vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

asi ei ole selles romaanis, mis sinna kirjutatud. pigem nagu, vaid küünla tööiga või siis läbitud kilomeetraašis.
kus hakkab muutuma tema tööomadus!

see pla-pla jutt seal juures ei olegi nii oluline.

kas diisel ei kasuta, siis küünlaid?
lööd ta propellerist tööle ja keerad kompressiooni juurde, kui juba tööle jääb?
€-contact
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Tarmo »

contact kirjutas:asi ei ole selles romaanis, mis sinna kirjutatud. pigem nagu, vaid küünla tööiga või siis läbitud kilomeetraašis.
kus hakkab muutuma tema tööomadus!

see pla-pla jutt seal juures ei olegi nii oluline.

kas diisel ei kasuta, siis küünlaid?
lööd ta propellerist tööle ja keerad kompressiooni juurde, kui juba tööle jääb?
ainsad küünlad on diislil eelsoojendus küünlad
on ennegi neid nalja vendi nähtud kes tulevad tavaliste küünaldega ja diisel autoga ja tahavad küünlaid vahetada :lol: kusjuures kõigeparem on see veel et antud juhtumis oli tegu chryselril oleva 4 pütase diisliga ja poest anti 5 tavalist elektrood küünalt, mille järgi ei tea :D


iseenesest 2003 ja 2005 aasta masinad mis mõlemad alla 200k sõitnud ei tohiks väga hõredad olla, pihustid on jah mul eelmisel omanikul lastud mingis firmas ära teha. Mis veel jäänud on on eelsoojendus küünlad, ei viitsi eelmisele omanikule helistada kah ja küsida et kas vahetas. Samas kurat seda fordi teab, äkki ongi selline. Priit vahetab homme ära endal küünlad, kuid ega nüüd läheb ju soojaks ja siis ei saa aru kas toimib teisiti või ei. Samas kütusekulu väike ei ole, kuid kui arvestada et enam ei piisa minutilisest soojendusest vaid teen rahulikult suitsu ära ja lükkan aknad puhtaks/lume maha, siis kohapeal kui see number pidevalt "lõpmatusega" läbi korrutatakse polegi nii suur. sõidud on 9km pikad ja pool ajast auto tiksub, kulu vist oli kompu peal 8,6 ja keskmine kiirus vist 25km/h
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

tegelt siin silmas pidades seda, et kuna siuke räige külm tuli. nii hops ja pikalt ka juba, et vanad küünlad lihtsalt annavad sellise külmaga alla.

ma julgen arvata ega küünla tootjad ei tee oma toodangut -50 kraadile ja kuumenedes sinna 80.. 90 pluss kraadini, et see on väga suur temperatuuri vahe, mis ei mõju just nohuna ninas.

kuid see on küll imelik, et lähed diislile küünlaid ostma ja sulle antakse bensiini mootori säraküünal (bensiini mootorile 4silindrilisele ja 5tk, kas see viies tuleb p...se pista?)
vabandust sõnavara puhul aga mõte jääb samaks.
€-contact
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Tarmo »

80-90 kraadi on vähe, need peavad lausa hõõguma
Priit
Moderaator
Postitusi: 1164
Liitunud: 30 Apr 2006, 03:01
Asukoht: tartu/põltsamaa

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Priit »

Mondeo läks täna siis catweesi ja vahetatakse eelsüüteküünlad ära. Aga tänase soojema ilmaga läks muidugi vanadega ka käima. Mitte küll nii hästi, kui sooja mootoriga, aga läks. Ma sügavalt loodan, et selles see viga oli, igatahes loogiline tunduks.
Tarmo kirjutas:...2003 ja 2005 aasta masinad mis mõlemad alla 200k sõitnud ...
Mul siiski 202k kella peal juba :P
Mees peab nii palju jooma, et naine taararahast lõdvalt ära elaks!
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT »

Aga ega saaledele on ka algul paksem õli ohtlik ja sellepärast ei tohigi külmale mootorile anda vatti.
Samas turbo töötab sul väga kõrgetel pööretel vähemalt paarkümmend tuhat pööret minutis, väntvõll ei käi sul elusees nii kiiresti ringi.

Turbo on väga täpne ja õrn asi(sellise külmaga on turbo veel topeltõrn), väntvõll on turbo kõrval lausa tank.
Samuti sõltub, mis õliga sõidad, aga olgu sul mis õli tahes, kui õues ikka -20 ja peale, siis parem lase asjal algul vaikselt tühikäigul käia natuke ja hakka siis vaikselt sõitma, kiirendama pead ka väga ettevaatlikult, siis turbo ei saa vatti eriti.
Saaled saavad õli ennem kätte, kui turbo minu teada, sest turbo on kaugemal.

Loomulikult on turbo tuksi laskmiseks erinevaid võimalusi, ka see et annad vatti ja keerad mootori kohe seisma.
Siit tuleb ka üks huvitav asi välja, sul on kiire, kihutad turbomootoriga autoga kohale, aga kuna tegid kiiret sõitu pead nüüd tühikäigul ootama ja turbot jahutama ja aega kulutama :lol: .

Tarmo, diislid sõidavad reeglina alates 70 000km aastas, 2003a diislid on 300 000km ja peale sõitnud enamus, 2005a diislid on 200 000km ja peale sõitnud enamus. Alati on muidugi erandeid, aga diisel ostetakse sõitmiseks, vähese läbisõiduga diisleid ei müüda eriti, kuna need on liiga väärtuslikud selleks.

Kindlasti on sul kari tuttavaid, kes oma uute diislitega sõidavad 30 000km aastas, aga nemad ei müü oma autosid niipea, see oleks mõttetu ka.
Samuti moodustavad sellised sõitjad väikese hulga kogu diiselautodest, sest tegelikult autosid on meil väga palju riigis, sealhulgas ka diiselautosid.
Enamus uusi autosid ostavad rikkamad inimesed, kes sõidavad nendega tartust tallinnasse tööle ja muid sääraseid otsi, pluss firmade autod.
Nii, see läbisõit tuleb.




Diislid mis on 2005a ja läbisõit 100 000km ees, need on 99% keritud.
Pealegi loeb diisli käivitus ka sellest, kuidas on teda enne rungatud ja üldse kui hea käivituja ta on tehase poolt juba.
Samuti loeb see, kuidas on teda hooldatud.
Näiteks Fordi vana 1,8 diisel(kasutati escortite ja vanade mondeode peal) ei kõlba käivitumise kohapealt kuskile, samas peugeot 2,3 diisel, mida sierra peal kasutatakse käivitub arvestades oma vanust ja kulumisastet väga hästi, uuena kindlasti väga perfektselt.


Minu teada on asi nii, et diisli eelsüüteküünal, kas töötab või ei tööta.
Diisel on jah selline asi, et ta ei vaja töötamiseks küünlaid, diisel töötab kompressiooni najal, ehk siis kui diisel kokku suruda koos õhuga, siis ta plahvatab lõpuks, korrektne oleks öelda põleb.
2,3 diisel sierra võib ilma elektrita tööle panna, kui elektrmagnet klapp asendada kraaniga.
Samas uuemad diislid, ilma elektrita enam ei käi, neil seal ajud ja igast juhtimised, lülitamised jne.
Traktorid on mitmed sõitnud, ilma akudeta, mäe otsast veeretakse hommikul alla käima ja õhtul jäetakse sama mäe otsa seisma jälle traktor.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

see nüüd üsna muinasjutt, et lähed ilma soojaküünlata sõitu.

ja vaevalt sa oma sierra õhtuks mätta otsa jätad ja ommikul sealt alla veered, mootori tööle saamiseks.

küünal töötab ka vigasena. mitte ainult 2 varianti töötab ei tööta.
€-contact
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT »

Ei ole muinasjutt, korraliku diisli paned ka paari miinusega ilma eelsüüteküünaldeta käima, lihtsalt käiama pead, teine variant on paela otsas.
Miks sa räägid sierra mättaotsa panekust?
Üleüldse, mida siin muinasjuttu on?
Ma tõin lihtsalt näite, et diisel töötab ilma elektrita tegelikult, tõin ka traktorite näol näite, et seda on kasutatud.
Ma võiksin teoreetiliselt oma sierra panna ilma elektrita sõitma, ainult miski alalisvoolu generaator, mis ergutust ei vaja, võiks olla küljes, mis toodab voolu tulede ja spidomeetri jaoks, samas mootori jaoks seda ei kasutaks ja akut autol poleks, ega starterit.

Traktoritega on sellepärast nii sõidetud, et aku on kallis, seda tehakse kindlasti ka praegu, nagunii traktorid käivad päevad läbi paljudel juhtudel.

Vaata, eelsüüteküünal on küttekeha, tema sees on vooluring, mis teda soojendab, on kaks võimalust, see vooluring on kas katkestuses või ei, nii lihtne see ongi.
Eelsüüteküünal ei tööta lõpuks enam, kuna see vooluring tema sees põleb lihtsalt läbi kuskilt kohast, läheb katkestusse.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

kui sina nii arvad?! siis, mina sulle vastu ei vaidle. lihtsalt ei näe ma sel mingit vajadust.
aga pea meeles alati on võimalusi rohkem, kui1 ja rohkem, kui 2!

me ei ela kiviajas, kus asju käima joosti! seda jooksmist harrastatakse nii moe pärast, et vana asja meeles pidada- et meil omalajal oli nii....

tahad joosta - osta säärekas!

ma ei usu ka seda, et sa tahaks oma diiselmootorit käima tõmmata või lükkata. või siis paela ümber starteri panna ja tõmmata - lootes, et see sind sinna vahele ei tõmba.(viimane trakatsi puhul) " jõuline nsv. "

tahad käima tõmmata - osta trušba!
tahad tõugata e lükata - osta tõukekas!

iga normaalne diiselmootori omanik ostab oma autole - eelsüüteküünlad!
€-contact
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT »

Kuule contact, kas sa pole siiamaani aru saanud, et ma rääkisin sellest ilma elektrita töötamisest, lihtsalt sellepärast, et selgitada diiselmootori tööpõhimõtet.
pealegi ega eelsüüteküünlad mootorit ei käivita, vaid starter.
Sa mõtle vähe laiemalt, kui sa omaksid diiselautot, siis teaksid väga hästi ka seda, et iga diiselauto, istub korduvalt oma elu jooksul paela otsas, kui ta just matsu ei pane enne või midagi.

Ma polegi väitnud, et ilma eelsüüteküünaldeta sõidaksin, lihtsalt ma saaksin sõita täiesti ilma elektrita oma sierraga, kui seda tahaksin, mootori poolest pean silmas, sest ilma tuledeta politsei ei lase sõita.

Sul Contact pole üldse mõtet vaielda, sest nagu näha ei tunne sa diisli tööpõhimõtetki.
Paljud vanade diiselautode omanikud on -30ga väga palju paela otsas, sest muul moel on kas väga vägistamine käima ajada või suht lootusetu.
Kui paigaldad plokisoojenduse, siis see probleem muidugi kaob.
-30-ga hakkavad vaikselt probleemid tekkima ka juba uute diiselautodega, mitte alati auto pärast, vaid ka kütuse tõttu.
Talvel pead väga hoolega diisli puhul jälgima, mis sul seal paagis on, samuti pole harvad juhused, kus vett on sisse sattunud ja kütusetorustik, lihtsalt ära jäätub mingist kohast.


Oman ise diiselautodega juba mõnda aega kogemusi, samuti on mu sõpradel olnud erinevad diiselautod, juba pikemat aega, alustades enne mind.



Ma räägin sulle Contact nüüd vähe detailsemalt, diiselmootori tööpõhimõttest.
Esiteks, avatakse sisselaske klapp, õhk kas imetakse sisse või pressitakse turbo poolt sisse, seejärel klapp sulgub, kolb liigub üles, surub õhku kokku, kui kolb on peaaegu ülemises asendis, siis pihustab surve all pihusti kõrgsurve pumba abil diisli silindrisse ja kuna kütusesegu temperatuur tõuseb kokkusurudes, käib lõpuks jõmakas ära, mis lööb kolvi alla.
Elektrilist ei kasutata mitte midagi, see on lihtsalt tänapäeva värk, et tahetakse mootorit paremini tööle panna, aga tegelikult diisel seda töötamiseks ei vaja.
Sõltuvalt mootorist on diiselmootori surve silindris bensumootorist oma 2-3 korda suurem.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

AlarT sai oleks pidanud vaeva nägema, ma tean ka lennukimootori tööpõhimõtet, mis ei ole kül 4 takit peal aga kompressioni peale ehitatud.
kütteks sellel haisupommil on: eeter, kastoorõli ja betrol ja um uhke pläriseja kaubapeale.

oda kuida see nüüd ikka töötab? sa lased õhu enne ja pressid kokku selle ja tahad sinna veel diisli otsa suruda?
nii või ??

või tuleb diisel ja õhk koos sisse ja need oma korda (2komponenti) surutakse kokku?
kokku surutud molekul hakkab kuumenema, kuna tema kiirus on meeletu ja hõõrdetegur samuti.
ja edasi on pla-pla.... pla
€-contact
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT »

Sa ei jaga ju diisli tööpõhimõtet, rääkisid enne küünaldest ja nüüd on ka näha seda.
Üldse väga imelikku juttu ajad, norid nagu niisama või?
Diislil tuleb ennem õhk, seda hakatakse kokku suruma ja siis natuke enne kolvi täiesti ülesse jõudmist, pihustatakse surve all silindrisse ka diisel sisse ning siis käib jõmakas lõpuks. Eks ideaalsel juhul käib jõmakas siis, kui kolb on üles jõudnud ja hakkab jälle alla liikuma, aga kütust pihustatakse natuke enne üles jõudmist, see kõik käib väga kiiresti.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas contact »

muidugi niisama norin ;)

aga päris ilma (küünlata) ikka ei saa, auk tuleb kinni panna.
kui sa just ei leiuta sinna mingit polti sisse.

aga milleks, seda jama vaja?

kolb tuleb peale põmakat üles ja kui alla läheb, siis imetakse õhk ja ülejäänu on juba sinu poolt räägitu.

ma sonisin küünaldest seda, kus ma eespool eelnevalt mainisin - et ka küünaldel on mingi kindel kilometraaž ja hooldus aeg. ja nendele antud, see tööiga peale mida nad hakkavad halvaks minema.

1 kord aastas vahitakse, mis nägu nad on
ja 15-25k võiks vahetada

lennukimoto kõikse tavalisem kompressioonil töötav.
sai tegeletud sellise huviga, nii 18-20a tagasi. lennuk lendas ... propellerist sai pisem propeller, asfaltkattega plats oli tiba tugevam, kui kapron propeller. ja lõpuks lendas lennuk ahju. mootor peaks kuskil 30m raadiuses olema.
kuid sina tahtsid ilma küünaldeta sõita, muud ei midagi.
ära kuri ole :P

ma usun, et sa saad ka oma pirnid põlema ilma akut kasutamata, selleks on ju kenekas, mis voolu toodab.
ainuke asi, mis võib olla, et pirnid hakkavad vilkuma. mitte just päris disco värvimusana aga jah. see toiduahel on üsna suur, mida toita.
€-contact
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas Tarmo »

AlarT kirjutas:Tarmo, diislid sõidavad reeglina alates 70 000km aastas, 2003a diislid on 300 000km ja peale sõitnud enamus, 2005a diislid on 200 000km ja peale sõitnud enamus. Alati on muidugi erandeid, aga diisel ostetakse sõitmiseks, vähese läbisõiduga diisleid ei müüda eriti, kuna need on liiga väärtuslikud selleks.
alart, miks kõigil peab samamoodi olema nagu sinul? kui sina lähed naaber külla ja saad molli, siis tähendab see seda et ükskõik kes läheb oma külast välja saab molli?
maailmas on inimesi kes mõtlevad roheliselt ja ostavad diisli, maailmas on inimesi kes tahavad ka teha lühikesi otsi odavalt. Aga võtame natuke lähedamalt, miks sina ostsid endale diisli? mitu km aastas läbi sõidad sellega?
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Ilusaid saabuvaid vastlaid!!!

Postitus Postitas AlarT »

Ma rääkisingi sulle sellest, et enamus müügisolevaid diisleid on paraja läbisõiduga.
Inimesed kes sõidavad diisliga vähe, nad ei müü oma diislit või müüvad tutvusringkonda maha.
Uut diislit pole mõtet osta vähe sõitmiseks, sest see kujuneb kalliks, kuna ostuhind kallis ja hooldus, pluss risk.
Minu diisel on ma ei tea kui palju sõitnud, suht suva ka, peaasi et sõidab.

Vaata Tarmo, mis läbisõitudega on diisel passatid alates 2007a. ja peale
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi" onclick="window.open(this.href);return false;

Nüüd vaata, mis läbisõitudega on diisel passatid 2005-2006a.
Huvitav, miks läbisõit 2 aastat on paigal seisnud või suisa väiksemaks jäänud osadel.
Ometi ju 2 aastat vanem auto.

Võtame nüüd 2002-2004a diisel passatid.
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi" onclick="window.open(this.href);return false;

Väga huvitav, läbisõit on kas sama või pole seda enamikul oluliselt juurde tulnud, kui võrrelda 2007 ja uumate passatitega.

Hakkad mu jutule nüüd pihta saama, Tarmo?

Mina ostsin diisli sellepärast, et mul tuleb küte vastava hinnaga ja ka sellepärast, et kuna mul on palju lühikesi otsi, siis bensuautod võtsid 12-15 sajale, suure külmaga isegi 20 ja peale, diisel aga 7 umbes.
Kindlustus on ka odavam, kuna on 49kw.
Minu diisel maksis ainult 7000kr, olen sinna ühteist raha pannud, aga need pole mingid kolossaalsed summad ja kui minu odava diisliga peaks ka midagi juhtuma, siis pole see suur kahju, mul varupump olemas ka ja veel 2 eelsüüte küünaltki varuks.

Kui ma peaksin ostma tanklast kütust ja uhiuue diisli, siis ma ei tea mis teeksin, kas ikka ostaksin selle diisli või ei.
Igaljuhul ostan mina järelturu diisleid, mis on juba keritud ja läbi aetud, mistõttu kui ka mina vähem sõidan, siis seda ei saa võrrelda uute auto omanikega.
Ahjaa, mu naabril on mazda 6 2002a oma, diisel, läbisõit 58 000km, kui sai 1,7 aastat tagasi, oli läbisõit 39 000km.
Kuid tema ostis selle oma õelt, seetõttu läbisõitu teabki, kuid tema õde müüski selle talle, mitte ei pannud auto24 ega kuskile müüki, see ainult kinnitba minu teooriat, et head diislid hoitakse endale või müüakse oma ringkonda maha.
Samas tunnistan, et diisel on mulle meeldima hakanud, et võibolla ka ostaksin diisli, kui peaksin tanklast kütust ostma.
Kuid see ei muuda üldpilti, mida sulle ka autokuulutuste näol näitasin.

Ometi on isal ökonoomne korras bensu honda, võtab maanteel 6 sajale, kuid kui linnaotsi läks rohkemaks ja mitte just eriti külmal ajal, oli isegi tal juba kulu 8-9, nii et viga ei olnud sierras või bemmis niiväga, et mul palju kütet läks, vaid ikkagi bensuautos.
Mul seisab auto õues ka, isal garaazis ja mul nats teised sõiduolud, kui isal, veidi tallan gaasi ka, mitte et ma kihutaks päris, aga eks kiirendan veidi ekrsamalt ja kindlasti see avaldab ka mingit mõju.

Aga kindlasti leiab ka diisleid, mis on 30 000 km aastas sõitnud, müügist, kuid väga vähe.


Tõepoolest, minu tööauto diisel sõidab 40 000km aastas, aga seda ei müüda niipea kuskile, mul on samas kõige vähem sõitev auto seal firmas.
Seevastu üks teine masin, mis on 2007 veebruar ostetud uhiuuena, see on praeguseks sõitnud üle 300 000km, paneb miski 170 000km aastas.


Contact, ma ei rääkinud küünalde väljavõtmisest, vaid ilma nende sõitmisesest, seda võib ka nii teha, et võtad voolu ära lihtsalt.
Auto generaatorit ilma akuta ei kannata muide kasutada, tal on vaja regulaatorit ja ta kipub niimoodi tuksi minema.
Sellepärast oleks vaja genekat, mis ei vaja ergutust, ka sinna saab regulaatori vahele panna, nii et tuled ei vilguks.
Ütlen veelkord, see oli näide, kuidas diisel saaks töötada, präis huvitav tegelt.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Vasta