Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo

Kasutajate pikendused
Suletud
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas contact »

sõdurpoiss kirjutas: Te väidate siis, et ise tehes läheb sierra turbotamine kallimaks kui osta cosworth sierra? Igasuguse isetegevuse idee peakski seisnema nagu selles, et saada odavamalt hakkama.

ainult eeldusel, et leida alternatiivid kallimatele osadele - asjadele, näiteks odavam materjal. ainult nii tuleb odavam ise teha. samas ei maksaks unustada ka, et sinna kulub sinu oma aeg, mida keegi sulle kinni ei maksa. aga selle aja maksad sa ise teistpidi jälle kinni, sest see aeg sa võiksid midagi muud teha, mis sisse tooks.vahest on kasulikum mõningad asjad lasta ära teha teistel, kes seda teha valdavad ning vastav tehnika olemas, ka nii tuleb odavam.

see on see - lõputu juudi rännutee, mis lõpuks ikka su paljaks röövib :) põhjatu auk, mille täitmiseks ei jagu lihtsalt eluaastaid.
€-contact
siil
aktivist
Postitusi: 354
Liitunud: 11 Nov 2006, 13:03
Asukoht: N 58°41´16˝ E25°37´35˝
Kontakt:

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas siil »

aga kui ei taha muud teha nt
kui meeldib ise nokitseda ja oma vaba aeg niimiisi sisustada
ja minuarust on hea kui on veel huvilisi kes ise ka midagi teevad
ja ega spetsialistiks ei saagi muudmoodi kui ise ei proovi
elu on ilus ja õlu on elus


http://www.s-tuning.ee
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

no 50 ma ei ole pannud remondile kuid jah räme summa on küll :D
näiteks oli kvaliteetsel remondimehel üks klapikambri polt jäänud klapikabrikaane alla. tööraha võeti selle järgi nagu autodata ütles et konkreetse töö jaoks aega läheb arvestamata et kui tegelikuses seal kaks asja teha siis ei ole vaja kaks korda lahti võtta vaid üks. ja üks põhjus miks summad nii kosmiliseks läksid on see et tuli teha 2 korda kuna kui kõik sai timm lendas käigukasti korpus puru, kuna keegi eelmine oli kõrva natuke vale koha peale keevitanud. samas oleks seda pinget pidanud ette nägema kvaliteet töömees :roll:
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Jaan »

Mehed-mehed! Nokitsemine on tore asi, olin 5. aastane kui isa näitas mulle, kuidas pajupuust saab vilepilli teha. Ma ei hakanud järgmisel päeval uusi sorte aretama. Teie lähenemine on umbes just selline. Ilmselt ei haarata siin tuunimise mastaape. Kõige lihtsam on näidata näpuga Kuldse Börsi kuulutust, kus suvalise auto lõtkudega turbot müüakse ~3000 krooni eest. Ok 3k makstud ja asi riiulis, aga mis siis edasi saab kui juba Sierra garaages? Selle peale ilmselt pole sellised vennad mõtelnud, et lisaks tuleb:
1. välja mõtelda, kas plaan on nädal põllul paarutada või reaalselt töötav auto. Õnneks, vanaisa just suri ja ma sain Sierra, väärtus ~5000
2. turbole kollektor- tõesti kui keevitada osatakse siis läheb traadile/gaasile kulu ~200.-
3. gaas oli, traat oli- 1cm paksusest metallist flantse turbole/kollele ikka kodus tegema ei hakka ~600.-
4. ühel vennal kümnest on meibi kodus vedelemas sobivat metalli- õiges diameetris toru ja põlvi, teistele materjal ~300.-
5. Foorumis räägiti, et Saabi intercooler on jube šeff asi, näe keegi müübki Turboclubis 900.-
6. Hmm, custom auto- kuidagi oleks vaja intercoolerist torud turbsist sisselaskesse saada, krt Fixuses ei olnud selliseid. Teen ise, kasutan suvaliste autode enam-vähem sobivaid juppe... romulad kujutavad endale ette, küsiti paari vooliku ja toru eest 500!!! :twisted: Aga, -tsenseeritud- kah, roostevaba custom lahendus oleks kordades kallimaks läinud, seega on kõik veel super.
7. Sõber Stjoopa ütles, et nüüd on sul juba kõik olemas, poldi külge ja hakka paugutama! Ajusopis meenub, et Stjopa sai sellise kiti-ga nädala sõita, siis olid tükid taga. Kiire kalkull- krt, 5000+ on ju juba juppidele läinud, kahju ka nädalaga laiali lasta. ...kõige hullem, pärast Bomsch ka veel naerab- MA JU RÄÄKISIN! Hmh, teeks siis juba "korralikult"
8. Auto on kuidagi kokku klopsitud ja esimesed jutid ka läbi häda garaazi ette maha saadud, nüüd on aeg foorumeid lugema hakata. Esimese asjana jääb silma BOV- no see asi mis teeb TŠŠŠŠ kui gaasi maha lasen. Foorumis räägiti, et jube tähtis vidin, säästab mu kogu turbot. Õnneks sain selle ilgelt odavalt- Hiina HKS-i replika, ainult ~900.-
9. Sierra juba nagu pool Cossut, õige aeg on vahetada stock pihustid välja suvaliste suuremate vastu, kuskilt kuulsin, et mingid opeli suvakad on teema- noh, tühjad kohad kaovad ära, vedas ka, 10a vanused sain ainult ~1000 eegi eest.
10. Tra, kuidagi poolkõva tundub kogu setup. No sõps oma parsa 85a hainina bemmiga paugutab must nagu tuppa -tsenseeritud- kassist mööda, aga noh, ta on ikka elu loll ka, ta on enda pilli ju 50+k sisse pannud...eh, rahaboss! Ma plen mõistlik, teen ise, kasutan soodsaid juppe, läinud kõigest... wtf :shock: 14400.-
11. Aitab jamast, lugesin foorumitest, et ikka originaal ajuga pole -tsenseeritud- teha, tellisin megasquirti ära. Hullu ei hakka panema, mulle on MS-1. küll ja küll, see on odavam ka 2500+eek.
12. Vahepeal jäi silma, et mul originaal fordi anduritega pole midagi peale hakata, võtan GM-i omad, need ei maksa õnneks ka -tsenseeritud-- ~600, no selle eest saan õhu ja vee tembi, hea.
13. Ms tuli lõpuks ära, krt, see on ju peotäis juppe ja mul pole tinutuskolbigi, lasen sõpsil ära teha, 2 õhtut tööd ja küsib ~500.
14. krt selle MS-iga on vaja sierra juhtmeid ka sättida. Keegi rääkis, et kilo eest saaks juba valmis kimbu, aga halloo!!! Ega ma loll ei ole, vean ise vajalikud kaablid, netis oli ju joonis olemas. Pealegi vedeleb eelmisest Sierrarondist kaablikimp garaages, pole juhtme muret ka. Ainult paar releed ja kaitset ~300.
15. Auto käib, elu lill. Nüüd veel lubas sõps dünopingis tasuta ära ka seadistada, düno ise läks ~3000. Hea kui on sõpse, kes niisama teevad.
16. Dünos üteldi, et ilma Widebandita ei saa elu sees seda autot käima, eh, ostsin Turboclubist ~3000.
17. unustasin ütelda, et lambi Opeli pihustid ei sobi ikka ka Sierrale, ostsin reaalsed asjad, ka Saabi pealt ~1500.-
18...
19...
20. Olen aru saanud, et turbo on suitsev junn mis ei sobi kuhugi, tellisin uue ~10k, tuleb 2-3 nädalat. Õnneks saan selle ajaga kohvi mootorile kap remi teha, see oli ju juba algselt kohvi. Kui kõik hästi laabub, jõuab õigeks ajaks kohale ka performance sidur ja valmib custom rv sumps. Vedas, et loteriiga võitsin, nüüd pole enam viimasest 30k ka kahju. ...eh, naljakas. miks ma kohe Cossut ei võtnud, sellel ju pidurid ka suuremad kui mul praegu :lol:
Sierra Is
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tanel »

Eks ta nii ole nagu bomchiku postitus,tal kogemusi peaks olema juba ju :lol:
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas sõdurpoiss »

Kui nüüd eeldada veel et auto oli sul enne olemas, aju joodad ise kokku, releesid ja kaitsmeid ei ole ka vaja ju tutikaid osta. Pihustid võib kohe sobivad osta, kuid kodutöö on tehtud, siis ei pea eksperimenteerima. Kui nüüd mitte arvestada seda, et sa viimase punktiga meelega liialdasid, siis jääb kulunud summa ilusti alla 20k. Odavaim cossu maksab eestis 75k, ja see ei ole ka sõitev. Ma saan aru, et loomulikult on lihtsam osta valmis asi, kui sul on see raha välja käia. Aga paljud ei jaksa omale cossut osta ja tehakse ikka ise, enam-vähem nii nagu sa kirjeldasid. Vaata vähe välismaistes foorumites ringi. Üsna sõitvaid asju tehakse piiratud eelarvega.

Ma vaatan et sa oled üle kolme aasta oma Escorti üritanud sõitma saada. Päris palju igasugu läikivaid juppe külge juba kruvitud ja värki. Kas poleks äkki odavam olnud osta Escort Cosworth? Sellel on taga ka ketaspidurid.
Pilt
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

opeli pihustid sobivad väga hästi ... vabalt hingavale. Kujutan ette et turbole jäävad nad väheseks
muidugi tuleb valida õige opeli pihustid
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Jaan »

sõdurpoiss kirjutas: Ma vaatan et sa oled üle kolme aasta oma Escorti üritanud sõitma saada. Päris palju igasugu läikivaid juppe külge juba kruvitud ja värki. Kas poleks äkki odavam olnud osta Escort Cosworth? Sellel on taga ka ketaspidurid.
Naljakas võrdlus sinu poolt. Mul on oma põlvkonna lipulaev, mitte ma ei tao rusikatega rinnale ja ürita tõestada kõigile, et 1,1 suva escortist saab 20k eest samaväärse auto ehitada nagu RS-Turbo.
Ja ole sõber, pane paar linki ka siia oma nähtud 20k turboprojektidest meilt või mujalt, tahaks ka targaks saada.
Sierra Is
vvallo
kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 17 Apr 2008, 21:16
Asukoht: Tallinn/Kadrina

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas vvallo »

Mina laseks need kaaned ära teha asjatundjate juures ja mootor kokku tagasi, auto sõidab ja vb paremingi kui ennem :D
Kõik alternatiivid ilmselt jätavad auto pikaks ajaks seisma :P mis rõõmu temast seisvana ikka on
Esisild võib vedada siis, kui tagasild juba veab!
Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Jesper »

Mina jällegi leian, et erinevate teooriate üle vaidlemise asemel on palju kavalam minna garaaži ja kuskilt otsast pihta hakata. 99% infost on jah maailmas olemas ja saadaval, aga selle nägemine on omaette kunst. Ja eriti suur kunst on tervikpilti või lõpptulemust ette kujutades läbi näha kõiki võimalikke detaile, mille taha asi takerduda võib, see kogemus tuleb ainult läbi selle, kui mingi ootamatu kammi lahendamiseks või tagajärjel jälle portsu isiklikku raha välja käid - järgmine kord oled targem, kuna enam ei taha maksta. Mingi piirini ämbreid kolistades tekib küsimus et kas sa tahad olla rohkem mootorite tuunimise spetsialist, mingi muu asja tuunimise spetsialist või lihtsalt kiire auto omanik, sest kõike korraga ühe eluaja jooksul selgeks ei saa. Veyroni inseneridel pole Veyroneid, ja nende omanikel puudub vähimgi ettekujutus sellest, kuidas nende lelu ehitatud on.

Üldiselt kiire auto ehitamise juures on rusikareegel, et iga optimumist lahknev piirang koorutab eelarve kahega, kui kõik muu (vastupidavus, hooldevajadus, kaal, mõõdud) samaks jätta. Kui on soov omada ~200hp tagaveolist autot, siis on kõige lihtsam minna ja see osta, näiteks 25k eest. Tahad ~200hp Sierrat, maksad 50k. Tahad ~200hp Sierrat 12V Cologne mootoriga, maksad ~100k. Tahad 200hp Sierrat 12V Cologne mootoriga ja kindlasti vabalthingavat... noh, kas see nüüd just 200k on, aga kindlasti veel kallim kui eelmine.
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

noh hetke plaan on panna sisse teise remont mõõdus kolvid, siis peaks olema 3l. kaantel said eemaldatud valujäägid ja kanalid ajab kah omavahel kokku. klapid ilusti pesadesse lastud panna. summutaja tuleb kuni tagasillani kahes osas ja siis kokku. Lisakas tahaks et oleks pisu vaiksem kui ennem, ma ei saa ikka veel aru miks inimesed endale "sport pütte" autodele panevad. mul oli varemalt katalüsaator toru ja lõpupütt, koha peal ja paarutades oli tore kuid maanteel tüütu. nüüd paneks keskele resonaatorid kah ikka ja korralikuma lõpupüti (siiani oli mingi auto keskmine pütt, millel torud olid sama jämedad). ehk pmst kap rem, ehk saab siis tehase jõu lähedale. Võibolla kui valge kere kunagi valmis saama hakkab siis tõstab selle mootori sinna ja siis mõtleb täpsemini läbi mida kuidas uue mootoriga teha, või millist mootorit kasutada
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas Tarmo »

õu jee kolvid maksavad eestis 2k tk
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas contact »

otsi veel, peab olema odavamalt ka!
€-contact
legendaarne666
Klubi auliige
Postitusi: 552
Liitunud: 16 Okt 2007, 19:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas legendaarne666 »

Tarmo kirjutas:õu jee kolvid maksavad eestis 2k tk
Selliste hindade juures kaob küll igasugune isu mootorit remontima hakata :x
contact
sõltlane
Postitusi: 1099
Liitunud: 03 Apr 2009, 17:06
Asukoht: Garage, Keila City

Re: Ford Sierra 2,9 V6 89 tarmo

Postitus Postitas contact »

need, mida Tarmo tahb ei ole tavalised kolvid.
€-contact
Suletud