mootori föönitamine
mootori föönitamine
Tarmo tungival soovil teen selle teema siis
see on mõeldud siis neile, kel tuline soov teha auto kiireks raketiks. praegune info on mõeldud siis autole, mis ei sõida üle 1 bar-ise rõhuga.
enne turbo peale panemist tuleb raudselt ära teha kap. remont...kepsulaagrid, vända raamlaagrid vahetusse kindlasti. klapid kõik pesadesse ilusti sisse sooveldada jne.
järgmine samm oleks surveastme madaldamine. seda saab siis kolvide treimise või jämedama plokikaanetihendiga teha (vasest tihend + tikkpoldid)...kusagile 8.5 peale saada oleks hea. ärge ajage segamini kompressiooniga!
edasi oleks vaja kolvid pinnata termoplahvatusekindla pindega mida saate teha minu kaudu 400.- eest saab 4 kolbi pinnatud.
edasi oleks tarvis teha torukolle roostevabast materjalist ja sinna otsa istutada turbo ning turbosse vedada õlituskanalid (vasest torud ntx) turbo kuumale poolele vaja teha ka nn. downpipe üsna jämedast torust, mis põhja all edasi sumpaks läheb.
sisselaske kohapealt oleks tarvilik koonus installida. sierrameni auto on ideaalne näide. parimal juhul võiks ohc mootoril olla ka sportnukk.
võiks olla ka lairiba lamda, aga tavaline ajab ka asja ära, kuid on oht, et küttesegu ei saa normaalseks. kinlasti on vaja küttesegu näidikut ja mitte kõige odavamat, sest need võivad aiateibaid näidata. boost'i näidik oleks ka tarvilik, siis näed mis rõhuga sõidad.
pihustid tuleks ka välja vahetada, aga originaalidest saaks ka asja kui paaki 2 pumpa panna ja kütsi rõhk üles ajada. sportnuka puhul on muidugi hädavajalik suuremad pihustid installida.
mis puudutab aju, siis kindlam oleks soetada MegaSquirt aju ja lasta see peale panna ja ära seadistada. Ise seda teha ei saa, kui pole vastavaid programme ja läpakat. Neid ajusid saab tellida Turboclub'ist. seal mingid vennad panevad neid ise kokku ja müüvad mõistliku hinna eest.
nii...kuna ma olen tööl siis kindlasti jäi midagi kolme silma vahele ja murede korral küsige enne kui midagi tegema hakkate
see kirjeldatud install on odavaim ja ei lase mootorit kohe kotti ka.
see on mõeldud siis neile, kel tuline soov teha auto kiireks raketiks. praegune info on mõeldud siis autole, mis ei sõida üle 1 bar-ise rõhuga.
enne turbo peale panemist tuleb raudselt ära teha kap. remont...kepsulaagrid, vända raamlaagrid vahetusse kindlasti. klapid kõik pesadesse ilusti sisse sooveldada jne.
järgmine samm oleks surveastme madaldamine. seda saab siis kolvide treimise või jämedama plokikaanetihendiga teha (vasest tihend + tikkpoldid)...kusagile 8.5 peale saada oleks hea. ärge ajage segamini kompressiooniga!
edasi oleks vaja kolvid pinnata termoplahvatusekindla pindega mida saate teha minu kaudu 400.- eest saab 4 kolbi pinnatud.
edasi oleks tarvis teha torukolle roostevabast materjalist ja sinna otsa istutada turbo ning turbosse vedada õlituskanalid (vasest torud ntx) turbo kuumale poolele vaja teha ka nn. downpipe üsna jämedast torust, mis põhja all edasi sumpaks läheb.
sisselaske kohapealt oleks tarvilik koonus installida. sierrameni auto on ideaalne näide. parimal juhul võiks ohc mootoril olla ka sportnukk.
võiks olla ka lairiba lamda, aga tavaline ajab ka asja ära, kuid on oht, et küttesegu ei saa normaalseks. kinlasti on vaja küttesegu näidikut ja mitte kõige odavamat, sest need võivad aiateibaid näidata. boost'i näidik oleks ka tarvilik, siis näed mis rõhuga sõidad.
pihustid tuleks ka välja vahetada, aga originaalidest saaks ka asja kui paaki 2 pumpa panna ja kütsi rõhk üles ajada. sportnuka puhul on muidugi hädavajalik suuremad pihustid installida.
mis puudutab aju, siis kindlam oleks soetada MegaSquirt aju ja lasta see peale panna ja ära seadistada. Ise seda teha ei saa, kui pole vastavaid programme ja läpakat. Neid ajusid saab tellida Turboclub'ist. seal mingid vennad panevad neid ise kokku ja müüvad mõistliku hinna eest.
nii...kuna ma olen tööl siis kindlasti jäi midagi kolme silma vahele ja murede korral küsige enne kui midagi tegema hakkate
see kirjeldatud install on odavaim ja ei lase mootorit kohe kotti ka.
powered by 2.0 Ohc
kompressioon on see rõhk, mis saavutatakse kolvi ülemises surnud seisus.
surveaste on aga silindri mahu ja põlemiskambri mahu suhe. tavamotodel kusagil 10 kuni 11:1. turbokatel 8,5 kuni 9:1.
kuidas arvutada? võtad silindrimahu ...ütleme, et see on 500 cm3 ja siis mõõdad ära põlemiskambri mahu ja ütleme, et see on 50cm3.
Surveaste = 500/50 = 10. simple
surveaste on aga silindri mahu ja põlemiskambri mahu suhe. tavamotodel kusagil 10 kuni 11:1. turbokatel 8,5 kuni 9:1.
kuidas arvutada? võtad silindrimahu ...ütleme, et see on 500 cm3 ja siis mõõdad ära põlemiskambri mahu ja ütleme, et see on 50cm3.
Surveaste = 500/50 = 10. simple
powered by 2.0 Ohc
tundub
et mihkleid saab siin foorumis yhel k2el ylesse lugeda.
Igatahes Tom, unustasid, et paha ei teeks korralik vahejahuti, wastegate ( kui turbol endal pole). SAmuti ei tohi OHC mingil juhul klappe liialt sygavale soveldada ("treida") , tean omast k2est. OHC malm plokikaanel puuduvad tyypilised klapipesad. Sealne malmpind on pindkarastatud ning kui klapipesa liialt sygavaks ajada, siis lihtsalt klapp upub oma pesasse, mille tulemuseks on olematu klapivahe. Edasi v6ib igayks ise fantaseerida, milleni see viib.
SAmuti ei pea v2ljalase tingimata olema roostevaba...Lihtsam on algus kuni turboni teha mustmetallist ja sealt edasi v6ib lasta roostevabast. SEst roostevaba 10 mm plekki on suht raske leida ning teatavasti peab kollektor ka plokikaane kylge kuidagi kinnituma.
PS! OHC on paagiv2line pump, mis peksab uuena 6-9 bar. Peaks suht piisav olema. Dohc oma j22b jah lahjaks.
Sellised pisikesed n2pun2ited. J6udu t88le.
Igatahes Tom, unustasid, et paha ei teeks korralik vahejahuti, wastegate ( kui turbol endal pole). SAmuti ei tohi OHC mingil juhul klappe liialt sygavale soveldada ("treida") , tean omast k2est. OHC malm plokikaanel puuduvad tyypilised klapipesad. Sealne malmpind on pindkarastatud ning kui klapipesa liialt sygavaks ajada, siis lihtsalt klapp upub oma pesasse, mille tulemuseks on olematu klapivahe. Edasi v6ib igayks ise fantaseerida, milleni see viib.
SAmuti ei pea v2ljalase tingimata olema roostevaba...Lihtsam on algus kuni turboni teha mustmetallist ja sealt edasi v6ib lasta roostevabast. SEst roostevaba 10 mm plekki on suht raske leida ning teatavasti peab kollektor ka plokikaane kylge kuidagi kinnituma.
PS! OHC on paagiv2line pump, mis peksab uuena 6-9 bar. Peaks suht piisav olema. Dohc oma j22b jah lahjaks.
Sellised pisikesed n2pun2ited. J6udu t88le.
kui
kui ma 6ieti m2letan autodata`st anti selleks kas 2,... v6i 3,...millegagi. V6in yle vaadata, kui huvi on. vabandan, et peast kohe ei tea.
Muidugi see on r6hk, mida hoiab kytuseregulaator. PAlju dohc paagisisene pump tegelikult l88b, seda uuri kytusepumba myyjatelt. ARvan, et mingi 4 vahest siis. wild quess
Muidugi see on r6hk, mida hoiab kytuseregulaator. PAlju dohc paagisisene pump tegelikult l88b, seda uuri kytusepumba myyjatelt. ARvan, et mingi 4 vahest siis. wild quess
Viimati muutis kolleeg, 23 Veebr 2007, 10:01, muudetud 1 kord kokku.
odavam tuleb osta sirje cossu kui tavalist sierrat turbotama hakata.
4000k euri eest saab neid itaaliast juba valida. lisaboonusena stock mootor annab rohkem välja kui eeldatav projekt. ja veel 4wd aitab paremini jõud maha saada, pidurid juba palju asjalikumad jne. ühesõnaga kui on plaan natuikenegi korralikumalt asja teha, läheb sama raha kindlasti ja tulemus on ikka ne mjasso ne rõba.
4000k euri eest saab neid itaaliast juba valida. lisaboonusena stock mootor annab rohkem välja kui eeldatav projekt. ja veel 4wd aitab paremini jõud maha saada, pidurid juba palju asjalikumad jne. ühesõnaga kui on plaan natuikenegi korralikumalt asja teha, läheb sama raha kindlasti ja tulemus on ikka ne mjasso ne rõba.
Re: tundub
just nimelt...nendele ma mõtlesin ja unustasin ikka kirjutada.kolleeg kirjutas:et mihkleid saab siin foorumis yhel k2el ylesse lugeda.
Igatahes Tom, unustasid, et paha ei teeks korralik vahejahuti, wastegate ( kui turbol endal pole).
vahejahuti peaks kindlalt olema...langetab ju õhu temperatuuri
wg puhul tuleks jah enne ostu kindlaks teha kas turbol on ta peal või mitte...enamasti siiski n nad peal juba.
kolleeg kirjutas: SAmuti ei pea v2ljalase tingimata olema roostevaba...Lihtsam on algus kuni turboni teha mustmetallist ja sealt edasi v6ib lasta roostevabast. SEst roostevaba 10 mm plekki on suht raske leida ning teatavasti peab kollektor ka plokikaane kylge kuidagi kinnituma.
roostevaba plekki? siis pigem roostevaba terastoru ikka kui kollektor seest läigib, siis ei juhi ta seda soojust nii palju. samas kui kapoti alust exponeerida ei taha siis käib must metall ka.
samas kapoti all võiks valitseda võimalikult madal temperatuur ja mõistlik oleks kasutada kollektori teipi. kui kollet ei taha siis mähkida, siis downpipe'i võiks ikka teibiga üle käi
mis puutub bomsch'i "targutamisesse", siis tal on põhimõtteliselt õigus. pidurid tuleb kindlasti tõhusamaks muuta, tavaline sidur ei kannata kindlasti pikemalt kestvat koormust välja jne. üsna mahukas töö aga see teema ongi mõeldud ju nendele, kes tahavad ise meeletult ehitada ja turbot installida kas selleks on 1.8 r4 või 2,9 v6 jääb igaühe enda otsustada.
powered by 2.0 Ohc
vastaks siis punktidena:tarmo kirjutas:njah selle vastuse sain kunagi juba su käest kõik on muidugi õige kuid 4k euri vähe raske korraga välja käia ja ise tegemise rõõm on kah tore asi, ja kui natuke norida siis miks sa endale cossu mootorit escordile siis kohe cahele ei ostnud, või kui asi keres pole siis kohe escort cosworthi ei ostnud
ja pealegi milleks foorum veel siis on kui mitte arutamiseks, et kuidas üks või teine asi paremini saab. see oleks väga mage kui iga küsimuse peale vastataks et mine osta endale valmis tehase masin
1. mis raha eest see ise tehtud projekt valmis võiks saada?
1000, 3000, 5000, 10000, 20000eeki? eeldades, et sellest ise tegemisest tõesti rõõmu ka saaks tunda
2. minu escortile cossu mootori panemine eeldab ju ikkagi sierra cosworthi ostmist ja ümber lappamist, mitte ei hakka 2L dohci turboks tegema.
3. miks ma ei ole cossu escorti ostnud? escort cosworthi ja sierra cossu hinnavahe on pehmelt öeldes 3x
1.see ei ole MÕTTETU targutamine vaid kainelt kaalutletud jutt.kolleeg kirjutas:kaitsen ka tarmot: Selleks tehtigi sierra club, et siin escordi mehed ei k2iks targutamas. Meil on piisavalt l6bus ilma nendetagi.
see ei ole ikka päris nii, et võtame mingi esimesest romulast 500 eegiga saadud turbo ja poldime aga muudkui külge ja saame jube vinge masina.
ehk milleks leiutada jalgratast kui see juba tehtud on. kit on alati odavam kui asi eraldi juppidena ostes
siin on inimene antud kerest vaimustuses olnud ja sellest turbo ehitanud. kasutanud on ka muidugi cossu juppe.
http://www.laatikainen.net/turbosierra.htm
näita mulle ka seda 10k eegist tänavalegaalset turbotamise projekti.
kui see nii imelihtne on, miks siis keegi ei tee neid. ja me räägime ikkagi sierra turbotamisest. kui te minu auto siin ennist sisse juba tõmbasite siis ma tõesti rs turbot tahtes ei hakanud endale seda xr3-st ehitama, sest see ei ole mõistlik tegevus kui selline asi on tehases tehtuna olemas ja muud jupid ka suurema võimsusega vastavusse viidud. rauda on lihtne külge poltida, aga see asi tuleb ikka tööle ka saada mingi softiga.
kui see nii imelihtne on, miks siis keegi ei tee neid. ja me räägime ikkagi sierra turbotamisest. kui te minu auto siin ennist sisse juba tõmbasite siis ma tõesti rs turbot tahtes ei hakanud endale seda xr3-st ehitama, sest see ei ole mõistlik tegevus kui selline asi on tehases tehtuna olemas ja muud jupid ka suurema võimsusega vastavusse viidud. rauda on lihtne külge poltida, aga see asi tuleb ikka tööle ka saada mingi softiga.
Ei ole küll tänavalegaalne aga 37 kr. eest on ära tehtud küll (ei ole küll Ford)
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... sc&start=0
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... sc&start=0