Mootor ja salong külmad 2,3D
Mootor ja salong külmad 2,3D
Tere
Kuna külmad ilmad on jälle käes, siis tooks oma mure esile. Nimelt on auto salong külm. Puhuriavadest tuleb sellist soojapoolsemat leiget õhku, mis aga isegi klaase ei tee korralikult puhtaks. Ja sõitma peab muidugi kindad käes koguaeg. Pesin soojendusradika läbi aga asi ei muutunud. Nüüd peale sõitu katsusin lõdvikuid ja need on suhteliselt leigevõitu(mitte ainult radika omad vaid kõik), seega radikas ilmselt ikkagi läbi käib.
Kas võib ka olla muid põhjuseid peale termostaadi(vahetan teisipäeval), kuna seier kerkib suht mõne(3 -4) kilomeetriga(12 kraadi külma) sinna O ja R vahele ja jääb ilusasti püsima ka sõiduga. Või valetab lihtsalt kell ise ja ikkagi termostaat kutu? Kelladeplokk bensuka oma ja mootor diisel...
Ja viga ei ole selles et diiselmootor ei soojenegi. Eelmise diisel sierraga pidevalt sõitsin tööle ja tagasi õhukeste riietega, niiet sooja peaks see mootor küll andma...
Kuna külmad ilmad on jälle käes, siis tooks oma mure esile. Nimelt on auto salong külm. Puhuriavadest tuleb sellist soojapoolsemat leiget õhku, mis aga isegi klaase ei tee korralikult puhtaks. Ja sõitma peab muidugi kindad käes koguaeg. Pesin soojendusradika läbi aga asi ei muutunud. Nüüd peale sõitu katsusin lõdvikuid ja need on suhteliselt leigevõitu(mitte ainult radika omad vaid kõik), seega radikas ilmselt ikkagi läbi käib.
Kas võib ka olla muid põhjuseid peale termostaadi(vahetan teisipäeval), kuna seier kerkib suht mõne(3 -4) kilomeetriga(12 kraadi külma) sinna O ja R vahele ja jääb ilusasti püsima ka sõiduga. Või valetab lihtsalt kell ise ja ikkagi termostaat kutu? Kelladeplokk bensuka oma ja mootor diisel...
Ja viga ei ole selles et diiselmootor ei soojenegi. Eelmise diisel sierraga pidevalt sõitsin tööle ja tagasi õhukeste riietega, niiet sooja peaks see mootor küll andma...
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
mina panustaks ikkagi salongi radikale kui temp andur näitab ok tempi juba 3-4 km läbimisel
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Siiski, lõdvikud peaks ikka kuumad olema, nii, et üle 10 sek kätt peal kindlasti ei hoia, kui mootor ilusti soe. Küllap siis termostaat koguaeg lahti.
Termostaadi viga saad nii katsuda, et kui üleni külma auto käima paned ja jääd kapoti alla passima, siis katsud mootori ja salongiradika ja teisi väikse ringi lõdvikuid ja need soojenevad. Aga samal ajal peab olema külm see lõdvik, mis suurde radikasse läheb (termostaat peab kinni olema alguses). Ja alles siis, kui temp on jõudnud peaaegu keskele, võib termostaadist hakata läbi käima, mitte ennem!
Termostaadi viga saad nii katsuda, et kui üleni külma auto käima paned ja jääd kapoti alla passima, siis katsud mootori ja salongiradika ja teisi väikse ringi lõdvikuid ja need soojenevad. Aga samal ajal peab olema külm see lõdvik, mis suurde radikasse läheb (termostaat peab kinni olema alguses). Ja alles siis, kui temp on jõudnud peaaegu keskele, võib termostaadist hakata läbi käima, mitte ennem!
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Jajah, ise ka vaatasin seda, et sõitsin umbes 20km maha ja siis olid lõdvikud soojad(leiged). Nii suur kui väike ring, kuigi paisupaaki minevad voolikud olid nii, et väikese ringi oma soe ja suure ringi oma külm... Kuigi praeguse külmaga ei tohiks suur ring vist lahti väga minnagi.
Aga eks kui termostaadi ära vahetan siis on näha kas ja mis muutus... Ainult temp. seier jääb siis häirima, sest see ilmselt kogu aeg punases siis....
Aga eks kui termostaadi ära vahetan siis on näha kas ja mis muutus... Ainult temp. seier jääb siis häirima, sest see ilmselt kogu aeg punases siis....
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Punase peale ta ei tohiks küll minna,pigem mingi ploki või anduri kala,kui termostaat lahti pidevalt siis ei tohiks absull poole peale seier minna
endal oli seal all alguses ja ei tõusnuki rohkem ülesse.

endal oli seal all alguses ja ei tõusnuki rohkem ülesse.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
No suvel oli küll sõidu ajal püsivalt N-i ülemise ääre peal, ehk siis natukene enne punast... Aga kui andur valetab siis läheb ju vabalt punase peale. Aga praegu on jah mõne kilomeetriga keskel ja sõit ei mõjuta üldse seierit...
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Nii, nüüdseks termostaat vahetatud siis... Seier tõusis sõiduga N ja O vahelt O ülemise kolmandiku peale ja sooja tuli ka veidi rohkem, kuigi ikka vähevõitu nagu... Vähemalt esiklaasi hoidis puhtana, aga nüüd uus mure:
Nimelt siis eemaldasin juhi jalgade juurest selle laekaga paneeli ja sõidu ajal torkasin käe sinna alla soojendustoru peale ja alla. Kuskilt sealtkandist tuleb külma ja päris kõvasti. Ilmselt see ongi ka üks põhjus miks salong külm. Samuti hakkavad sõidu ajal jalad külmetama tugevalt, nii et kuskil sealkandis peab olema ilmselt tulemüüris kas mõni kummipunn puudu vms. Visuaalsel vaatlusel ei avastanud ei seest ega väljastpoolt midagi puuduolevat ja igasugused trosside juhtmete korgid istuvad ka tihedalt paigas.
Siinkohal siis küsimus et kas on kellelgi pilte erinevatest kohtadest tulemüüris kuskohast siis tehasepoolt avad läbi jooksevad. Kasvõi skeeme või jooniseid, mille abil saaks kõik kohad tuvastada...
Ja teiseks - kuidas on lahendatud puhuri ja selle soojenduskobaka ühendus kerega. Meenub kuskilt nagu, et eelmisel talvel kui armatuur maha käis, siis oli kogu kompott lahti kere küljest ja ainult voolikud hoidsid seda paigal. Siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata, aga nüüd hakkan mõtlema et kui seal vahe vahel siis on see koht ka üks kurja juur...
Neljapäeva õhtul ilmselt asun suurematele lammutustöödele ja võtan armatuuri välja ja kapotialuse puhuri ümbert lagedaks aga enne oleks hea kui saaks teada nende tehasepoolsete avade asukohad, et pärast miskit kahe silma vahele ei jäta...
Toivo
Nimelt siis eemaldasin juhi jalgade juurest selle laekaga paneeli ja sõidu ajal torkasin käe sinna alla soojendustoru peale ja alla. Kuskilt sealtkandist tuleb külma ja päris kõvasti. Ilmselt see ongi ka üks põhjus miks salong külm. Samuti hakkavad sõidu ajal jalad külmetama tugevalt, nii et kuskil sealkandis peab olema ilmselt tulemüüris kas mõni kummipunn puudu vms. Visuaalsel vaatlusel ei avastanud ei seest ega väljastpoolt midagi puuduolevat ja igasugused trosside juhtmete korgid istuvad ka tihedalt paigas.
Siinkohal siis küsimus et kas on kellelgi pilte erinevatest kohtadest tulemüüris kuskohast siis tehasepoolt avad läbi jooksevad. Kasvõi skeeme või jooniseid, mille abil saaks kõik kohad tuvastada...
Ja teiseks - kuidas on lahendatud puhuri ja selle soojenduskobaka ühendus kerega. Meenub kuskilt nagu, et eelmisel talvel kui armatuur maha käis, siis oli kogu kompott lahti kere küljest ja ainult voolikud hoidsid seda paigal. Siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata, aga nüüd hakkan mõtlema et kui seal vahe vahel siis on see koht ka üks kurja juur...
Neljapäeva õhtul ilmselt asun suurematele lammutustöödele ja võtan armatuuri välja ja kapotialuse puhuri ümbert lagedaks aga enne oleks hea kui saaks teada nende tehasepoolsete avade asukohad, et pärast miskit kahe silma vahele ei jäta...
Toivo
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Mingeid pilte leidsin, sellest ajast kui oma sierrasid sätitud sai. Leidsin ka kaadreid, kus on näha ventikad ja muud augud, ehk on abi.nustu826 kirjutas: Siinkohal siis küsimus et kas on kellelgi pilte erinevatest kohtadest tulemüüris kuskohast siis tehasepoolt avad läbi jooksevad. Kasvõi skeeme või jooniseid, mille abil saaks kõik kohad tuvastada...
Siin on näha salongiventika asukoht, see must kobakas tuuleklaasi all, keskel.

Siin siis mu vana rallikas ilma ventikata. Natuke on näha ka auke, mis lähevad salongi poole. Ventika avad suunaga ülevalt alla siis.

Siin on punane rakett ilma salongita. Näha on ka ülejäänud tulemüüri läbivad avad. Salongiventika auk jääb kaadrist välja, see on käigukastitunneli kohal keskel.

Soojendusahi peab olema kinnitatud kere külge keevitatud poltide otsa. Võibolla on sul mutrid lahti vibreerinud, see seletaks ka külma õhu puhumise. Õhk läheb lihtsalt ahjust mööda sellisel juhul. Jõudu tööle!nustu826 kirjutas:Ja teiseks - kuidas on lahendatud puhuri ja selle soojenduskobaka ühendus kerega. Meenub kuskilt nagu, et eelmisel talvel kui armatuur maha käis, siis oli kogu kompott lahti kere küljest ja ainult voolikud hoidsid seda paigal. Siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata, aga nüüd hakkan mõtlema et kui seal vahe vahel siis on see koht ka üks kurja juur...
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Tänud asjaliku info eest. Täna kulutasin 10 minutit ja uurisin puurisin seda soojendusahju ja selgus selline asi, et ahi on jah lahti kere küljest ja loksub üles-alla. Mutrid on küll otsas aga lahti. Mutikad saab ka küll kinni keerata niisama, aga ilmselt võtan nädalavahetusel ikka armatuuri välja, siis saab sinna taha ka natukene mürasummutust paigaldada
Re: Mootor ja salong külmad 2,3D
Paneks siis igaks juhuks lahenduse kah:
Nimelt siis oli see soojendusahi jah, kere küljest lahti. Küljest ära võttes selgus ka see asi, et kere ja ahju vaheline tihend oli osaliselt puudu. Samuti nägin lähemalt soojendusradikat ja seda siis pealtvaates. Soojendusradikas oli natukene lühike ja seega liikus osa külmast õhust radikas tagant mööda. Panin siis radika tagumisse otsa porolooni. Samuti toppisin täis armatuuritagused topeltpleki avad, kust küll külma õhku ei tulnud, aga nii igaks juhuks - profülaktika mõttes.
Samuti panin uue tihendi sinna ahjule ja ahju külge. Välja tuli veel üks külma puhuv koht, mis oli ahju küljes paremal pool. Ava mille sees liigub siis üks õhku suunavatest luukidest. Sinna sai ka kummipunn ette.
Ja tuba on soe ja aknad puhtad.... Ülirahul veel ei ole, kuna natuke võiks veel soojem olla, aga sõita saab T-särgi väel juba...
Tänud kõigile kes kaasa mõtlesid....
Nimelt siis oli see soojendusahi jah, kere küljest lahti. Küljest ära võttes selgus ka see asi, et kere ja ahju vaheline tihend oli osaliselt puudu. Samuti nägin lähemalt soojendusradikat ja seda siis pealtvaates. Soojendusradikas oli natukene lühike ja seega liikus osa külmast õhust radikas tagant mööda. Panin siis radika tagumisse otsa porolooni. Samuti toppisin täis armatuuritagused topeltpleki avad, kust küll külma õhku ei tulnud, aga nii igaks juhuks - profülaktika mõttes.
Samuti panin uue tihendi sinna ahjule ja ahju külge. Välja tuli veel üks külma puhuv koht, mis oli ahju küljes paremal pool. Ava mille sees liigub siis üks õhku suunavatest luukidest. Sinna sai ka kummipunn ette.
Ja tuba on soe ja aknad puhtad.... Ülirahul veel ei ole, kuna natuke võiks veel soojem olla, aga sõita saab T-särgi väel juba...
Tänud kõigile kes kaasa mõtlesid....