Pole pikka aega ühestki enda autost internetiavarustesse kirjutanud, kuid kuna antud teema peasüüdlane jääb ilmselt igapäevaauto kõrvale pikemaks ajaks, siis miks ka mitte.
Winterbangeri mõte on olnud juba mitu viimast talve, kuid olen enda libisemised ka igapäevaautodega tehtud saanud. Esimene idee osta winterbangeriks justnimelt Sierra tekkis eelmisel talvel, kui sain sõita sõbra '92 Sierra GT'ga. See mootor koosluses LSD difriga rahuldas kõik talvised ja ka vihmase ilma vajadused.
Siis möödus kevad, ka suvi ning hakkas peale tiksuma sügis, täpsemaks kuupäevaks 3. september. Mõtlesin et okei, idee ilma teostuseta on lihtsalt fantaasia ning Sierra on sõitmiseks, mitte fantaseerimiseks ning lõin lahti kõikvõimalikud "odava-auto-portaalid" (Okidoki, Motors24, Soov.ee jne). Eesmärk oli leida kuni 500EUR eest 2.0 DOHC ülevaatust omav sedaan või luukpära. Läbi sai lapatud kõik kuulutused, uuritud tuttavatelt ning ka hinnapiiri tõstetud kuid olin endiselt Sierratu. Vanarauda siiski koju ei tahtnud vedada, vaid saada korralikult sõitev asi. Laupäeva hommikuks oli telefoni salvestatud 5 erinevates Eesti otsades paiknevate müüjate numbrit ning asusin neid, enda jaoks mõttes paika pandud ideaaljärjekorras, läbi helistama.
Sierra ostmine on raskem, kui müümine. Üks ei tahtnud müüa, teine oli liiga ülbe et vaatamagi tahaks minna, kolmas Eestist ära jne.
Igatahes 10 minutit ning kõik numbrid läbi helistatud ja tulemuseks endiselt suur null.
Kuid kõiki kuulutusi läbi lapates käis mitmel korral läbi üks Jõgevamaal asuv veinipunane sedaan, millel kiire päringu järgi küll puudus ÜV, kuid oli piltidelt siiski paljulubav. Sai tehtud kiire kõne ning tõesti, ülevaatus küll puudu, kuid auto korralik ning ainsaks puuduseks üks roostes koopaäär ning ka samapoolse küljekarbi tagumine osa. Müüja kõlas juba telefonis äärmiselt sooja inimesena ning seetõttu pikemat mõtlemist ei olnud - asjad jonksu ja suund Jõgeva poole.
Kuulutuses olid sellised pildid:



Jõgevast märgatavalt kaugemal, peaaegu Peipsi ääres, ootaski meid teema peategelane. Antud hetkel on sobilik avaldada sügavad tänusoovid ja respekt müüjale, kes on tõepoolest äärmiselt tore inimene ning on ka peale müümist nii mõnegi asjaga vastu tulnud ning kõik toimetused äärmiselt lihtsaks ja murevabaks teinud. Aitäh!
Aga isend, mis me sealt pealinna ära tõime, on 1992. aasta Nouveau Red 2.0 DOHC, väljunud tehasest koos 85kw ning CLX varustusega. Hoolimata vanast ja mõni kuu seisnud autost oli sõita väga hea ning ka 175km/h oli rahulikum kui nii mõnegi palju uuema autoga.
Esimesed minu tehtud pildid:


Lisavarustuseks võib nimetada tõenäoliselt kesklukustust, katuseluuki, roolivõimendit, allaklapitavaid tagaistmeid, tagumisi udutulesid ja tagaklaasisoojendust.
Puudused, millega juba tegeletud:
¤ Aku oli täiesti surnud - uus Centra aku koos uute klemmidega peal.
¤ Summuti tuli esimese reso juurest lahti ning oli mujaltki auklik - vahetatud umbes pooles pikkuses koos ühe uue resonaatoriga.
¤ Talverehvid koos jubedate 14-tolliste plekkvelgede ja ilukilpidega - soetatud 14-tollised valged Sierra originaalvalukad koos suverehvidega.
¤ 85kw on halvem kui 88kw - sisselaskest piirav flants hoolikalt prügikasti paigutatud.
¤ TÜV puudu - läbitud ning 2016. aasta suveni muretu.
¤ Värvikahjustused ja iluvead - tegeletud piisavalt, et väga hullusti silma ei häiriks.
Puudused, millega plaanin lähiajal tegeleda:
¤ Esimesed pidurikettad on next level kõverad - kettad-klotsid vahetatud 03.2016
¤ Näidikuplokis ei põle pooled pirnid ning dimmeri keeramine kustutab hetkeks ka ülejäänud - uus näidikuplokk soetatud, dimmer vahetatud 02.2016
¤ Katuseluuk ei avane kummaski suunas, kuid salongist käega katsudes pisut loksub.
¤ Käigukanginupu plaadis on mõra ning kunstnahast kott räbal. Võib pakkuda korralikku nuppu.
¤ Paremal pool võtab käsipidur väga nõrgalt.
Eks pisivigu ole veelgi, kuid kuna see auto sai soetatud eelkõige sõitmiseks, siis üritan sellest endale mitte projekti tekitada. Ka plaanidest pikemalt pajatama ei hakka - kuna Sierra asju enam väga tihedalt ei liigu, siis võtan ligi seda, mida leian.
Väga huvitatud olen igasugusest (mõistliku hinnaga) lisavarustusest, mida minu autol ei ole, eelkõige igasugune elektriline ja mitteelektriline lisavarustus (oi, kuidas tahaks seda KITT-ilikku pardakomput).
Üldiselt meeldib see 100% originaalvälimus - originaal porilapakad (esimesed võtsin küljest, tagumised on pisut meeldima hakanud), ajastukohane Ford Sound 2000 koos originaalkõlaritega, mis tegelikult teeb üsna kuulatavat heli jne, seega üritangi autot täiendada vastavalt maitsele OEM detailidega.
Kuna vedrustus ei ole Sierral väljaspool lumist ja jäist aega midagi eriti head, siis kindlasti täiendan ajapikku sedagi jäigemate pukside jms. kraamiga. Differ tundub LSD olevat või siis piisavalt surnud, et koormuse all alati kaks ratast ringi veaks. Hetkel igatahes ei unda ega kaku ning tõstukile sattunud pole, et LSD olemasolus veenduda saaks.
Lõpetuseks mõned pildid:




Ise lisatud lisavarustuse ja nänni nimekiri, mida jooksvalt täiendan:
- 14'' GT valuveljed
- GT istmed
- Esimene käetugi