Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine
Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine
Plaanis siis võtta pritsungiga tavaline kahene mootor, paigaldada sportnukk turbo ja torukolle. Turborõhk jääks 0.5-0,7 baari, pihustid teised.
Palju antud varjandiga kw võiks tulla ja kas kolvid kestavad? Ise mõtlen et selle turbo rõhu juures ei tohiks küll midagi hullu juhtuda ja kw peaks tulema üle 100 kindlasti.
Turbo läheks siis pisike diisli turbo, mingid suurema motoga bemari pihustid, kollektor tuleb ise teha ja nukk kuskilt mõne tuhande eest osta, intercooler on olemas, õliradikas veel vaja juurde ja uued klapivedrud kindlalt pluss veel nipet näpet, uued rõngad äkki mootorisse jne.
Eelarve on ülimalt minimaalne aga samas mingeid ulmelisi kilovatte ka taga ei aja originaalis tal ju 75kw vist nukk ise juba ja kolle peaks asja tublisti paremini ju liigutama hakkama.
Palju antud varjandiga kw võiks tulla ja kas kolvid kestavad? Ise mõtlen et selle turbo rõhu juures ei tohiks küll midagi hullu juhtuda ja kw peaks tulema üle 100 kindlasti.
Turbo läheks siis pisike diisli turbo, mingid suurema motoga bemari pihustid, kollektor tuleb ise teha ja nukk kuskilt mõne tuhande eest osta, intercooler on olemas, õliradikas veel vaja juurde ja uued klapivedrud kindlalt pluss veel nipet näpet, uued rõngad äkki mootorisse jne.
Eelarve on ülimalt minimaalne aga samas mingeid ulmelisi kilovatte ka taga ei aja originaalis tal ju 75kw vist nukk ise juba ja kolle peaks asja tublisti paremini ju liigutama hakkama.
Re: Kas on mõtet vaeva näha?
Endalgi oli samamõte, neid mootoreid saada suhtkoht palju ja hinnad odavad. Pragu samamoto vahel ostaks teise samasuguse moto ja toda täiendaks noh et auto seisma eijäeks ja kui midagi tsenseeritud läheb siis saab jälle õige vahele ja edasisõita.
Ega uurinud pole palju läheks maksma sellised asjad:
miniturbo komplekt
nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
rõngad
tihendid kõik
klapid
pihustid
kollektor ja siis sumps nagu siin forumis sierrameenil sportsumps sport pütiga rääkige kas sellest maakeeli kasu kah on või niisama teeb kurja häält?
ning loomulikult kokkupanek ja sellisedasjad (kardan et jääb juppe üle kui hakaksin seda tuunima
)
Ega uurinud pole palju läheks maksma sellised asjad:
miniturbo komplekt

nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
rõngad
tihendid kõik
klapid
pihustid
kollektor ja siis sumps nagu siin forumis sierrameenil sportsumps sport pütiga rääkige kas sellest maakeeli kasu kah on või niisama teeb kurja häält?
ning loomulikult kokkupanek ja sellisedasjad (kardan et jääb juppe üle kui hakaksin seda tuunima

Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...
Transitipeale üleläinud...
Re: Kas on mõtet vaeva näha?
Sport nukk tagab parema silindrite täituvuse, parem kiirenduse, rohkem jõudu ja kokkuvõttes ka suurem kütusekulu.tamar kirjutas: nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
Lisan ühe animatsiooni ka juurde mis aitab aru saada sport nuka tööpõhimõttest :
http://static.howstuffworks.com/flash/camshaft-cam.swf
kui turbotama hakkad, siis mõtle selliste asjade peale ka nagu õhukulu mõõtja, v.l. kollektori õiged mõõtmed, moto aju + veel miljon asja et ta sul ka tööle hakkax....minimaalne kulu olex 10 000 kui sa peaaegu ise kõik tööd ära teex. see pole nii lihtne kui paistab...et keerab fööni külge ja tuld
kui tahad et ta vähegi kestax siis viskan paar näpukat siia.
NII ET TURBOTAJAD, LUGEGE ALLJÄRGNEV KINDLASTI LÄBI, see võib säästa teie mootorit
niisiis,
kui õhukulu mõõtja on map anduril põhinev siis pohh...see mõõdab rõhu järgi õhukulu (ntx minu Dohc motol on just see variant) kui mingi muu tüüpi andur (laba tüüpi andur nagu sel 75 kw pritsel on), siis aju ei pruugi aru saada, et ülerõhk on sisselaskes ja masin ei hakka elusees korralikult tööle. turbo masinale võiks peale panna ntx MegaSquirt aju...seda saab ise progeda.
kolvid võiksid lasta ära pinnata st. külgedele teflonja peale keraamiline kiht, mis ei juhi soojust väga hästi (kindlustab selle, et detoneerima hakates ei voola kolvid sumpsist välja) seda saab ntx Tehnika Kõrgkoolis teha lasta...ma ise õpin seal ja saan õppejõu ära rääkida
ja muidugi tahab tra selle eest raha ka.
v.l. kolle peab olema õigete mõõtudega...kuna sa turbot installides niikuinii ei kasuta kollektorite juures akustilist häälestamist, siis enamasti on nii, et kolle torud ei ole kõik yhe jämedused...võin sulle kunagi mingi lambi joonise teha...saad aimu. seletada keeruline. V.l. kolle traktide pikkusest sõltub ka see mis pöörete juures masin tõmbama hakkab ja kus ära kustub.
sisselase tuleb võimalikult vabax teha (ntx nagu sierramenil)
ära unusta segukella...selle abil saad sõidu ajal teada mis mootoris toimub...kui sa just kõrvaga ei taba ära kas detoneerib või mitte.
sumps ka loomulikult uus...parem oleks kui otseläbi süsteem all on. katalüsaatorid viska minema...need põleksid varem või hiljem läbi
turbo valikul arvesta et ntx 2.0 bensukas käib kõrgematel pööretel kui 2.0 diisel..seega 2.0 pealt maha keeratud föön ei kesta kaua. ntx 2.5 bemmi mootor sai omale diisel Iveco kaubikult turbo...haagib taha end kusagil 2800 pöörde juures ja kestab päris kõrgete pööreteni.
mida suurem turbo seda kõrgematelt pööretel hakkab tööle...seega traktori turbosid ära üldse vaatagi
omale plaanin ka kunagi turbo peale panna...aga seda alles paari aasta pärast...siis on sõjavägi läbi ja kõrgkool ka lõpetatud. Lisaks turbole tahax paari õppejõu abiga akustiliselt häälestada nii väljalase kui sisselase + arvutada igasugu jõud mis ja kuhu mõjuvad ning kepsuda ja väntvõll ära tasakaalustada (lihtsalt valge müraga häälestamise teel on saadud 250 kuubikulisest mootorrattast kätte 250Kw!!!) Ei taha mingit porno projekti teha
vot nii on lood...aga kui midagi tähtsat veel meenub siis lisan siia
praegu kena pohmakas eilsest Tartu tripist...sai joodud, turvadega õiendatud ja Püssikas sain sisenemiskeelu. a enne seda visati välja muidugi 
EDIT: sport nukal on jah järsem tõus...eeldab uusi kangemaid klapivedrusid, sest vanade vedrudega suurel pöördel ei pruugi klapp ülesse jõuda kui kolb alt tuleb
suuremad pihustid oleks ka hea idee...see suurendab täiteastet.
TURBO FÄNNID ÄRGA UNUSTAGE SURVEASTET ALANDADA. VASTASEL JUHUL OSTKE KOHE UUS MOOTOR. normaalne oleks see viia kuhugi 8,5 kanti. kaanetihend võiks vasest olla.
EDIT vol2. vahejahuti oleks ka tark panna...mida jahedam õhk, seda rohkem mahub teda silindrisse ja parem tõmme.

NII ET TURBOTAJAD, LUGEGE ALLJÄRGNEV KINDLASTI LÄBI, see võib säästa teie mootorit

niisiis,
kui õhukulu mõõtja on map anduril põhinev siis pohh...see mõõdab rõhu järgi õhukulu (ntx minu Dohc motol on just see variant) kui mingi muu tüüpi andur (laba tüüpi andur nagu sel 75 kw pritsel on), siis aju ei pruugi aru saada, et ülerõhk on sisselaskes ja masin ei hakka elusees korralikult tööle. turbo masinale võiks peale panna ntx MegaSquirt aju...seda saab ise progeda.
kolvid võiksid lasta ära pinnata st. külgedele teflonja peale keraamiline kiht, mis ei juhi soojust väga hästi (kindlustab selle, et detoneerima hakates ei voola kolvid sumpsist välja) seda saab ntx Tehnika Kõrgkoolis teha lasta...ma ise õpin seal ja saan õppejõu ära rääkida

v.l. kolle peab olema õigete mõõtudega...kuna sa turbot installides niikuinii ei kasuta kollektorite juures akustilist häälestamist, siis enamasti on nii, et kolle torud ei ole kõik yhe jämedused...võin sulle kunagi mingi lambi joonise teha...saad aimu. seletada keeruline. V.l. kolle traktide pikkusest sõltub ka see mis pöörete juures masin tõmbama hakkab ja kus ära kustub.
sisselase tuleb võimalikult vabax teha (ntx nagu sierramenil)
ära unusta segukella...selle abil saad sõidu ajal teada mis mootoris toimub...kui sa just kõrvaga ei taba ära kas detoneerib või mitte.
sumps ka loomulikult uus...parem oleks kui otseläbi süsteem all on. katalüsaatorid viska minema...need põleksid varem või hiljem läbi

turbo valikul arvesta et ntx 2.0 bensukas käib kõrgematel pööretel kui 2.0 diisel..seega 2.0 pealt maha keeratud föön ei kesta kaua. ntx 2.5 bemmi mootor sai omale diisel Iveco kaubikult turbo...haagib taha end kusagil 2800 pöörde juures ja kestab päris kõrgete pööreteni.
mida suurem turbo seda kõrgematelt pööretel hakkab tööle...seega traktori turbosid ära üldse vaatagi

omale plaanin ka kunagi turbo peale panna...aga seda alles paari aasta pärast...siis on sõjavägi läbi ja kõrgkool ka lõpetatud. Lisaks turbole tahax paari õppejõu abiga akustiliselt häälestada nii väljalase kui sisselase + arvutada igasugu jõud mis ja kuhu mõjuvad ning kepsuda ja väntvõll ära tasakaalustada (lihtsalt valge müraga häälestamise teel on saadud 250 kuubikulisest mootorrattast kätte 250Kw!!!) Ei taha mingit porno projekti teha

vot nii on lood...aga kui midagi tähtsat veel meenub siis lisan siia


EDIT: sport nukal on jah järsem tõus...eeldab uusi kangemaid klapivedrusid, sest vanade vedrudega suurel pöördel ei pruugi klapp ülesse jõuda kui kolb alt tuleb

suuremad pihustid oleks ka hea idee...see suurendab täiteastet.
TURBO FÄNNID ÄRGA UNUSTAGE SURVEASTET ALANDADA. VASTASEL JUHUL OSTKE KOHE UUS MOOTOR. normaalne oleks see viia kuhugi 8,5 kanti. kaanetihend võiks vasest olla.
EDIT vol2. vahejahuti oleks ka tark panna...mida jahedam õhk, seda rohkem mahub teda silindrisse ja parem tõmme.
Viimati muutis TOm, 22 Okt 2006, 10:47, muudetud 1 kord kokku.
powered by 2.0 Ohc
Re: Kas on mõtet vaeva näha?
Nukkvõll on sportlikum, vähe järsema nurgaga ja see peaks klappe kauem lahti hoidmaja powerit juurde andma.tamar kirjutas:
nukkvõll sportlikum (äkki selgitaks rahvas mida ta juurde annab peale võimsuse noh mis on tema eesmärk)
kollektor ja siis sumps nagu siin forumis sierrameenil sportsumps sport pütiga rääkige kas sellest maakeeli kasu kah on või niisama teeb kurja häält?
Kollektor on originaal ja see rikub kõik selle muu seal all ära mida teinud olen. Sumbutitoru läheb nii sirgelt taha välja kui võimalik ja otsa panin sportpoti. Praegu tundub ainult kõvasti rohkem häält tegevat kui muud kasu on.
Mida see kõik juurde andud on ei oska öelda pole kuskil düno pingis mõõtams käinud. Ma ei tea kas praegu üldse kuskil Eestis düno pink on? Mingist pingist jutud käivad, aga see pink pidi valetama.
siit http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... ight=turbo saab ka paar head nõuannet 

On sul koht teada kus neid pakutaks ja äkki oskad hinna kohta väikse vihje anda? Kuidas nende pihustitega on kas neid on mitut varianti või lihtsalt üks kindel mõõt (mõtlen siis augu läbimõõtu)?TOm kirjutas:sportnukk hoiabki klappe kauem lahti...a sa, sierramen, kangemaid pihusteid ei taha osta? see oleks vajalik sportnuka puhul, et max kasu sellest asjast saada.
Tellides saab...maksavad natuke paju
aga kui kindel soov hakata mootorit tuunima ja aretama teda siis ehk see umbes 2000 tükist eriti kallis pole 
selle lingi kaudu saab tellida...ise pole siit tellind a see punase Corolla omanik plaanib siit omale asju orgunnida
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4
EDIT: tellida sealt otse siiski ei saa...valid sobiva pihusti (koodi järgi) ja kusagilt tuuning poe kaudu saab asja kätte


selle lingi kaudu saab tellida...ise pole siit tellind a see punase Corolla omanik plaanib siit omale asju orgunnida
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4
EDIT: tellida sealt otse siiski ei saa...valid sobiva pihusti (koodi järgi) ja kusagilt tuuning poe kaudu saab asja kätte
powered by 2.0 Ohc
Re: Kas on mõtet vaeva näha?
Tavaline vabalthingavale mõeldud sportnukk on just see mis ei sobi turbokale, sest klappide ajastus ebasobiv. Tavaline tehase nukk pidavat päris adekvaatne olema Maximum boosti järgi. Kes ei oma maximum boosti, kuid sooviks seda PDF kujul omada võtku PM kaudu ühendust.
Re: Kas on mõtet vaeva näha?
lisan siia veel omalt poolt, et C.Bell kirjutas tollesse raamatusse: "It's hard to find better cam than stock cam"
EDIT: valetasin veidi, "Maximum Boosti" kirjutas Corky Bell, Gardon Jennings kirjutas "2-stroke tuners Handbook-i"
EDIT: valetasin veidi, "Maximum Boosti" kirjutas Corky Bell, Gardon Jennings kirjutas "2-stroke tuners Handbook-i"
targad saavad teise võimaluse, lollidele seda ei anta! R.I.P liiklushuligaanid!!
Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine
turbod pannakse ainult autodele, millel mootorid hõredaks lastud ja kompressioon ära kadunud, siis tuleb laipa kuidagi elustama hakata ja hingama sundida raibe 

Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine
Nii oleks siis ka sarnane kysimus
Kas seda 2.8 on m6tet turbotada v6i oleks ettem v6tta mingi pinto ja sinna mega suur turbo panna?
kuna see 2.8 kuidagi lahjaks jäänd,tahaks nagu midagi paremat
Või siis oleks ka v6imalus 2.9 cosworth sinna istutada

kuna see 2.8 kuidagi lahjaks jäänd,tahaks nagu midagi paremat
Või siis oleks ka v6imalus 2.9 cosworth sinna istutada

/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Kas on mõtet vaeva näha? Turbotamine
Biturbo on edevam kui turbo.
Seega Tann, tee ikka biturbo 2,8 mootorist. Kuigi biturbo raskem teha.
Biturbo - kummagi poole silindrite peale oma turbo, ehk 2 turboga.
Samas OHC mootor on kergem, seega annab natuke kaalusäästu aga noh kui viitsimist ja tahet on siis areta olemasolevast mootorist midagi.
Seega Tann, tee ikka biturbo 2,8 mootorist. Kuigi biturbo raskem teha.
Biturbo - kummagi poole silindrite peale oma turbo, ehk 2 turboga.
Samas OHC mootor on kergem, seega annab natuke kaalusäästu aga noh kui viitsimist ja tahet on siis areta olemasolevast mootorist midagi.
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...
Transitipeale üleläinud...