Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Kasutajate pikendused
Suletud
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Sain siis teada, kuhu mul piduriõli kaob.
Ülevaatus puntkis kontrollis öeldi ,et tagumine parem pidur väga nõrk, lahti võttes põhjus teada ja sain ka teada, miks piduriõli kaob, ei viitsinud ennem lahti võtta:P
Silinder must ja vasakust otsast lausa leemendas õlist.
Huvitav on see, et piduriklotsid on kole kulunud, aga alla 2a tagasi pandud, ehk siis alla 20 000km sõitnud ja pool aastat pole see pool korralikult pidurdanudki.
Teab keegi, ega piduriõli piduriklotse kuidagi ei söö?

Vahetasin siis ära, panin teise kasutatud korraliku silindri sinna, nüüd kohe teine tera pidurdada, õnneks oli varudest võtta, viiamane tagapiduri silinder.

Pilt ka siis.

Pilt
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas Tanel »

Piduriõli teeb klotsid pehmeks ja kuluvad tunduvamalt kiiremini kui kõvas olekus klots.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Selge, tänud.

Noh täna 17 jaanuar, siis ülevaatus tehtud.
Pidurid sain kenasti korda, silindrivahetusega, trumli ja piduriklotside piduriõlist puhastamisega ja regullimisega.
lasti läbi, nüüd ülevaatus olemas kuni 2012.
Tegin ülevatuse mitu kuud enne ära, kui vana lõppeb, esimest korda nii elus teen oma autoga:P :D

Diisli tahm 2,5 lubatud, mul oli 1,91 öeldi, et hea tulemus ja eriti kuna, esimese korraga läks läbi tahm.
Kaks korda lasi pöördesse, esimese korraga puhtaks ja teisega mõõtis.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas nustu826 »

1,91 natuke palju ei ole v??? Mul öeldi, et lubatud 2,5 ja mõõdeti 0,81... Ja seda ilma eelnevalt peeneks laskmata...

Öeldi et parem kui uuel autol.... heh
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Sellise vana diisli kohta see küll palju pole, öeldi, et hea esimese mõõtmise kohta ja kui oleksin tulnud pikalt otsalt sõidust, küllap oleks veidi parem olnud.

Aga see kuidas sul nii vähe saadi, on küll kahtlane, löödi ikka mõõtes pöörded põhja sul?
On sul seal midagi ära piiratud, et nii vähe tuli äkki? Või mõõdetu valesti.

Kuid parem, kui uutel autodel ei saa sul kuidagi olla, sest see mootor on vanakooli miski 70ndate diisel ja kulunud kah juba, lisaks on uutel autodel katalüsaator, mida sellistel vanadel diiselsierradel küll ei ole.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas nustu826 »

Et kuna tundub, et vahepeal oli siin jamasid, siis trükin uuesti:

Aga märgusõnaks on heas korras mootor...

Mul mõõdeti 2 korda: esimene kord oli 0,84(kui läksin arvele võtma) ja teine kord 0,81, või oli vastupidi...

Aga mul oli pandud alla uus summuti algusest lõpuni, mis ei olnud tahma täis...
Ära piiratud ei ole miskit, kütet võtab praeguste ilmadega kuskil 6,2 keskmine, võrreldes dochiga, mis võttis 12+ ja seda suvel...

Selle uue masina all mõeldi siis seda, et alla 10 aasta vanune auto, mis tuleb korralisele ülevaatusele, sellel on katalüsaatori(vahest ka kahe) ja ei tea mis viguritega tahm tihtipeale seal lubatud maksimumpiiri peal, ja auto, mis on nii vana(mootor on mul veel vanem kui auto) ja millel ei ole keskkonda säästvaid elemente üldse ette nätud, sellel on tahm 3x alla lubatud maximumi...

Aga mõtle nüüd ise, et 30 aastat vana tehnoloogia annab välja sellise tulemuse, mis on võrreldav 10 aastat vana tehnoloogiaga.....

Ja mootor on kulunud umbkaudu 30 000 km, sest kap rem. tehtud.... Poolsünt õliga sõidan nii, et välbast välbani peale ei vala ja vähemaks ei jää...

Ja ega sulgi see number suur ei ole, ära nüüd solvu, ega mas nüüd midagi halba ei mõelnud... Lihtsalt hea on mõnitada neid, kellel on see tahma tulemus suurem
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas contact »

mis asja vanurid olete või, et torud tahma täis? :roll:

ei maksa, siis töristada 20km/h. olgu olgu ei mõnita aga vahest tuleb toru puhtaks ka köhida.
kui gaasi ei julge anda käik sees asendis, siis köhi tühikäigul kõri puhtaks.
julgemalt pedaal põhja ja nii 5 korda järjest, peksab selle jama sealt tagant otsast välja.
mis uimerdamisega torru kinni jäänud.

peale köhimist endalgi ju kergem hingata!? vai mis?
€-contact
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Ma ei uimerda sellega, kiirendab ta päris hästi selle diisli kohta.
seda 0,84 tulemust tahaks kohe ise näha.
Aga see tulemus muutub küll, vastavalt pumba seadistusele, seda on võimalik koomale keerata, ma ei tea mis sul seal paika on pandud.
Keegi regullis sul ju selle pumba siiski paika, millegi järgi.

Kuid samas ilmaasjata ma oma autot ei runka küll, ei näe mõtet niisama pöördeid põhja lüüa, milleks? Kui ülevaatuselt läheb läbi on kõik ok ja kui öeldi ülevaatusel, et hea tulemus, siis järelikult on kah.
Mootor käivitub ka hästi.

Nustu, kui sul 6,2 on keskmine kütusekulu praegu, siis peab sul palju maantee otsi olema, mul ei ole palju maantee otsi praegu.
Kuid detsembris sul kindlasti 6,2 ei saanud olla, sest siis sadas iga päev lund, mul näiteks oli kütusekulu siis 10 umbes, kuna mul palju lühemaid otsi ja lume sees müttamist, kuid detsembris oli kõigil lume sees müttamist.

mul tuleb 6,2 siis ära, kui 80% maantee on ja seda suvel.
Selline sierra kuskil 6 ringis maanteel võtabki, parimal juhul maanteel 5,7 aga mitte alla.
Ega see päris uus mootor ja uus pump sul siiski pole, sest kõike tal ju remonditud pole ja loevad ka käigukast ja differ ning rattalagrid, kütusekulus.

Kui ma sõidaksin sinu moodi enamus maantee, küllap oleks ka tahm väiksem olnud.
Aga mul rohkem käivitusi ja lühikesi otsi.

Pikad maantee otsad puhastavad mootorit, kuna sooja mootoriga pikk ühtlane sõit.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Nonii, plokisoojendus ka nüüd peal, eks näis kuidas tast kasu on, aga seniste kogemuste põhjal, teiste autodega, millel on plokisoojendus olnud, ütlen et aitab käivitamisele ikka kõvasti kaasa.
Mäletan, et kui bensukale sierrale peale panin, siis miski -25-ga käivitas nagu oleks õues pluss kraadid, väga kergelt ja ruttu käima.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas nustu826 »

Sõidan 7 km hommikul tööle ja 7 km õhtal tagasi. Plokisoojendus on alati enne käivitamist kuskil 2h järgi, seega kohapeal soojendamist niikuinii ei ole. Pmtslt käima, juhe tagant ja tuld.

Selle 6,2 sain ühe lörtsise detsembrikuu ilmaga, kui oli jah tõesti, palju maanteesõitu. Aga ka linnasisest sõitu Tartus oli omajagu. Temperatuur oli siis ka umbes -5 või nii. Ütleme nii, et ühe päeva jooksul kokku 70% maanteed ja 30% linna. Ja ega ma iga paagitäiega kütusekulu niikuinii ei arvutagi. Umbes kord kolme kuu jooksul või nii ja praegu võibolla tõesti võtab selliste ilmadega sinna 8 kanti. Niikuinii võtab ära kõik mis paaki panna...

Ja teiseks - kui Sierra võtaks mul 7 või rohkem, siis oleks tema pidamine mõttetu. Mu 3,0 diisel MB ja 4k automaatkastiga võtab kuskil 8 kui normaalselt sõita, jällegi plokisoojendus järgi püsivalt. Kõige ökomalt olen saanud 6,9 suvisel aal ja puhas maantee. Ja seda vanakooli R6 mootoriga, mis niikuinii on janusem kui R4.

Aga Sierra pump pandud Oisu diisli poolt paika. Mille järgi paika pandi, jään vastuse võlgu...

Teine asi on see, et millal on sul silda viimati reguleeritud. Tuttava diisel sirtsul pani mitte just väga vale kokkujooks pea liitri kütusekulule otsa. Niisamuti loeb palju see, mis õlid kastis/difris ja mootoris on. Ise kasutan kastis ja difris Syntraxi(või synpower vms) mingit suht kallist täissünt õli, mida saab juba 0 kraadi juures tehase soovitatuga võrrelda kui vett ja mett. Mõtle siis ise milline on see originaalõli -15 juures ja kui palju mootorit koormab. Nagu tarretis...
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Ega mul soojemal ajal maantee otsi tehes on ka ligi 6 ja nii, ploksoojendust kasutan vaid suure külmaga.
Aga lihtsalt mul käib ta palju koha peal, et soeneks ja akut laeks ja mul maanteeotsi ülivähe.
9,51 sajale puhul ma ei pea mõttetuks selle pidamist ,sest minu oludes bensukas võtaks 25 sajale.
Seega võit olemas.
Mul ka oisu diislis paika pandud asi.
Kokkujooks ei saa eriliselt paigast ära olla, sest rehvi ei söö ja teel seisab täitsa kenasti.

Kui plokisoojendus 2 tundi on järgi iga päev, siis võtab see täitsa arvestatava hulga elektrit.
Arvestasin, et kasulikum ja mugavam lihtsam on autol natuke käia lasta.
Kui just pole päris külm -20 ja nii, siis panen ikka järgi plokisoojenduse.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
simp
kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Dets 2008, 11:05
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Trummi)

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas simp »

Ei taha küll kuidagi solvata, ega midagi.
Aga kas iga sent on tõesti nii tähtis, et osa elust raha ümber keerlema panna?
Kui on siis on, kui pole siis pole...
Samas mida mina ka tean.
Eesti majandus seisab hetkel suure kuristiku serval. Valides Keskerakonna astume suure sammu edasi.
nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas nustu826 »

Lihtsalt infoks, et plokisoojendus järgi 2h....
soojendi võimsuseks 550w

Arvestame kroonides:
Seega 2h järgi, siis 1,1kw, no hea küll, päris 2h ei ole, aga 1 ja kolmveerand., see teeb ligikaudu 1kw päevas. 1kw elektrit maksab praegu kuipalju? kuskil 1,57kr

päevas kulub elektrile 1,57 krooni rohkem. Kuus seega 20 päeva tööl, siis jämedalt 32 krooni lisaks.

Võtame et sõidad 10km päevas. 5 tööle ja 5 tagasi. see teeb 20 tööpäevaga 200km. Masin võtab sul 9,5l/100km, siis kulub kuu ajaga tööl käimiseks 19l. Rahas kui küttehind on praegu kuskil 20 vist kulub sul kuskil 380 krooni.

Võtame nüüd sinu ütluse, et soojemal ajal ligi 6l/100km. Talveks siis 7l/100km. See teeb siis 14l 200 km läbimiseks, mis omakorda rahas 280 krooni. sellele liita see 32 krooni mis elektrile kulub, siis tuleb 312 krooni.

nüüd 380 - 312 = 68 krooni. Sina hoiaksid ilmselt plokisoojendust järgi tunni, niiet elektriarve tuleks 16 krooni kanti, ehk siis 84 krooni kokkuhoidu. Ei näe siin seda ülimat raha lisakulu, mis teeks eelarvesse suure augu kui plokisoojendus järgi hoida...

Ja aku laadimise koha pealt - osta endale see 200 kroonine väike nn "saastaka" laadija ja ühenda see vooluringi nii, et kui plokisoojendus järgi, siis laeb ka akut, too krapp mahub aku taha täpselt ära... Voolu võtab see võibolla 5 krooni eest kuus lisaks, aga aku on laetud, mootor soe ja auto läheb kindla peale käima. Ja ikkagi on see kokkuhoid.
Ise hoian soojendust järgi ka siis kui vahel mõne paagitäie kütust tasuta saan. Mootorist hakkab kahju lihtsalt. Ja soojendust hoian järgi alates 3 -st külmakraadist...

Endal ka puhtam, kuivem ja muretum tunne

Ja see kokkujooks - isegi kui rehvi ei söö, mõjutab kütusekulu päris palju. Tuttav sõitis mõni aeg iga päev 60km tööle ja 60 tagasi ja rehvide valet kulumist märgata ei olnud. Aga peale silla reguleerimist stendis kütusekulu vähenes...
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Seda ka, et ma ei sõida regulaarselt oma autoga, kindlatel kellaaegadel, mul tulevad tihti otsused lampi, välgatavad ja siis ei hakka küll enam tundi või rohkem ootama plokisoojenduse taga, no suure külmaga jah ootan.


enne -15 ma plokisoojendust igatahes ei kasuta.
Ma ei usu, et see mul oluliselt diislil kütusekulu kahandaks, mul on palju mugavam, lasta mootorile natuke käia, aku laadmiseks nii on hea soe salongi ka minna juba ja saab rahuga sõita, kuna mootor soe, ei pea tagasi hoidma.
Ma ei viitsi pidevalt, selle juhtmega joosta.

fakt on ikkagi see, et kütust läheb selliseid lühikesi otsi tehes nagu mina teen, nii või naa rohkem, 0,5l siia või sinna, erilist vahet pole.
Ma ei käi oma autoga muide tööl:)
Jaamast pole ma juba mitu aastat praktiliselt üldse kütust ostnud, kuigi nüüd tuleb vist hakata jah.

See ligi 6 oli maantee kulu mul toodud, muidu mul sügisel ja suvel üldkeskmine nii 6,8-7,5 sõltub palju maantee otsi on, 7,5 puhul on enamus paide linnasõit ja lühemad otsad.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra 2,3D 49kw 1989a. - AlarT

Postitus Postitas AlarT »

Njah, ka sellega sierraga mul nüüd kuumaks minemise probleemid, algasid eelmine suvi.
Kõik viitab sellele, et kas plokikaane tihendil midagi viga või plokikaanel mõra sees, isegi uus radikas ei aidanud.
Kuidagi saab ehk sõita, viskasin termostaadi ka vahelt välja, sõidan võibolla selle ülevaatuse lõpuni.
Või, kui keegi on sellest autost 4500kr huvitatud võin ära anda.
Ütlen kohe ära, et tal ülevaatus 2012 aasta märtsi lõpuni.

Sidur tal ka natuke vigane, muidu töötab, aga vist ei libise hästi, sest jõnksutab käike vahetades ja tagapuksid läbi, tagasild kolksub, esiklaasis ka mõra, ventilaator enda pandud ette nupuga.
Kere seisukord enamvähem, roostet natuke siin ja seal, mõni koht ka läbiv, ustel ka veidi roostet, aga kes viitsib ehitada, saab normi pilli sellest.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Suletud