Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Kasutajate pikendused
Vasta
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Tarmo »

pole üldsegi paha, tegelikult väga kõva. 1,4 bari on turvalises seades või sellega pikka pidu pole?
M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas M-Tech »

Eks näis kaua pidu on, siiani on pidu igatepidi suht kaua juba kestnud.
Alustades eelmise talve Fordi Talvekarika sõitudest.

Väidetavalt on ka suurema boostiga terve hooaeg sõidetud.
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Tarmo »

mis sul surveaste on?
Sassu
aktivist
Postitusi: 407
Liitunud: 09 Apr 2009, 16:50
Asukoht: Saku/tln

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Sassu »

Tarmo kirjutas:mis sul surveaste on?
Ma loen esimesest postist välja, et originaal 9,2
oliver85
fanaatik
Postitusi: 721
Liitunud: 06 Juun 2010, 10:52
Asukoht: PÄRNU
Kontakt:

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas oliver85 »

Kui kw vahe audiga on 10kw siis kumba on mõistlikum pidada. Räägime siis võimsus vs raha vs fun.

Huvipärast lihtsalt uurin, et kas on läinud siis kallimaks kui osta audi või cossu sierra :roll:
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Jaan »

Alati on odavam stock auto osta, eriti kui mingi raibe otsida. Selles mõttes, et kui cossu sierra on plaanis siis stock konditsioonis mingi ~15 aastat peetud Sierra sisseost tuleb odavam, aga kokkuvõttes auto hooldamine on kallim, sest jupid on kirvemad. Samas jällegi saab stock cossu kw poolest põske, seega on odavam hind ka põhjendatud.
Sierra Is
M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas M-Tech »

Cossu Sierra stock kujul ei ole ju mingi eriline relv. Et Cossut kiiremaks saada alustame kõigepealt ajust koos installiga ~15k eek.
Eeldades, et talutavas korras Cossu hind on ~50k eek, siis ilma mingi vana auto vigadeparanduseta saab juba summaks 65k eek.
Selle summa eest võiks Cossu olla sama võimas, kui normaalselt ehitatud Pinto turbo.
Samas kui Cossuga midagi juhtub, siis laseb keskmine Sierra omanik varuosahindu kuuldes ilmselt enda püksid täis.
Kui Pinto mootor täielikult hävineb on väljaminekud võrreldes Cossu mootoriga suhteliselt tühised.
Cossust annab võtta muidugi palju rohkem jõudu välja kaane tehasepoolse oleku säilitamisega aga nüüd võta ja
liida selle teostamiseks auto praegusele hinnale juurde veel ühe Cossu hind.

Audiga 2WD Sierrat võrrelda on muidugi veidi raske, kuna Audi on 4wd ehk saab paremini kohalt minema aga
samas on juba S2 ~400kg raskem, kui Sierra ning S4 juba ~600kg raskem.
See teeb sarnase pidamise juures väga suure reaalse liikumise vahe. Stardis tänavarehviga stock S-i vastu vast väga lõdvalt ei saa aga
stiilis 100km/h ja üles peaks stock Audi olema tuntavas vähemuses.

Siis kui ma Sierraga dynos käisin oli seal ka sama turboga aga näpitud S2 ning meie rattavõimsuse graafikud olid pea identsed.
Lihtsalt S-il oli piiraja kõrgemal ja seega graafik pikem.
Kui need autod nüüd panna 400m sõitma nii, et Sierral on slickid all, siis peaks olema Sierra tegelikult omajagu kiirem,
kuna ta on väga palju kergem aga samas on väike tagasivõit Audil, kuna tema KW kõver on pikem, seega saab sama käiguga kauem kiirendada.

Keda huvitab, siis selle Sierra peale kulunud raha alates ostu hetkest on minu jaoks ~80k eek (JAH lugesid õigesti!).
Selle summa sees ei ole loomulikult kütusele kulutatud raha ning ka oma töö aega rahasse arvutatuna.
Vaid jupid ja auto ning mõne üksiku sisse ostetud töö on selle raha eest saanud. Jupid kusjuures keskmiselt ~25% soodsamalt ostetud kui letis.
Lihtsalt alustuseks tuli terve auto uueks teha (v.a. välimus/kere) ja seega oli summa enne turbotamist juba ~40-45k.
Selle raha Eest olen ma saanud väga kestva auto, mis pole mind kordagi tehnilise vea tõttu teele jätnud.

Kellel on soovi endale fun auto soetada, millele linnas tihti suurte silmadega järgi vaadatakse, kui ollakse pika puuga suhu saanud,
siis 35k eek eest olen nõus selle stock Cossu killeri loovutama.
Põhjus lihtsalt selles, et elu on kiiremaks läinud ja ei jõua kõigega tegeleda millega tahaks.
See on vaid turboinstallile kulunud juppide hind ilma mingisuguse töörahata!
Setup on võimeline 400m peal sõitma 12s sisse mahtuvat aega (kahjuks ise ei jõudnud seda see aasta tõestada).
Korraliku tänavarehviga 0-100km/h võiks 5.0s lähedale saada. Vana lamelliga sai suvel sõidetud korduvalt 5.8s 0-100km/h.
waher
fanaatik
Postitusi: 814
Liitunud: 18 Okt 2006, 22:23
Asukoht: Läänemaa

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas waher »

M-Tech kirjutas: Samas kui Cossuga midagi juhtub, siis laseb keskmine Sierra omanik varuosahindu kuuldes ilmselt enda püksid täis.
.
tõsi... :(
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas sõdurpoiss »

M-Tech kirjutas:
Keda huvitab, siis selle Sierra peale kulunud raha alates ostu hetkest on minu jaoks ~80k eek (JAH lugesid õigesti!).
Selle summa sees ei ole loomulikult kütusele kulutatud raha ning ka oma töö aega rahasse arvutatuna.
Vaid jupid ja auto ning mõne üksiku sisse ostetud töö on selle raha eest saanud. Jupid kusjuures keskmiselt ~25% soodsamalt ostetud kui letis.
Lihtsalt alustuseks tuli terve auto uueks teha (v.a. välimus/kere) ja seega oli summa enne turbotamist juba ~40-45k.
Selle raha Eest olen ma saanud väga kestva auto, mis pole mind kordagi tehnilise vea tõttu teele jätnud.

Mida siis 45k eest sierrale saab? Põhimõtteliselt 10k eest peaks veermikusse kõik uued kuluosad saama. Kuskilt jäi silma et mootoriremont oli ka miskine 10k. Mille peale see ülejäänud 25k siis läks?
Ja siis turbotamisele veel 35k kasutatud turbo ja isetehtud kollektoriga? WTF?

Ärge rumalate küsimuste eest näkku lööge, ei ole selle auto elulugu eriti tähelepanelikult jälginud.
Pilt
M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas M-Tech »

Võin sulle mingi hetk listi panna, kui arvutist üles leian, panin sinna mingi ajani kirja iga tseki mis Sierra peale kulutatud sai.

Mis puudutab turbotamist, siis oled sa vaadanud, mis maksavad:
* Keskmises korras kasutatud KKK K24/7000 turbo
* Keskmises korras kasutatud Audi 35mm wastegate
* 14mm materjalist flantsid kaanele, turbo sisendile, downpipele, wg sisendile, wg väljundile (cad joonised + materjal + lõikamine)
* Materjal kollektori valmistamiseks (torud + põlved)
* 3" korralikud roostevaba torud + põlved + korralik töö (downpipe)
* 2.5" Simonsi tutikad summutipütid (3tk) + torud + põlved + korralik töö (terve summutijooks)
* MegaSquirt II aju koos päris paljude lisadega + tutikas juhtmestik + tutikad temp. andurid + tühikäigumootor + paigaldus
* Innovate LC-1 WideBand lambdakontroller koos kella ja LSU4 anduriga.
* Boschi tutikad 440cc pihustid 4tk
* Piisava tootlikusega kütusepump
* Modifitseeritud kütusetorustik + tutikas EFI paak (kuna auto oli algselt karburaatormootoriga)
* Sisselaskekollektori modifitseerimine + suurem segusiiber (custom alu flants + alu keevitus)
* Uus suur performance cooler
* 60mm roostevaba cooleritorustik (torud + põlved + tig keevitus + silikoonlõdvikud/üleminekud)
* 3" AEM DryFlow õlivaba koonsufilter (üks vähestest mis reaalselt filtreerib midagi)
* Boost controller
* Turbo õli pealevoolu voolikud + stutsid
* Turbo õli äravoolu torustik + ThermoTec kuumusisolatsiooni teip
* Turbo vesijahutuse peale ja äravoolu jupid (stutsid + voolikud + toru modifitseerimine ja custom stutside meisterdamine)
* Uus Sachs Race Engineering 215mm 4-ja labaga siduriketas
* Uus 215mm 600kg clamp load sidurikorv
* Hooratta modifitseerimine uuele korvile (uued tifti augud + uued poldi augud + tööpinna õigele kõrgusele ajamine)
* Audi TT by-pass
* tsenseeritud kiirliidestega vaakumvoolikuid ja liideseid ning muid paigaldustarvikuid (roostevaba poldid/mutrid/seibid jne.)
* Ja ilmselt veel juppe mis kohe ei meenu

Väiksed asjad on need mis tegelikult paari krooni kaupa 10k eek kokku annavad, seda enamus inimesed lihtsatl ei märka.
See 35k kulub päris kiiresti ära ning see, kes on sellist projekti kunagi ise ehitanud (mitte üle -tsenseeritud- vanadest juppidest) saab aru,
et vaid aju ja wb moodustavad juba üle poole mainitud summast.

Mis te arvate, et need dynos saavutatud tulemused tulid issanda armust ja stock ajust ning diisli turbost sinna graafikule?
Tõmmake reaalselt mingi 3k eek turbokit-iga samad tulemused ning sõidke selle võimsusega sama kaua ja müts maha selle venna ees.
Üks hetk võiks nagu aru saada, et TURBO ja KOLLEKTOR on kõige TÜHISEMAD asjad üldse kogu turbotamise juures.
Turbotamine on süsteem kui tervik mitte kaks prügihunnikust leitud tuuningjuppi.

Ma ei taha kedagi solvata ja ärge mõistke mind valesti aga tehnika poolelt sellist --> PORNOT <-- te antud autolt ei leia.
Tsiteerides ühte klassikut, kes on ka antud auto summuti ja downpipe valmis meisterdanud: 'Sellist pornot "USK EI LUBA" teha!'
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas sõdurpoiss »

See nimekiri on tõesti muljetavaldav. Me putitame siin vanu roostes sierrasid, ega oska tõesti ise selle peale tulla, mida veel peale turbo ja kolle korraliku projekti jaoks vaja võib minna. Siin käib jutt üsna suurtest rahasummadest, ning võhiku jaoks tekib autot ja düno tulemust vaadates paratamatult küsimus, et miks nii? 250hj on muidugi väga korralik tulemus aga seda üsna päevinäinud sierras 80k krooni eest? No kurat, suht kuluka hobi oled ikka valinud. :D
Pilt
M-Tech
kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Nov 2008, 11:45

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas M-Tech »

Paraku on see juba nii, et kui sul on selline hobi ja sulle pakub see väga süviti huvi, siis on ka summad väga suured, mis sinna ajapikku kuluvad.
Sierra on veel odav auto mida ehitada ja tihti on kallite autodega kõik ilus seni, kui midagi laiali läheb.
Siis on nutune vaadata, kuidas näiteks odava turbokit-i raha mõnel autol vaid kolbide vahetusse läheb.
Näitena võin tuua, et nö karmi 800+ hp mootori ehitamisel maksavad BMW puhul vaid custom sepiskolvid ~25k eek.
Rääkimata sellest, et VAID ketipinguti + kett + ketirattad maksavad täiesti standard osad 16k eek ning B-osa pole saada.
Sama hinnaskaalas ketivahetus peaks olema ka Fordi 2.9 Cossu mootoritel.

Sierraga võrdluseks oleks hea tuua näiteks sõbra BMW turbomootori kütusesüsteem, mille VAID JUPID maksid 30k eek.
2x Bosch 044 pumpa + Mallory regulaator + custom kütuselatt + AN voolikud ja stutsid ning odav plastik fuelcell, ei midagi erililst.
Aga paraku maksavad need ilusad fäääncyd AN liitmikud pea 500.- eek tk kui sul ei ole aega neid 3 kuud kuskilt hiinast oodata.
Lisaks on suhteliselt võimatu ette ennustada täpselt mis nurga all ja mis mõõduga üleminekuid vaja läheb.
Mina sain sama raha eest endale 185kw Sierra, mille eest tema sai kütusesüsteemi.
Alati on odavam osta valmislahendusi kui hakata neid ise ehitama aga see valmislahendus peab olema usaldusväärsest allikast, et asjal ka reaalne mõte oleks.
Algul võib küll tunduda 35k eek suur raha aga reaalselt ehitades kulub see ära suhteliselt märkamatult ning lisaks kulub ka oma aeg mis on kohati väärtuslikum.

Mina tegin selle projekti selle mõttega, et oleks linnas lahe ja lõbus, et oleks midagi ootamatut ning ma ei ole pidanud selles pettuma.
See mis näoga ilusate uute autode omanikud vaatavad sind, kui oled neile korra "koha kätte" näidanud on lihtsalt PRICELESS.
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Tanel »

Raske seda öelda,aga head tööd oled teinud ja jätka samas vaimus :)
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas sõdurpoiss »

Paari viimase postitusega on turbotamise salapärase maailma saladusi usinalt jagatud, rohkem ei tohiks rumalaid küsimusi tekkida. :lol:

Lahe et siin midagi sellist tehakse ja sellest ka lähemalt räägitakse. Kui kogu teema läbi sirvida, siis peaks see päris paljude silmaringi laiendama.

Edu siis ehitamisel!
Pilt
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2.0 OHC T ||| 1988 ||| M-Tech

Postitus Postitas Jaan »

Hämmastav ongi see, et neid turbotamise teemasid on palju, et kuidas teha, aga kui M-techi teema vaatajate arvu vaadata siis pole mingit huvi. Suvalised 2,0dohc sierra teemad, kus midagi ei tehta autoga, need on ikka kõige popimad teemad.
Sierra Is
Vasta