2.8 jätab vahele
2.8 jätab vahele
Auto on Sierra XR4i 1983 2.8 V6 110 kW
Varem käivitus mootor väga hästi, kuid küünlad läksid väga ruttu läbi + kõik silindrid ei töötanud.
Vahetasin siis ära kõik pihustid, jagaja kaane, küünlad (motorcraft) ja ka küünlajuhtmed. Pärast seda oli aga selline jama, et mootor käivitus palju halvemini - ei käivitunud koheselt. Ok, see oli veel talutav, aga nüüd on mootor hakanud kohati vahele jätma.
Küsimus ongi siis selles, et kui tõenäoline on see, et probleem on küünlajuhtmetes (Ignoteck)? Küünlajuhtmeid kahtlustan aga seetõttu, et vanad küünlajuhtmed (NGK) olid väga tihedalt küünalde ning jagaja peal (vanade juhtmete jagaja kaane küljest ära võtmine valmistas suuri probleeme - juhtmed läksid katki, aga küljest ära ei tulnud), uued on aga väga lõdvalt peal...
Kui väljas on külm, siis on selline probleem - mootor käivitub, siis hakkavad pöörded langema ning lõpuks jääb seisma. Gaasile mootor ei reageeri. Pärast seda käivitub kohe ning mingeid probleeme pole (see probleem on juba mitu aastat).
Olen u 10 eri remontija juures käinud ning igaüks on soovitanud eri osa ära vahetada - kütusefilter, kütusepump, külmkäivitusliliti ja -pihusti, kõik pihustid, jagaja kaas, küünlad, küünlajuhtmed, klapid reguleeritud, segu ja süüde on reguleeritud, isegi XADO-ga "töötlesin" mootorit. Olen selle kõik ära ka teinud, aga tulemus on ikka sama. Ainult pihustite vahetamisest oli märgata mingit efekti. Pehmelt öeldes ära hakkab juba tüütama...
Nüüd auto 5 päeva seisis ning eile hommikul hakkasin käivitama. Mõtlesin, et ei käivitugi. :S Väga vaevaliselt hakkas tööle. Mul on tunne, et mootoril on mingi tõsine elektrijama - kas see sama kommutaator vms. Samas käivitumisprobleem tekkis pärast küünalde, küünlajuhtmete ning pihustite vahetamist suvel. Enne seda käivitus alati kohe (va -20 kraadiga), kuid probleem oli selles, et ei jäänud tööle (suri välja ning käivitus seejärel kohe). Selles ma ka kahtlen, et pihusteid vahetades ma midagi valesti kokku panin. Ma kahtlustan, et ikka küünlajuhtmed on viletsad - pole piisavalt tihedad ning niiskus läheb vahele. Kui reaalne see on?
Eile päeval käivitasin veel 2 korda ning siis oli kõik ok. Käivitub koheselt ja mingeid probleeme pole. Aga kui ööläbi või veel hullem - mitu päeva seisab, siis läheb jamaks...
On kellelgi ideid?
Varem käivitus mootor väga hästi, kuid küünlad läksid väga ruttu läbi + kõik silindrid ei töötanud.
Vahetasin siis ära kõik pihustid, jagaja kaane, küünlad (motorcraft) ja ka küünlajuhtmed. Pärast seda oli aga selline jama, et mootor käivitus palju halvemini - ei käivitunud koheselt. Ok, see oli veel talutav, aga nüüd on mootor hakanud kohati vahele jätma.
Küsimus ongi siis selles, et kui tõenäoline on see, et probleem on küünlajuhtmetes (Ignoteck)? Küünlajuhtmeid kahtlustan aga seetõttu, et vanad küünlajuhtmed (NGK) olid väga tihedalt küünalde ning jagaja peal (vanade juhtmete jagaja kaane küljest ära võtmine valmistas suuri probleeme - juhtmed läksid katki, aga küljest ära ei tulnud), uued on aga väga lõdvalt peal...
Kui väljas on külm, siis on selline probleem - mootor käivitub, siis hakkavad pöörded langema ning lõpuks jääb seisma. Gaasile mootor ei reageeri. Pärast seda käivitub kohe ning mingeid probleeme pole (see probleem on juba mitu aastat).
Olen u 10 eri remontija juures käinud ning igaüks on soovitanud eri osa ära vahetada - kütusefilter, kütusepump, külmkäivitusliliti ja -pihusti, kõik pihustid, jagaja kaas, küünlad, küünlajuhtmed, klapid reguleeritud, segu ja süüde on reguleeritud, isegi XADO-ga "töötlesin" mootorit. Olen selle kõik ära ka teinud, aga tulemus on ikka sama. Ainult pihustite vahetamisest oli märgata mingit efekti. Pehmelt öeldes ära hakkab juba tüütama...
Nüüd auto 5 päeva seisis ning eile hommikul hakkasin käivitama. Mõtlesin, et ei käivitugi. :S Väga vaevaliselt hakkas tööle. Mul on tunne, et mootoril on mingi tõsine elektrijama - kas see sama kommutaator vms. Samas käivitumisprobleem tekkis pärast küünalde, küünlajuhtmete ning pihustite vahetamist suvel. Enne seda käivitus alati kohe (va -20 kraadiga), kuid probleem oli selles, et ei jäänud tööle (suri välja ning käivitus seejärel kohe). Selles ma ka kahtlen, et pihusteid vahetades ma midagi valesti kokku panin. Ma kahtlustan, et ikka küünlajuhtmed on viletsad - pole piisavalt tihedad ning niiskus läheb vahele. Kui reaalne see on?
Eile päeval käivitasin veel 2 korda ning siis oli kõik ok. Käivitub koheselt ja mingeid probleeme pole. Aga kui ööläbi või veel hullem - mitu päeva seisab, siis läheb jamaks...
On kellelgi ideid?
Viimati muutis SENA, 03 Jaan 2007, 19:39, muudetud 1 kord kokku.
Sierra XR4i
Äkki kondensaatoris viga ? (kui sierral see üldse on, pole uurinud aga peaks olema küll jagajajuures).
Aga kui kohapeal nii jõristatud nagu siis ürita sõita pikem ots, äkki lihtsalt täistõmmanud enda korralikult.
PS pihustipuhastus ainet kasutad ?
Aga kui kohapeal nii jõristatud nagu siis ürita sõita pikem ots, äkki lihtsalt täistõmmanud enda korralikult.
PS pihustipuhastus ainet kasutad ?
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...
Transitipeale üleläinud...
Pihustid on uued. Sõidetud on palju - selles kindlasti asi pole.tamar kirjutas:Äkki kondensaatoris viga ? (kui sierral see üldse on, pole uurinud aga peaks olema küll jagajajuures).
Aga kui kohapeal nii jõristatud nagu siis ürita sõita pikem ots, äkki lihtsalt täistõmmanud enda korralikult.
PS pihustipuhastus ainet kasutad ?
Kondensaator?
Viimati muutis SENA, 03 Jaan 2007, 19:40, muudetud 1 kord kokku.
Sierra XR4i
pigem siis süütepool
see jurakase tekitad kõrgepinget, mis juhitakse jagajasse ja sealt edasi küünaldesse. Ignotec'i küünlajuhtmed on üsna veidra kvaliteediga...omale ostsin ka needsamad juhtmed ja minu üllatuseks peksid osad juhtmed üle...krt ostad 500 eest juhtmed ja need ka praagid 


powered by 2.0 Ohc
Siis on tekkinud käivitumise probleem ilmselt ikkagi küünlajuhtmetest põhjustatud...
Aga külmaga (kui temp alla 0) tekkiva mootori seiskumise kohta pole rohkem ideid? Ma hakkan juba mõtlema, et äkki mingi klapp vms külmub kinni. Teine variant on mingi elektroonika jama...
Mulle on pakutud veel kommutaatorit ja tühikäigu klappi. Neid pole jõudnud veel vahetada...
Aga külmaga (kui temp alla 0) tekkiva mootori seiskumise kohta pole rohkem ideid? Ma hakkan juba mõtlema, et äkki mingi klapp vms külmub kinni. Teine variant on mingi elektroonika jama...
Mulle on pakutud veel kommutaatorit ja tühikäigu klappi. Neid pole jõudnud veel vahetada...
Viimati muutis SENA, 03 Jaan 2007, 19:40, muudetud 1 kord kokku.
Sierra XR4i
Varem oli nii (enne kui pärast juhtmete vahetamist käivitumisega ka probleemid tekkisid):
Nagu võtit keerasin, siis kohe käivitus (kui just -20 kraadi külma polnud) - pöörded olid ~1000-1200. Siis hakkasid pöörded vaikselt langema ning siis enamasti jäi mootor seisma. Mõnikord pöörded küll langesid, kuid siis järsku viskas pöörded üles.
Gaasi vajutamisele mootor ei reageerinud - pöörded ikka langesid. Kui mõnikord mootor ikkagi välja ei surnud, siis viskas pöörded järsku üles - kui gaasi all hoidsin.
Kogu selle jama tulemuseks oli see, et kütusekulu väga suur (üle 20) ning kõik silindrid ei töötanud. Enamasti oli V6 asemel V4 ja ükskord isegi V3. Siis lõi ükskord summuti ka lõhki, kui gaasi andsin...
Praegu jätab ka mootor kohati vahele (võibolle mitte just eriti headest küünlajuhtmetest tingitud viga), aga kui mõned korrad on temp alla 0 olnud, siis on jälle mootor käivitades välja surnud. Ma nüüd kardangi, et kui talvel pidevalt alla 0, siis hakkab äkki jälle küünlaid hävitama...
Kommutaatori kohta pole kellelgi infot?
Selles teemas pakuti kommutaatorit (kuid Tartu lammutustes seda kahjuks pole): http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?t=4728
Nagu võtit keerasin, siis kohe käivitus (kui just -20 kraadi külma polnud) - pöörded olid ~1000-1200. Siis hakkasid pöörded vaikselt langema ning siis enamasti jäi mootor seisma. Mõnikord pöörded küll langesid, kuid siis järsku viskas pöörded üles.
Gaasi vajutamisele mootor ei reageerinud - pöörded ikka langesid. Kui mõnikord mootor ikkagi välja ei surnud, siis viskas pöörded järsku üles - kui gaasi all hoidsin.
Kogu selle jama tulemuseks oli see, et kütusekulu väga suur (üle 20) ning kõik silindrid ei töötanud. Enamasti oli V6 asemel V4 ja ükskord isegi V3. Siis lõi ükskord summuti ka lõhki, kui gaasi andsin...

Praegu jätab ka mootor kohati vahele (võibolle mitte just eriti headest küünlajuhtmetest tingitud viga), aga kui mõned korrad on temp alla 0 olnud, siis on jälle mootor käivitades välja surnud. Ma nüüd kardangi, et kui talvel pidevalt alla 0, siis hakkab äkki jälle küünlaid hävitama...

Kommutaatori kohta pole kellelgi infot?
Selles teemas pakuti kommutaatorit (kuid Tartu lammutustes seda kahjuks pole): http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?t=4728
Viimati muutis SENA, 03 Jaan 2007, 19:40, muudetud 1 kord kokku.
Sierra XR4i