Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo

Kasutajate pikendused
Suletud
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas contact »

tee ära pärast ei paista. kui sul juba niigi, see asi maas, siis targem oleks see mõni 100 juurde hinnata. kui pärast jälle hakata kogu asja lahti võtma ja ainult selle tegemata asja pärast.
€-contact
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Jaan »

Lase ikka kaaned korda teha, ära nussi.
Sierra Is
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

täna tuli hull mõte et teha mootor 3,7l
kolb 95mm ja käik 86mm
Tamm85
Klubi liige
Postitusi: 838
Liitunud: 28 Sept 2008, 00:30
Asukoht: Tartu/Otepää

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tamm85 »

Tarmo kirjutas:täna tuli hull mõte et teha mootor 3,7l
kolb 95mm ja käik 86mm
3,7l,see oleks juba ulme :mrgreen:

Ja tee teoks see hull mõte :mrgreen:
Sierra 1.8 OHC 87
Sierra 1.8cvh->2.0 dohc 92
Sierra DOHC 91
Sierra DOHC 93
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

homme uurib palju vänt maksab
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas sõdurpoiss »

See on tõesti hull mõte. Aga igaks juhuks mõtle veel järgi, enne kui tormad raha välja võtma.
Nimelt, asi läheb lõpuks kallimaks kui ta tegelikult väärt on.

Arvatavasti oleks plaan kasutada Exploreri väntvõlli jah? Et see asi seal plokis ringi hakkaks käima, pead sa käiama maha nii plokki kui ka väntvõlli. See eeldab aga seda et vänt tuleb ka tasakaalustada.
Enam levinud 3,7 versioonid kasutasid opeli kolbe. Neid tuli aga ka pisut töödelda, et nad vastu väntvõlli ei käiks. Seejärel jälle kõik tasakaalustada.

Et siis juppidele, ploki puurimisele ja juppide tasakaalustamisele kuluv raha ei ole saadavat hobujõudude lisa väärt. Lisaks ei ole tulemus kuigi vastupidav.

Mida näiteks inglased asjast arvavad:
Jutt käib küll 24V mootorist, aga plokk palju ei erine.

Get a decent BOB engine
Bore it out to 95 mm, get 6 opel 2.4 pistons, machine pistons for clearence, fit bushes to rods, use ARP rod bolts, get a 96TM 4.0L crank, machine crank for clearence, attack block + sump with a grinder, chop the dip stick, balance all modded components & put it together. Job done.

Is it worth the cost + the work NO, can it take high boost NO.
Points to note:
Engine is at it's limit rod angle wise, bore, stroke & compression. You will have to be very careful using boost or indeed any other power increase method.
The crank has been worked on so much that the only way to balance it is to use the front pully & flywheel otherwise it will shake it's self to bits.
Revs have to be kept low, over 6000rpm would probably kill it.
Pistons are weak, would be a good idea to find some forged replacements.

A great road engine with torque everywhere & instant response but sadley would cost so much to build it
a blown 2.9 engine would be better bhp for £.


Rods are STD except they are now bushed & use 22mm pins, piston are from a 2.4L Frontera (Mahle 011 95 00) ARP bolts are used to help with clearence & everything is balanced.

The piston skirts are machined to clear the crank & again balanced.
Note this piston was only used by Opel for 4 years & only in 2.4 Omega/Frontera's.

Crank is from the Ford 96 4.0L V6 engine but has been modded for a bit more stroke. 84mm to 86mm.
This version uses the 96TM crank that was fitted in 96, in 97 the crank changed from 6 bolt to a 8 bolt flywheel but the nose stayed the same. So a 96-97 crank is best but later one will fit.

The crank has been machined so it can turn in the block & then balanced. Also the dip stick has to be cut off at the block due to clearence, so you have to carry a spare to check the oil. You can see from the pics how tight everything is, no room for error & the piston is in the correct place for good power.

Et siis lihtsam oleks sul võtta kas 24V cosworth, või teha 12V turbo.

Iseenesest lihtsalt nokitsemiseks oleks 3,7 muidugi põnev. :)
Pilt
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

ark välistab turbo ja palju edevam oleks kui lükkad kapoti lahti ja seal pesitseb välimuselt tavaline 2,9 12v
Pilt
selle järgi ei tundu 3,7 just mitte väga max olema ja race proven peaks tähendama ju et ka pöördeid kannatab. Ma nüüd ei tea mis 2011 mustangil vahel on, kuid siiani oli sama cologne pmst.
ja kolvid nõrgad? ma hakkan arvama et jutt käib seal sellest kui tahad sellele mootorile ülelaadimist panna lisaks, mina aga ei taha
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas contact »

kus sa, selle clouni mootori saad? (jaa jaa cologne)

ma igaljuhul tahaks, seda pro-jekti oma kõrvaga pärast ka kuulata :P st. anna minna ja tee valmis.

et siis soovides: vägevat vänta, kerget kepsu ja kõvat kolbi! 8)
€-contact
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

mul neid colognesi kolm tükki ju, kõik on 2,9l
http://www.ecott.org.uk/me2_granmain.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tanel »

Minuteada uuem(nagu sul ei ole gologne) seda on see krdima vanem mis mul näiteks oli halli sierra peal,muidugi võin ka eksida.
Igaljuhul mõtetu tegemine oleks see,saaksite siis bpmchikuga v6idu ehitada,ehk see sajand saate valmis.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tanel »

Jh siiski gologne see 2.9 sul :oops:
http://www.fordscorpio.ee/est/?page=cologne" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas sõdurpoiss »

Aga tõsta siis kohe exploreri 4,0 vahele. Väliselt võhiku jaoks nagu 2,9. Saad 0,3 liitrit töömahtu lisaks ning on tehases tehtud õige asi. Tuleks vast isegi odavam kui 3,7.

3.7 on sellepärast suht piiripealne asi, et sa paned pika käiguga väntvõlli väiksemasse plokki. Silindri ja kepsu vaheline nurk läheb kole karmiks, mis annab kogu alumisele osale lisakoormusi.

Loomulikult on neid versioone tehtud ja sõidavad kindlasti hästi, aga kõik on ju ikka kinni rahas. Nagu sinu lisatud lingil kirjeldab et lisaraskused hoorattal ja väntvõlli rihmarattal. Selliseid asju sa kodus rellakaga valmis ei tee.
Pilt
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

ei plokk peaks sama olema ikka, seega ei tohiks ju vahet olla
ei ega kodus ei tee jah, kuid kas lisa raskuse asemel hoopis vähendada ei või vastasküljelt?
ning palju see tasakaalustus protsess võiks maksta
nurk läheb küll pikema käiguga kehvemaks. kuid kuna plokk ikkagi on ju sama siis peaks ju toimima sest exploreri peal toimib. exploreril peaks ju 4,0 välimus hoopis teine olema ja selle näevad ülevaatuse mehed kohe ära, muidugi iseasi oleks kui sinna annaks peale istutada 2,9 kaaned ja sisselaske.
legendaarne666
Klubi auliige
Postitusi: 552
Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas legendaarne666 »

Mõte on hea ja ma juba ootan kuna sa selle ette võtad :D
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas sõdurpoiss »

Tarmo kirjutas:ei plokk peaks sama olema ikka, seega ei tohiks ju vahet olla
ei ega kodus ei tee jah, kuid kas lisa raskuse asemel hoopis vähendada ei või vastasküljelt?
ning palju see tasakaalustus protsess võiks maksta
nurk läheb küll pikema käiguga kehvemaks. kuid kuna plokk ikkagi on ju sama siis peaks ju toimima sest exploreri peal toimib. exploreril peaks ju 4,0 välimus hoopis teine olema ja selle näevad ülevaatuse mehed kohe ära, muidugi iseasi oleks kui sinna annaks peale istutada 2,9 kaaned ja sisselaske.
Plokk on ainult visuaalselt sama. Tegelikkuses on kõik vähe suurem. 4,0 plokk on nii laiem kui kõrgem. 2,9 karteripõhi näiteks külge ei hakka.

Selle tasakaalustuse kohta ei ole ma nii pädev kommenteerima, ei ole sellisel tasemel ühtegi mootorit ehitanud. Seda peaks uurima nende vendade käest, kes seda tasakaalustust teevad.
Ma arvan, et see peaks välja nägema nii, et võtad 2,9 ploki ja paned selle 4,0 väntvõlli sinna sisse. Seejärel vaatad kustkohast hakkab vänt vastu plokki käima, sealt eemaldad nii palju metalli, kui võimalik. Kui enam plokist ei anna maha võtta, pead hakkama vänta treima.
Eks siis ole näha mis sest vändast järgi jääb, ja kas on võimalik tasakaalu saada. Millegipärast tundub et ei ole, miks muidu peab tegema tasakaalust väljas rihmaratta ja hooratta?

Vanema tüübi 4,0 ei tohiks visuaalselt kardinaalselt erinev olla. Ei ole pilti näidata, aga äkki leian veel.

Tundub et sul ikka huvi suur. Soovitan teha kasutaja foorumisse http://www.fordpower.org.uk/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Seal on teema sellest, kuidas 3,7 ehitada. Või 4,0 24V BOB Cosworth. :wink:
Pilt
Suletud