Sierra kohta küsimusi.

Kapotialused jutud
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Sierra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Tere!

Sai endale soetatud esimene auto(loomulikult sirje, muidu siit abi ei küsiks).No pigem ei soetanud, sain selle.
Autoks on siis ökonoomne sedaan kerega, 1991a, 1.6liitrine, cvh mootoriga(karburaator), CLX.

Kuna eelmine omanik väga autosid ei jaganud siis kasutas ta mootori õliks, üldse diiselmootori õli,(veoauto oma).
Kvaliteetne õli küll aga vale mootor. Kuna ma pole veel plokikaant maha keeranud ,et näha kas sinna on tekkinud see tavotitaoline möga või mitte.
Ja kuna mootoripesu ei tahaks teha sest vb kui see õlipask seal liikuma hakkab, siis see ummistab miskit veel ära. Seega küsin ,et mis õlile nüüd üle minna?
10w40?
Ja arvan ,et õlivahetusi peaksin ma tegema nüüd tihedamini kui see löga sinna tekkinud on. Kere on tal muidu korralik ja mootor teeb ka ilusat häält. Nüüd ma hakkangi teda vaikselt korrastama, pukse ja laagreid enda tarvis vahetama. Sest ei oska öelda kaua see vend miskit vahetanud pole ja millal miski järgi kavatseb anda. Ja põhja alt paistab vastu ka katalüsaator, kuigi nii väiksel karpaga masinal ei peaks ju olema? Loodan ,et jutt sai enamvähem selge, enam-vähem teadja suust. Arvatavasti ei jää see ka viimaseks küsimuseks, seega pole mõtet seda teemat eemaldada. Seega loodan teie sierjeteadlaste peale, et kui ma jänni jään siis siit saab ikka abi.

Suured tänud juba ette ära.
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Õli küsimused.

Postitus Postitas rinu »

10w40 on kindla peale minek, sellega mööda panna ei saa. Kui eelnevalt on mingi muu õli kasutusel olnud siis peaks ikkagi läbipesu tegema, erinevaid õlisi kokku segada ei tundu eriti kaval.

Kasulikku juttu õlidest:
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Amper ... z+-+8.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Aga kui mootoris on tekkinud see tavotitaoline möga, kas mootoripesu mingeid kanaliseid ei ummista sellega?
Ja palju seda õli sinna läheb?
rinu
Webmaster
Postitusi: 767
Liitunud: 12 Dets 2010, 20:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas rinu »

Kui see möga sealt lahti pääseb siis võib ummistada küll, olen ka selliseid jutte kuulnud. Korralik läbipesu peaks sellise möga sealt eemaldama.

Teise lingi jätsin ennem lisamata:
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Amper ... hetus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Autodata ütleb 3,8 liitrit.
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Ma arvan ,et ma algul teen õlivahetuse, ja mingi 2-3 tuhande kildi pärast vahetan uuesti ja teen siis ka mootoripesu.
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas BlueQ »

Mõtekam on kohe praegu mootoripesu ära teha ja siis alles uus õli sisse, kuna kui sa praegu lased selle diisliõli välja ja kallad teise õli sisse, siis need hakkavad reageerima ja siis jäävad kanalid kinni..
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Tarmo »

katalüsaator ei küsi mootori kubaturi
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

On sel mingi vahe ka ,et kas parem on teha vahetust siis kui mootor on soe/külm ?
Kui varrast kontrollisin siis oli seal selline valkjas õliteema moodi asi sees, kohati tumepruun/must . Kohati oli ka seallist tavotitaolist möga seal vardal(kontrollisin mitu korda). Arvasin ,et ehk peaks välja laskma õli siis kui mootor soojem, kuna siis on ehk see tavotipask vedelamaks sulanud?!
Aga eks ma siis võtan riski ja teen mootoripesu, loodan ,et see mingeid torusi/kanaleid umbe ei peksa kui ta selle -tsenseeritud- sealt lahti peseb.
marts777
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 31 Jaan 2009, 00:02
Asukoht: Harjumaa

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas marts777 »

Pixylar kirjutas: Kui varrast kontrollisin siis oli seal selline valkjas õliteema moodi asi sees, kohati tumepruun/must . Kohati oli ka seallist tavotitaolist möga seal vardal(kontrollisin mitu korda). ...
Aga eks ma siis võtan riski ja teen mootoripesu, loodan ,et see mingeid torusi/kanaleid umbe ei peksa kui ta selle -tsenseeritud- sealt lahti peseb.
Tundub, et viga ei ole õlis, vaid hoopis jahutus vedelik sinna sisse sattund.
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Kuidas see juhtuda võis? Ta ei ole ngu päris valkjas, pigem selline piimakohvi värvi.
Täna lähen teen paar pilti sest ehk? Vb asi ka selles kuna ta kunagi kasutas ikka poolsünt autoõli ja peale vahetust valas sinna diisel õli ja ei teinud mootoripesu siis vb on see helepruun plöga nende kahe erinevale mootorile mõeldud õlide omavaheline reaktsioon.
marts777
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 31 Jaan 2009, 00:02
Asukoht: Harjumaa

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas marts777 »

Pixylar kirjutas:Kuidas see juhtuda võis? Ta ei ole ngu päris valkjas, pigem selline piimakohvi värvi.
Täna lähen teen paar pilti sest ehk? Vb asi ka selles kuna ta kunagi kasutas ikka poolsünt autoõli ja peale vahetust valas sinna diisel õli ja ei teinud mootoripesu siis vb on see helepruun plöga nende kahe erinevale mootorile mõeldud õlide omavaheline reaktsioon.
Tuleb ka seda ette...
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sirra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Hetkel seisab auto endiselt graašis nukralt, kuna enne õlivahetust temaga väga sõita ei tahaks. Siis täna sai vaadatud ,et algul vaatasin vardalt nii 2-3 korda ,et on selline valge möga otsas. Ja peale käivitamist ja mõnd aega tööd ja uuesti õli vaadates vardalt paar korda, on see möga kadunud. Seega see tekib sinna mootori jahtudes, et õli võtab nagu mingi korra peale.

Muidu autost niipalju ,et kere on tal väga hea, ühes koopaääres on tiba pindmist roostest aga alt on auto roostevaba. Saksast toodud auto, seega eestis on ta old 2005 aastast. Läbisõit on nüüdseks 102 tuhat. Eelmisel omanikul oli mingi servise paber kus oli kirjas ,et kui tema selle sai oli 42 tuhat. Seega ei tea kas see on hetkel juba kolmas ring või siiski teine. kuna 3000km on ees praegu.
doker
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 23 Mai 2011, 20:53

Re: Sierra kohta küsimusi.

Postitus Postitas doker »

Ma julgen arvata, et see "valge möga" on tekkinud õli ja jahutusvedeliku kokkupuutel. Ehk tõenäoliselt viitab see teema oma aja ära elanud plokikaane tihendile.

Erinevaid õlisid ei maksaks kohe kindlasti kokku segada. Väga vabalt ei pruugi midagi juhtuda, kuid samas on ka võimalus, et nad lähevad kokku saades klimpi. Nii, et sul siis puudub selline asi nagu "õli ringlus" vaid kogu õli on ühtse paksu möksina karteripõhjas.

Ja katalüsaatori kohta seda, et tehasest oli sellele mootorile kat. ette nähtud ja paigaldatud.

Jõudu! :)
Pixylar
turist
Postitusi: 34
Liitunud: 25 Dets 2011, 23:25

Re: Sierra kohta küsimusi.

Postitus Postitas Pixylar »

Selge, vahetan tihendi ära. Kas on midagi mida ma peaksin jälgima seda tehes?
BlueQ
aktivist
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Juul 2011, 17:38
Asukoht: Tartu

Re: Sierra kohta küsimusi.

Postitus Postitas BlueQ »

Viska plokikaas pinki, et kas on ikka sirge, kui mitte lase ära lihvida ja siis lahti ja kinni keerates jälgi poltide keeramise järjekorda
'92 Ford Sierra 2.0 DOHC
Vasta