-dohc- jahutus jukerdab
-dohc- jahutus jukerdab
Tere!
Mure siis selline, et mootori jahutus ei toimi korralikult. Kui termostaat eemaldada, tundub jahutuse ringlus toimivat st mootor ei lähe küll eriti soojaks, kuid salongi puhub siiski leiget õhku ja ka läbi paisupaagi ringleb vedelik (on näha, et paisupaagi ülemisest torust tuleb vedelik). Mootori töötamise ajal on võimalik paisupaagi kork maha keerata ja jälgida vedeliku ringlemist ilma, et hakkaks üle ajama.
Kui aga termostaat on küljes, siis mootor soojeneb kiiresti, kuid alati ei puhu salongi sooja õhku. Samuti kipub paisupaagist vedeliku üle ajama (korgi juurest kuskilt). Korgi mahakeeramine (nagu see on ilma termostaadita) on aga täiesti välistatud, sest siis ajab kohe korralikult vedelikku välja. Mõnikord aitab, kui lisada mootorile pöördeid ja taas hakkab ka salongi sooja õhku puhuma. Reeglina aga salongi sooja õhku ei puhu ja mootor kuumeneb üle.
Jahutusvedelik on kenasti selge millest võib ilmselt järeldada, et jahutusvedelik ja õli kokku ei puutu. Või kui nt võiks kahtlustada mõra plokikaanes, siis ei kaasne sellega õli ja jahutusvedeliku segunemine?
Kust võiks viga otsida?
Veepump ei paista kuskilt lekkivat ja ka töötava mootoriga ei tule veepumba juurest mingeid hääli. Kas on võimalik, et veepump väsib lihtsalt ajaga, mitte ei lagune täielikult ära? Kuidas pääseb üldse konditsioneeriga mootori veepumba kinnitustele ligi, et seda eemaldada? Kas kõigepealt tuleb konditsioneeri pump maha võtta ja alles siis saab veepumba kõikidele poltidele ligi?
Mure siis selline, et mootori jahutus ei toimi korralikult. Kui termostaat eemaldada, tundub jahutuse ringlus toimivat st mootor ei lähe küll eriti soojaks, kuid salongi puhub siiski leiget õhku ja ka läbi paisupaagi ringleb vedelik (on näha, et paisupaagi ülemisest torust tuleb vedelik). Mootori töötamise ajal on võimalik paisupaagi kork maha keerata ja jälgida vedeliku ringlemist ilma, et hakkaks üle ajama.
Kui aga termostaat on küljes, siis mootor soojeneb kiiresti, kuid alati ei puhu salongi sooja õhku. Samuti kipub paisupaagist vedeliku üle ajama (korgi juurest kuskilt). Korgi mahakeeramine (nagu see on ilma termostaadita) on aga täiesti välistatud, sest siis ajab kohe korralikult vedelikku välja. Mõnikord aitab, kui lisada mootorile pöördeid ja taas hakkab ka salongi sooja õhku puhuma. Reeglina aga salongi sooja õhku ei puhu ja mootor kuumeneb üle.
Jahutusvedelik on kenasti selge millest võib ilmselt järeldada, et jahutusvedelik ja õli kokku ei puutu. Või kui nt võiks kahtlustada mõra plokikaanes, siis ei kaasne sellega õli ja jahutusvedeliku segunemine?
Kust võiks viga otsida?
Veepump ei paista kuskilt lekkivat ja ka töötava mootoriga ei tule veepumba juurest mingeid hääli. Kas on võimalik, et veepump väsib lihtsalt ajaga, mitte ei lagune täielikult ära? Kuidas pääseb üldse konditsioneeriga mootori veepumba kinnitustele ligi, et seda eemaldada? Kas kõigepealt tuleb konditsioneeri pump maha võtta ja alles siis saab veepumba kõikidele poltidele ligi?
Re: -dohc- jahutus jukerdab
termostaat otsas,õhk sees,kaan otsas.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
-
- aktivist
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Apr 2008, 22:09
- Asukoht: Tallinn Ja Viimsi
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Tanel on oma postituses põhilise ära märkinud. Ise kahtlustan ka seda halvemat, st. mõra on sees ja sealt pääseb õhk jahutussüsteemi. Siis esimese asjana liigub õhk soendus radikasse, kuna see asetseb kõrgemal ja sooja enam ei puhu. Seda kas on mõra klappide vahel, saad kontrollida sedasi. Pane külma mootoriga vee paak silmini täis, nüüd kui mootori käima paned peaks ta veidi vett välja ajama ja siis tõõtab ilusti. Vajadusel kalla vett juurde, nii ,et oleks servani täis. Nüüd kui mootor saavutab töötemperatuuri metall paisub ja pragu läheb piisavalt suureks, et hakata heitgaase jahutussüsteemi suruma. Sellest annavad märku mullid mis väljuvad paisupaagist. kui nüüd mootorile tuure anda, umbes 3000 pööret, tekib mulle juba nii ohtralt et lõõb paisupaagist vee välja. Kui on hea nina, siis on tunda ka eralduvat heitgaasi lõhna Seda katset soovitan teha palja veega, nii ehk naa lased selle mootorist välja. Ja polegi muud, kas keevitusse või otsid ilma mõrata mootori. Kui on plaan seda masinat kauem pidada, soovitan remonti, läheb koos uute juppidega umbes 300-400 eur-i. Aga siis on see eest jälle nagu uus ja saad tunda , et see vana mootor on üsna äkiline tegelikult.
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Tänud vastuste eest! Termostaat töötab, testitud keedupotis. Kuidas õhu kõige kiiremin/paremini välja saab?
Kas mõrase plokikaanega ongi loogiline, et termostaadiga ja ilma käitub jahutus nii, nagu alguses kirjeldasin?
Katsetan järgmisena kalevipoja soovitatut. Kas plokikaane saa/ võib ka kodugaraažis maha kruvida ja kuskile kontrollimiseks viia või on see juba kapremondi sarnane keerukas ettevõtmine?
Kas mõrase plokikaanega ongi loogiline, et termostaadiga ja ilma käitub jahutus nii, nagu alguses kirjeldasin?
Katsetan järgmisena kalevipoja soovitatut. Kas plokikaane saa/ võib ka kodugaraažis maha kruvida ja kuskile kontrollimiseks viia või on see juba kapremondi sarnane keerukas ettevõtmine?
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Suhteliselt keerukas kui pole ennem mootorit lahti v6tnud,ketiga ülekanded jpm mis v6ib nihu minna.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Panin paisupaagi ääreni vett täis ja nagu videolt näha, siis ilmselt tuleb kuskilt kõvasti õhku sisse. Seega ilmselt ikka plokikaas mõrane.
Oma viis aastat tagasi saigi auto kord sellepärast seisma jäätud, et mootor läks kord kuumaks ja peale seda kippus paisupaagist vedelik kaduma. Tookord panin miskit ploki liimi jahutusvedeliku sisse ja justkui hakkas toimima. Peale ca 5 aastat seismist oli taas vaja autot liigutada ja näiski, et mootor töötas normaalselt st sai kenasti mõned pikemad sõidud tehtud. Aga see rõõm oli siiski ajutine.
Vahest kellelgi kogemusi, et kas ja mis hinnaga saab terveid plokikaasi osta? Teine võimalus oleks auto vanarauaks viia.
Oma viis aastat tagasi saigi auto kord sellepärast seisma jäätud, et mootor läks kord kuumaks ja peale seda kippus paisupaagist vedelik kaduma. Tookord panin miskit ploki liimi jahutusvedeliku sisse ja justkui hakkas toimima. Peale ca 5 aastat seismist oli taas vaja autot liigutada ja näiski, et mootor töötas normaalselt st sai kenasti mõned pikemad sõidud tehtud. Aga see rõõm oli siiski ajutine.
Vahest kellelgi kogemusi, et kas ja mis hinnaga saab terveid plokikaasi osta? Teine võimalus oleks auto vanarauaks viia.
-
- aktivist
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Apr 2008, 22:09
- Asukoht: Tallinn Ja Viimsi
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Eks sa selle, kas korda teha või romulasse viia, pead ikka ise otsustama. Ma arvan, et põhiline otsuse siia või sinna suunda kallutaja on selle konkreetse auto kere. Kui karbid ja tiiva ääred läbi, on seis nii ehk naa nutune. Aga kui kere kannatab veel sõita ja auto pole hulgemaid plekimõlkimisi üle elanud, siis tasub mootori elluäratamisele mõelda. Romulast või emexist pole väga suurt raha nii kui nii loota.
Mootori lahtivõtmine on kodus, vajalike tööriistade olemasolul, täiesti teostatav, aga kindlasati vajad remondi raamatut ( nt. Haynes ). Mis keelset, see sõltub millist keelt paremini valdad, kas inglise või vene. Selles raamatus on kõik töö etapid punkt haaval lahti kirjutatud ja kokku käib vastupidises järjekorras.
5a. tagasi oli mul sama värk, pragu sees. Sõitsin Lätis, heinamaal radika puruks, lähim küla oli 6km. kaugusel. Sinna sõitis ilma veeta, sitasti, aga sõitis. Panin memmekese heinamaal uue radika peale, mille ta poeg 40km. kauguselt, Venspilsist tõi. Vesi sisse ja tõi see mootor mu Tallinnasse ära. Tulemuseks oli kolm pragu. Oleks ma siis selle peale tulnud, et termustaadi eemaldamine aeglustab kuumaks minemist, oleks selle ka tookord maha kruvinud.
Sai siis mootor pulkadeks kistud ja keevitusse saadetud. Seal tehti lihvimine, uued klapisääre tihendid ja klapipesad. Kui tahad head asja saada, on nende vahetamist vajavate juppide nimekiri pikk.
Mootori lahtivõtmine on kodus, vajalike tööriistade olemasolul, täiesti teostatav, aga kindlasati vajad remondi raamatut ( nt. Haynes ). Mis keelset, see sõltub millist keelt paremini valdad, kas inglise või vene. Selles raamatus on kõik töö etapid punkt haaval lahti kirjutatud ja kokku käib vastupidises järjekorras.
5a. tagasi oli mul sama värk, pragu sees. Sõitsin Lätis, heinamaal radika puruks, lähim küla oli 6km. kaugusel. Sinna sõitis ilma veeta, sitasti, aga sõitis. Panin memmekese heinamaal uue radika peale, mille ta poeg 40km. kauguselt, Venspilsist tõi. Vesi sisse ja tõi see mootor mu Tallinnasse ära. Tulemuseks oli kolm pragu. Oleks ma siis selle peale tulnud, et termustaadi eemaldamine aeglustab kuumaks minemist, oleks selle ka tookord maha kruvinud.
Sai siis mootor pulkadeks kistud ja keevitusse saadetud. Seal tehti lihvimine, uued klapisääre tihendid ja klapipesad. Kui tahad head asja saada, on nende vahetamist vajavate juppide nimekiri pikk.
-
- aktivist
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Apr 2008, 22:09
- Asukoht: Tallinn Ja Viimsi
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Ma proovin siia panna venekeelse Dohc mootori jutu.
http://faq.ford77.ru/pdf/sierra/0903-02b.pdf
Vaatame kas link ka aktiivseks läheb, ma ju arvutis puruloll.
Oih, vabandust, selgus, et see hoopis ingliskeelne.
http://faq.ford77.ru/pdf/sierra/0903-02b.pdf
Vaatame kas link ka aktiivseks läheb, ma ju arvutis puruloll.
Oih, vabandust, selgus, et see hoopis ingliskeelne.
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Kas oskate öelda, palju komplektne plokikaas (koos klappid, tõukurite, klapikambrikaane jms) laias laastus võib kaaluda? Kuni 10kg või 20kg? Teaksin postikulu arvestada, kui peaks siiski tekkima soov mootorit remontida.
-
- aktivist
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Apr 2008, 22:09
- Asukoht: Tallinn Ja Viimsi
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Kui mootorit osta plaanid, otsi ikka selline isend mis on masina peal ja näitab ka positiivset elumärki. Käivitub, ei lähe keema ei ole kõhu alt õline ja peab mahlad sees. Selle tõstad siis kõige saba ja sarvedega oma autole peale. Ma pakun, et nii on kõige lihtsam ja odavam.
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Mullide kohapealt on kaks varjanti ,kas vedelik keeb või siis satub silindrist surve jahutussüsteemi. Mul siin on olnud juhus ,et veepumba tiivik on võllipeal lahti ja samamoodi ajas vedeliku paisupaagist välja. Plokis läks vesi silindri ümber kiirelt keema ajas mullid paisupaaki ja lõpuks ajas vedeliku üle ääre samas radiaator polnud väga kuum. Üldiselt kui on plokikaanes viga ,siis hommikul ei võta käivitades kõiki silindreid taha ja võib isegi natuke mootori kinni puua, summutist tuleb magusat lõhna ja palju auru. Kui seda probleemi pole ,siis peaks mootor töötama normaalselt ,kui paisupaagil on kork ilusti peal aga õhumulle peaks olema näha paisupaagi ülemises peenemas torus. Kui seal mulle ei tule ,siis on plokikaan korras ja silindrist õhku ei leki jahutussüsteemi. Järelikult on keemine ja see võib olla vigasest termostaadist, vigasest veepumbast, jahutusventilaatori mitte töötamisest või ummistusest.
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Tänud info eest. Mootor käivitus ja töötas ilusti. Sierra saigi peale 5 aastat seismist kasutusse võetud suurte külmade aegu, kui ei tahtnud diiselautot lõhkuda. Eks peab veepumba töökorras siiski enne blokikaane maha kiskumist üle vaatama. Ainus häda on, et Sierral on konditsioneer ja selle pump on veepumba ühel poldil ees. Seega tuleb seal suurem lammutamine ette võtta.monster kirjutas:Mullide kohapealt on kaks varjanti ,kas vedelik keeb või siis satub silindrist surve jahutussüsteemi. Mul siin on olnud juhus ,et veepumba tiivik on võllipeal lahti ja samamoodi ajas vedeliku paisupaagist välja. Plokis läks vesi silindri ümber kiirelt keema ajas mullid paisupaaki ja lõpuks ajas vedeliku üle ääre samas radiaator polnud väga kuum. Üldiselt kui on plokikaanes viga ,siis hommikul ei võta käivitades kõiki silindreid taha ja võib isegi natuke mootori kinni puua, summutist tuleb magusat lõhna ja palju auru. Kui seda probleemi pole ,siis peaks mootor töötama normaalselt ,kui paisupaagil on kork ilusti peal aga õhumulle peaks olema näha paisupaagi ülemises peenemas torus. Kui seal mulle ei tule ,siis on plokikaan korras ja silindrist õhku ei leki jahutussüsteemi. Järelikult on keemine ja see võib olla vigasest termostaadist, vigasest veepumbast, jahutusventilaatori mitte töötamisest või ummistusest.
Kas kellelgi on kogemusi, kui lihtsalt saab konditsioneeri pumba eemaldada? Esialgu jäi mulje, et selleks on vaja pääseda ka auto alla - ainult kapoti kaudu ei pääse kõigile kinnitustele ligi.
Re: -dohc- jahutus jukerdab
Pole kuulnud et sierral saaks veepump otsa,pigem viga muus.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v