: Ø55mm toru ja ports põlvi, 400mm resonaator, klamber ning universaalne tagapütt ja läbib ilust auto24ringi müratesti. Nüüd tuli veel sisuga tegeleda. Iste vanast kerest ringi tõstetud (uued talad keevitasin sisse)

Makk läks õnneks ISO pistikutega ja esiustesse mingid kõllid ka. Et me sõitsime liiga 1:40 lähedal ja sellest kiiremini sõitmist korraldaja ei tolereeri, oli tarvis online ringiaegu mõõta. Selleks soetasin Garmin Glo 10Hz BT GPS-i ning mingi tahvli, millel RaceChrono jooksutada. Tahvli hoidiku väänas valmis tuttav plekksepp

Et üks kollektori tikkpolt oli katki, võtsin jupihunnikust teise kollektori, panin sellele uued tikkpoldid, alla ja tuletoruga oli korras. Vana summuti oli imelikest juppidest kokku keevitatud
Sumpsi tegin tervenisti uue: Ø55mm toru ja ports põlvi, 400mm resonaator, klamber ning universaalne tagapütt ja läbib ilust auto24ringi müratesti. Nüüd tuli veel sisuga tegeleda. Iste vanast kerest ringi tõstetud (uued talad keevitasin sisse)
Makk läks õnneks ISO pistikutega ja esiustesse mingid kõllid ka. Et me sõitsime liiga 1:40 lähedal ja sellest kiiremini sõitmist korraldaja ei tolereeri, oli tarvis online ringiaegu mõõta. Selleks soetasin Garmin Glo 10Hz BT GPS-i ning mingi tahvli, millel RaceChrono jooksutada. Tahvli hoidiku väänas valmis tuttav plekksepp
Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:46, muudetud 1 kord kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Jäi veel leida aku + klemmile viisakam kate ning külastada sillastendi. Kokkujooksu pandi 10' ja külgkalded olid ees -1° (mida on liiga vähe) ning taga -2°30' (mis on täitsa OK). Tagumine kokkujooks jäi 16'
Ahjaa, küünlad vahetasin ka ära: Beru Ultra Plus Titan 348-UPT2
Sellega olime valmis uue katsumuse tehnilisse minema

Ahjaa, küünlad vahetasin ka ära: Beru Ultra Plus Titan 348-UPT2
Sellega olime valmis uue katsumuse tehnilisse minema

Viimati muutis merchant, 09 Juul 2021, 18:48, muudetud 2 korda kokku.
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
kõva töö aga mt kast jooksis mul laiali kui 140 õli sai sisse
96aEscort1.8
93aScorpio24v
89aRs2300 4door
Rs500 race car Replica
93aScorpio24v
89aRs2300 4door
Rs500 race car Replica
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Mis oludes? Suvel soojas, ringrajal, pikaajalise koormuse tagajärjel? Kindel, et asi oli õlis?
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
mt kasti jaoks on mt75 õli, näeb välja nagu ATF
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Bemmi kastides käib ka ATF, aga rajal lähevad nad sellega laiali ja ikka kasutatakse Motulit 

Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
data pakub mt kah atf. sportlikum linna s6it, sünkrod jooksevad kinni, vähemakt mul oli nii, nagu oleks õli väga vähe sees olnud. ma kasutan kah motulit aga 90 lõpuga.
96aEscort1.8
93aScorpio24v
89aRs2300 4door
Rs500 race car Replica
93aScorpio24v
89aRs2300 4door
Rs500 race car Replica
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
Mt75 esimeste käikude sünkrosid vahetatud lausa 2 korda (erinevatel põlvkondadel 3 tüüpi sünkrosid). Ei tea kas nad kohe õli pärast kokku jooksevad, aga käigud hakkavad "kleepuma" küll. Enam täpselt ei mäleta, Motulil oli küll 1 Mt75 reitinguga õli, aga enda omale vist läks lõpuks ikka fordi originaal
Atf-ga seal ühist vist küll ainult värvus
Atf-ga seal ühist vist küll ainult värvus
Re: Sierra 2,0 Mannerg #171
On päris suur vahe, kas sõita tavalist tänavasõitu või rajal 4-8h jutti, gaas põhjas, ja iga 1:40 kohta tuleb oma 8-10 käiguvahetust 
