vaba teema, kuid jääme viisakaks
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
tra part sa oled ikka nii tola,sinust hullemat ei ole ega tule.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Lõpuks me jõuame ikka sinna tagasi, et karastamine teeb metalli kõvemaks, see muutub küll ka rabedamaks, aga kõvemaks ja seda ongi vaja, nii hammasratastele, silindripindadele, kui ka noateradele.
Me võime siin ükskõik, mis teadust ajada, aga lõpptulemus on ikkagi see.
Kahjuks nii põhjalikku mootori videot ei ole mul õnnestunud leida.
Kindlasti on sellest kusagil video olemas.
Me võime siin ükskõik, mis teadust ajada, aga lõpptulemus on ikkagi see.
Kahjuks nii põhjalikku mootori videot ei ole mul õnnestunud leida.
Kindlasti on sellest kusagil video olemas.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Mopple, sul on metalli põhiparameetrite 100% õigus, aga reaalselt silindriseinte kulumiskindluse tagab õlikiht, mida mööda rõngad libisevad. Muidugi on olemas igasugu vahvaid tehnoloogiaid millega silindriseinu katta saab, ja need tõepoolest välistavad puurimise-hoonimise, aga need ei ole kuidagi seotud karastamisega ning ühtegi neist ei kasutata Fordi OHC mootori plokkides, millest antud teema alguse sai, ega teistes laiatarbemootorites.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ootame ilusti augusti lõpu ära, siis algab hooaeg!
Senikaua võib niisama harjutada:
http://www.aegmaha.com/games/13631/pardijaht
Senikaua võib niisama harjutada:
http://www.aegmaha.com/games/13631/pardijaht
*Ženja Fokin ütleb et Sierra on moes. Ja nii ongi!
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ma alguses kasutasingi karastamine/tugevdamine.
Ühesõnaga point on selles, et silindriseinad on ikkagi tugevdatud mingil moel ja see tugevdus kaob puurides ära, kui sellise kapremondi teed mootorile.
Silindriseinad ei ole mingi tavaline suvaline metall, poleka selline metall, nagu on ülejäänud mootoriblokk vaid ikkagi tugevdatud.
Kuid õli ei kaitse silindripindu löökide eest, mida need saavad plahvatuste näol näiteks, samuti ei kaitse õli 100 % silindriseinu, sest muidu mootorid ei saaks kunagi otsa.
Ühesõnaga point on selles, et silindriseinad on ikkagi tugevdatud mingil moel ja see tugevdus kaob puurides ära, kui sellise kapremondi teed mootorile.
Silindriseinad ei ole mingi tavaline suvaline metall, poleka selline metall, nagu on ülejäänud mootoriblokk vaid ikkagi tugevdatud.
Kuid õli ei kaitse silindripindu löökide eest, mida need saavad plahvatuste näol näiteks, samuti ei kaitse õli 100 % silindriseinu, sest muidu mootorid ei saaks kunagi otsa.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Selles osas on AlarT-l õigus, et puuritud plokk kipub kiiremini kuluma, aga kindlasti malmi ei karastata. Olen kuulnud silindri seina katmisest õrn õhukese kroomi kihiga. Samuti normaalselt töötava mootori silindris ei ole lööke ega plahvatusi(detonatsioon), vaid on kütuse ja õhu segu süttimine.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
njh,siis küll
Viimati muutis Tanel, 14 Mär 2011, 22:03, muudetud 1 kord kokku.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Tundub, et vähemalt teatud mootorite puhul tõesti karastatakse silindriseinu nii laseritega kui ka induktsioonmeetoditega kuumutades ning siis kiiresti jahutades, mida karastamine ju ongi. Kiire google'i otsing andis sellised tulemused.
Mootorite siseeluga pole ma tõesti väga kursis, kuid hammasrataste puhul on karastamine loomulik, sest hammasrattad töötavad joonkontakti põhimõttel. Ja määrimine on igasuguste liugpindade puhul elulise tähtsusega, friktsioonpinnad muidugi välja arvatud.
Mootorite siseeluga pole ma tõesti väga kursis, kuid hammasrataste puhul on karastamine loomulik, sest hammasrattad töötavad joonkontakti põhimõttel. Ja määrimine on igasuguste liugpindade puhul elulise tähtsusega, friktsioonpinnad muidugi välja arvatud.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
ffs on huvitav poliitika
Mina vastan,keegi sõimab,vastan uuesti ja mina saan sellise asja
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... 1&start=15
Tõsine eitede kogunemiskoht see seal...Täiesti savi kas escu vennad lähevad keema v6i mitte,minge rahuldage end kui tahate
Oled sellest foorumist bannitud kuni Homme, 22:08.
Palun kontakteeru foorumi administraatorigar täpsema informatsiooni saamiseks.
bannimise põhjus: Foorumis tüli norimine
Sinu kasutajanimele on määratud bann.

Mina vastan,keegi sõimab,vastan uuesti ja mina saan sellise asja

http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopi ... 1&start=15
Tõsine eitede kogunemiskoht see seal...Täiesti savi kas escu vennad lähevad keema v6i mitte,minge rahuldage end kui tahate

Oled sellest foorumist bannitud kuni Homme, 22:08.
Palun kontakteeru foorumi administraatorigar täpsema informatsiooni saamiseks.
bannimise põhjus: Foorumis tüli norimine
Sinu kasutajanimele on määratud bann.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ei ole sel alart-l midagi õigus, ta lihtsalt lampi lahmib ja piisavalt laia lauaga ja suures koguses ümmargust möla pekstes viskab juhuslikult mingi uduse tõetera ka vahel sisse. See on umbes sama et kui gorilla lasta klaviatuuri taha, siis piisavalt kaua suvaliselt nuppe pekstes võib vahel mõni grammatiliselt korrektne sõna välja tulla, aga see ei muuda gorillat veel kirjaoskajaks.
Tema algne väide oli see, et Bomschi poolt kapremonditud OHC on rämps, kuna silindriseintelt on töötlemise tagajärjel karastus kadunud. Kui keegi suudab näidata misiganes mõistliku usaldusväärsusega viite selle kohta, et OHC silindrid on karastatud, siis minu poolt kast.
Karastamine ei ole inglise keeles "hardening", vaid "quenching". Kui väide oleks olnud, et mõnedel mootoritel (stiilis 1% kõigist mis maailmas hetkel töökorras on) on silindriseinad "hardened", siis sellega võiks nõus olla. Samas üldistav väide, et mitte ühtegi mootoriplokki ei ole võimalik puurimise ja hoonimise teel uueväärseks remontida, on valus BS.
Tema algne väide oli see, et Bomschi poolt kapremonditud OHC on rämps, kuna silindriseintelt on töötlemise tagajärjel karastus kadunud. Kui keegi suudab näidata misiganes mõistliku usaldusväärsusega viite selle kohta, et OHC silindrid on karastatud, siis minu poolt kast.
Karastamine ei ole inglise keeles "hardening", vaid "quenching". Kui väide oleks olnud, et mõnedel mootoritel (stiilis 1% kõigist mis maailmas hetkel töökorras on) on silindriseinad "hardened", siis sellega võiks nõus olla. Samas üldistav väide, et mitte ühtegi mootoriplokki ei ole võimalik puurimise ja hoonimise teel uueväärseks remontida, on valus BS.
Viimati muutis Jesper, 14 Mär 2011, 23:11, muudetud 1 kord kokku.
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Tooge mulle yks plokk,küll ma selle ära karastan
oleneb mis kastist jutt käib? 


/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ei ole,mõni aeg tagasi sakslased(kui ma ei eksi)tegid teemantist 10 korda kõvema materjali....mopple kirjutas:... kõige kõrgem elastsusmoodul on süsinikul (teemant)
-
- aktivist
- Postitusi: 413
- Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
- Asukoht: Rakvere
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Metalliõpetuse algteadmised:http://books.google.ee/books?id=ar4UkEB ... es&f=falseJesper kirjutas: Karastamine ei ole inglise keeles "hardening", vaid "quenching".
Hardening on karastamine, mille üks liik on kiire jahutamine vedelikus ehk siis quenching.

Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ahah. Et siis näiteks kalestamine on karastamise alamliik siin härra arvates jah 
Ja ega see pointi ei muuda, ikka väga valdav enamus silindriseinu pole ka "hardened".

Ja ega see pointi ei muuda, ikka väga valdav enamus silindriseinu pole ka "hardened".
Re: Inimesi on erinevaid... Arvamusi samuti...
Ilusad lingid kõik, aga pange palun selline mis tõestaks väidet, et kusagil on selline liin mis tegeleks autotehases silindripindade karastamisega. Keegi ei vaidle siin vastu, et see tehnoloogiliselt võimatu oleks, aga lihtsalt seda ei tehta.
Alati on tore tõdeda, et kuigi on tegemist Sierra foorumiga, käib alati väga high-tech vaidlus. No selles mõttes, et iseenesest võiks sierra ju olla üks lihtsama ehitusega pille maailmas- vähemalt mulle on selline mulje jäänud. Aga leidub kodanikke, kes teavad, et tegelikult juhivad 2 nukkvõlli 8. klappi, et küttekulu 5,387L/100-le alati oleks ning silindripinnad on karastatud, mis omakorda lubas mudeliuuendusena kasutusele võtta lisa 3kw (kokku 88kw) algsele OHC-le plaanitud 85 asemele. Vastasel juhul poleks kunagi plokk sellistele võimsustele vastu pidanud, sest Sierral plahvatab kütus silindrites, mitte põlemiskambris. Njaa... targaks saab siin, targaks.
Alati on tore tõdeda, et kuigi on tegemist Sierra foorumiga, käib alati väga high-tech vaidlus. No selles mõttes, et iseenesest võiks sierra ju olla üks lihtsama ehitusega pille maailmas- vähemalt mulle on selline mulje jäänud. Aga leidub kodanikke, kes teavad, et tegelikult juhivad 2 nukkvõlli 8. klappi, et küttekulu 5,387L/100-le alati oleks ning silindripinnad on karastatud, mis omakorda lubas mudeliuuendusena kasutusele võtta lisa 3kw (kokku 88kw) algsele OHC-le plaanitud 85 asemele. Vastasel juhul poleks kunagi plokk sellistele võimsustele vastu pidanud, sest Sierral plahvatab kütus silindrites, mitte põlemiskambris. Njaa... targaks saab siin, targaks.
Sierra Is