vaba teema, kuid jääme viisakaks

vaba teema, mula ja pläma...
Vasta
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Tanel »

tra part sa oled ikka nii tola,sinust hullemat ei ole ega tule.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas AlarT »

Lõpuks me jõuame ikka sinna tagasi, et karastamine teeb metalli kõvemaks, see muutub küll ka rabedamaks, aga kõvemaks ja seda ongi vaja, nii hammasratastele, silindripindadele, kui ka noateradele.

Me võime siin ükskõik, mis teadust ajada, aga lõpptulemus on ikkagi see.
Kahjuks nii põhjalikku mootori videot ei ole mul õnnestunud leida.
Kindlasti on sellest kusagil video olemas.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Jesper »

Mopple, sul on metalli põhiparameetrite 100% õigus, aga reaalselt silindriseinte kulumiskindluse tagab õlikiht, mida mööda rõngad libisevad. Muidugi on olemas igasugu vahvaid tehnoloogiaid millega silindriseinu katta saab, ja need tõepoolest välistavad puurimise-hoonimise, aga need ei ole kuidagi seotud karastamisega ning ühtegi neist ei kasutata Fordi OHC mootori plokkides, millest antud teema alguse sai, ega teistes laiatarbemootorites.
Milman
aktivist
Postitusi: 316
Liitunud: 23 Dets 2008, 23:48
Kontakt:

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Milman »

Ootame ilusti augusti lõpu ära, siis algab hooaeg!
Senikaua võib niisama harjutada:
http://www.aegmaha.com/games/13631/pardijaht
*Ženja Fokin ütleb et Sierra on moes. Ja nii ongi!
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas AlarT »

Ma alguses kasutasingi karastamine/tugevdamine.
Ühesõnaga point on selles, et silindriseinad on ikkagi tugevdatud mingil moel ja see tugevdus kaob puurides ära, kui sellise kapremondi teed mootorile.
Silindriseinad ei ole mingi tavaline suvaline metall, poleka selline metall, nagu on ülejäänud mootoriblokk vaid ikkagi tugevdatud.

Kuid õli ei kaitse silindripindu löökide eest, mida need saavad plahvatuste näol näiteks, samuti ei kaitse õli 100 % silindriseinu, sest muidu mootorid ei saaks kunagi otsa.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
marts777
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 31 Jaan 2009, 00:02
Asukoht: Harjumaa

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas marts777 »

Selles osas on AlarT-l õigus, et puuritud plokk kipub kiiremini kuluma, aga kindlasti malmi ei karastata. Olen kuulnud silindri seina katmisest õrn õhukese kroomi kihiga. Samuti normaalselt töötava mootori silindris ei ole lööke ega plahvatusi(detonatsioon), vaid on kütuse ja õhu segu süttimine.
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Tanel »

njh,siis küll
Viimati muutis Tanel, 14 Mär 2011, 22:03, muudetud 1 kord kokku.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
mopple
kasutaja
Postitusi: 126
Liitunud: 22 Apr 2007, 20:21
Asukoht: L-Viru; Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas mopple »

Tundub, et vähemalt teatud mootorite puhul tõesti karastatakse silindriseinu nii laseritega kui ka induktsioonmeetoditega kuumutades ning siis kiiresti jahutades, mida karastamine ju ongi. Kiire google'i otsing andis sellised tulemused.

Mootorite siseeluga pole ma tõesti väga kursis, kuid hammasrataste puhul on karastamine loomulik, sest hammasrattad töötavad joonkontakti põhimõttel. Ja määrimine on igasuguste liugpindade puhul elulise tähtsusega, friktsioonpinnad muidugi välja arvatud.
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Tanel »

ffs on huvitav poliitika :lol:
Mina vastan,keegi sõimab,vastan uuesti ja mina saan sellise asja :mrgreen:

http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... 1&start=15

Tõsine eitede kogunemiskoht see seal...Täiesti savi kas escu vennad lähevad keema v6i mitte,minge rahuldage end kui tahate :mrgreen:


Oled sellest foorumist bannitud kuni Homme, 22:08.

Palun kontakteeru foorumi administraatorigar täpsema informatsiooni saamiseks.

bannimise põhjus: Foorumis tüli norimine

Sinu kasutajanimele on määratud bann.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Jesper »

Ei ole sel alart-l midagi õigus, ta lihtsalt lampi lahmib ja piisavalt laia lauaga ja suures koguses ümmargust möla pekstes viskab juhuslikult mingi uduse tõetera ka vahel sisse. See on umbes sama et kui gorilla lasta klaviatuuri taha, siis piisavalt kaua suvaliselt nuppe pekstes võib vahel mõni grammatiliselt korrektne sõna välja tulla, aga see ei muuda gorillat veel kirjaoskajaks.

Tema algne väide oli see, et Bomschi poolt kapremonditud OHC on rämps, kuna silindriseintelt on töötlemise tagajärjel karastus kadunud. Kui keegi suudab näidata misiganes mõistliku usaldusväärsusega viite selle kohta, et OHC silindrid on karastatud, siis minu poolt kast.

Karastamine ei ole inglise keeles "hardening", vaid "quenching". Kui väide oleks olnud, et mõnedel mootoritel (stiilis 1% kõigist mis maailmas hetkel töökorras on) on silindriseinad "hardened", siis sellega võiks nõus olla. Samas üldistav väide, et mitte ühtegi mootoriplokki ei ole võimalik puurimise ja hoonimise teel uueväärseks remontida, on valus BS.
Viimati muutis Jesper, 14 Mär 2011, 23:11, muudetud 1 kord kokku.
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Tanel »

Tooge mulle yks plokk,küll ma selle ära karastan :lol: oleneb mis kastist jutt käib? :mrgreen:
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
waher
fanaatik
Postitusi: 814
Liitunud: 18 Okt 2006, 22:23
Asukoht: Läänemaa

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas waher »

mopple kirjutas:... kõige kõrgem elastsusmoodul on süsinikul (teemant)
Ei ole,mõni aeg tagasi sakslased(kui ma ei eksi)tegid teemantist 10 korda kõvema materjali....
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas sõdurpoiss »

Jesper kirjutas: Karastamine ei ole inglise keeles "hardening", vaid "quenching".
Metalliõpetuse algteadmised:http://books.google.ee/books?id=ar4UkEB ... es&f=false

Hardening on karastamine, mille üks liik on kiire jahutamine vedelikus ehk siis quenching.
Pilt
Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Jesper »

Ahah. Et siis näiteks kalestamine on karastamise alamliik siin härra arvates jah :D

Ja ega see pointi ei muuda, ikka väga valdav enamus silindriseinu pole ka "hardened".
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...

Postitus Postitas Jaan »

Ilusad lingid kõik, aga pange palun selline mis tõestaks väidet, et kusagil on selline liin mis tegeleks autotehases silindripindade karastamisega. Keegi ei vaidle siin vastu, et see tehnoloogiliselt võimatu oleks, aga lihtsalt seda ei tehta.
Alati on tore tõdeda, et kuigi on tegemist Sierra foorumiga, käib alati väga high-tech vaidlus. No selles mõttes, et iseenesest võiks sierra ju olla üks lihtsama ehitusega pille maailmas- vähemalt mulle on selline mulje jäänud. Aga leidub kodanikke, kes teavad, et tegelikult juhivad 2 nukkvõlli 8. klappi, et küttekulu 5,387L/100-le alati oleks ning silindripinnad on karastatud, mis omakorda lubas mudeliuuendusena kasutusele võtta lisa 3kw (kokku 88kw) algsele OHC-le plaanitud 85 asemele. Vastasel juhul poleks kunagi plokk sellistele võimsustele vastu pidanud, sest Sierral plahvatab kütus silindrites, mitte põlemiskambris. Njaa... targaks saab siin, targaks.
Sierra Is
Vasta