K:sierrale lada karpa?
Re: K:sierrale lada karpa?
Minu arvates täiesti pointless tegevus. Kahjuks olen pidanud päris palju vene saasta näppima (ja ilmselt näpin ka edasi, kahjuks) ja minu arvamus on, et mingit teenet sa sellega endale küll ei tee. Aga võibolla sa oled lihtsalt tehnikahuviline ja meeldib asju kruttida. Kui meeldib paar korda aastas karpat ümber seadistada pluss veel teepeal kapotiall talvise tuisuga kruvimised, siis lase käia. Arvesta, et tegemist on ikkagi mõnikümmend aastat vanade rauajurakatega,mis ei ole enam ammu tehase olukorras(mitte et tehaseolukord ka hea oleks olnud).Ja vanaisade ja muude nõukaaja fännidest onude juttu (a-la oi veneajal tehti häid autosid, sõitsin mossaga Tarust Leningradi ja ainult kolm korda pidi teepeal remontima, aga need olid ainult väikesed regullimised, mida tegelikult ei saagi remondiks nimetada) ei saa puhta kullana võtta. Aeg on natuke edasi läinud ja tehnika arenenud. Weber suutis tollel ajal kindlasti effektiivsemaid karburaatorid toota, kui meie aramastatud sovetski sojuz. Ja Tamari jutt õige, Vene rümakatele pannakse weberi karpasid, et peavalu natuke vähendada, mitte vastupidi. Pigem olen arvamusel, et tee endale see Weberi karpa tööpõhimõte selgeks ja ürita seda natuke puhastada, sättida. Netis on isegi skeemid olemas. Ja mis ökonoomsusesse puutub siis mida sa ikka tahad saada düüsidest, kust on vähemalt 20 aastat kütti läbi voolanud. Vahetada hoopis vähemalt 30 aastat vanade düüsidega karpa vastu on suht mõttetu minu arvates. Aga jah, see kõik on minu arvamus, millest mitte keegi juhinduma ei pea. Tee nii, nagu ise heaks arvad, jõudu tööle!
Re: K:sierrale lada karpa?
Kui peal on weberi karpa, siis sellest töökindlamat on tõesti raske leida. Kunagi omasin üht 88 aasta Ford Orioni(1,4 55kw), millel oli siis see mehhaanilise toorega weberi karpa peal. Oli ka probleem, et võttis palju kütet ja uimane oli ja külma mootoriga kui tooreklapp oli peale tõmmatud polnud üldse võimalik sõita jne.(ema mul siis suurema osa ajast sõitis sellega ja noh, naisterahva asi teate...).
Sai käidud ka igal pool reguleerimas ja tehtud 100 imet masinaga, aga ikka jama. Lõpuks võtsin siis ise kätte ja lammutasin karpa maha ja võtsin laiali. Puhastasin kõik sõelad/düüsid ja muu jama ära ja ladusin kokku tagasi. Samuti vaatasin üle vaakumsüsteemid/voolikud ja eemaldasin sealt mõningad vaheklapid ja panin oma parema äranägemise järgi kokku tagasi(mingid ühesuunaklapid vaakumsüsteemis siis olid valepidi kellegi poolt pandud ja karpas oli kiirenduspump mingit vaiku täis ja ei liikunud korralikult)...
Käisin siis korra veel CO-d reguleerimas ja pärast seda oli masinaga lust sõita. Suvine maanteekulu oli kuskil 5,5l/100km ja kiirendusvõime paranes ka päris kõvasti ja enam ei tõmmanud hinge kinni külma mootoriga...
Seega ei soovita vahetada. Ennem võid panna peale mõne vanema japsi karpa kui tahtmine ehitada on. Siis jääb töökindlus ja kütusekulu ka mõistlikkuse piiridesse
Sai käidud ka igal pool reguleerimas ja tehtud 100 imet masinaga, aga ikka jama. Lõpuks võtsin siis ise kätte ja lammutasin karpa maha ja võtsin laiali. Puhastasin kõik sõelad/düüsid ja muu jama ära ja ladusin kokku tagasi. Samuti vaatasin üle vaakumsüsteemid/voolikud ja eemaldasin sealt mõningad vaheklapid ja panin oma parema äranägemise järgi kokku tagasi(mingid ühesuunaklapid vaakumsüsteemis siis olid valepidi kellegi poolt pandud ja karpas oli kiirenduspump mingit vaiku täis ja ei liikunud korralikult)...
Käisin siis korra veel CO-d reguleerimas ja pärast seda oli masinaga lust sõita. Suvine maanteekulu oli kuskil 5,5l/100km ja kiirendusvõime paranes ka päris kõvasti ja enam ei tõmmanud hinge kinni külma mootoriga...
Seega ei soovita vahetada. Ennem võid panna peale mõne vanema japsi karpa kui tahtmine ehitada on. Siis jääb töökindlus ja kütusekulu ka mõistlikkuse piiridesse
-
- fanaatik
- Postitusi: 821
- Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
- Asukoht: põlvamaa
Re: K:sierrale lada karpa?
kuidas kellegil ja vene tehnika ei ole s..... miskit kui ikka mõistus käib üle siis toimib asi ilusti
asi tuleb niimoodi ilusti ära seadistada et hiljem pole vaja nii tihti kapote alla ronida 


Re: K:sierrale lada karpa?
mu 84a 1.6l oli ei mäleta mis võibolla 01 karpa.. toimis OK, tõmme lahja ja pensu kulu ka väiksem!
-
- turist
- Postitusi: 34
- Liitunud: 10 Nov 2010, 18:48
Re: K:sierrale lada karpa?
Tere.
Pole ammu kribanud aga teema siis järgmine, et kuna oli palgapäev ja sain lubada luksust
ning ostsin paagitäie bensiini.
Soov oli teada saada palju siis sajale ka läheb liitreid.
Sain teada
.
20 liitrit kurjam, linnas, ca 15 liitrit maanteel.
See on ju meeletu.
Seepärast tekkiski mõte , et teha sellele isendile ennem mootori diagnostika aga siin
jälle probleemid kuna 4 kohta olen saatnud päringu aga vastust saanud ainult 2-st
kohast ja neil ei ole enam selleseid aparaate millega niiiii vanale autole seda teha.
Äkki oskab keegi kedagi soovitada, Tallinnas või selle läheduses?
Sest ega ole vist mõtet uut/kasutatud karpat panna kui mootor kohvi on, mis vaja eelnevalt
kindlaks teha!
Tervitades.
Pole ammu kribanud aga teema siis järgmine, et kuna oli palgapäev ja sain lubada luksust
ning ostsin paagitäie bensiini.
Soov oli teada saada palju siis sajale ka läheb liitreid.
Sain teada

20 liitrit kurjam, linnas, ca 15 liitrit maanteel.
See on ju meeletu.
Seepärast tekkiski mõte , et teha sellele isendile ennem mootori diagnostika aga siin
jälle probleemid kuna 4 kohta olen saatnud päringu aga vastust saanud ainult 2-st
kohast ja neil ei ole enam selleseid aparaate millega niiiii vanale autole seda teha.
Äkki oskab keegi kedagi soovitada, Tallinnas või selle läheduses?
Sest ega ole vist mõtet uut/kasutatud karpat panna kui mootor kohvi on, mis vaja eelnevalt
kindlaks teha!
Tervitades.
Re: K:sierrale lada karpa?
http://www.truumu.ee" onclick="window.open(this.href);return false; ? küsi sealt
XR4i

Re: K:sierrale lada karpa?
Silindrite surveid saab enamus töökodasid ära mõõta... Teiseks ei võeta sind enne jutule, kui on vahetatud küünlad ja õhufilter. Väiksema kahtluse korral ka juhtmed ja jagaja kaan/rootor...
Ja millist diagnostikat seal siis teha on vaja. Masin omab ainult paari kolme andurit, ja kõik. Kui silindrite surved mõõdetud ja korras, siis võid pöörduda ka mõnda ÜV-punkti ja oma muret kurta. Usun et kui on mõni asjalikum inimene, siis tema reguleerib selle karpa ära ka sul... Ja minna võid jaanuaris-veebruaris, siis neil tööd niikuinii ei ole...
Mul kunagi regulliti karpa ÜV punktis ära...
Ja millist diagnostikat seal siis teha on vaja. Masin omab ainult paari kolme andurit, ja kõik. Kui silindrite surved mõõdetud ja korras, siis võid pöörduda ka mõnda ÜV-punkti ja oma muret kurta. Usun et kui on mõni asjalikum inimene, siis tema reguleerib selle karpa ära ka sul... Ja minna võid jaanuaris-veebruaris, siis neil tööd niikuinii ei ole...
Mul kunagi regulliti karpa ÜV punktis ära...
-
- turist
- Postitusi: 34
- Liitunud: 10 Nov 2010, 18:48
Re: K:sierrale lada karpa?
Tere.
Siin XcosworthX saatis ka mulle sõnumi, et mõõtku ma ära silindrites surved.
Aga selle peale räägin ma ühe loo mis minuga juhtus.
Nimelt enne kui ma selle teema siia postitasin läksin sõbra juurde ja ma teadsin,
et tal see ...meeter olemas millega silindri surveastet mõõdetakse aga see oli vana ja
lõppes see üritus suht nutuselt
.
Ikka sama moodi kõik küünlad maha ja siis käivitust(gaasipedaali ei puutunud ja tilka õli
ka silindrisse ei pannud).
Esimeses silindris oli 8, viimases oli 9 ning kahte keskmist me ei mõõtnud kuna peale viimase silindri mõõtmist
oli see ...meeter katki. Juhtus siis selline asi , et vaakumiga tõmbas selle ...meetri kummi
osa mille sees ka metallist toru silindrisse ja kolvi ülemine osa murdis selle pooleks silindrisse sisse
.
Sellele järgnes 2,5tundi südameoperatsiooni tegemist läbi urruaugu mille üle mu sõber ei olnud üldse
rõõmus.
Aga kätte saime, läbi küünla augu lõikasime väikse noaga kummi osa pooleks ja keerasime sinna 200-se
kruvi sisse ning tuli välja.
See metall toru mis oli tegelt alumiinium toru ja ei reageerinud magnetile saime kätte nii, et tolmuimejale teipisime otsa aiavooliku jupi ja ta tuli välja imemis võimega sealt lõpuks.
Pärast seda sõber ütles otse välja, et ta ei soovi seda isendit oma õuepeal enam näha,
kuid peale mõnesid õllesid arvas ta , et hea story teistelegi rääkida.
Sest tegelikult läksin ma sinna tema garaaźi lõpliku valmimist tähistama.
Aga lõpphea kõik hea.
Sõbraga saame endiselt häst läbi.
Peale mida postitasin siis teema , et ikka selle ala spetside käest nõu saada.
Kuna mina sellest kahjuks niipalju ei jaga. Veel.
Tervitades.
P.S. Muidu Sierraga päris lõbus sõita sellise ilma ja lumega.
Siin XcosworthX saatis ka mulle sõnumi, et mõõtku ma ära silindrites surved.
Aga selle peale räägin ma ühe loo mis minuga juhtus.
Nimelt enne kui ma selle teema siia postitasin läksin sõbra juurde ja ma teadsin,
et tal see ...meeter olemas millega silindri surveastet mõõdetakse aga see oli vana ja
lõppes see üritus suht nutuselt

Ikka sama moodi kõik küünlad maha ja siis käivitust(gaasipedaali ei puutunud ja tilka õli
ka silindrisse ei pannud).
Esimeses silindris oli 8, viimases oli 9 ning kahte keskmist me ei mõõtnud kuna peale viimase silindri mõõtmist
oli see ...meeter katki. Juhtus siis selline asi , et vaakumiga tõmbas selle ...meetri kummi
osa mille sees ka metallist toru silindrisse ja kolvi ülemine osa murdis selle pooleks silindrisse sisse

Sellele järgnes 2,5tundi südameoperatsiooni tegemist läbi urruaugu mille üle mu sõber ei olnud üldse
rõõmus.
Aga kätte saime, läbi küünla augu lõikasime väikse noaga kummi osa pooleks ja keerasime sinna 200-se
kruvi sisse ning tuli välja.
See metall toru mis oli tegelt alumiinium toru ja ei reageerinud magnetile saime kätte nii, et tolmuimejale teipisime otsa aiavooliku jupi ja ta tuli välja imemis võimega sealt lõpuks.
Pärast seda sõber ütles otse välja, et ta ei soovi seda isendit oma õuepeal enam näha,
kuid peale mõnesid õllesid arvas ta , et hea story teistelegi rääkida.
Sest tegelikult läksin ma sinna tema garaaźi lõpliku valmimist tähistama.
Aga lõpphea kõik hea.
Sõbraga saame endiselt häst läbi.
Peale mida postitasin siis teema , et ikka selle ala spetside käest nõu saada.
Kuna mina sellest kahjuks niipalju ei jaga. Veel.
Tervitades.
P.S. Muidu Sierraga päris lõbus sõita sellise ilma ja lumega.
-
- fanaatik
- Postitusi: 821
- Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
- Asukoht: põlvamaa
Re: K:sierrale lada karpa?
juhtub ka parimatega
aga eks proovi ikka ennem need surved ära mõõta ja siis vaata kas on üldse mõtet muud osta nt küünlad,juhtmed jne...
aga kui need head siis anna minna ja osta uued juhtmed,küünlad,jagaja kaas,rootor ja lase süüde stroboskoobiga paika panna

aga kui need head siis anna minna ja osta uued juhtmed,küünlad,jagaja kaas,rootor ja lase süüde stroboskoobiga paika panna

Re: K:sierrale lada karpa?
truumus mõõdetakse ka elektrooniliselt need surved ära, kui kardad mehaaniliselt!
Kuigi täpne see pole aga ühtlusest saad pildi kätte küll!
Kuigi täpne see pole aga ühtlusest saad pildi kätte küll!
XR4i

Re: K:sierrale lada karpa?
Sorry, a see elektrooniline mõõtmine ja kompressioonimõõtja on täiesti ebatäpsed meetodid, me kammisime suvel ühe mootoriga kus justkui kõik surved olid normis, aga miskipärast edasi ei käinud. Lõpuks düno ja leakdown test näitasid teeotsa kätte.
See muidugi ei tähenda, et diagnostikasse ei võiks minna, aga üldiselt selliste mootorite puhul võid seal ükshaaval jupitama jääda viimsepäeva laupäevani, ainuke korrektne viis on pulkadeks ja uute kuluosadega õigesti kokku tehase juhendi järgi. Tuleb odavam, testitud.
See muidugi ei tähenda, et diagnostikasse ei võiks minna, aga üldiselt selliste mootorite puhul võid seal ükshaaval jupitama jääda viimsepäeva laupäevani, ainuke korrektne viis on pulkadeks ja uute kuluosadega õigesti kokku tehase juhendi järgi. Tuleb odavam, testitud.
Re: K:sierrale lada karpa?
Jesper kirjutas:Sorry, ...
Ega ta õige pole jah, kuid mulle on korra õige suuna kätte andnud
XR4i

Re: K:sierrale lada karpa?
Kelle toodang on see suur , aga ühelõõriline karbuss millel on peal selline plastikust punane tooreklapp ?
-
- turist
- Postitusi: 34
- Liitunud: 10 Nov 2010, 18:48
Re: K:sierrale lada karpa?
Tere.
Pole ammu kribanud aga vahepeal jällegi natuke targemaks saanud.
Nimelt sain teada, et minu omandis oleval isendil on see karburaator elektriline, kuid ühtegi juhet
sinna külge ei lähe. Ripakil on küll üks aga kas see sinna ka käib seda ei tea.
Siis veel seda , et see tooreklapp mis siis vist mingit moodi elektriga avanema peaks on
kogu aeg KINNI millest järeldus, et pole ime , et see isend ligi 20liitrit sajale linnas võtab.
Keegi kurjam on seda karbussi näppinud enne kui mina selle Sierra endale sain ja ilmselt
unustanud siis kas meelega või oma harimatusest osad jupid külge tagasi panematta.
Tegin omaarust jõle kavala nipi ja panin sellele tooreklapile püksikummiga konksu külge,
et siis kui mootor soojaks läinud tegin ise püksikummi kasutades selle tooreklapi lahti.
Nagu trossiga teema ainult, et mitte salongist ei regullinud trossi vaid kapoti alt ja püksikummiga.
Tulemus täielik krahh
, sest nüüd sain 15liitriga 50km sõita.
Mida see elekter seal teeb, seal sees mingi kellavedru moodi asi aga mis moodi töötab?
Ma olen täna ca 5tundi googeldanud ja otsinud pilte samast isendist aga kus oleks näha
töötav karbuss, ei ole leidnud. Pilte lahti võetud karbussist küll ja küll aga nii nagu ta töö
olukorras seal kapoti all on juhtmed ilusti küljes selliseid pilte EI leidnud.
Siit palve, oskab keegi soovitada või on kellegil pilte kuidas see karbuss on seal ja mis moodi on ta
ühenduses gaasi pedaaliga, seal on mingid jupid puudu aga ma ei tea millised?
Kui vaja võin oma olemasolevast karbussist pilti teha ja siia ülesse riputada,
oskab äkki siis keegi paremini ütelda mis seal üle ja mis puudu.
Kohe pilte ei saa kahjuks, olen karbussist natsa kaugel.
Tervitades.
Pole ammu kribanud aga vahepeal jällegi natuke targemaks saanud.
Nimelt sain teada, et minu omandis oleval isendil on see karburaator elektriline, kuid ühtegi juhet
sinna külge ei lähe. Ripakil on küll üks aga kas see sinna ka käib seda ei tea.
Siis veel seda , et see tooreklapp mis siis vist mingit moodi elektriga avanema peaks on
kogu aeg KINNI millest järeldus, et pole ime , et see isend ligi 20liitrit sajale linnas võtab.
Keegi kurjam on seda karbussi näppinud enne kui mina selle Sierra endale sain ja ilmselt
unustanud siis kas meelega või oma harimatusest osad jupid külge tagasi panematta.
Tegin omaarust jõle kavala nipi ja panin sellele tooreklapile püksikummiga konksu külge,
et siis kui mootor soojaks läinud tegin ise püksikummi kasutades selle tooreklapi lahti.
Nagu trossiga teema ainult, et mitte salongist ei regullinud trossi vaid kapoti alt ja püksikummiga.
Tulemus täielik krahh

Mida see elekter seal teeb, seal sees mingi kellavedru moodi asi aga mis moodi töötab?
Ma olen täna ca 5tundi googeldanud ja otsinud pilte samast isendist aga kus oleks näha
töötav karbuss, ei ole leidnud. Pilte lahti võetud karbussist küll ja küll aga nii nagu ta töö
olukorras seal kapoti all on juhtmed ilusti küljes selliseid pilte EI leidnud.
Siit palve, oskab keegi soovitada või on kellegil pilte kuidas see karbuss on seal ja mis moodi on ta
ühenduses gaasi pedaaliga, seal on mingid jupid puudu aga ma ei tea millised?
Kui vaja võin oma olemasolevast karbussist pilti teha ja siia ülesse riputada,
oskab äkki siis keegi paremini ütelda mis seal üle ja mis puudu.
Kohe pilte ei saa kahjuks, olen karbussist natsa kaugel.
Tervitades.
Re: K:sierrale lada karpa?
Kas sul on koos karburaatoriga kasutusel ka juhtaju? Olen kohanud sellist karburaatorit mingil vanemal sierral, millel on ka juhtaju olemas. Ja tegemist ei olnud monopritsega...