Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Nimelt mõlgub peas mul mõte või idee ikkagist see zetec kuidagi kapotialla saada.
Zetec on ikkagist Dohc aga kui palju erineb siiski mootori plokk Zetec mootoriplokist?!
Tegin ka paar tundi eeltööd et saada ise ka targemaks mis ja kuidas sobiks 16v Zetec plokikaanega.
Ok võin nüüd natuke mööda panna aga info pärineb ikkagi foorumite põhjal.
Cosworth 16v Dohc on rihmaga ja Zetec 16v on ka rihmaga kuid 8v Dohc on ketiga.
Cosworth plokk, Pinto plokk ja Zetec plokk on 205.
Cosworth mootor on OHC Pintoga liiga sarnane ning niipalju kui infoks sain siis Cosworth 16v on ka Pinto plokist edasiaretus Fordi meestelt.
Sammuti omakorda on nii Fiesta, Escort ja Mondeo plokid 205 seega kui Zetec on 205 plokil peaks Zetec plokikaan ka pinto plokile istuma.
Kui mu teooria nüüd ei peta siis realsuses "sobib" Zetec 16v plokikaan Pinto plokipeale kuid selleks peab panema ka peale 16v Zetec ECU ehk siis aju peaks olema ikka vastavalt plokikaanele.
Parandage nüüd kui ma väga puusse panin....
Zetec on ikkagist Dohc aga kui palju erineb siiski mootori plokk Zetec mootoriplokist?!
Tegin ka paar tundi eeltööd et saada ise ka targemaks mis ja kuidas sobiks 16v Zetec plokikaanega.
Ok võin nüüd natuke mööda panna aga info pärineb ikkagi foorumite põhjal.
Cosworth 16v Dohc on rihmaga ja Zetec 16v on ka rihmaga kuid 8v Dohc on ketiga.
Cosworth plokk, Pinto plokk ja Zetec plokk on 205.
Cosworth mootor on OHC Pintoga liiga sarnane ning niipalju kui infoks sain siis Cosworth 16v on ka Pinto plokist edasiaretus Fordi meestelt.
Sammuti omakorda on nii Fiesta, Escort ja Mondeo plokid 205 seega kui Zetec on 205 plokil peaks Zetec plokikaan ka pinto plokile istuma.
Kui mu teooria nüüd ei peta siis realsuses "sobib" Zetec 16v plokikaan Pinto plokipeale kuid selleks peab panema ka peale 16v Zetec ECU ehk siis aju peaks olema ikka vastavalt plokikaanele.
Parandage nüüd kui ma väga puusse panin....
Viimati muutis Tuninparts, 30 Dets 2016, 06:54, muudetud 1 kord kokku.
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
Re: Küsimus Dohc ja Zetec mootori kohta
Minu mäletamist mööda oli zetec cvh edasiaretus. Cvh on see tripper mis enamasti escode vahel oli, kui leiab ka 1,8 ja 1,6 sirjedelt. Cvh omakorda vist oli kuidagi seotud nende vanade altnukaga mootoritega.
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Re: Küsimus Dohc ja Zetec mootori kohta
Selljuhul on zetec siis 1,8 ploki edasi aretus sest 1,6 vända kinnitused on laiemad kui Zetec plokil (Järele proovitud)MrBungle kirjutas:Minu mäletamist mööda oli zetec cvh edasiaretus. Cvh on see tripper mis enamasti escode vahel oli, kui leiab ka 1,8 ja 1,6 sirjedelt. Cvh omakorda vist oli kuidagi seotud nende vanade altnukaga mootoritega.
1,6 vann Zetec plokile ei istu aga 1,8 vann selle eest jällegi istub seega võib olla täitsa reaalne et piisab zetec plokisisu tõstmisest CVH 1,8 plokki ja olekski korras.
See aga toob kaasa endaga uue mure et kas CVH plokk on piisavalt vastupidav sellele 16v süsteemile?
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
Re: Küsimus Dohc ja Zetec mootori kohta
Kindlasti on, sest Soome maaletooja kunagi turbotas 1,6 Sierrasid päris uuena. Googelda Stockmann turbo. Üldiselt kannatavad plokid mitmekordseid koormusi algsega võrreldes, kui just mingi eriti ebaõnnestunud mootor pole. Viimasel juhul aga peaksid nii vana mootori hädad ammu teada olema.
esivedu tähendab tõmbamist
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Re: Küsimus Dohc ja Zetec mootori kohta
Hakkab vaikselt looma aga probleem ikkagist väljalaskega.
Milline väljalaske kollektor sobib Zetec plokikaanele?
Youtube videotes on reaalselt näha et täiesti tavaline kolle peal ja originaalis jookseb sierra pükstesse.
Aga milline?
Milline väljalaske kollektor sobib Zetec plokikaanele?
Youtube videotes on reaalselt näha et täiesti tavaline kolle peal ja originaalis jookseb sierra pükstesse.
Aga milline?
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Re: Küsimus Dohc ja Zetec mootori kohta
Zetec ja CVH teemat uurides tuli välja et Zetec kaant ei saa panna CVH peale aga CVH kaant saab panna Zetec ploki peale.
Tulemuseks on ZVH.
CVH peale iseenesets Zetec kaan sobib... seda siis 1,8 ploki peale aga probleemiks on õli ja veekanalid mis ei klapi omavahel.
Manualis oli mingi inglase poolt ka välja toodud et vastavalt tihendile siis tuleks viilida plokk nii et õli ja vesi liikuda saaks.
Kolbide kohapealt on Zetec kolvimõõdud juttude järgi ZVH inglise poistelt samas mõõdus ja sellega probleeme pole.
Kui nüüd keegi on siin kokku puutunud sellise proovitööga või kui kellegil on ZVH kohapealt infot siis on iga sõna arvestatav.
Muidugi mega lahe oleks kui CVH plokk alla jääks.
Tulemuseks on ZVH.
CVH peale iseenesets Zetec kaan sobib... seda siis 1,8 ploki peale aga probleemiks on õli ja veekanalid mis ei klapi omavahel.
Manualis oli mingi inglase poolt ka välja toodud et vastavalt tihendile siis tuleks viilida plokk nii et õli ja vesi liikuda saaks.
Kolbide kohapealt on Zetec kolvimõõdud juttude järgi ZVH inglise poistelt samas mõõdus ja sellega probleeme pole.
Kui nüüd keegi on siin kokku puutunud sellise proovitööga või kui kellegil on ZVH kohapealt infot siis on iga sõna arvestatav.
Muidugi mega lahe oleks kui CVH plokk alla jääks.
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Stockman turbo oli 1,3 pinto. See oli mingi haige soome maksupoliitika tulemus ja suht õnnetu nikats.
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
1,6 oli kindlasti ka, olen kunagi kuskil netis lugenud kellegi Soome autoajakirjaniku kirjutatud võrdlust 2,0 vabalthingavaga. Seda mäletan sealt artiklist, et neid osteti firmaautodeks, kuna Soomes maksustati vähemalt 80-90datel ettevõtte sõiduautosid kubatuuri pealt ja 1,6 oli just ühe maksustamisastme ülempiir. Pead ei tea anda, kas turbotati ikka Cvh või äkki oli see 1,6 Pinto. Võimalik, et ka mõlemaid, sest turbotati mitme aasta jooksul.
esivedu tähendab tõmbamist
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
küsimus et kas Dohc 2,0 mootori plokk sobib zetec 16v plokikaanega kokku ?
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
-
- aktivist
- Postitusi: 492
- Liitunud: 22 Juul 2016, 09:03
- Nimi: Markus
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Leitsin video.
Nimelt Pinto plokk ja 16v Volvo plokikaan
Oskab keegi kommenteerida millise volvo?
https://www.youtube.com/watch?v=CJBcAud_zXM
Nimelt Pinto plokk ja 16v Volvo plokikaan
Oskab keegi kommenteerida millise volvo?
https://www.youtube.com/watch?v=CJBcAud_zXM
Graafiline disain / Kleebiste print ja paigaldus
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Video kommentaarides oli postitaja kirjutanud, et tegemist on volvo 234 16v plokikaanega.
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Fordil on kaks täiesti erinevat mootorit, mida nad tänu oma olematule kujutlusvõimele kutsuvad mõlemat Pintoks. USA Pinto on 2,3 ning palju suurem ja raskem mootor. Sinna saab aretada Volvo kaane. Ise on see mootor jupike pikem kui euro-pinto. USA pinto leiad xr4ti vahelt, aga Eestist vist eriti ei leia. Mingitel vanadel Mustangitel ja Mercuritel, isegi Rangeritel leiab neid trippereid ka.
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Euro pintole on ka pandud volvo 2.9 16v kaant. Soomlased on eriti maiad selle ehituse peale(kasutavad rallikrossis seda kombot)
Aga miks asja nii keeruliseks teha ültse, lihtsamad võimalused on ka:
a)dohlakas ja dohlaka juhtmestik
b)skorpa 2.3 ja juhtmestik
c)europinto kone ja juhtmestik
d)zetec kone ja juhmestik ja dohlaka kast, custom mootorikäppad
e)rs2000 kone ja juhtmestik ja dohlaka kast
f)cossu kaas ning sinna kuuluvad pudinad ja juhtmestik kuid kallis
jne.
ennem kui hakkasin oma mootorit ehitama kaalusin ka palju erinevaid võimalusi, sest oleme ausad europinto on tegelikult väga aegunud tehnika ning mootori juppide kättesaadavus hakkab hääbuma, eriti Eestis.
zetec-ile sobib ka st170 kolle või ise teha custom kolle. zetec, dohlakas ja pinto plokid on täiesti erinevad
Aga miks asja nii keeruliseks teha ültse, lihtsamad võimalused on ka:
a)dohlakas ja dohlaka juhtmestik
b)skorpa 2.3 ja juhtmestik
c)europinto kone ja juhtmestik
d)zetec kone ja juhmestik ja dohlaka kast, custom mootorikäppad
e)rs2000 kone ja juhtmestik ja dohlaka kast
f)cossu kaas ning sinna kuuluvad pudinad ja juhtmestik kuid kallis
jne.
ennem kui hakkasin oma mootorit ehitama kaalusin ka palju erinevaid võimalusi, sest oleme ausad europinto on tegelikult väga aegunud tehnika ning mootori juppide kättesaadavus hakkab hääbuma, eriti Eestis.
zetec-ile sobib ka st170 kolle või ise teha custom kolle. zetec, dohlakas ja pinto plokid on täiesti erinevad
Re: Küsimus Dohc, CVH ja Zetec mootori kohta (ZVH)
Mina pooldan endiselt 2.9 mootorit 

'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i