Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Kas üldjuhul on uue katalüsaatoriga kaasas info kus öeldud mis mootoritele see sobib ja palju selle tüüpiline eluiga on?
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Pidi olema jah plaatina...isegi neid lahanud ja selline kergelt kuldne puru vahib vastu kyll.Sigmar kirjutas:Külajutud räägivad, et plaatina sisaldus pidavat katalüsaatorites kõrge olevat. Vastab see ka tõelel? Vabandust teemavälise jutu eest.
See plaatina on selle kärje koostiseks mis seal kati sees on...Olen isegi seda juttu kuulnud kuidas lätlased neid hangivad endale...Ja minumeelest oli siis kati hind 600.-selline pisem.Umbes nagu sierradel all on...aga nt ma tean et bmw e30 universaalil on mega suur katt...ja bussidel peaks ka lahmakad olema....
Vabandan ise ka OT pärast.
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
ei usuMetalBender kirjutas:Kas üldjuhul on uue katalüsaatoriga kaasas info kus öeldud mis mootoritele see sobib ja palju selle tüüpiline eluiga on?
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Sai täna siis võetud see katalüsaatoriga osa maha ja vaatasin esimese püti sisse ja see oli täiesti tühi
. Kuid milline neist kahest esimesest pütist nüüd katalüsaator olema peaks ja mille jaos see teine pütt ette nähtud on?

-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Sain targemaks, esimene on kat. ja teine on resonaator.
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Nüüd uus kat. all ja ülevaatus tehtud. Vana kat. oli seest ikka päris tühi nii et pole ime, et asi ei toimind. 

-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Selline rumal küsimus, et kas sellist rehvi on võimalik parandada millel keset rehvi on torke auk ja palju selline töö maksta võib?
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
oleneb augu suurusest ja kas on mõni traat katki...väikese augu puhul tõmmatakse pael sisse ja mina olen sellise töö eest 50.- küsinud aga kui paika vaja panna siis läheb 2x rohkem 

XR4 2.9i
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Täna siis oli juhus kus oli vaja käsipidur korralikult peale tõmmata ja sõitma hakates võtsin käsipiduri maha ja liikusin kohalt. Sai siis mõnisada meetrit sõita ja oli tunda, et liikumine kuidagi vaevaline. Jäin pidama ja huvitav kärsakas tuli parempoolse tagaratta piduriklotside vahelt - pidur oli üsna peale jäänud. Sai siis tee ääres ratas alt võetud ja oli näha, et see käsipiduri hoob piduri silindril ei olnud tagasi läinud. Piisas kui seda natuke puudutasin ja siis läks ise tagasi alg asendisse ja pidur maas. Kas keegi oskab pakkuda, et mis seda põhjustab, kas näiteks see, et see tagasi tõmbamise vedru väsind või midagi muud?
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
kahtlane, et vedru väsinud, kui ta su puudutamise peale ikkagi toimis.
pigem kahtlustan seda, et sul see asi liiast roostes.
kui sul taga kettas!
võta rattas alt ja võta verdu tagant ära. keerad selle poldi lahti, millle küljes verdu on nii on kergem kätte saada seda. kui hakata seda vedru sealt tagant ja vahelt välja väänama. tagasi paned ka koos poldiga.
kui verdu käes siis tõsta see käsipiduri jupin üles ta peaks umbes 1cm üles kerkima. eelnevalt leota teda roostesurma.(need puhustatavad vedelikud) lase ohtralt peale. pärast kui oled selle üles sanud piisavalt siis puhasta see pulk ära, mis läheb suporti sisse.puhasatamisel tekkinud puru eemaldamisel kasuta sama pihustatavad vedeliku ja liiguta seda jubinat üles alla ja lase veel vedeliku.et oleks võimalikult puhas. pärast pane natuke õli ja liiguta seda käsitsi ilma vedruta edasi tagasi.
pigem kahtlustan seda, et sul see asi liiast roostes.
kui sul taga kettas!
võta rattas alt ja võta verdu tagant ära. keerad selle poldi lahti, millle küljes verdu on nii on kergem kätte saada seda. kui hakata seda vedru sealt tagant ja vahelt välja väänama. tagasi paned ka koos poldiga.
kui verdu käes siis tõsta see käsipiduri jupin üles ta peaks umbes 1cm üles kerkima. eelnevalt leota teda roostesurma.(need puhustatavad vedelikud) lase ohtralt peale. pärast kui oled selle üles sanud piisavalt siis puhasta see pulk ära, mis läheb suporti sisse.puhasatamisel tekkinud puru eemaldamisel kasuta sama pihustatavad vedeliku ja liiguta seda jubinat üles alla ja lase veel vedeliku.et oleks võimalikult puhas. pärast pane natuke õli ja liiguta seda käsitsi ilma vedruta edasi tagasi.
€-contact
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Tänud nõuande eest. Meenub tõesti, et see seda hooba saab üles poole tõsta.
-
- Klubi auliige
- Postitusi: 552
- Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
On võimalik osta ka supordile remontkomplekti kus sees on uued tihendid.Targem on suport kohe lahti võtta, korralikult ära puhastada ja määrida kui kavatsed selle autoga veel mõned aastad veereda.Olen sellega ka kokku puutund ja remontind.
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Hetkel rahaga kitsad lood aga eks tulevikus kaalun seda kindlasti.
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Liiga kaua ei ole teemat uuendanud seega...
Aastatel 2009-2012 auto seisis enamus aega kuivas garaažis, kuna ise elasin Tallinnas, et omandada bakalaureuse- ja magistrikraadi. See aeg sõitsin Sierraga ainult suvel puhkuste ajal.
Elan/töötan nüüd Tallinnas ja alates 2013. aastast on Sierra olnud igapäva kasutuses. Kuna tekkis piisavaid vahendeid ja vaba aega puhkustel otsustasin 2014 aasta suvel vahetada käigukast ja mootor värskemate variantide vastu, mis mul õnnestus kevadel osta. Mootor ise vajas palju tegemist – väntvõlli otsatihendid lekkisid, klapid olid muutumas lärmakaks jne. Lisaks käigukasti teine käik ei käinud hästi ja vahekastis viskoossidur oli hakanud väsima.
UK-st ostsin V6 MT75 4x4 käigukasti 260eur eest – tundus esmapilgul normaalses seisukorras kuni selgus, et sellel oli viskoossidur ära põlenud – sidur üldse ei rakendunud käega pöörates ning vahekasti seintele oli ladestunud haisvat ollust. Seega hankisin UK-st uue viskoossiduri ning pidin vana käigukastiga ümber vahetama sidurikoja (pool käigukasti korpust) kuna UK versioonil käib siduritross sisse paremalt poolt. Selle käigukasti lahti võtmine ja kokku saamine oli paras katsumus, kuid sain kõik kenasti kokku nii, et midagi ära ei lõhkund. Vana käigukast jääb praegu tagavaraks.
Sama aasta kevadel õnnestus ühest Rootsi romulast osta suht norm seisus komplektne 95a Scorpio 2.9 V6 mootor (~400 eur) millel sama kW ja töömaht kuid veidi teise ehitusega kütusepihustite survetorud ja rihmasüsteem. Uue mootori peale tõstsin ringi 4x4 karteri koos õlivõtu toruga ning hooratta. Uus mootor koos kastiga istus kenasti kuni hakkasin monteerima radiaatorit, mis ei tahtud mahtuda kuna elektiventide moororid jäid vastu rihmaseibe. Olukord lahenes, kui sain Elva romulast sierra elektrivendid millede mootoritel oli oluliselt vähem kõrgust – kõik paigutus üsna napilt. Roolivõimendi pumbaks pidin kasutama -dohc- pumpa, sest originaal pump millel õlipaak peal istub ei sobinud scorpio kinnitustega. See lahendus esialgu ei toimind kuna -dohc- roolivõimu pump ei tahtnud 4x4 sierra roolilatiga toimida - lihtsalt undas ja rool oli raske. Lõpuks taipasin ringi vahetada -dohc- roolivõimu pumba ventiili/surveregulaatori (ei tea kuidas nimetada asja) originaali vastu mille ma vanast roolivõimu pumbast välja võtsin. Saab kätte kui roolivõimu pumba survetoru kinnitusmutter lahti keerata tuleb selle alt välja kolb millel on keskmise ava peal metallsõel. Oli selgelt aru saada, et -dohc--i ventiili/surveregulaator ja 4x4 pumba oma on avade mõõtmete poolest erinevad. Pärast vahetust roolivõim toimis normaalselt nii nagu varem.
Alates katalüsaatorist on ka kogu väljalaske torustik uus, mootori poolne leegitoru vajab veel vahetamist, kui ma leian sobiva asenduse.
Pärast kasti ja mootori vahetust masinal minek paranes märgatavalt, väiksem müra tase ning kütusekulu muutus paremaks.
Selle aasta suvel jõudsin veel välja vahetada esisilla pidurikettad, klotsid ning pidurisadulad. Eelnevalt on tehtud ja vahetatud veel palju pisiasju. Eks kunagi saan mõned pildid teha ja näidata, mis on uut ja teisiti.
Aastatel 2009-2012 auto seisis enamus aega kuivas garaažis, kuna ise elasin Tallinnas, et omandada bakalaureuse- ja magistrikraadi. See aeg sõitsin Sierraga ainult suvel puhkuste ajal.
Elan/töötan nüüd Tallinnas ja alates 2013. aastast on Sierra olnud igapäva kasutuses. Kuna tekkis piisavaid vahendeid ja vaba aega puhkustel otsustasin 2014 aasta suvel vahetada käigukast ja mootor värskemate variantide vastu, mis mul õnnestus kevadel osta. Mootor ise vajas palju tegemist – väntvõlli otsatihendid lekkisid, klapid olid muutumas lärmakaks jne. Lisaks käigukasti teine käik ei käinud hästi ja vahekastis viskoossidur oli hakanud väsima.
UK-st ostsin V6 MT75 4x4 käigukasti 260eur eest – tundus esmapilgul normaalses seisukorras kuni selgus, et sellel oli viskoossidur ära põlenud – sidur üldse ei rakendunud käega pöörates ning vahekasti seintele oli ladestunud haisvat ollust. Seega hankisin UK-st uue viskoossiduri ning pidin vana käigukastiga ümber vahetama sidurikoja (pool käigukasti korpust) kuna UK versioonil käib siduritross sisse paremalt poolt. Selle käigukasti lahti võtmine ja kokku saamine oli paras katsumus, kuid sain kõik kenasti kokku nii, et midagi ära ei lõhkund. Vana käigukast jääb praegu tagavaraks.
Sama aasta kevadel õnnestus ühest Rootsi romulast osta suht norm seisus komplektne 95a Scorpio 2.9 V6 mootor (~400 eur) millel sama kW ja töömaht kuid veidi teise ehitusega kütusepihustite survetorud ja rihmasüsteem. Uue mootori peale tõstsin ringi 4x4 karteri koos õlivõtu toruga ning hooratta. Uus mootor koos kastiga istus kenasti kuni hakkasin monteerima radiaatorit, mis ei tahtud mahtuda kuna elektiventide moororid jäid vastu rihmaseibe. Olukord lahenes, kui sain Elva romulast sierra elektrivendid millede mootoritel oli oluliselt vähem kõrgust – kõik paigutus üsna napilt. Roolivõimendi pumbaks pidin kasutama -dohc- pumpa, sest originaal pump millel õlipaak peal istub ei sobinud scorpio kinnitustega. See lahendus esialgu ei toimind kuna -dohc- roolivõimu pump ei tahtnud 4x4 sierra roolilatiga toimida - lihtsalt undas ja rool oli raske. Lõpuks taipasin ringi vahetada -dohc- roolivõimu pumba ventiili/surveregulaatori (ei tea kuidas nimetada asja) originaali vastu mille ma vanast roolivõimu pumbast välja võtsin. Saab kätte kui roolivõimu pumba survetoru kinnitusmutter lahti keerata tuleb selle alt välja kolb millel on keskmise ava peal metallsõel. Oli selgelt aru saada, et -dohc--i ventiili/surveregulaator ja 4x4 pumba oma on avade mõõtmete poolest erinevad. Pärast vahetust roolivõim toimis normaalselt nii nagu varem.
Alates katalüsaatorist on ka kogu väljalaske torustik uus, mootori poolne leegitoru vajab veel vahetamist, kui ma leian sobiva asenduse.
Pärast kasti ja mootori vahetust masinal minek paranes märgatavalt, väiksem müra tase ning kütusekulu muutus paremaks.
Selle aasta suvel jõudsin veel välja vahetada esisilla pidurikettad, klotsid ning pidurisadulad. Eelnevalt on tehtud ja vahetatud veel palju pisiasju. Eks kunagi saan mõned pildid teha ja näidata, mis on uut ja teisiti.
-
- aktivist
- Postitusi: 263
- Liitunud: 31 Mai 2007, 15:40
- Asukoht: Tallinn
Re: Ford Sierra 2.9 V6 4x4 | MetalBender
Viimane suvi võtsin käigukasti maha, et sidur vahetada originaal variandi vastu mille ma eBay-st leidsin. Kui kasti juba maha võtsin siis vahetasin vahekastis kõik laagrid ja ülekande keti.
Lisaks sai esisilla differ värskema variandi vastu vahetatud - nüüd ei ole kuulda undamist kui 90-ga sõidan.
Hetkel on Sierra iagapäevases kasutuses ja võib rahule jääda.
Lisaks sai esisilla differ värskema variandi vastu vahetatud - nüüd ei ole kuulda undamist kui 90-ga sõidan.
Hetkel on Sierra iagapäevases kasutuses ja võib rahule jääda.