
Ford Motor’i korporatsioon on ainukeseks „suurest ameerika autotööstuse kolmikust“, kes suutis pankrotiks saamata ja oma saatust riigi kätesse üleandmata hämaratest majandusaegadest üle saada. Osaliselt on see ära teenitud asjatundliku finantsjuhtimisega, osaliselt – mudelite veeru mõisliku ja tehnoloogilise uuendamisega.
Kõikide seast tähtsaimaks tehnoloogiaks võib lugeda EcoBoost. See nimetus on ettevõtte poolt kasutatud oma kütuse otsese sissepritsega ja turboülelaadimisega varustatavate bensiinimootorite jaoks. EcoBoost-süsteemi kasutusele võtmine võimaldab 3-liitrilisel V6’l demonstreerida 15% vähem kütust kulutades, 6-liitrilise V8’da tasemel olevaid võimsuse näite.
Sellel aastal on Fordil väljatöötamiseks suured plaanid. USA saab endale optsionaalse EcoBoost-mootoriga F-150’ne ja Explorer’i – viimast pakutakse 4-silindrilise rida mootorina mahuga 2 liitrit (230 hj, 325 Nm – EcoBoost-süsteemita oleks ilmselt vähem). Euroopa kompakt C-MAX sammuti saab endale 1,6-liitrilise EcoBoost-variandiga.
Sellega oma mootorite parendamisel Ford ei plaani peatuda. Korporatsioonil on plaanis rakendada veel üks lootustandev mootortehnoloogia nimega EGR (exhaust gas recirculation, heitgaaside retsirkulatsiooni süsteem). See tuli diiselmootorite maailmast ja selle peamiseks ülesandeks on tõsta jõuseadeldise tootlikust ja veelgi rohkem vähendada kütusekulu.
EGR tööpõhimõtte on üsna lihtne. Heitgaasid, mis väljuvad mootorist, selle asemel on suunatud sisselaskekollektorisse. See jahutab mootori ja alandab põlemiskambris toimuvate protsesside temperatuuri. Temperatuuri alandamine võimaldab kasutada vaesemat kütuse-õhu segu – EGR-süsteemita segu põleks mõnevõrra kõrgema temperatuuriga tootes rohkem kahjulike lämmastikuoksiidi väljaheiteid. Tehnoloogia sammuti võimaldab tõsta kompressiooni määra detonatsioon tekkimiseta. Üldiselt EGR suurendab EcoBoost-süsteemi rakendamise efektiivsust 5 protsendi võrra.

Rakendades „EcoBoost + ERG“ seotist, Ford parendab paljusid mootori iseloomujooni: võimsus, tõhusus, keskkonnasäästlikkus. On oodatud, et sarnane kombinatsioon võimaldab bensiinimootoritel võistelda „diislitega“ tõhususe plaanil.
allikas:
http://www.ardesia.ee